Ce impozite ar plati manelistii in Germania

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Miercuri, 11 august 2010, 18:05 Actualitate | Internaţional


Maruntei din impozite
Foto: HotNews.ro
Cu trei milioane de CD-uri vandute pe vremea cand canta cu formatia pop Bro`Sis, e greu de crezut ca Indira Weis a ajuns la mana Oficiului Fiscal german, pentru impozite neplatite. Si totusi, 15.000 de euro ar datora ea Finanzamt-ului, care i-ar fi emis in primavara acestui an chiar un ordin de sechestru, din informatiile Bild.de. Daca ar canta in Germania, nici manelistii romani n-ar duce-o mai bine ca Indira, careia un inspector fiscal i-ar fi sugerat, daca n-are bani, „sa se dezbrace pentru Playboy, sau sa danseze la bara“ si sa-si achite datoriile.

In Germania exista in prezent peste 1 milion de liber-profesionisti, impartiti in patru grupe de activitate: in domeniul sanatatii (doctori, dentisti, farmacisti); in domeniul economic si de consultanta; in domeniul tehnic (arhitecti, ingineri) si in cultura. Impreuna cu colaboratorii lor, astfel se da ocupatie unui numar de peste 3 milioane de oameni, intre care cca 125.000 de invatacei, si se genereaza -din informatiile Asociatiei Federale pentru Profesiile Liberale (Bundesverband der Freien Berufe – BVB)- cca 10,1% din produsul anual brut al tarii.

Impozitele care le incaseaza statul german de la acest sector nu sunt deloc neglijabile si, in consecinta, sunt atent stipulate in lege si codul fiscal. Intre profesiile liberale culturale, apar si cea de muzician, acompaniator, dirijor, artist, magician, etc. Intre muzicant si muzician nu face distinctie fiscul german, nivelul muzicii oferite publicului nu e relevant pentru perceperea de impozite. Nici DJ-ii nu sunt in mod special nominalizati ca profesie culturala liberala in catalog, insa se supun acelorasi reguli ale liber-profesionistilor.

Oficiul de Finante german decide, in fiecare dintre cazuri, in ce categorie se inscrie solicitarea unei persoane care isi deschide o firma, un PFA cu profil cultural si de divertisment, sau pur si simplu presteaza activitatea extra-profesional, in scopul dobandirii unui profit, si nu ca hobby.

Definitia BVB a profesiilor liberale in Germania suna astfel: „Profesiile liberale se bazeaza in general pe o calificare profesionala deosebita sau pe o insusire creativa care genereaza servicii personale, pe cont propriu si independente din punct de vedere tehnic, in interesul contractantului si al societatii.“

  • Artistii ca intreprinzatori
Artistii devin intreprinzatori, atunci cand profeseza de sine-statator si ofera prestatii, fie sub forma vanzarii unor obiecte, fie a aparitiilor in public, contra cost. Aceasta e valabil si pentru practicarea activitatii artistice „de placere“, daca in urma acesteia survin venituri. Perceperea TVA-ului are loc, de principiu, in tara in care se desfasoara prestatia. Daca prestatia are loc pe teritoriul Germaniei, se aplica fiscalitatea germana, care percepe un TVA standard, de 19%, sau cel comasat, de 7%.

Artistii, cantaretii, muzicienii, prestidigitatorii si alte categorii profesionale, asociate aparitiilor cu caracter artistic in public, percep TVA comasat nu doar pe propria prestatie, ci si pe acordarea, unor terti, a drepturilor de difuzare si multiplicare.

Nu conteaza daca, in sala de spectacole, canta un singur solist sau o orchestra. Cel putin nu conteaza in codul fiscal german. Ambii trebuie sa plateasca TVA-ul comasat, care este de 7% in Germania. Decizia a fost luata de tribunalul din Saxonia Inferioara in iunie 2010, ca urmare a plangerii depuse de un solist, impotriva Oficiului de Finante, care nu i-a recunoscut prestatia solo, drept concert. Judecatorii au decis ca fiscul local a gresit si ca „notiunea de concert nu se aplica doar in cazul orchestrelor, ci si prestatiei unei singure persoane“. Procesul nu s-a referit si la calitatea muzicii oferite, scrie Focus.de, din surse dpa.

