VIDEO Un grup de cercetatori sustine ca a fost descoperita Arca lui Noe, pe muntele Ararat din Turcia

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 27 aprilie 2010, 22:28 Actualitate | Internaţional

Un grup de exploratori chinezi si turci a anuntat luni ca a gasit ramasitele legendarei Arce a lui Noe, la o inaltime de circa 4.000 de metri, pe Muntele Ararat din estul Turciei, relateaza AFP.

Cercetatorii spun ca au recuperat resturi ale unei structuri din lemn descoperite pe Muntele Arafat, iar in urma testarii cu carbon, s-a dovedit ca acestea au o vechime de circa 4.800 de ani, datand din aceeasi perioada in care se presupune ca celebra corabie a lui Noe s-a aflat pe mare.

"Nu este 100% sigur ca e Arca lui Noe, insa noi credem ca poate fi in procent de 99,9% adevarat", a declarat pentru AFP Yeung Wing-Cheung, un documentarist din Hong Kong, membru al echipei de 15 experti din cadrul Noah's Ark Ministries International, organizatie internationala dedicata cautarii miticei ambarcatiuni.

Potrivit acestuia, arca era structurata pe mai multe compartimente, unele separate prin grinzi din lemn, unde se crede ca erau gazduite animalele.

Echipa de exploratori evanghelici au exclus totodata posibilitatea ca acolo sa fi fost o asezare umana, intrucat nu au fost descoperite niciodata dovezi ale prezentei umane la altitudini mai mari de 3.500 de metri in zona.

Oficialii locali turci vor cere guvernului de la Ankara sa solicite introducerea sitului in Patrimoniul Mondial UNESCO, astfel incat acesta sa poata fi protejat pe durata cercetarilor arheologice majore ce vor fi derulate in zona.

Povestea biblica spune ca Dumnezeu a hotarat sa inunde pamantul dupa ce a vazut cat de corupta a devenit lumea. El i-a spus lui Noe sa construiasca o arca in care sa-si ia cu el familia si cate doua exemplare din fiecare specie de animale. In urma potopului apele s-au retras, iar arca s-a oprit pe un munte. Multi cred ca acest munte este Muntele Ararat, cel mai inalt punct din regiune.

da (Marţi, 27 aprilie 2010, 23:58)

asa da [anonim]

Biblia e foarte exacta in privinta asta si mereu adevarata in rest.
      hm (Miercuri, 28 aprilie 2010, 1:03)

Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui asa da

Sper ca glumesti
      absolut (Miercuri, 28 aprilie 2010, 7:50)

dedeiu [anonim] i-a raspuns lui asa da

Nea Nae a adunat TOATE animalele de pe Terra si le-a pus in arca.
        :)) (Miercuri, 28 aprilie 2010, 14:21)

bgd [utilizator] i-a raspuns lui dedeiu

Hai mai ca nu-i asa....in cartea de povesti scrie ca a adunat din toate speciile cate o pereche.
        Sa presupunem ca e asa...atunci arca ar trebui sa aiba dimensiuni fantasmagorice, pt ca specii de animale sunt destul de multe asa (s-au descoperit 1 milion, dar se estimeaza ca ar fi in jur de 10 milioane)...dar sa zicem 1 milion, deci 2 milioane de animale de diferite dimensiuni intr-o ARCA !!!
        Foarte credibil !
          Eu am 10 milioane de lei vechi; sunt bogat? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 16:14)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui bgd

Din alea nsp catralioane cate sunt animale de dimenisuni mari si cate sunt specii de fluturi, paianjeni, muste.

Dar nu-i asa, ca rroman fiind crezi ca ne impresionezi cu milioanele?
            Ingust tare...milionarule. (Miercuri, 28 aprilie 2010, 17:03)

bgd [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

Mici, mari...nu conteaza. Fiecare specie are nevoie de spatiul sau propriu, ca sa nu pleci cu 1 milion de specii si sa ajungi cu 20 la destinatie.
            Sau poate le-a zis doamne doamne sa nu se manance intre ele....posibil si asta, cine stie :))
            Dar probabil nu s-au gandit la astfel de detalii cand au scris "cartea cartilor"...
            Parerea mea e ca trebuia revizuita periodic pt a fi cat de cat credibila.
              Greu la deal (Miercuri, 28 aprilie 2010, 20:08)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui bgd

Tu nu intelegi omule ca 1 milion de specii de insecte incap intr-un spatiu foarte mic?
              Vrei sa-ti explic ca la copiii?
              Gandeste-te cate cutii de chibirite incap intr-un tir de exemplu.
              Ideea e ca 1 milion sau 10 milioane de specii nu inseamna nimic in sine, puteau sa incapa foarte bine pe arca.

