Ce cred strainii despre brandul turistic al Romaniei: "Decat o frunza, mai bine Dracula"

de Deutsche Welle     HotNews.ro
Miercuri, 4 august 2010, 15:09 Actualitate | Internaţional


Noua campanie de promovare a imaginii Romaniei, elaborata de autoritatile de la Bucuresti, este in atentia presei de limba germana. Michael Brandtner, un expert austriac in branding, critica fara rezerve initiativa Ministerului Turismului de la Bucuresti, scrie editia in limba romana a Deutsche Welle

Potrivit lui Michael Brandtner, campania "Explore the Carpathian Garden" esueaza sub trei aspecte:
  • pretul exorbitant, 900.000 de euro, platit pentru un concept care nici macar nu este original,
  • lipsa unei pozitionari clare a brandului de tara,
  • absenta unui concept-cheie.
Omul simplu din strainatate, potentialul turist adica, nu stie prea bine unde sunt Carpatii. De asemenea, el are nevoie de un concept clar pe care sa il asocieze cu o posibila destinatie: exemple sunt piramidele pentru Egipt, marele zid pentru China, Statuia Libertatii pentru New York. Are Romania o astfel de imagine puternica? Sigur! Pe Dracula.

Intr-un comentariu pentru cotidianul economic Wirtschaftsblatt, expertul austriac propune o campanie curajoasa: "Descoperiti tara lui Dracula". Brandtner crede ca astfel Romania ar putea avansa in topul brandurilor de tara, unde ocupa un umil loc 81 din 102 participanti in 2009. Cititi intregul articol pe pagina in limba romana a Deutsche Welle.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4614 vizualizari

  • -14 (16 voturi)    
    Si ce daca... (Miercuri, 4 august 2010, 15:29)

    Tiberiu [anonim]

    De ce trebuie sa ne mulam atat de tare pe capriciile strainilor. De ce sa nu promovam o imagine a Romaniei care sa ne placa in primul rand noua romanilor care locuim aici. Daca nu le place sa stea acasa sau sa inoate cu rechinii din mediterana.
    • +7 (7 voturi)    
      Uite de aia! (Miercuri, 4 august 2010, 15:43)

      Necrutatorul [anonim] i-a raspuns lui Tiberiu

      // Brandul este facut pentru turisti straini ca sa-i faca sa vina aici! Ai inteles?
      Tu trebuie sa-i spui ceva ca re sai-i trezesca interesul si anume ceva ce se muleaza pe perceptia lui anterioara. A vorbi despre gradina Carpatilor in China e ca si cum ai vinde parfumuri intr-o macelarie plina de mirosuri. De exeplu pe linga Dracula se pot face mesaje specifice fiecarei tari. De exemplu rusilor despre Marea Neagra. Intodeanuna marea Neagra a fost pentru ei un miraj accesibil numai celor din partid.
      • +1 (1 vot)    
        brand gratuit (Miercuri, 4 august 2010, 22:22)

        xfgsdf [anonim] i-a raspuns lui Necrutatorul

        s-a cheltuit 900.000 lei?
        enervant
        mai bine se facea un concurs la liceele din romania sau national si se oferea 10 milioane vechi si se obtine un logo
        scolile, spitalele, etc care aveau nevoie de banii astia ce vor face?
    • +7 (7 voturi)    
      si cine iti creste PIB-ul? (Miercuri, 4 august 2010, 15:45)

      geizer [anonim] i-a raspuns lui Tiberiu

      daca ar gandi toti ca tine, am fi si mai saraci.
      Tu ai auzit de target?
      Cand ai un produs il vinzi unui target...in cazul de fata strainilor...si livrezi (sau incerci) ceea ce targetul doreste...
      Faptul ca produsul si imaginea place patronului si angajatilor (romanilor in cazul brandului de tara) e fix vax...nu ei vor cumpara, zilnic si in cantitati mari produsul ala incat sa aduca profit si implicit sa le plateasca lor leafa...doamne, cu mentalitate din asta ne mai miram de ce nu merge nimic in RO...
      vorba aia, capra si raioasa si tot tine coada in sus!
      • -3 (5 voturi)    
        Preconceptii... (Miercuri, 4 august 2010, 16:18)

