Ahmadinejad: Sunt gata sa discut fata in fata cu Obama

de A.N.     HotNews.ro
Luni, 2 august 2010, 14:58 Actualitate | Internaţional


Presedintele iranian Mahmoud Ahmadinejad  a declarat luni ca este pregatit sa aiba discutii "fata in fata" cu liderul american Barack Obama, despre care a spus ca este influentat de Israel in afacerile globale, transmite AFP.

Liderul de la Teheran l-a criticat pe Obama pentru ca a ratat "oportunitatile istorice" de a repara relatiile deteriorate cu Iranul. SUA nu au relatii diplomatice cu Iranul de peste 30 de ani.

Ahmadinejad a afirmat ca este gata sa discute cu liderul american probleme de actualitate pentru comunitatea internationala.

"Suntem pregatiti sa stam jos cu Dl. Obama, fata in fata, si sa punem pe masa temele globale, ca de la barbat la barbat, liberi, in fata presei, pentru a vedea cine are solutii mai bune. Credem ca aceasta este o abordare mai buna", a afirmat Ahmadinejad.

"El (Obama) a spus ca vrea sa faca schimbari, lucru pe care noi l-am salutat. Din nefericire, nu a profitat de oportunitatile istorice", a spus Ahmadinejad, adaugand ca Obama "ii apreciaza prea mult pe sionisti". "Sprijiniti o tara care are sute de bombe nucleare si spuneti trebuie sa oprim Iranul, despre care sustineti ca intr-o zi poate avea bomba. Va faceti de rusine in lume", a spus Ahmadinejad.

Ahmadinejad a spus ca a fost informat ca Obama se afla "sub o presiune mare. Cineva ar trebui sa raspunda la intrebarea daca Guvernul SUA este dominat de sionisti sau daca regimul sionist este controlat de Guvernul SUA".

Liderul de la Teheran urmeaza sa mearga luna viitoare la New York, pentru a participa la lucrarile Adunarii Generale a ONU.

AFP scrie ca presedintele iranian i-a mai cerut si-n trecut lui Obama sa participe la dezbateri legate de problemele globale.

Ahmadinejad a criticat in repetate randuri Statele Unite pentru "dezordinea globala", in special pentru criza financiara.

In martie 2009, Obama a incercat o apropiere diplomatica de Iran, nereusita insa, iar de-atunci relatiile dintre cele doua tari s-au inrautatit.

SUA si alte state occidentale acuza Guvernul de la Teheran ca incearca sa construiasca o bomba nucleara, insa Iranul insista ca programul sau are doar obiective civile.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1219 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    deci (Luni, 2 august 2010, 15:19)

    nelu [anonim]

    e clar ... iranienii au deja arma nucleara!
    • 0 (0 voturi)    
      poate... (Marţi, 3 august 2010, 1:41)

      busymind [anonim] i-a raspuns lui nelu

      ...da sigur ii au pe chinezi in spate :) este aproape acelasi lucru.
      • 0 (0 voturi)    
        si pe altii (Marţi, 3 august 2010, 8:03)

        nelu [anonim] i-a raspuns lui busymind

        dar pe rusi nu ? cine le-a livrat sistemul de rachete sol-aer S300?
  • +3 (9 voturi)    
    Arma nucleara (Luni, 2 august 2010, 15:34)

    gdans [utilizator]

    "SUA si alte state occidentale acuza Guvernul de la Teheran ca incearca sa construiasca o bomba nucleara, insa Iranul insista ca programul sau are doar obiective civile."
    E clar ca sunt micinosi deoarec stau pe o punga imensa de petrol si cica au nevoie neaparat de energia nucleara . . .
    Pe nebuni nu ii lasi sa se joace cu cutitul sau pistolul.
    • -6 (10 voturi)    
      nu zau (Luni, 2 august 2010, 16:00)

      saab [anonim] i-a raspuns lui gdans

      si ce daca stau, ba, pe o punga cu petrol? poate nu vor sa-si iroseasca resursele, mai ales ca petrolul este mai pretios pentru industria chimica decat ca resursa de energie.
      SUA trebuie sa aduca mai inatai dovezi credibile ca ei vor intr-adevar sa produca arme nucleare. Sunt satul de simple speculati, la fel cum a fost faza cu armele de distrugere in masa din Irak.
      • +3 (5 voturi)    
        Care industrie chimica? (Luni, 2 august 2010, 16:16)