Exista insa si scutire de la plata TVA-ului, in unele cazuri. Unul dintre acestea este scutirea de la plata TVA-ului a teatrelor, orchestrelor, ansamblurilor muzicale si corurilor care apartin statului german, la nivel central, regional sau local. Scutirile se mai refera, in general, la asa-zisii „mici intreprinzatori“, cu venituri anuale de pana la 17.500 de euro. Ei nu evidentiaza pe facturi TVA-ul, insa nici nu-l pot deduce de pe facturile de la terti.

Micii intreprinzatori nu trebuie sa depuna bilant anual, ci pot recurge la o forma simplificata de declaratie contabila, in care sunt evidentiate si soldate veniturile si cheltuielile. Formularul se primeste de la Oficiul Fiscal local. (sursa vrtonline.de - cabinet de avocatura, experti economici si fiscali Linzbach, Löcherbach und Partner).

La cerere si cu acordul Finanzamt-ului, liber-profesionistii si intreprinzatorii cu o cifra de afaceri sub 125.000 de euro, isi pot declara veniturile nu pe baza facturilor emise, ci a platilor efective ale acestor facturi. Trimestrial, trebuie insa depusa la fisc (de preferinta in forma electronica) o declaratie de venit provizorie, care sa evidentieze venitul realizat in acest interval de timp.

Conform sursei citate, toate veniturile micilor intreprinzatori si liber-profesionistilor sunt  impozitate progresiv, pe baza unui tabel de referinta actualizat anual. In 2009, plafonul superior scutit de impozit pe venit a fost 7.834 de euro. Se pare ca Indira Weis, fosta Bro`Sis, a depasit cu mult plafonul.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5655 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    NU SI NU (Miercuri, 11 august 2010, 18:16)

    HESS [utilizator]

    In germania ar tipa manelistii RASISM.Si repede ONG-uriile ar sari ca muscate de buci.Si cei de la drepturiile omului si toata sleata.O gluma binenteles.In germanica nu tine vrajeala.Ai ocolit fiscul si te-a prin la plata fara discutii .Nu ai sechestru pe bunuri.
    • +3 (3 voturi)    
      nu l-au intrebat (Joi, 12 august 2010, 10:17)

      simplicius [anonim] i-a raspuns lui HESS

      si pe Madalin Voicu? cum de si-au permis???
  • +10 (10 voturi)    
    Abia acum ? (Miercuri, 11 august 2010, 18:20)

    marinaru [utilizator]

    Dupa 20 de ani abia ne gandim la impozite ca in Germania ? Mai trec probabil alti 20 pana sa le implementam.
  • +2 (4 voturi)    
    masinaria de tocat bani sta sa porneasca (Miercuri, 11 august 2010, 18:30)

    BRANDING DE TARA [anonim]