        Tiberiu [anonim] i-a raspuns lui geizer

        Gandesti dupa schema clasica "daca n-ai publicitate nu vinzi nimic" fara sa realizezi ca zvonurile pot circula si pe alte canale decat pe calea main-stream. Daca Romania ar avea cu adevarat ceva de oferit turistilor straini atunci zvonurile ar circula mai mult si repede(vezi exemplul Bulgariei). In schimb noi ne chinuim sa mesterim o imagine care sa pacaleasca ochiul sau sa mangaie sufletul dupa care asteptam cu sufletul la gura sa ne viziteze si pe noi cineva. Investitiile nu trebuiesc concentrate pe imagine ci pe continut(infrastructura, salubritate, cultura, calitatea serviciilor etc.). Uita-te la cele mai vestite brand-uri scandinave gen IKEA sau Absolut si incearca sa afli cat s-a investit in publicitatea lor. Ai sa fii surprins. Exista si metode neconvetionale de marketing care dau succes.
        • +3 (3 voturi)    
          eu zic sa mai studiezi... (Miercuri, 4 august 2010, 16:34)

          geizer [utilizator] i-a raspuns lui Tiberiu

          1. zvonurile, fie ele "naturale" sau prefabricate sunt tot marketing,..neconventional sar tot marketing..tip viral asa..word of mouth...

          2. De acord ca trebuie sa ai ce sa promovezi ca sa te apuci sa promovezi..indiferent de canal si metoda..ca e clasic, online sau word of mouth... asta a spus insa strainul acolo..singura chestie pe care o aveti si care m-ar atrage e Dracula, e un word of mouth ce vine de la Corvin si Bram Stoker incoace..pana la urma tot strainii, un ungur si un irlandez au facut mai mult pt brandul de tara, decat romanii neoasi...

          3. La Ikea si Absolut vorbesti in necunostinta de cauza...Absolutul e un brand cu istorie fake, fabricata 100% in scopuri publicitare, in care s-a investit enorm pt pietele externe...au mers si pe punctele forte ale brandului regional..scandinav, care se bucura de credibilitate si incredere.
          Ikea e cost cutter prin definitie si a mers pe un concept de business mai mult decat pe marketing.

          A pune Absolut si Ikea in aceeasi categorie de marketing e o eroare..unul si-a cladit un brand pe o poveste 100% inventata, unul nu a mers pe branding ci pe pricing si concept unic.
          • -1 (3 voturi)    
            Problema e ca... (Miercuri, 4 august 2010, 17:22)

            Tiberiu [anonim] i-a raspuns lui geizer

            ...noi nici macar pe Dracula nu-l avem. Daca-l scuturi de toata fictiunea si misterul in care a fost invaluit de Bram Stocker il reduci la un "tiran" care a macelarit niste hoti si niste turci care probabil chiar isi meritau soarta(dupa legile de atunci). Gasesti mai multi tirani din astia dezaxati in istoria rusa decat in istoria noastra. Folosindu-ne de Dracula practic incercam sa exploatam ignoranta occidentala, lucru care nu poate aduce castiguri decat pe termen scurt pentru ca misterul si misticismul nu pot dura o vesnicie.
            Poate ca Romania nu are un concept-cheie. Poate ca turismul nu este punctul nostru forte...pentru moment. De aceea spun ca nu trebuie sa ne sacrificam demnitatea conformandu-ne ca niste orbi cu tot ce ne recomanda niste "experti" straini, oricat de multa nevoie am avea de banii lor. Mai exista si alte domenii de activitate care pot aduce bani...bani curati, bani meritati.
            • +2 (4 voturi)    
              tu nu vrei sa intelegi si pace... (Miercuri, 4 august 2010, 18:19)

              geizer [utilizator] i-a raspuns lui Tiberiu

              1. ca nu e conformism sa asculti un feedack de la public tinta....Da aia sunt experti din simplu motiv ca sunt clienti!
              Poate invata si Romania ca ei sunt adevaratii experti si feedback-ul lor ar trebui sa fie litera de lege pt noi!

