Experti in domeniul aviatiei: De ce avioanele ar trebui sa ramana la sol

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 20 aprilie 2010, 11:16 Actualitate | Internaţional


Zborurile avioanelor comerciale din Europa vor fi perturbate in mod serios atat timp cat in aer vor fi detectate particule de cenusa, a afirmat Autoritatea Aviatiei Civile din Marea Britanie (CAA), citata de CNN. CCA sustine ca toti producatorii de motoare pentru avioane specifica in mod expres ca un zbor se poate desfasura in siguranta doar in situatia in care nivelul cenusei in atmosfera este zero.

Marile companii aeriene din Europa precum si International Air Transport Association (IATA) au solicitat in ultimele doua zile o "reevaluare imediata" a restrictiilor aeriene impuse din cauza norului vulcanic islandez, care au afectat 6,8 milioane de pasageri. Companiile de transport aerian sustin ca restrictiile ar fi avut un "impact devastator" asupra acestui segment. Se estimeaza ca pierderile depasesc 200 de milioane de dolari zilnic.

CAA a afirmat ca retrictiile ar trebui sa fie mentinute in continuare pana in momentul in care producatorii de motoare nu-si vor modifica termenii de operare, lucru care insa este putin probabil intr-o perioada scurta de timp.

Un purtator de cuvant al CAA, raspunzand solicitarilor industriei aviatice, a declarat: "Avem nevoie de dovezi care sa indice ca  zborurile sunt sigure… pana acum avem doar dovezi ca cenusa afecteaza in mod negativ aeronavele si, in acest moment, conditiile de utilizare specificate de producatori in conditiile prezentei cenusii sunt egale cu zero".

Purtatorul de cuvant a declarat ca este putin probabil ca NATS, agentia aeronautica britanica, sa ridice restrictiile in conditiile actuale.

CNN precizeaza ca CAA respecta regulamentele impuse de catre International Civil Aviation Organization (ICAO), o agentie ONU care este in contact cu producatorii de avioane, companii aeriene, guverne si alte organizatii. Toate statele din Europa respecta standardele impuse de ICAO.

ICAO a implementat asa-numitul sister International Airways Volcano Watch (IAVW), care strange informatii despre actualul nor de cenusa vulcanica. Pe pagina sa de Internet, ICAO a precizat: "Din moment ce cenusa vulcanica este compusa din materiale foarte abrazive, ea poate deteriora suprafata de zbor, poate obtura diferite sisteme, poate zgaria parbrizul aeronavei si sa aprinda motoarele, lucru care reprezinta un risc serios pentru siguranta".

Un meteorolog britanic, Helen Chivers, a afirmat ca "cenusa nu este limitata la un anumit nivel din atmosfera: o parte este in prezent detectata la nivelul suprafetei pamantului, ceea  ce inseamana ca aeronavele trebuie sa zboare prin ea pentru a ajunge la destinatie".

La randul sau, un reprezentant al NATS a declarat ca "deciziile noastre nu sunt o exagerare, nu ne bazam pe un capriciu. Suntem nerabdatori sa zburam, dar aceste momente sunt nemaiintalnite pana in prezent si ele rescriu regulile de zbor".

Un oficial american a anuntat luni ca norul de cenusa de la vulcanul din Islanda a afectat o aeronava a NATO. Mici particule de sticla au fost gasite in motoarele unor avioane de lupta F-16, dupa ce pilotii au efectuat zboruri in zona afectata de cenusa vulcanica, in Europa, a anuntat oficialul. "Mai multe avioane F-16 au efectuat zboruri, iar specialistii au gasit particule de sticla in motoare", a declarat oficialul pentru presa de la Bruxelles, precizand ca o singura aeronava a fost afectata, transmite AFP.