        A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui saab

        Ei n-au nici macar destule rafinarii, importand jumatate din distilate, dar mi-te industrie chimica!
        Poate doar pentru substante chimice de lupta...
        Mai bine citeste din linkul de mai jos si ai sa te lamuresti:
        http://www.debka.com/article/8942/
        • 0 (4 voturi)    
          greu mai pricepi (Luni, 2 august 2010, 17:39)

          saab [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

          Iranul isi pastreaza resursele de petrol pentru viitor. S-ar putea ca peste o vreme, cand va fi pe terminate sa fie mult mai pretios decat acum. Oricum nu vor sta sa-ti dea tie socoteala despre felul in care isi folosesc resursele. Aaa , da, daca era in Romania, petrolul ar fi fost rapid concesionat pt nimica toata unora ca Patriciu.
          • +2 (4 voturi)    
            Probabil... (Luni, 2 august 2010, 18:53)

            A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui saab

            ...ca n-ai citit stirea din linkul ce l-am pus, necunoscand limba engleza sau din alte motive.
            Ei bine, atunci in cateva cuvinte rezumatul: presedintele parlamentului iranian zice acolo ca Iranul detine deja tehnologia de producere a armelor nucleare si de montare a lor pe rachetele pe care oricum le are deja.
            Pacatosul a grait. Il poti crede.
            Daca legi asta cu belicoasele declaratii zilnice ale scrantitului Ahmi, ai tabloul complet.
            Deci asta a vrajeala cu folosirea pasnica si cu rezervele...
          • +2 (4 voturi)    
            Ce sa pastreze ignorantule? (Luni, 2 august 2010, 19:20)

            Dorin [anonim] i-a raspuns lui saab

            Occidentul gandeste deja tehnologii care vor duce la eliminarea in mare masura a produselor derivate din petrol ca surse de energie... Prin urmare Iranul se poate spala pe cap cu tot petrolul pe care l-ar avea. Se construiesc deja masini electrice sau care merg pe baza de hidrogen iar tu bati campii cu "Iranul isi pastreaza resursele de petrol..." Pentru cand? Cand nu va mai fi cerere?
            Si sa le vanda mai apoi cui? Singura sursa de venit serioasa pentru regimul "democratic" de la Teheran este petrolul.... Nimic altceva.

            P.S. Aberezi de la un capat la altul al "argumentatiei" tale. Cat despre "priceput"... esti ridicol. Tu esti ala care ori se face ca nu pricepe, ori chiar esti prost facut gramada....
      • +1 (5 voturi)    
        Esti "satul"? (Luni, 2 august 2010, 16:42)