              2. ...ca nu de aici ti se sacrifica demnitatea...asta e BUBA si de aici ti-ai luat sanctiunile pe prostiile pe care le debitezi...Banii cinstiti, meritati si adevarata demnitate asa se castiga omule, ascultand de client si oferind ceea ce doreste + ceva in plus (asta daca te tine)!

              3. Problema ta e mentalitatea asta gaunoasa balcanica, mandria asta fara fond....ca "nu imi spune mie cineva ce si cum sa fac", fie el client sau ce-o fi! Grow UP or shut UP...dar in orice caz, UP sa fie!

              4....nu e nimic nedemn in a fi profesionist si din a lasa "basinile" astea mioritice si falsa demnitate si a promova ce ai si cum trebuie ceva...

              5. Ca Dracula a adus castiguri doar pe termen scurt?!?, think again, uita-te la Hollywood, un oras, o industrie care a castigat mai mult din exploatarea unui mit (nu a unei realitati) decat a facut Romania vreodata!
              Un mit care s-a nascut in Carpati si care e exploatat de altii, expertii aia din strainatate care stiu sa faca bani cinstiti vanand, la propriu, povesti....mitul vampirismului care mai nou s-a reinventat si a produs o serie de noi produse si poale de banii, pentru baietii destepti...

              5. Un lucru e clar, da tu unui olandez sau american istoria si miturile si natura in Ro si iti face el treaba ca la carte...

              Ex,. asta pt cultura ta generala...NZ care si-a schimbat brandul de tara din identitatea de KIWI people in celebra SILVER FERN....cu o istorie, o poveste, un mit maori la o scala de proportii infinit mai mica decat DRACULA...un simbol care a fost promovat pe oricel canal, inclusiv prin intermediul ALL BLACKS, inclusiv prin filmografia Stapanii Inelelor, si asta pentru ca au lasat mandria identitara la o parte si vesnica lor "lupta" cu Australia si au ascultat de publicul tinta..
              • 0 (2 voturi)    
                Nevoi vs. Dorinte (Miercuri, 4 august 2010, 21:24)

                Tiberiu [anonim] i-a raspuns lui geizer

                Feedback-ul clientilor ar trebui sa fie litera de lege atunci cand produsul pe care-l promovezi se adreseaza nevoilor clientului. De exemplu, daca majoritarea clientilor vor o masina ieftina care consuma putin inseamna ca le trebuie asa ceva nu ca le-ar placea asa ceva.

                In cazul in care produsul tau se adreseaza dorintelor sau gusturilor clientilor(e.g. muzica, film, arta, parfumuri, haine, accesorii etc. ), daca tii cont numai de feedback si nu aduci nici o contributie personala(acel ceva in plus de care spuneai si care lipseste cu desavarsire din promovarea turismului romanesc...cred eu), nu numai ca dai dovada de lipsa de originalitate dar faci brandul tau sa apara ca o bucata de plastilina care e dispusa sa ia orice forma doar ca sa mai stoarca ceva maruntis. Si asta este exact ce nu ne trebuie in conditiile in care suntem perceputi ca niste cersetori si niste speculanti in mai toata Europa.

                In toate exemplele pe care mi le-ai dat nu s-a tinut cont in principal de feedback-ul clientilor ci s-a investit masiv in forta creativa a unor oameni. Este greu sa ghicesti dorintele publicului in conditiile in care unii clienti nici nu stiu exact ce vor(sau nu stiu sa descrie in cuvinte).

                Eu vad turismul ca un amestec de nevoi si dorinte. Sunt de acord cu respectarea nevoilor turistilor, dar in ceea ce priveste dorintele lor...daca eliminam complet specificul romanesc din turism si il inlocuim complet cu niste imitatii superficiale ale unor modele importate, daca mergem pe principiul "daca lor le-a mers, poate ne merge si noua", atunci turismul romanesc are sanse mari sa intre in colaps si sa nu fie cunoscut decat de romani...sau poate nici de ei...
                • +2 (2 voturi)    
                  nu cred ca vizitarea Romaniei o nevoie... (Miercuri, 4 august 2010, 23:56)

                  geizer [anonim] i-a raspuns lui Tiberiu

                  ..ci mai degraba o dorinta..unde clientul si-a exprimat clar preferintele...nu confuz, nu ca nu stie ce vrea...a spus sus si tare ce vrea...dar daca surdul nu aude, le potriveste!
                  Daca tu crezi ca tot ce s-a creat pentru brandurile pe care le-am enumerat e pura forta creativa..atunci e clar ca nu ai habar cum se creeaza un brand si de unde porneste toata treaba...de la cercetara pietei nu de la creatie, creatia emuleaza ce zice researchul, ce zic trendurile de consum, il ambaleaza..si nu invers!