    De ce credeti ca Uniunea Europeana a aprobat asa de repede un proiect de 75 milioane de euro? Credeti ca daca era pentru un proiect de infrastructura constructia unui spital, gradinita pentru copii la care putea participa la licitatie o firma din Romania aprobeau cu atita lejeritate un astfel de proiect. ?Am dovedit cu sute de argumente ca proiect la felul in care este conceput pana acum este ineficient si facut la mantuiala ceea ce este grav deoarece politica uniunii in privinta unei astfel de finantari este foarte stricta ,insa cum se poate vedea atunci cand exista toata calea deschisa ca banii sa ajunga in buzunarele lor atunci ati vazut cu cite lejeritate si nesimtire se aproba Este inadmisibil ca intr-un astfel de proiect dupa elaborare lui sa vine orcine care sa prezinta sute de argumente care demonstreaza ca nu este cea ce trebuie facut Am prezentat pe acest blog si pe www.vacantadevis.wordpress.com zeci de materiale cu sute de argumente care demonstreaza aceste lucruri Am mers pana la punct de a ii arata ce trebuie facut cea ce in mod normal nu facem deoarece orce proiect de consultanta pe lumea aceasta este platit Ati intrebat de ce au ales acest domeniul branding de tara ca sa finanteze cu bani de la uniune ?pentru ca este singur
    care poate functiona ca o adevarata masina de tocat bani si aceasta nu este tot este unicul in care se poate face acesti bani sa ajunga in mod legal in buzunarele unor grupuri oculte de interes care stau in spatele unor posturi de televiziune care au legatura si cu clasa politica in anumite tari, si intr-un numar foarte mare. Credeti ca daca acesti bani erau alocati pentru realizarea unui aeroport in principala regiune turistica Romania care este Brasov si Valea Prahovei se mai aproba cu atita lejeritate o astfel de suma?
    MASS MEDIA DIN ROMANIA SI BLOGER IN GENERAL TREBUIE SA NE AJUTE SA DEMASCAM ACEST LUCRU
    iar ministeriul Turismului daca doreste le pot incurca aceste plan de subventionare mascata a unor grupur
    • +2 (2 voturi)    
      daca te puneau pe tine (Joi, 12 august 2010, 10:16)

      bula [anonim] i-a raspuns lui BRANDING DE TARA

      sa scrii vreun proiect nu ne dadeau vreun cent, la cate aberatii ai scris. De delapidare/deturnare de fonduri ai auzit? NU SE MUTA bani de la un capitol la altul in nicun buget din lume (decat la tine la partid). Banii de la UE sunt atent controlati de UE (de OLAF/DLAF ai auzit?). Pt. spital faci un proiect care se adreseaza unui alt capitol la UE!! Capisci?
  • +7 (7 voturi)    
    E corect ca toata lumea sa plateasca impozit. (Miercuri, 11 august 2010, 18:37)

    mircea [anonim]

    Platirea impozitului este si o forma de responsabilitate.Cu scutiri pentru unii o sa ne pomenim cu alesi iresponsabili votati de cei scutiti.Cat despre manelisti si alte categorii speciale,ma mira cand-i aud pe unii ca nu pot fi impozitzti.Ba pot si asta pe baza propriei declaratii de avere(castig).Nu-i asa de greu sa verifici prin sondaj daca declaratia este corecta si sa-i confisti diferenta nedeclarata.Ce te faci cu nuntile tiganesti,care la fudulia care domneste,fiecare nunta-i mai faina ca alta si impozitele ar fi pe masura.Sa-i vezi pe tigani cum se vor lauda care a platit mai mult impozit.E greu pana plateste primul.
  • +9 (9 voturi)    
    Asta-i la ei (Miercuri, 11 august 2010, 18:41)

    garabetian1 [anonim]

    Ce ne pasa noua ar spune multe multe guri Germania e Germania, Romania e Romania.Nu ati vazut cu cata nonsalata,superioritate,ipocrizie.....vorbea Marele,Gigantul Adi Minune sa ne impoziteze (daca poate)si ca a cantat la doua nunti si a luat 200 euro,iar bani aia fara numar fara numar este decat un film de fantezie.La fel ca si Vilele si masinile de LUX sunt o fantezie practic nu exista.Nu stiu cine pe cine a copiat ca si Videanu spunea de Casuta lui de 1360 mp.ca pare mare dar infond emica.
  • 0 (4 voturi)    
    si eu care credeam (Miercuri, 11 august 2010, 18:44)

    Alecu [anonim]

    ca manelistii sunt cei care asculta manele.
  • -2 (4 voturi)    
    Minciuni ce scrieti voi din ziare traduse (Miercuri, 11 august 2010, 18:54)

    luciwerner [utilizator]

    Exista insa si scutire de la plata TVA-ului, in unele cazuri. Unul dintre acestea este scutirea de la plata TVA-ului a teatrelor, orchestrelor, ansamblurilor muzicale si corurilor care apartin statului german, la nivel central, regional sau local. Scutirile se mai refera, in general, la asa-zisii „mici intreprinzatori“, cu venituri anuale de pana la 17.500 de euro. Ei nu evidentiaza pe facturi TVA-ul, insa nici nu-l pot deduce de pe facturile de la terti.

