Astronomii britanici au descoperit cea mai masiva stea de pana acum, un gigant cu o masa de 320 de ori mai mare decat Soarele. Descoperirea a fost facuta de oamenii de stiinta de la Universitatea din Sheffield cu ajutorul telescopului european gigant din Chile si datelor transmise de telescopul Hubble, anunta The Daily Telegraph.

Steaua, care a fost denumita R136a1, a fost localizata in Nebuloasa Tarantula din Norul lui Magellan, o galaxie satelit care orbiteaza in jurul Caii Lactee.

Pana la aceasta descoperire, cele mai mari stele observate aveau o masa de aproximativ 150 de ori mai mare decat cea a Soarelui.

In cazul stelelor foarte masive, energia este emisa in urma convertirii masei intr-un ritm foarte rapid. Torentele de energie devin la un moment dat atat de puternice incat aceste stele sunt in cele din urma distruse.

Aceasta teorie este cunoscuta drept "Limita Eddington", dupa numele fizicianului britanic Arthur Eddington care, in 1919, a reusit pentru prima oara sa confirme teoria relativitatii formulata de Einstein, aratand ca lumina este curbata de fortele de gravitatie.

Pana acum se credea ca Limita Eddington este atinsa la aproximativ 150 de mase solare.

Si totusi, R136a1 are o masa de 265 de ori mai mare decat Soarele. In conditiile in care stelele gigantice pierd rapid masa, prin convertirea acesteia in energie, R136a1 a pierdut pana in prezent 20% din masa sa. Oamenii de stiinta cred ca, initial, steaua avea o masa de 320 de ori mai mare decat Soarele.

Mai multe aici si aici.