                  Turismul intr-o alta tara NU e o nevoie, ci o pura dorinta...in cazul de fata exprimata clar de doritor si ignorata clar de ce s-a "lucrat" pana acum si ignorata si mai ferm, ba chiar atacata de eminenta dvs:)

                  Nu te duci sa iti cumperi CD-uri si primesti de fapt viniluri pt a oferi originalitate si clientilor care oricum nu stiu ce vor..oferi viniluri, pe langa CD-uri doar daca sunt indicii clare in directia aia (research, trend analysis). Orbeste asa nu se face branding, doar sex....
                  • 0 (0 voturi)    
                    Adica... (Joi, 5 august 2010, 14:37)

                    Tiberiu [anonim] i-a raspuns lui geizer

                    ...Elvis Presley, The Beatles, The Doors, Michael Jackson, etc. sunt doar rezultate ale unui research de piata? Ar fi trist sa fie cu adevarat asa...
                    • 0 (0 voturi)    
                      divaghezi aiurea... (Joi, 5 august 2010, 23:09)

                      geizer [anonim] i-a raspuns lui Tiberiu

                      1. ..incerci cumva sa sugerezi ca noi am crea ceva asemanator exemplelor date, neascultand de ce spune targetul, dar sa placa bastinasilor?
                      2. niciun un exemplu din lista ta nu e romanesc...am explicat mai sus de ce...Baietii despteti au pus strategii de promovare si launching time in spatele fiecarui om brand mentionat de tine.
                      3. aceste exemple, sunt toate rezultatul unei promovari asidue..e ceea ce se numeste un mix perfect intre perfect talent, perfect timing, perfect promotion.
                      4. Sa nu crezi ca un Michael sau Elvis au existat fara sa fi fost publicul pregatit sa ii accepte, sa ii placa si sa ii cumpere.
                      Unicitatea si originalitatea cat or fi ele de unice sunt nimic daca nu se potrivesc pe target...si daca nu e promovata corespunzator. Nu poti sa ai un brand fara sustinatori, cumparatori.
                      Nu il puteai avea pe Michael in anii 1920 si cu atat mai putin nepromovat.
                      Faptul ca sugerezi macar ca noi am putea sa cream pt brandul de tara, asa unic si surprinzator pana la declansarea unui puhoi de turisti pe care nu-i asculti si a caror parere, dorinte latente nu le incluzi in strategie e de o naivitate pubera:)

                      I
    • +4 (4 voturi)    
      pentru ca (Miercuri, 4 august 2010, 15:50)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Tiberiu

      Banii lor ne trebuie, nu mandrie prosteasca...mai bine te duci tu sa inoti cu rechinii din mediterana decat sa debitezi prostii...
    • +2 (2 voturi)    
      Motiv (Miercuri, 4 august 2010, 19:46)

      dorina [anonim] i-a raspuns lui Tiberiu

      Uf, acum stiu: din cauza unora ca tine nu avem turism. Ceea ce spui este absolut ingrozitor si reprezinta raspunsul pe care l-am primit de fiecare data cand am incercat sa le explic cunoscutilor ce inseamna turism in alte tari. Brandul de tara, in viziunea ta, ar trebui sa fie: "Romania, tara capatelor patrate - daca va place bine, daca nu si mai bine!" sau "Romania, tara in care noi facem tot ce stim chiar daca nu e bine"
  • +4 (4 voturi)    
    pai ce ba? (Miercuri, 4 august 2010, 15:35)

    Arkan [utilizator]