    Micii intreprinzatori nu trebuie sa depuna bilant anual, ci pot recurge la o forma simplificata de declaratie contabila, in care sunt evidentiate si saldate veniturile si cheltuielile. Formularul se primeste de la Oficiul Fiscal local. (sursa vrtonline.de - cabinet de avocatura, experti economici si fiscali Linzbach, Löcherbach und Partner).

    La cerere si cu acordul Finanzamt-ului, liber-profesionistii si intreprinzatorii cu o cifra de afaceri sub 125.000 de euro, isi pot declara veniturile nu pe baza facturilor emise, ci a platilor efective ale acestor facturi. Trimestrial, trebuie insa depusa la fisc (de preferinta in forma electronica) o declaratie de venit provizorie, care sa evidentieze venitul realizat in acest interval de timp.

    Conform sursei citate, toate veniturile micilor intreprinzatori si liber-profesionistilor sunt impozitate progresiv, pe baza unui tabel de referinta actualizat anual.


    minciuni

    anual declari ce venit ai pe firma si in functie de venit platesti la fisc plus la primarie,nu crede tu ca platesti doar la fisc
    detin o mica afacere si tsiu ce vb,si minimul este de 18.000& nu 17.500 ai ramas in urma cu cifrele sau nu ai tradus CORECT din ziarul german

    si aicea nu se canta MANELE---------- este muzica tiganeasca,sau lautareasca -----,doar in romania auzi de MANELE:: SI in serbia grecia,bulgaria si TURCIAAA ;))

    in rest...
  • +3 (3 voturi)    
    Indira caruia? (Miercuri, 11 august 2010, 19:54)

    Linus Torvalds [anonim]

    Indira e femeie, barbat, travestit, operat/a de sex?

    Pentru ca zice autorul ca Indira, ea.. nu stiu ce, deci deduc ca e femeie.
    Apoi zice, acelasi autor (sper): Indira caruia... deci deduc ca e barbat.

    Ce simplu era daca autorul zicea: Indira careia fiscul...

    Atunci imi era si mie mai simplu sa inteleg ce e cu indira asta, cu fiscul si cu toate alea. Asa, m-am blocat pe indira si pe sexualitatea ei (lui?)

    Hai ca am trecut de mijlocul saptamanii, de acum e mai usor ;)
    • +3 (3 voturi)    
      e o tanti (Miercuri, 11 august 2010, 20:13)

      dani [anonim] i-a raspuns lui Linus Torvalds

      corect, corectam, a scapat :)...si, dupa ce ati trecut de blocajul cu acordul gramatical, sper sa cititi articolul in continuare :))
    • +1 (3 voturi)    
      ei luciwerner ai luat-o rau aiurea (Miercuri, 11 august 2010, 20:17)

      Jolly Roger [anonim] i-a raspuns lui Linus Torvalds

      si eu detin o afacere cu 15 angajati si trebuie sa declar lunar veniturile si sa achit si lunat toate impozitele si cata mai sunt dupa impozite, daca a-si achita anual, a-si inchide firma mai repede decat am deschis-o, de unde sa iau la sfarsitul anului cateva zeci sau sute de mii de euro???
      tu crezi ca eu pun banii la ciorap cand sunt luni bune sau foarte bune?
      a-si face-o dar cand vin lunile rele se duc toti de-odata...la sfarsitul anului, am chilotii rupti in fund cu care sa-mi platesc datoriile la finanzamt...
      pe ce lume traiesti werner ? nu prea-mi vine sa cred ca in germania.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 12 august 2010, 10:04)

        Frankfurt [anonim] i-a raspuns lui Jolly Roger

        in germania poti lunar sau anual la fisc,sa platesti si depinde ce venit declari pe luna ,eu de ex am declarat ca fac 5000 si nu platesc nimic la stat,asa ca...
    • 0 (0 voturi)    
      :)) (Joi, 12 august 2010, 17:37)

      eva [anonim] i-a raspuns lui Linus Torvalds

      aceeasi nedumerire am avut-o si eu
  • +1 (3 voturi)    
    Visez frumos (Miercuri, 11 august 2010, 20:12)

