Pamantul este mai tanar cu 70 milioane de ani decat se credea pana acum

de I.R.     HotNews.ro
Luni, 12 iulie 2010, 10:19 Actualitate | Internaţional

Un nou studiu geologic a stabilit o varsta mai precisa pentru planeta Pamant, sustin oamenii de stiinta. Potrivit acestora, Terra, care pana acum se credea ca are 4,54 miliarde de ani, este cu 70 de milioane de ani mai tanara, relateaza BBC.

Pentru a confirma, echipa de cercetatori a comparat elemente din mantaua Pamantului cu cele din meteoriti care au aceeasi varsta cu a sistemului solar.

Concluzia studiului spune, in principal, ca formarea planetelor a durat mai mult decat se credea pana acum. Oamenii de stiinta au studiat cat i-a luat Pamantului sa creasca, pentru ca mai multi "embrioni planetari" s-au unit pentru a-l forma.

"Coliziunile au dus la topirea unei parti a planetei, si a permis metalului sa se separe in centrul Pamantului pentru a forma nucleul. Astfel, planeta s-a diferentiat in nucleul metalic topit si manta," a explicat Dr. John Rudge, de la Universitatea Cambridge, care a condus cercetarea.

Acesta a precizat ca formarea Pamantului a durat aproximativ 100 de milioane de ani. "Estimam ca asta inseamna o varsta de aproximativ 4,467 miliarde de ani - putin mai tanar comparativ cu 4,537 miliarde ani cat credeam," a spus Rudge.

Bun! (Luni, 12 iulie 2010, 10:26)

maxi rodrigues [utilizator]

Asta da, veste buna ! :)
    Mantaua lui Lenin (Luni, 12 iulie 2010, 10:58)

Galileo [anonim]

Parerea mea este sa se analizeze firele de praf din mantaua lui Lenin. Pamantul este relativ tanar...moleculele particulelor supraexcitate a atomilor de neuroniu.....that's bull shit
    relativitatea spatiu-timp (Luni, 12 iulie 2010, 11:40)

Dan52 [utilizator]

45 mil.la 4,5 miliarde este atat de nesemnificativ, incat nu conteaza.In realitate, nu Terra este mai tanara cu atat, ci spatiul-timpul este mai tanar decat s-a calculat.Nici unul din acestea nu sunt liniare.Acestea isi schimba dimensiunile pe parcursul evolutiei lor, traverseaza campuri de energie, care le schimba evolutia, iar marii fizicieni vor avea treptat si ei, varsta Universurilor pe care le studiaza.Ceilalti (noi), raman(em) in urma timpului.Treptat vom redescoperi ca Terra si cu fizicienii nostri, sunt in centrul Universului, intrucat sunt unici.
    si eu (Luni, 12 iulie 2010, 18:50)

MirceaA [utilizator]

am aflat ca sunt mai tanar cu 3 minute. Cam asta e proportia si cam la fel influenteaza viata noastra.