    Mie imi place tiganu. Ala sa fie "mascota" noastra. Sau un burtos cu haudi sau folsvagan, cu tricoul ridicat peste burta, sticla de vin intro mana si in cealalta cheile de la masina si ustensila de gratar:))
    • +1 (1 vot)    
      plus (Miercuri, 4 august 2010, 17:20)

      alin gr [utilizator] i-a raspuns lui Arkan

      Plus bere la PET de 2 litri ,lant aur si slapi de plastic
  • 0 (2 voturi)    
    Frunza verde praf de tara (Miercuri, 4 august 2010, 15:37)

    De aia [anonim]

    Imaginea Romaniei nu o promovezi printre cei care stau in ea. Ce folos? Crezi ca mie o sa imi treaca greata de Romania? Prin imagine trebuie sa ii atragi pe cei care vor sa isi lase banii pe aici.
  • -3 (3 voturi)    
    nu ne intereseaza (Miercuri, 4 august 2010, 15:39)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Hotnews, nu intrati in logica celorlalti!
    • +1 (1 vot)    
      dar de ce nu te intereseaza, valexandru? (Miercuri, 4 august 2010, 16:04)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      pentru ca e impotriva elenei udrea si nu ai cum sa o aperi pentru ca e prea evidenta greseala?
      pe mine ma intereseaza ca banii (fie ei si de la UE) se duc aiurea. as prefera pe cinava competent in locul acelei mistrese imbraccate in colanti la lansarea brandului de tara.
  • 0 (2 voturi)    
    suntem fraieri!!! ca cei care ne conduc!!! (Miercuri, 4 august 2010, 15:55)

    luciivan [utilizator]

    Pt ca aceasta campanie e facuta chiar pentru straini... nu e facuta pentru turistul roman... si ar trebui sa luam in considerare cu ce brand asociaza mai bine strainii romania ca sa ne putem vinde tara mai usor.... suntem o tara de fraieri care au votat un fraier... la turism au pus o fufa fraiera ...si asa mai departe... am putea castiga din turism cat sa acoperim taieri de salarii si restructurari de personal din invatamant si sanatate... dar... suntem fraieri... radem de castravetii de bulgari si de bozgori mai ales....dar sunt cu mult mai destepti decat noi. bulgarii au inceput sa gaseasca tot felul de cetati si moaste de sfinti ca sa-si faca obiective turistice noi si interesante... iar ungurii... care au o tara de 2 lei... fara munti si mare ca a noastra fac bani din 2-3 lacuri si 2-3 statiuni de tip Baile FELIX (dar nu comuniste ca a noastre) mai mult decat facem noi cu tot litoralul, valea prahovei si bucovina la un loc.
  • +2 (4 voturi)    
    Vai brandul nostru (Miercuri, 4 august 2010, 15:57)

    Chiparosul [anonim]

    Pe puncte:

    1. Frunza e banala, nereprezentativa si plagiata.
    2. Sloganul e imbecil. 2 cuvinte care n-au ce cauta acolo: garden (adica ceva mic si neinteresant, care poate fi usor tradus curte, batatura, ograda) si carpathian (Carpatii nu fiinteaza doar pe teritoriul nostru, deci nu ne identifica intr-un mod clar)
    3. Fontul e banal, nesarat, utilizat de prea multe ori in forme similare si in alte campanii de gen.
    4. Brand de tara fara tara turistica e oricum praf in ochi si jenant, mai devreme sau mai tarziu. Si motivele pentru lipsa turismului le stim deja prea bine.
  • +3 (3 voturi)    
    Castelul din Carpati (Miercuri, 4 august 2010, 16:25)

    ion [anonim]

    Descoperiti Castelul din Carpati in tara lui Dracula! (cine nu a citit Jules Verne - "Castelul din Carpati" ?!)
    • +1 (3 voturi)    
      . (Miercuri, 4 august 2010, 16:46)

      chachapoya [utilizator] i-a raspuns lui ion

      Crede-ma, aproape nimeni :) desi eu am citit-o. Marea majoritate a lumii nu citeste, poate doar Can-Can si Libertatea :).