    Un roman anonim [anonim]

    Ce bine ar fi din toate punctele de vedere, inclusiv financiar, daca s-ar pune taxa si pe ascultaul manelelor.
    • 0 (2 voturi)    
      Mda (Joi, 12 august 2010, 11:29)

      Ha ha [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

      Dar daca ar pune impozit pe muzica ascultata de tine ? Crezi ca tuturor le place ce asculti tu ?
      • +2 (2 voturi)    
        E o mare deosebire (Joi, 12 august 2010, 18:22)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Ha ha

        Deosebirea intre mine si manelisti este ca eu ascult doar eu muzica, nu o dau tare pentru tot cartierul in special noaptea, nu o ascult la maximum in metrou, tramvai sau autobuz. Asa ca daca esti un manelar ar fi bine sa te gandesti la aspecteela astea.
  • -1 (5 voturi)    
    aoleu (Miercuri, 11 august 2010, 20:40)

    io [anonim]

    "un inspector fiscal i-ar fi sugerat, daca n-are bani, sa se dezbrace pentru Playboy, sau sa danseze la bara"

    Vai vai dar ce marlani sunt inspectorii de la fiscul german... Daca era un roman imediat ziceati ca-i manelist sau cocalar, fiind german devine chiar un model de moralitate si buna crestere prin asta ...
  • -3 (5 voturi)    
    hai ba mai taiati-o!! (Miercuri, 11 august 2010, 22:56)

    jhvgf [anonim]

    ii sugerez inspectorului fiscal sa cinte el la bara....la munca leprelor nu toata ziua la cersit..cine e inspectorul asta fiscal? D-zeu? Sf.Petre? daca mai aud mult de asa zisele gasti de smecheri care-si stat o sa borasc!!!
  • +3 (3 voturi)    
    gramatica fiscului (Miercuri, 11 august 2010, 23:29)

    prepozitescu [anonim]

    "Impozitele care le incaseaza statul german de la acest sector nu sunt deloc" ...
    impozitele PE care le incaseaza... va rog frumos aveti grija cu acest "PE"... il mancati peste tot
  • -1 (5 voturi)    
    Bani (Joi, 12 august 2010, 10:23)

    Manelistul de serviciu [anonim]

    Nu, nu sunt manelist dupa cum toti o sa creada si o sa sara ca arsi. Dar haideti sa fim cinstiti. De ce se pomeneste numai de manelisti si impozitarea castigurilor lor. Chelnerii cumva sunt o rasa superioara si ei au voie sa primeasca bacsis. Ca sa numai zic de preoti, gropari si alti mici intreprinzatori. Nu ma iau de popi ca o sa sara lumea pe aici ca vai domnle ce avem cu ei. A venit preotul cu chitantierul acasa cand l-ati chemat pentru sfestanie ? Nu cred.
  • +1 (1 vot)    
    haha (Joi, 12 august 2010, 14:01)

    Arkan [utilizator]

    Si am platit o groza de taxe si impozite.
    Si cu banii? logo de 800000 euro, cu o frunza?
    sosele? educatie rutiera? Lampi pe sosea si strazi?
    S-au eutanasiat cainii?
    De parca tiganii n-o sa dea la misto bani, de monopoly.
  • 0 (0 voturi)    
    n-ar plati nimic (Vineri, 13 august 2010, 8:30)

    catelu [utilizator]

    Manelistii n-ar plati in Germania nici un fel de impozit, pentru ca nici macar turcii nu le-ar cumpara gunoaiele pe care le produc.
    De aceea manelistii nu paraziteaza societatea germana.
    • 0 (0 voturi)    
      tigani lautari (Sâmbătă, 14 august 2010, 10:23)

      germ [anonim] i-a raspuns lui catelu

      Sunt , dar canta muzica lautareasca. Nu sunt ei prosti, s-au adaptat.
      http://www.asphalt-tango.de/welcome_atp.html


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by