VIDEO Imagini ale asteroidului gigant Lutetia, transmise de sonda Rosetta

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 12 iulie 2010, 21:13 Actualitate | Internaţional

Asteroidul Lutetia
Foto: Reuters
Sonda spatiala europeana Rosetta a survolat indeaproape mega-asteroidul Lutetia, considerat un supravietuitor al nasterii Sistemului Solar, captand sute de imagini impresionante, in incercarea de a obtine cat mai multe informatii privind compozitia asteroizilor, informeaza The Telegraph. Este pentru prima data cand asteroidul este vizitat de o sonda spatiala.

Sonda Rosetta, lansata in urma cu sase ani de Agentia Spatiala Europeana, a transmis sambata primele imagini la rezolutie foarte buna ale asteroidului Lutetia, dupa ce s-a apropiat, cu 15km/s, la circa 3.000 de kilometri de misteriosul obiect, care are un diamentru de aproape 134 de kilometri.

Oamenii de stiinta au fost preocupati de compozitia asteroidului Lutetia (ce poarta denumirea in latina a Parisului), de cand acesta a fost descoperit in urma cu 150 de ani, dar pana in prezent tehnica nu a permis studierea sa amanuntita.

Cercetatorii spera sa afle daca Lutetia, aflat in prezent la peste 450 de milioane de kilometri distanta de Pamant, se numara printre cei mai primitivi asteroizi, formati din roci si bogati in carbon, sau este un asteroid metalic.

Potrivit Agentiei Spatiale Europene, imaginile transmise de sonda arata ca Lutetia "prezinta numeroase cratere pe suprafata sa, acesta suferind multe impacturi de-a lungul celor 4,5 miliarde de ani de existenta".

Astfel, datele inregistrate de sonda Rosetta vor putea furniza oamenilor de stiinta noi informatii privind compozitia asteroizilor-gigant si pentru elucidarea misterelor formarii sistemului nostru solar.

What?? (Marţi, 13 iulie 2010, 0:04)

Brainchild [anonim]

3D animations? (Was the Moon landing fake?)
      :) (Marţi, 13 iulie 2010, 0:22)

Un trecator [anonim] i-a raspuns lui Brainchild

Simulare 3D pe baza pozelor trimise? :D
    calcul ?!!? (Marţi, 13 iulie 2010, 13:57)

vila [anonim]

450000000 / 6ani / 365 zile = 205 479 km / zi

rezulta 205479 / 86400 sec = 2.37 km / s

de unde 15 km/s ???
      Lol noob (Marţi, 13 iulie 2010, 17:13)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui vila

1. Tu crezi ca sondele spatiale merg in linie dreapta?

2. Hint hint hint.... "a-II-a viteza cosmica" e ~11 km/s, sub asta nimic nu poate parasi campul gravitational terestru, cum ai putea crede ca o sonda merge cu doar 2.37km/s (imi place gradul tau de precizie)
      sonda (Joi, 15 iulie 2010, 18:58)

mircea [anonim] i-a raspuns lui vila

Intr-adevar, tu crezi ca sonda a zburat in linie dreapta? Niciun corp spatial lansat de om in cosmos nu zboara asa ci absolut toate au o traiectorie parabolica. De exemplu, Mars Orbiter care trebuia sa ajunga la planeta Marte aflata la aprox. 45 mil. km de Pamant a zburat pe o traiectorie parabolica, (curba), aprox. 45o mil km, fiint lansata de pe pamant cu o "tinta" aflata in fata in fata planetei Marte la aproape jumatate din lungimea orbitei Pamantului, cumva "la intalnire". Asa ca nu mai face asemenea calcule fanteziste!