Ti se pare tie ca in Bibile fenomenul descris e unul natural?
              Crezi ca daca a adus la arca ursii polari si kangurii, daca l-a avertizat pe Noe cu ani de zile inainte, sau daca a facut tot Universul din NIMIC, i-ar fi fost greu lui Dumnezeu sa opreasca animalele sa se manance intre ele?

Iisus Hristos a hranit mii de oameni cu cativa pesti si in final au strans 12 cosuri de firmituri.

Stiu ca tu nu crezi, dar ti-am adus aminte despre ce Dumnezeu vorbim aici, despre un Dumnezeu atotputernic care transcede timpul/spatiul si care nu e supus limitarilor la care suntem noi supusi.

Nu e ridicol argumentul tau ca animalele trebuiau sa se manance intre ele?
          De ce milioane... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 19:42)

a [anonim] i-a raspuns lui bgd

Cateva mii de specii de animale din trecut pot sta la baza milioanelor de specii actuale. Diversificarea care a dus aici nu are de-a face cu teoria evolutiei, ci cu potentialul si flexibilitatea genoamelor speciilor originale. Evolutia ar presupune adaptare la mediu a generatiilor succesive prin metode care includ cresterea progresiva a informatiei genetice (necesar sa se intample in puncte distribuite undeva pe traseul dintre "bacterie" si om).

In realitate adaptarea s-a produs prin selectia de subseturi din informatia genetica preexistenta. Cu alte cuvinte s-a produs o speciere fara crestere a informatiei genetice, ba chiar cu scaderea ei si implicit a potentialului de viitoare adaptari. Este un model realist si este singurul conform cu observatiile actuale. Asta rezolva si problema spatiului din arca, nefiind nevoie de milioane de specii pentru repopularea pamantului.
    ????? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 0:00)

Ionut [anonim]

Pentru omenire ar fi ceva senzational sa fie adevarat.
      arheologi evanghelici (Miercuri, 28 aprilie 2010, 0:17)

gogu [anonim] i-a raspuns lui Ionut

cum ba, arheologi evanghelici?
      vai de capul vostru...
        Hai sa asteptam, nu sunt inca suficiente dovezi (Miercuri, 28 aprilie 2010, 0:59)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui gogu

Oricum daca e adevarat v-ati cam dus pe tobogan toti sfertodoctii politehnisit/ase-isti/informaticieni esperti(sic!) in cosmologie/religie/filosofie.
          Haide-de... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:56)

Dragos [anonim] i-a raspuns lui Anonim

chiar daca ar fi adevarat ca un nene acum 4000 de ani si-a facut o barca mai mare ca sa-si puna la adapost orataniile din ograda de o posibila inundatie, asta nu inseamna ca Dumenzeu a inecat Pamantl sa-l spele de pacate. Biblia? O colectie de legende. Dumnezeu? Azi-dimineata cand am vorbit cu el era bine-mersi.
            sau poate ca a fost ceva (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:18)

Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Dragos

Se presupune ca a fost in Marea Neagra dar nu se justifica de ce popoare care se afla la distanta enorma de Marea neagra au aceeasi legenda.

