O aplicatie care le permite utilizatorilor de Facebook din India sa-si albeasca in mod digital pozele de la profil a nascut numeroase controverse, informeaza Sky News. Programul, care apartine companiei de cosmetice Vaseline, se numeste "Transforma-ti fata pe Facebook" si a fost lansat sa promoveze gama de produse destinate barbatilor menite sa lumineze tenul.

HotNews.roFoto: Hotnews

Pagina de pe Facebook intitulata "Barbati Vaseline, fiti pregatiti" care duce catre aplicatie a atras deja mai mult de 600 de fani.

TK Oommen, un profesor sociolog de la Universitatea Jawaharlal Nehru din New Delhi afirma: "Indienii sunt de parere ca daca ai un ten deschis la culoare apartii unei clase mai inalte din societate".

Intr-adevar, unul dintre clienti a mentionat: "Daca nu-mi fac tenul mai alb, sunt ingrijorat ca o sa imi gasesc greu o nevasta".

Ideea programului insa a atras un val de critici pentru ca intareste stereotipiile negative legate de piele de culoare mai inchisa. Alexis Madrigal, un redactor de la revista The Atlantic a descris campania companiei Vaseline ca fiind "incomoda" si a adaugat ca "este un memento destul de dezgustator in ceea ce priveste stereotipiile legate de culoarea pielii care exista in mai multe tari".