        Dorin [anonim] i-a raspuns lui saab

        Nu cumva ti s-a si aplecat? De ani buni de zile Iranul joaca perfid in chestiunea nucleara. Declara ca scopurile programului nuclear sunt exclusiv pasnice dar interzice inspectia celor de la AIEA in locurile suspecte. "Dovezile credibile" pe care le cer sunt multe dar nu vor convinge niciodata isterizati ca tine. Daca pana si Rusia, prin vocea lui Medvedeev, s-a declarat convinsa ca Iranul este la un pas de a fabrica arma nucleara.... Ce mai vrei? Asa s-a spus si despre Coreea de Nord, care a jucat identic precum o face acum Iranul, pana la urma, cu sprijinul tacit al Chinei, regimul comunist de la Phenian testand arma nucleara in cateva randuri? Preferi un Iran nuclear ori ba? Avand in vedere ca indivizii care conduc aceasta tara nu sunt unii cu inclinatii pasnice eu zic ca ar trebui sa nu lasam lucrurile sa evolueze in directia ireversibila dorita de Iran. Iranul este principalul destabilizator in regiune. Amestecul in Iraq, Afganistan, Liban, Gaza, etc., sunt motive si dovezi ca Iranul cauta sa castige o influenta cat mai mare in zona. Influenta nefasta. Mai mult, Turcia, in ultima perioada, joaca exact asa cum ii canta regimul de la Teheran. Iar actiunile lui Chavez, amicul lui Ahmadinejad, fac dovada ca Iranul se amesteca si in zona Americii latine. Iranul provoaca sistematic si nu e deschis catre dialog. Vorbele regimului de la Teheran sunt goale de orice continut. E un fapt. iar a nega evidentele asa cum o faci tu e extrem de periculos. Eu zic sa lasi ignoranta si inconstienta deoparte si sa incerci sa judeci mai aprofundat ceea ce face Iranul.

        P.S. Cineva (Ahmadinejad) care acuza o caracatita ca este simbolul "decadentei" occidentului, numai un om normal la cap nu poate fi. Oare cu un astfel de personaj hidos ce poti discuta, la ce compromis poti ajunge? Ai raspuns la aceasta intrebare? Si inca ceva... Iranul este membru al Tratatului de Neproliferare Nucleara asa ca demersurile acestei tari in directia nuclearizarii nu respecta acest tratat. Mai vrei?
        • -1 (5 voturi)    
          art (Luni, 2 august 2010, 18:33)

          rugantino [anonim] i-a raspuns lui Dorin

          "Iranul provoaca sistematic si nu e deschis catre dialog"
          Cum nu e deschis catre dialog, citeste titlul articolului. plus ca acum cativa ani, Mahmoud a avut o conferinta la o universitate in USA, as vrea sa il fi vazut si eu pe Bush la o conferinta in Iran. Cu ce provoaca Iranul, mi se pare tocmai ca ei sunt cei provocati si ca atare ar avea si motive sa le construiasca.
          Gresesc ambele parti oricum.
          • +1 (5 voturi)    
            Bine, bineeee... (Luni, 2 august 2010, 19:05)

            Dorin [anonim] i-a raspuns lui rugantino

            Esti ridicol. Somn usor in continuare....
            Atat de "deschisi" catre dialog au fost iranienii (declarativ) incat i-au exasperat pana si pe rusi (care i-au tinut in spate) si chiar si pe chinezi (care au imense interese economice in Iran)... Pe de alta parte un dialog se poate purta cu oameni rezonabili. Nu cu cei care condamna caracatite "decadente" si indeamna la stergerea de pe harta a unor tari...

            P.S. Ahmadinejad trebuie sa fie foarte bucuros afland ca si in Romania are fani. Asa cum esti si tu.
            • +1 (3 voturi)    
              Energie toti arme nimeni ... (Luni, 2 august 2010, 21:04)

              Netabas [anonim] i-a raspuns lui Dorin

              Ahmadinejad a cerut "Energie nucleara pentru toti, arme nucleare pentru nimeni" [ 'Nuclear Energy for All, Nuclear Weapons for None' ]. Iran urged all countries to take serious steps to dismantle all nuclear weapons in the world as the main objective of the Non-Proliferation Treaty.

              http://english.farsnews.com/newstext.php?nn=8902170596
              https://dandelionsalad.wordpress.com/2010/05/03/mahmoud-ahmadinejads-speech-at-the-united-nations-transcript/
              • 0 (0 voturi)    
                Te iei in serios? (Luni, 2 august 2010, 22:30)

                A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui Netabas

                Pai uite ce zice ieri presedintele parlamentului iranian:
                http://www.debka.com/article/8942/
                Iar daca ai dificultati cu engleza, mai pe scurt pe romaneste:
                "Am tehnologia de a produce arma nucleara si de a monta-o pe rachete".
                Are bineinteles si rachete.
                Cum sa zic, trage singur concluziile.
                • 0 (0 voturi)    
                  Thank you. (Luni, 2 august 2010, 22:59)