Oricum o chestie interesanta de studiat
            Pe langa subiect, dar totusi (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:30)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui Dragos

Daca vorbim de o BARCA PE UN MUNTE LA 4000 de metri (e 4800 de ani).... sub un ghetar care ar trebui sa aiba zeci de mii de ani....
            Da, atunci Bibila e o colectie de legende adevarate ;)
        arheologi evanghelici??????? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 15:59)

Dani P [anonim] i-a raspuns lui gogu

Daca sunt turci si chinezi, slabe sansa sa fie evanghelici. Asa ca mai bine te-ar pune pe ganduri aceasta descoperire.
        Daca Dumnezeu nu exista nu ai pierdut nimic, dar daca El exista si tie nu iti pasa, atunci ai pierdut totul.
    clar e Arca (Miercuri, 28 aprilie 2010, 0:19)

Traian_S [utilizator]

pentru ca langa ea au gasit schelete de cangur si de pinguin, iar astea (dupa cum stim) nu se gasesc in Turcia.
      Arca lui Goe (Miercuri, 28 aprilie 2010, 0:49)

SRL [anonim] i-a raspuns lui Traian_S

pai daca au gasit schelete inseamna ca au murit... si cum erau doar o pereche... inseamna ca azi nu mai avem pinguini si nici canguri...
        orice mit (Miercuri, 28 aprilie 2010, 7:04)

atreus [anonim] i-a raspuns lui SRL

are un sambure de adevar. Arca putea exista, sau in orice caz nu vad nimic care ar fi impiedicat existenta ei. Conotatiile date apoi de catre evrei si mai tarziu de crestini si care sunt de origine religios-dogmatica nu au nimic cu realitatea.
          O arca la 4000 de metri? Asta da "mit" (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:58)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui atreus

:)
      - (Miercuri, 28 aprilie 2010, 0:50)

rontzaila [utilizator] i-a raspuns lui Traian_S

care in schimb traiau pe langa casa lui noe
        ... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 7:55)

strategy [utilizator] i-a raspuns lui rontzaila

hmm .. interesant. perechea aia nu a mai facut pui. deci nu mai avem nici crocodili, elefanti, pisici, soareci, muste :D poate scapam si de lenesi mintali, tot prin aceeasi metoda.
    Si eu am acasa (Miercuri, 28 aprilie 2010, 0:24)

EnigmaPsi [anonim]

.. o bucata din patul lui Romulus, trei bucati din caruta lui Remus, o bucata din arborele Yggdrasil si multe alte vestigii, o carpa de sters pe jos a lui Moise, ba chiar si un deget al lui ET. Propun sa fie trecute in patrimoniul Unesco, sa vina fraierii in pelerinaj si s-arunce cu bani.
    ? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 0:27)

max [anonim]

da' pluta cand o gaseste?
    Excelent (Miercuri, 28 aprilie 2010, 0:27)

Margicu [anonim]

Sa scrie frumos articolul in care sa prezinte teoria si dovezile si daca il fac sa treaca in Nature sau in Science inseamna ca interesul e justificat. Pana atunci avem o pestera cu ceva resturi de lemn vechi.
    Aham... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 0:28)

linbetwin [utilizator]

Un grup de _evanghelici_ din Hong Kong descoperă "arca", după care autorităţile turce cer repede introducerea ei în patrimoniul UNESCO, adică BANI!

Mai să demonstreze "arheologii" ăştia cum au încăput toate speciile de pe Pământ în "ligheanul" ăla.

Şi să ne spună dacă erau Noe a luat câte 2 perechi sau câte 7, că Biblia se contrazice.
      n-ai citit Biblia :) (Miercuri, 28 aprilie 2010, 3:50)

SM [anonim] i-a raspuns lui linbetwin

Scrie foarte clar ca anumite animale erau luate cate 1 pereche (1 femela si 1 mascul) si anumite animale erau luate cate 7 perechi (7 femele, 7 masculi). Nu prea cred ca au descoperit arca pana nu vin cu dovezi mai serioase (daca or fi).
      Nu va obliga nimeni sa credeti, sa acceptati. Dar mi se pare absolut pueril sa aruncati cu critici, acuzatii si invective si dovediti ca nici macar n-ati citit ceea ce criticati si acuzati ci toate cunostiintele voastre sunt de la "radio sant". Si apoi mai sustineti ca cei care cred sunt spalati pe creier.
        povestile cu (Miercuri, 28 aprilie 2010, 7:06)

atreus [anonim] i-a raspuns lui SM

"sfarsitul lumii" si "pedeapsa divina" sunt simple povesti. Ar fi dragutz sa ne explice un biolog ce efort trebuie depus pentru a face ca o specie sa supravietuiasca pornind de la 1 sau chiar 7 perechi. Astea sunt comicarii dragii mei...
          Fiecare pasare pe limba ei piere: (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:27)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui atreus