      Eu cred ca Dracula ar fi un "logo" bun.
      Alt simbol mai cunoscut de straini si asociat cu romania si doar cu romania nu cred ca gasesti. Pe deasupra acest simbol s-ar potrivi si pentru o promovare a agroturismului in locatii pitoresti care poate sa includa muntii sau turismul balnear ("Sangele lui Dracula va face tineri din nou!" :) ). Oricum logo-ul acesta trebui doar sa atraga atentia si sa fie cunoscut, in rest poti vinde cu el si cizme de cauciuc. Oricum logo-ul propus cu frunze si dealuri, etc, e prea complicat pentru mintea obisnuita a omului de rand. Pun pariu ca daca pui pe cineva sa aleaga intre o frunza si dracula se sterge undeva cu frunza aia.

      Romania nu poate promova in strainatate locatii gen marea neagra deoarece sunt multi altii care o fac mai bine si mai ieftin. Marea neagra e in cel mai bun caz pentru localnici. Poate doar delta ar fi buna pentru straini, insa bineinteles si acolo e nevoie de multa investitie.
  • 0 (0 voturi)    
    frunza verde de acasa (Miercuri, 4 august 2010, 16:31)

    gigel [anonim]

    ca la noi la nimeni, cand e vorba de aruncat bani de pomana noi suntem primi. Oare in ce s a investit in tara asta sa si sa fie bine?. Mie frunza mi da un impold de a pleca din tara, ca aici toate se ofilesc.
  • +3 (5 voturi)    
    Descoperiti Tara lui Dracula (Miercuri, 4 august 2010, 16:33)

    dragos234 [utilizator]

    E ok acest slogan, imi place. Dar stai. De cand am devenit noi atat de avantgardisti incat sa punem un astfel de slogan?
    Neaaaaaa, cu tzarani 40% din populatie nu ai cum sa faci asa ceva. Ni-i rushini sa nu "sa" rada straini di noi. Noi punem ceva potolit, linistit si baltit ca asa le place la basmaloase.
    Tzara asta e asa de plictisitoare ca nici Dracula nu ar vizita-o.
  • +2 (4 voturi)    
    Brand tara (Miercuri, 4 august 2010, 16:36)

    O parere [anonim]

    De ce nu s-a organizat un concurs la care sa se poate inscrie oricine si la final brandul ales sa fie premiat cu 10-20000 EUR sa zicem. Avem atatia tineri talentati si plin de idei originale incat ar fi fost foarte greu de ales un singur brand. Ar fi fost si mult mai ieftin, ar fi fost cu siguranta original si ar fi promovat o valoare interna nu o firma de plagiatori din afara.
    • +1 (1 vot)    
      Trebuie sa fii redus mintal ca sa afirmi asa ceva (Miercuri, 4 august 2010, 17:11)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui O parere

      Crezi ca Brandul de tara este acea frunza? Crezi ca daca pui un copil sa deseneze un logo, se rezolva problema branduluii de tara?
      Logo-ul e doar imaginea abstracta a brandului respectiv insa in spatele lui se ascunde o intreaga industrie de publicitate si de propagare a brandului respectiv.
      crezi ca Adidas sau Nike au devenit miliardari in urma catorva linii sau a unei virgule pe care le folosesc ca logo?
      Nu logo-ul asigura succesul unei firme ci firma in sine asigura succesul unui logo, oricat ar fi de simplu, de complicat sau de bizar.
      Ati vazut cum arata logo-urile Croatiei sau al Spaniei?
      Aruncati un ochi aici sa va convingeti ca nu desenul conteaza!

      http://www.cidadedoslogos.com/news/index.php/2008/06/16/representando-paises-com-logos/
      • 0 (0 voturi)    
        logo-ul Spaniei (Joi, 5 august 2010, 0:30)

        geizer [utilizator] i-a raspuns lui Maria

        nu e nicidecum o intamplare nefericita..ci insasi esentza..este unul din cele mai faimoase brandinguri de tara, inceputa dupa cu Olimpiada de la Barcelona..logo-ul Olimpiadei din 1992 a fost desenat de celebrul pictor Joan Miro. In urma succesului avut de Olimpiada si atractiilor construite acolo, logo-ul Spaniei a fost creat de artist, in acelasi stil caracteristic, suprarealist...E pe lista de ASA DA de brandinguri de tara, pe baza efectelor si rezultatelor avute!
        Dar na, suprarealismul lui Miro sau Dali nu se distinge asa facil cum ar trebui...
    • 0 (0 voturi)    
      tu de ce crezi? (Miercuri, 4 august 2010, 17:15)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui O parere

      din incompetenta sau din reavointa?
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Miercuri, 4 august 2010, 17:29)