                  Netabas [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

                  DEBKAfile [debka.com] (Hebrew: תיק דבקה‎) is a Jerusalem-based English language Israeli open source military intelligence website with commentary and analyses on terrorism, intelligence, security, and military and political affairs in the Middle East.
                  The site started in the summer of 2000, and is operated from the Jerusalem ...
                  • 0 (0 voturi)    
                    What is wrong with this? (Luni, 2 august 2010, 23:16)

                    A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui Netabas

                    Asta face continutul declaratiei lui Larijani mai putin adevarat?
                    Saitul acesta este tocmai cel mai credibil si mai precis informat in problemele din zona.
  • -3 (9 voturi)    
    Joaca de-a tatucul mondial (Luni, 2 august 2010, 16:12)

    Dan [anonim]

    Corect, sa se joace cu noclearele si cu destinele unor populatii, popoare, state, iata un drept care trebuie sa ramana in exclusivitate SUA si prietenilor sai. Ceilalti nu au dreptul nici sa se lege la sireturi, ca nu cumva sa se interpreteze ca era posibil sa le fi trecut prin cap sa ridice vreo piatra, cu gand parsiv, nu neaparat antiamerican cat in apararea intereselor proprii...
    Numai SUA si pretinii are iele, pe persoana fizica, dreptul de a-si urmari interesele. Ceilalti ie niste derbedei, sa le smulgem de pe fata valul si sa ii pedepsim exemplar ca s-au gandit sa le fie si lor mai bine.
    • +1 (5 voturi)    
      Ai o problema de perceptie gagiule (Luni, 2 august 2010, 17:01)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Iranul nu este nici pe departe o democratie iar atata vreme cat acolo conduce un regim fundamentalist, optiunea ca acesta sa detina arma nucleara este exclusa. Mintea ta pare insa in pioneze cand ajungi sa faci comparatii intre tari democratice (tari prietene ale SUA) si tari de genul Iran, Venezuela, Cuba, Coreea de Nord, sau mai stiu si eu ce alta tara nu stie sa se lege la sireturi... Avand in vedere ca Iran este tara membra a Tratatului de Neproliferare Nucleara, fa bine si trage singur concluzia de ce, printre altele, regimul iranian incalca regulile pe care singur le-a acceptat cu ani in urma.

      P.S. Apropo... crezi ca un nebun, un dezechilibrat mintal ar trebui sa aibe aceleasi drepturi si libertati cetatenesti ca orice om normal. Ca sa rezum ideea la comparatia asta. Coreea de Nord a devenit tara care detine arma nucleara. Ti se pare un lucru ok? Si inca ceva... iti doresti o lume din ce in ce mai plina de tari nuclearizate si de arme nucleare sau o lume libera de aceste arme de distrugere in masa???? Pe ce lume traiesti infierbantatule inconstient? Esti cumva vreunul din papagalii aia "political corect"?
      • 0 (2 voturi)    
        Atentie la nebuni !!! (Marţi, 3 august 2010, 0:59)

