Saisprezece producatori americani de prim rang ai industriei alimentare au decis sa reduca sensibil cantitatea de sare din produsele comercializate, aderand astfel la o initiativa care urmareste scaderea cu 25% a consumului de sare din Statele Unite ale Americii, relateaza AP, citata de Le Nouvel Observateur.

"Sarea este una dintre cauzele majore ale hipertensiunii, care poate provoca infarcturi", a afirmat primarul New York-ului, Michael Bloomberg, anuntand afilierea acestor societati la National Salt Reduction Initiative, un parteneriat public-privat lansat de municipalitate.

Printre cele 16 companii regasim nume precum H.J. Heinz Co., Kraft Foods Inc. sau Starbucks. Mars Foods a anuntat ca va reduce cu 25%, in urmatorii cinci ani, cantitatea de sare in orezurile Uncle Ben's. Lanette Kovachi, dieteticiana la Subway, a precizat ca lantul de sendvisuri a redus deja cu 30% sarea prezenta in produsele vandute in Europa si va face acelasi lucru si in restaurantele americane.

Heinz a anuntat ca toate ketchup-urile vandute in Statele Unite vor contine cu 15% mai putina sare, incepand cu 1 mai.

Initiativa isi propune ca obiectiv reducerea cu 25%, in urmatorii cinci ani, a cantitatii de sare prezenta intr-o serie de produse alimentare, antrenand astfel o reducere cu 20% a consumului national de sare in Statele Unite.