      Nedumeritul [anonim] i-a raspuns lui O parere

      presupun ca te referi la logo...
  • 0 (0 voturi)    
    Era odata scris in Catavencu (Miercuri, 4 august 2010, 17:06)

    tzuptzup [anonim]

    "Suntem țara lui Dracula / Pentru bani sugem si sânge!"...
  • 0 (0 voturi)    
    cel mai bun brand (Miercuri, 4 august 2010, 17:07)

    mav [anonim]

    cel mai real brand este din cate am vazut prin tara urmatorul : un caine vagabond, langa un maldar de gunoie si peturi si romani cu burtiile goale facand gratar in muzica manelelor!
  • 0 (0 voturi)    
    interesant si incitant ! (Miercuri, 4 august 2010, 17:08)

    panfil flecaru [anonim]

    am si io o propunere de slogan, pentru ei: venitzi pe urmele lui dolfy !
  • 0 (0 voturi)    
    brand (Miercuri, 4 august 2010, 17:08)

    miki vlad [anonim]

    un caine comunitar urinand pe roata unui "suv" de demnitar ---- acesta este brandul mult dorit. gasiti unul mai bun?!
  • +3 (3 voturi)    
    Mai lasati-l pe dracul(a) in pace... (Miercuri, 4 august 2010, 17:35)

    Un Alt OM [anonim]

    De ce oare vor romanii sa-si lege imaginea de Dracula (reflectarea sinistrului si a macabrului in mintea strainilor) un fad care va trece in viitorul apropiat, in loc sa si-o lege de ceva pozitiv, ceva care reprezinta un tinut bogat in vegetatie si putin atins de supradezvoltarea (betoanele) si supracivilizatia (aglomeratia) din Vest.
    Gheorghe crede ca e fantastic sa vezi cabina telefonica pe varful muntelui in Germania. Hans, John sau Jean se bucura daca nu are semnal pe mobil pe varful muntelui in Romania si vede trei fazani zburand in liniste peste un lac sau o padure pristina.
    L-ati gasit pe Zigeuner-ul ala austriac sa bata apa in piua cu Dracula. N-a mai incercat PNL/PSD-ul odata cu Dracul(a) si n-au rezolvat nimic?
  • -1 (1 vot)    
    pt doamna ministrul si armata ei de consilieri si (Miercuri, 4 august 2010, 18:49)

    iata si alte materiale care sunt util pt pt doamna [anonim]

    inca din luna martie am publicat pe //// printre alte si urmator
    noi am demonstrat ca indiferent de ce va rezulta din studiul facut ,nu va aduce la nici un rezultat deoarece am mai spus de atit ori ca o data ce romania este vazuta ca o tara de hoti si criminali ,nici o alta informatie indiferent cit de bine este pus pe un spot nu va putea invinge o astfel de perceptie consolidata.
    oricine lucreaza in comunicare si branding stiu acest lucru
    si tocmai de acea pe ultima sute de metri vream sa le atragem atentia ca mai sunt si oameni care se pricep in domeniu si care stiu ca ei lucreaza la ceva care nu va aduce la nici un rezultat si facem apel ca ei in limita timpului care le au mai ramas sa faca ce trebuie ca romania sa fie promovata in strainatate pe baza de ceva de care sa fiu mandri ,si care sa aduca turisti care stiu sa cheltuiasca bani si nu doar cei care vine cu rucsaci in spate si hartii in mana sa pozeze ruinele.

    atragem atentia celor care lucreaza la proiectul de promovare turismului romanesc in exterior
    ca cea mai buna forma de promovare a turismului romanesc in exterior este cea bazata pe produsele turistice de convietuire, turismul de weekend deoarece
  • -1 (1 vot)    
    pt doamna ministru si cei 63 de conslieri + 33 (Miercuri, 4 august 2010, 18:51)

    important de stiut decatre doamna ministru [anonim]