        giovani [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Intr-o lume de nebunii, acei putini care se cred normali , v-or fi considerati NEBUNI !!!
        Este falsa ideea ca tarile "democrate " au drepturi iar cele nedemocrate nu ....
        Acele tari nedemocrate , dat fiind embargoului si a linsajului mediatic , sunt considerate "raul de astazi " dar....nu tot ce zboara se si mananca !!!
        Tara cea mai democrata ,SUA , nu mai este decat o poveste ....probabil nu exista o alta tara care sa verifice/controleze/spioneze/cenzureze mai mult ca ei . Evident ,in lupta cu terorismul , scopul ( dupa mintea lor ) scuza mijloacele !
        Inca nu si-au justificat razboiul din IRAK , ar fi foarte greu sa inceapa un alt razboi !!!
        Daca nu au fost instare sa gaseasca armele de distrugere in masa ( motivul razboiului ) in Irak , oare v-or gasi arma nucleara iraniana ?
        Un om care gandeste logic ar sti ca o tara democrata nu poate interzice altei tari sa produca o arma pe care o au si ei . Foloseste logica ....raul , atat de mediatizat acum, nu este intotdeauna ceea ce pare !
        SUA a fost atacata sau condamnata pentru testele cu arme chimice si nucleare , facute in tari africane ? I-a demonizat cineva ?
        Nu. De ce ? Pentru ca au stiut doar ei !
        In numele stiintei, au fost ucisi ,fara mila, mii /zeci de mii de oameni nevinovati .
        Singura tara care a folosit bomba atomica facand un genocid a fost SUA .
        De ce a fost nevoie sa moara milioane de oameni in Japonia ? ...Inca mai mor si acum !
        Oare EI ( SUA ) au dreptul moral sa judece pe altii ...cand EI au facut cele mai mari nenorociri pe unde au avut interese ECONOMICE !
        Acest sistem "toti pentru unu /unu pentru toti (acel unu este SUA ) nu v-a mai rezista foarte mult !
        Lumea se v-a satura sa sufere de fiecare data cand se strica vre-o rotita ...
        Nationalismul , in 2/3 ani v-a lua o amploare foarte mare si importanta in istoria anilor ce v-or urma ...
  • -5 (5 voturi)    
    Mai Barack.. (Luni, 2 august 2010, 16:16)

    poc [anonim]

    ai grija la intalnire, ca sa nu lase iranianul vre-o bomba prin casa alba.
  • +2 (4 voturi)    
    urlete si insulte. (Luni, 2 august 2010, 16:51)

    mircea [anonim]

    Discutiile televizate intre Obama si Ahmadinejad s-ar transforma in urlete si injurii din partea lui Ahmadinejad,care dupa aceia si-ar privi incantat fundamentalistii aratand cat este de voinic si istet de la infruntat pe Obama.Oameni ca Ahmadinejad ,parca nici nu ar trebui mentionati in buletinele de stiri.Nici cand fac o fapta buna,pentru-ca o fac din greseala.
    • -1 (5 voturi)    
      care insulte? (Luni, 2 august 2010, 17:43)

      saab [anonim] i-a raspuns lui mircea

      m-am uitat in articol si n-am citit nici o insulta spusa de Ahmadinejad. Bineinteles, discursul e dur, dar pe deplin intemeiat pentru cazul in care cineva te acuza pe nedrept. Si aici este vorba si de sanctiuni economice absolut neintemeiate.
      • +2 (4 voturi)    
        ???? (Luni, 2 august 2010, 19:12)

        Dorin [anonim] i-a raspuns lui saab

        Confirmi ce se zice despre prostie... Anume ca este infinita, nemasurata precum universul... Ahmadinejad asta, idolul tau, n-a insultat niciodata pe nimeni, nu-i asa? Apropo... sa puna mana pe tine tinerii aia batuti de militiile paramilitare ale regimului de la Teheran auzind la ineptii poti afirma... Spectacolele alea de ura si violenta pura, organizate de regimul fundamentalist de la Teheran, unde participantii sunt indemnati sa strige isteric "Moarte Americii!" ti se par in regula, nu-i asa? Oare ce anume te-ar putea convinge ca personajul ala imaculat e doar un alt dictator sinistru, asa cum istoria omenirii a cunoscut, din pacate, in nenumarate randuri?
  • -2 (4 voturi)    
    sion (Luni, 2 august 2010, 18:26)

    rugantino [anonim]

    are si el pe undeva dreptate, fara sa am nimic cu evreii, conflictul real este intre Israel si Iran. SUA-elita lor fiind major parte evrei- e normal sa intervina pt Israel. As fi tare bucuros de ar accepta Obama confuntarea. desi e un fost terorst, Mahmoud e un tip istet si cu "cojones", ma rog, bv lui ca le tine piept, sper sa nu aiba soarta lui Saddam, pt ca e ca si cum l-am compara pe Ceausescu cu Fidel . tetrailes all!
    • +2 (4 voturi)    
      Mda... (Luni, 2 august 2010, 19:24)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui rugantino