Dar aceiasi biologi pot explica cum apare viata dintr-un singur organism?
          Sau tu crezi ca au aparut din nimic 1000 de organisme (din aceeasi specie lol) ca sa nu-ti supere tie logica ?
    aoleu (Miercuri, 28 aprilie 2010, 0:49)

adi [anonim]

Baietii astia ar trebui sa o lase balta cu "dovezile istorice" si sa citeasca un minim hermeneutic despre interpretarea alegorica a Scripturii... nu de alta, dar poate maine poimaine gasim oasele primilor nascuti egipteni care au dat coltul subit cand Faraon n-a vrut sa-l lase pe Moise cu ai lui sa plece... si atunci ce ne facem ???
    (hai cu minusurile !)
    mare descoperire (Miercuri, 28 aprilie 2010, 1:20)

Sarpele cu ochelari [anonim]

Eu am gasit in curtea casei cotorul marului aruncat de Eva si Adam, solicit introducerea terenului meu in patrimoniul mondial
      .. (Miercuri, 28 aprilie 2010, 8:05)

strategy [utilizator] i-a raspuns lui Sarpele cu ochelari

is curios unde ai gasit tu ca adam si eva au consumat un mar.
        si eu sunt curios (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:05)

dedeiu [anonim] i-a raspuns lui strategy

ce mancau Adam si Eva? Apa si iarba?
    detalii (Miercuri, 28 aprilie 2010, 1:22)

iodo [utilizator]

clik pe linkul urmator pentru mai multe detalii: http://www.noahsarksearch.net/
    logica (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:19)

un roman [anonim]

Hai sa gandim logic.Daca presupusa arca a fost descoperita la peste 4000 metri cum am inteles, inseamna ca apa trebuia sa fie atunci pana pe la acea altitudine.Avand in vedere ca apa nu e ceva solid trebuie sa fi fost nivelull cu 4000 metri mai mare pe tot pamantul (doar daca locul respectiv nu e o depresiune perfect inchisa si apa a crescut doar acolo).In acest caz unde a disparut acea cantitate de apa?? Folosind calcule legate de volumul sferei e vorba despre mai mult de 1 miliard de km cubi de apa? Unde s-a dus??????
      cum unde? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 8:56)

Apa nova [anonim] i-a raspuns lui un roman

...in canalizare
      cantitate (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:12)

sorin [anonim] i-a raspuns lui un roman

so, daca Dumnezeu a putut desparti lumina de intuneric nu poate face sa dispara x metri cubi de apa...
      Apa si uleiul sint greu de amestecat, la fel credinciosii cu ateii.
      ............. (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:42)

Ducu [anonim] i-a raspuns lui un roman

In ghetari, in marile subterane, in atmosfera ...
      Citeste cu atentie Biblia (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:01)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui un roman

O sa vezi ca apa a venit din adanc si acolo s-a si intors probabil.
      Fast-forward in epoca moderna si cauta pe google cata apa e in mantaua superioara (ai vazut vreun vulcan pana acum?).
    comunitatea stiintifica (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:12)

Julian [anonim]

personal nu prea mai am incredere in comunitatea stiintifica. mai ales din cauza climategate si a multor alte scandaluri in interior. Plus de asta nimeni nu prea e obiectiv in privinta asta. Arca a mai fost gasita de Ron Wyatt, tot acolo. Dar madia cum e ea cand sunt astfel de subiecte prea controversate, tace.
    >>>> (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:14)

Julian [anonim]

kiar sunt curios ce se va gasi acolo. Adevarul nu se teme de investigatii.
    Basme (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:55)

Dinu [anonim]

Am urcat muntele Ararat acum cativa ani. Sincer ma indoiesc ca puteau gasi ceva pe la 4000 de m, intrucat acolo este doar grohotis si stancarie destul de instabila. In nici un caz n-ar fi putut rezista o corabie de lemn acolo 4000 de ani. Dupa 20 de ani nu s-ar mai gasi decat vreascuri. De acolo pana la varf si la calota de gheata mai sunt 1000 m altitudine. Daca s-ar gasi ceva ar putea fi doar in gheata de pe varf, care ar putea pastra o corabie si care e destul de groasa.
    Deci imi pare rau, dar nu cred :)
      De ce-ti pare rau? Stii ceva si nu ne zici? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:29)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui Dinu