Citeste mai multe despre   
















8627 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    baietii de la Min Apararii... (Marţi, 20 aprilie 2010, 11:37)

    sami [utilizator]

    Sper ca vor avea grija acum ca nu tocmai avionul (F16-le) cu motorul gripat de sticlavulcanica sa fie trimis de bun pe la noi...
    Sunt cam carcotasa...dar sa ne mai destindem si noi putin...
    • +2 (12 voturi)    
      Se schimba (Marţi, 20 aprilie 2010, 11:50)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui sami

      Motorul la un avion cu reactie se schimba tot atat de des pe cat schimbi tu chilotii. Adica la 500 de ore de functionare la un IAR99 sau 1000 de ore la altele mai pricopsite.
      • +2 (2 voturi)    
        1 (Marţi, 20 aprilie 2010, 11:20)

        instelica [anonim] i-a raspuns lui Ion

        ai idee cat de mult inseamna 500 de ore pentru un avion care zboara max 1.5 ore? e multicel, dupa care il baga in revizie si mai zboara cu el..mai schimba o paleta d turbina p ici-colo; p.s. viper-ul care echipeaza shoimul nu se compara ca tehnologie cu f 110-le de p F-16 ( viper e din anii '50 iar GE-ul e din '80)
      • +3 (7 voturi)    
        2 (Marţi, 20 aprilie 2010, 13:43)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Ion

        ai idee cat de mult inseamna 500 de ore pentru o pereche de chiloti?!

        Trebuia neaparat sa jignesti?
        Adrian

        PS Nu ti-am dat nici minus nici plus. Sîc!
      • +1 (5 voturi)    
        Ai un minus. (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:56)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui Ion

        Poate stii tu ce stii despre motoare, dar ca om... ai un minus de la mine.
        • 0 (2 voturi)    
          Mulțumesc pentru comentariu (Marţi, 20 aprilie 2010, 22:36)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

          Mulțumesc sincer pentru că ai spus ce ai avut de spus. Răspunsul meu a fost ca o reacție la fraza "Motorul la un avion cu reactie se schimba tot atat de des pe cat schimbi tu chilotii." Având în vedere că motorul nu se schimbă zilnic, am privit fraza respectivă ca pe o jignire. Motiv pentru care am întrebat dacă era necesară jignirea. Poate a fost involuntar, nu știu, dar nu cred că era necesară ... asemănarea :)

          Aș dori să-mi spui ce anume ca om mi-a adus minusul,

          Mulțumesc,
          Adrian

          PS Ți-am dat plus pentru că ești printre puținii care dă minus și se și explică, deși nu am înțeles exact *unde* am greșit.
        • -2 (2 voturi)    
          Aaaah (Marţi, 20 aprilie 2010, 22:40)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

          M-am prins, i-ai răspuns lui Ion, nu mie... :D

          Scuze, am crezut că de mine zici.

          Adrian
  • +1 (1 vot)    
    poate ajuta si linkurile de mai jos (Marţi, 20 aprilie 2010, 11:39)

    pixie [anonim]

    in cazul in care vreti sa vedeti ce drepturi aveti ca si cetateni europeni:

    http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/10/131&format=HTML &aged=0&language=EN&quilanguage=en

    sau daca vreti sa vedeti ce s-a discutat azi in Parlamentul European in legatura cu acest lucru

    09:08:00 > 11:16:28

    Disruption of air traffic in Europe

    http://www.europarl.europa.eu/sed/speeches.do
  • +2 (6 voturi)    
    F16 (Marţi, 20 aprilie 2010, 11:39)

    F16 [anonim]

    Pai pot sa treaca cu F16 si prin frunze uscate cu ciuperci, ca oricum in curand le vand la tari ca Romania care semneaza ca primarul.

    Sa faca teste cu F18 daca le da mana.
    • +1 (5 voturi)    
      Cata minte la tine! (Marţi, 20 aprilie 2010, 12:47)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui F16

      Pacat ca norii de cenusa nu contin si materie cenusie de care ai mare nevoie.Inteleg sa scrii comentarii daca ai ceva in plus de complectat la articol,daca ai informatii sau idei.Prostia nu ar trebui transmisa.
      • +6 (6 voturi)    
        CompleCtare (Marţi, 20 aprilie 2010, 13:44)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Mircea, complectat se scrie completat.