      Iti iei minusurile pe merit. Faptul ca aiurezi cu nonsalanta e, iata!, taxat cum se cuvine de oamenii normali. Esti o reala pierdere de vreme...
  • +2 (4 voturi)    
    Ce sa repare SUA? (Luni, 2 august 2010, 19:46)

    Daniel [anonim]

    relatiile diplomatice cu iranul?

    poate idiotul are memorie scurta si nu-si aduce aminte in ce conditii s-au rupt reltiile lor diplomatice! si aviz tuturor celor care inclina sa le dea o urma de dreptate!!! deci, revenind, la momentul asa zisei lor "revolutii islamice" cretinii care constituiau "armata lor revolutionara" au invadat ambasada sua la teheran luand ostatici personalul ambasadei! nici o tara, cand declara razboi altei tari nu ia prizonier personalul ambasadei! este o chestiune de onoare, de respect pentru rasa umana!

    musulmanii iranieni insa au luat ostateci o ambasada a unei tari cu care nu erau in conflict deschis. asta spune multe despre onoarea si cinstea acestor dusmani ai umanitatii.

    tin sa mentionez ca nu sunt deloc filo-american,dimpotriva, consider politica sua un mare rau, comparabil cu islamul, dar oamenii de acolo sunt, in mare majoritate, minunati, spre deosebire de majoritatea lobotomiatior musulmani - salbatici, agresivi si violenti!!!
    • -1 (3 voturi)    
      Iran Seeks Peace ... (Luni, 2 august 2010, 20:53)

      avigdos [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      President Ahmadinejad Meets Neturei Karta Rabbis
      http://www.youtube.com/watch?v=R-r04SQ97_Q&feature=player_embedded
      Text:
      Rabbis Say Iran Seeks Peace, Respects Judaism - Calls for True Dialogue With Ahmadinejad
      http://www.nkusa.org/activities/Demonstrations/20080922/Yahoo.pdf
  • -1 (3 voturi)    
    Don't hurt ... (Luni, 2 august 2010, 21:31)

    utug [anonim]

    Don't hurt Iranian people: FM
    http://www.cdeclips.com/en/world/fullstory.html?id=45651

    BEIJING — Any action taken by the United Nations should not punish the Iranian people nor impact their normal lives, said Foreign Ministry spokeswoman Jiang Yu on Thursday.
    Jiang made the remarks in regards to the upcoming United Nations Security Council's vote on new sanctions against Iran.
    "The UN action should help resolve the Iranian nuclear issue through dialogue and negotiation," Jiang said.
    The vote on the resolution against Iran over its nuclear program is expected soon, possibly within 10 days, according to Mexico's UN ambassador Claude Heller.
    Heller, who is also president of the council this month, said experts from the 15 member nations have been discussing the US-drafted resolution and the panel's 10 non-permanent members are waiting for the list of individuals and firms that will be singled out for sanction.
    The resolution, if passed, will be the fourth round of sanctions against Iran for its refusal to suspend uranium enrichment. Five UN permanent Security Council members — China, France, Russia, the United Kingdom and the United States — together with Germany reached a consensus last month.
    "The vote on the draft proposal does not mean the door to diplomatic efforts is closed," Jiang said, adding that China adheres to the dual-track strategy on resolving the issue.
    Iran now possesses more than 2,400 kilograms of uranium enriched to 3 to 3.5 percent, enough to produce two nuclear warheads, according to a report by the International Atomic Energy Agency on Tuesday ...
  • 0 (0 voturi)    
    jegujos (Marţi, 3 august 2010, 13:42)

    kadin jad [anonim]

    da, ciureljad,acu obama nu mai poate dormii de grija ta, chiar a hotarat sa te primeasca,dar momentan a intrat la dus imbracat.Asteapta matale sa se decoloreze si sa-i intre costumul la apa,---ca sa fie o discutie la nivelul tau--


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by