E bine totusi ca macar iti pare rau.
    nu credeti? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:07)

ion [anonim]

a se remarca faptul ca mitul potopului care "curata" lumea este prezent in foarte multe culturi; a se vedea cea nordica, cea elena dar si cea din orientul apropiat si mijlociu...cam multe coincidente:)
    Slava Domnului (Miercuri, 28 aprilie 2010, 14:48)

letitia [anonim]

Slava luiDumnezeu ca a ingaduit prin acei cercetatori chinezi si turci sa fie descoperite fragmente din arca lui Noe,pe muntele Ararat.Biblia nu minte.Dumnezeu isi onoreaza Cuvantul Sau.Pentru cei care nu au crezut si nu cred in Biblie aceasta descoperire ar trebui,ar putea sa le dea de gandit in legatura cu adevarul biblic.Dumnezeu sa cerceteze sa lumineze pe cati mai multi turci si chinezi si nu numai pe ei,pe cati mai multi oameni sa ajunga la cunoasterea Adevarului.Doamne ajuta.
    Orice ai arata la popor, tot nu ar crede (Miercuri, 28 aprilie 2010, 15:17)

mihai [anonim]

Stiam dintr-un documentar ca in varful muntelui Ararat s-ar putea ascunde Arca lui Noe, portiuni dintr-o structura de lemn devenind vizibile in timpul verii.

Tot in documentar se spunea ca zona respectiva e una de conflict intre turci si o alta minoritate, motiv pt care investigatiile mai deosebite sunt riscante.

Daca intra in patrimoniul Unesco, poate aceste investigatii vor putea fi facute, daca mai e cazul...

Cert este ca avem de-a face cu o stuctura de lemn imensa, care dateaza de f. multa vreme, intr-o zona nu departe de Iran (Babylon).

Dar inca o dovada in plus doare pe ateii care nu vor sa fie trasi la raspundere pt tot ce au facut...
      Ai fost acolo? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 16:48)

Dinu [anonim] i-a raspuns lui mihai

Un documentar e un film si pe platoul de filmare faci ce vrei tu. Eu am fost acolo si crede-ma ca nu e nici o arca vizibila pe acolo. daca era, ar fi fost de mult una din atractiile turistice majore ale omenirii :).

Pun pariu ca n-ai fost in viata ta la altitudine, sa vezi ce conditii climatice sunt acolo (vant extrem, inghet-dezghet zilnic, friguri extreme).
        Unde ai fost draga? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 20:15)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui Dinu

Ai strabatut tu fiecare centimetru patrat?
        Orice descoperire arheologica e necunoscuta pana cand .... e descoperita, nu e la mintea cocosului ?
        Sau dupa logica ta nu mai sunt descoperiri arheologice de facut pe lumea asta (ca daca existau, erau acolo deja o multime de turisti)?

Se fac descoperiri arheologice in centrul Bucurestiului si nu pe un munte pustiu?
    Check your sources, twice (Miercuri, 28 aprilie 2010, 17:29)

ion [anonim]

Toata povestea cu arca este o tzeapa. O tzeapa cam de 100.000$ pe care si-a luat-o Randall Price - avid cautator al arcii. Si recunoaste el insusi. Randall Price este un cercetator crestin, a terminat universitatea fundamentalista baptista Liberty University. A cautat arca toata viata lui. A gasi arca este tot ce-si doreste.

Despre cautarile lui au aflat insa si niste turci si chinezi care i-au plantat bucati de epava pe munte. Recunoaste insa dezamagit ca sunt false si ca a platit cam 100.000 de dolari pentru niste bucati de lemn fara nici o valoare.

So, long story short: google a bit before posting an article, is your duty as a journalist.
      arca (Duminică, 2 mai 2010, 17:58)

a [anonim] i-a raspuns lui ion

daca n-ar fi existat arca n-ar mai exista nici un animal.