        Toate cele bune,
        Adrian
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 20 aprilie 2010, 13:46)

      Gigi Maybachistu' Neaviator [anonim] i-a raspuns lui F16

      A fost şi F18 prin norul ăla. De fapt o formaţie de 5 F18 finlandeze a fost prima afectată, după ce motoarele au început să facă urât în timpul zborului, le-au demontat imediat după aterizare şi au găsit sticlă vulcanică în interior (microparticulele de sticlă au fost absorbite de motor şi retopite la 1100-1400 de grade). Atunci s-a dat alarma şi aviaţia civilă a fost oprită de la zbor.

      Se presupune că atunci când ştii să scrii pe Internet ai măcar gradul de inteligenţă necesar pentru a căuta cu Google înainte de a vorbi :))
  • +1 (1 vot)    
    ...si harta cu previziunile norului de cenusa (Marţi, 20 aprilie 2010, 11:44)

    pixie [anonim]

    http://www.gmes-atmosphere.eu/news/volcanic_ash/
  • -1 (5 voturi)    
    Mda (Marţi, 20 aprilie 2010, 11:52)

    Costel [anonim]

    Oferta noua pentru Romania...avioane second hand din timpul primului razboi mondial reconditionate cu airbag si roti retractabile....si da sunt unele cu elice ei na cate pretentii...
  • +2 (6 voturi)    
    Pentru carcotasi (Marţi, 20 aprilie 2010, 12:25)

    Fulmina [anonim]

    Daca acceptam definitia carcotasului ca fiind forma de personalitate egoista si superficiala care pentru a-si satisface egoul arunca in derizoriu orice subiect serios creaind imagini false pentru auditoriul sau atunci le recomand: sa zboare numai cu avioane Tupolev si carcotasii militari numai cu MIG-urile rusesti. Cum stiu insa ca ei personal vor sa zboare Cu Airbus, Boeing sau F16, da bine pentru cooperativa de pierdut timpul din sistemul bugetar romanesc sa-ti dai cu parerea despre ceea ce nimic nu stii. Sau stii un lucru sigur: ca undeva departe este acelasi Base care le strica linistea din Primaverii!!
    • -1 (3 voturi)    
      Mai rar (Marţi, 20 aprilie 2010, 12:50)

      ecce_lex [utilizator] i-a raspuns lui Fulmina

      asa elocventa in comentarii, si nu-s deloc ironic. Totusi, in esenta, nu pot fi de acord cu tine, da nu mai conteaza.

      Sa ai o zi excelenta :)
      • -1 (1 vot)    
        oops (Marţi, 20 aprilie 2010, 17:27)

        dap [utilizator] i-a raspuns lui ecce_lex

        scuze, am dat click gresit pe minus. trebuia sa fie plus. o zi buna.
    • +1 (3 voturi)    
      Indienii (Marţi, 20 aprilie 2010, 15:41)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui Fulmina

      Un exercitiu militar in comun intre pilotii indieni si cei americani.I-au,,nenorocit ,,indienii pe americani.Au plecat acasa pilotii americani cu buzele ,,umflate,,Acum ghici ce pilotau indienii si ce pilotau americanii.
  • 0 (2 voturi)    
    Cat va dura? (Marţi, 20 aprilie 2010, 12:42)

    ion ionescu [anonim]

    Eu am inteles ca de-abia dupa vreo 2 ani va disparea acest nor de cenusa vulcanica. Nu se va mai zbura pana atunci in regiunile afectate? Mi-e geru sa cred. Bine, nici n-as vrea sa-mi asum vreun risc in cazul in care o companie de aviatie ar relua zborurile fara sa tina cont de recomandari. Grea decizie pentru factorii de raspundere!
  • +1 (3 voturi)    
    Avioane (Marţi, 20 aprilie 2010, 12:52)

    al37leaban [anonim]