    ATRAGEM ATENTIA CELOR CARE LUCREAZA LA PROIECTUL DE PROMOVARE TURISMULUI ROMANESC IN EXTERIOR
    Ca cea mai buna forma de promovare a turismului romanesc in exterior este cea bazata pe produsele turistice de convietuire, turismul de weekend deoarece
    1) turistii care vin sa viziteze orase vechi si sa fotografieze ruine ,
    2) nu sunt si cei care stiu sa cheltuiesc bani
    3) nu vin si a doua oara cu prieteni ca sa viziteze acelasi oras si sa mai fotografiez inca o data ruine
    4) astfel de turismu nu ii ajuta sa cunoasca cu adevarat pe romani ca atunci cand ajunge in tara lor de origine sa poate povesti cum sunt cu adevarati romani ,si in acest sens
    5) nu pot contribui hotaritor la schimbarea aceastei perceptii pe care cei din exterior o au despre Romania
  • -1 (1 vot)    
    pt cei care sunt pe langa ac subiect (Miercuri, 4 august 2010, 18:55)

    importat de stiut decatre pesudo specilaisti [anonim]

    promovarea turismului romanesc pe baza unor produse turistice de weekend si de convietuire
    1) atrage grupuri de turisti din randul celor care stiu sa cheltuiesc bani
    2) turisti care participa o data cu un menbru al familiei ,se intoarce si a doua oara cu alti prieteni care la randul lor vin si cu altii si tot asa ca intr-o progresia aritmetica incep sa soseasca din ce in ce mai multi turisti fara ca romania sa mai cheltuiasca bani pentru fel si fel de promovari care nu aduc la nici un fel de rezultate
    3) acel tip de turism ofera posibiliatea ca romania si cei veniti in romania sa convietuiasca ,sa participe activ la tot ceea ce se intampla sa comunice si in acest fel turistii ajunga sa cunoasca cu adevarut pe romani si cu aceasta ocazie schimba aceasta perceptie falsa pe care o au despre romania si poporul sau
    4) cu aceasta ocazia fac poze interesante pe care le vor arata si la alti prieteni povestindu-ie cu lux de amanunte cele intamplate ceea ce este bine deoarece multi dintre cei care vor vedea pozele si urmari povestile despre cele intamplate vor dori sa vine si ei sa participa la ceea ce se intempla. din aceste motive fiindca acest lucruri se intampla saptamanal in zile de vineri sambata si duminica ,atunci nu trebuie sa astepte pana iau vacanta
    5) punand in practica un astfel de turism romania va transforma apoi pe fiecare dintre cei care va vizita tara in adevarati purtatori de reclama care se vor propaga de la om la om in exterior ,am putea sa spunem fiecare dintre ei va deveni cite un ambsador pentru romania si fara sa doreasca acest lucru pur si simplu vor povesti intr-o maniera sincera de felul in care s-au distrat cum au petrecut in roamnia etc
    6) multi dintre cei care vor vizita romania participand la astfel de produse turistice findca le vor place ambianta,atmosfera, mediul social se vor putea tranforma din turisti in posibili investitori
    7) romanii pot si trebuie sa pune in practica un astfel de turism, deoarece este o tara latina. cu aceasta(editat de HotNews.ro)
  • +1 (1 vot)    
    "Vizitati Austria, tara extremistului Heider!" (Joi, 5 august 2010, 8:42)

    hotnewsfil [utilizator]

    Ziarul austriac a ales "Descoperiti tara lui Dracula" pornind de la convingerea ca aceasta reprezinta Romania in mintea lumii civilizate?
    Ma mir ca nu a propus "Descoperiti Romania, tara de bastina a cersetorilor agresivi care au impanzit marile capitale ale lumii". Ar fi fost din aceeasi categorie.
    Chiar nu poate, sau nu vrea, ziaristul vanator de succese comerciale cu orice pret privind consecintele asupra prestigiului Romaniei, ca noi sa pasim in lumea civilizata?
    Ziaristul ar propune "Veniti sa descoperiti Austria, tara extremistului Heider?
  • +1 (1 vot)    
    Un pas mai departe (Joi, 5 august 2010, 18:06)

    hotnewsfil [utilizator]

    Austriacul care dovedeste ca "menajeaza" sensibilitatea poporului roman are pregatita si varianta : "Descoperiti Romania, tara mineriadelor devastatoare".


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by