    De când am văzut serialele ălea pe National Geographic sau pe Discovery cu dezastre în aer și de la ce ți se poate trage, și mai ales și după 9.11 când am văzut ce ușor au pătruns teroriștii în avioane și cum le-au prăbușit, mi-am format 2 păreri: 1. o să mai zbor cu avionul când am copiii mari, împliniți și vârsta mea peste 60 de ani.2. în tot ce ține de industria aeronautică există o grămadă de amatori (tot de pe NG cam 10-20% din piesele de pe avioanele moderne sunt estimate ca fiind contrafăcute), așa că nu știi peste cine nimerești. Eu sunt medic și mie dacă-mi moare un pacient e beleaua cât casa. Pe ăștia văd că-i doare-n cot dacă se întâmplă ceva cu avionul lor, nu contează, important e să nu mai piardă companiile aeriene bani în fiecare zi. Ce contează 100-200 vieți. Banii să curgă. Așa cum a zis un alt mare bulangiu, totul e relativ.
    • +4 (4 voturi)    
      daca tot esti medic (Marţi, 20 aprilie 2010, 13:17)

      buxa [utilizator] i-a raspuns lui al37leaban

      Asa cum pe astia ii cam doare in cot de pasageri, tot cam asa ii doare in cot si pe medici de pacienti (nu ma refer la tine, ci la medicii din Romania). TOTI se gandesc la bani (adica companiile de transport aerian, medicii si toata lumea in general).

      Partea aia cu un alt mare bulangiu - sa inteleg ca si tu esti un Einstein, sau Einstein a fost un amarastean ca tine.
      • +2 (4 voturi)    
        răspuns (Marţi, 20 aprilie 2010, 13:04)

        al37leaban [anonim] i-a raspuns lui buxa

        Nu, asta doar a fost o ironie. Dar nu știu de ce în ultimele zile, tot îmi vine să folosesc cuvântul ăsta - bulangiu. Mi se pare că prea nu interesează pe nimeni decât propria haină. Prea își bagă toți picioarele în ceea ce fac. De aici cred și etimologia cuvântului folosit de mine.
      • +1 (1 vot)    
        ciudat! (Joi, 22 aprilie 2010, 1:43)

        emil_m [utilizator] i-a raspuns lui buxa

        nu pot sa-i raspund domnului medic,asa ca o voi face la postarea ta,sa vedem daca de data aceasta merge.Raspuns pentru @al37leaban:

        daca iti tot vine sa folosesti acest cuvant,bulangiu,atunci iti dau un sfat gratuit,caci cele compensate s-au terminat:pazeste-ti fundul!
        Iar ca un mic P.S: Einstein a fost un mare fizician,nu un bulangiu de doctor!
    • +1 (3 voturi)    
      medici (Marţi, 20 aprilie 2010, 17:10)

      cactus [anonim] i-a raspuns lui al37leaban

      Hmm eu nu sunt pilot, sau constructor de avioane, nici medic nu sunt. Dar tot pe la 60 de ani imi doresc sa ajung la medic. sic
      .Am mai mult curaj sa ma urc intr-un avion din ala contracafacut decat sa ma spintece in bucati vreun medic care a tras un pui de somn la cursul respectiv in facultate.
  • +3 (9 voturi)    
    Felicitari NATS, CAA si ICAO (Marţi, 20 aprilie 2010, 13:32)

    Rafael Che Guevara [utilizator]

    Si huo pentru IATA! Nu va mai saturati de bani, pentru care puneti la risc viata atator oameni nevinovati printre care sigur mai sunt si copii. Chiar nu puteti simti, groaza acelor oameni care au ghinionul sa se prabuseasca si durererea si chinurile cumplite pe care acestia le traiesc? Sau ale familiilor lor si nu numai? Si pentru ce? Pentru afacerea voastra? RUSINE. Si tie KLM si tie Air France si tuturor celor care cereti asta, inclusiv autoritatilor romane care au interpretari proprii ale situatiei si-si schimba deciziile functie de presiunea economica. Daca producatorii de motoare spun clar ca cenusa vulcanica trebuie sa fie 0% sau 0ppm sau 0ppb atunci nu mai este loc de negociere. NU se mai zboara. O saptamana, o luna, un an sau cat mai trebuie. Chiar trebuie sa mai moara oameni pentru ca unii sa-si insuseasca corect recomandarile de siguranta? Daca s-au efectuat zboruri in perioada asta si nu s-au prabusit, nu inseamna ca s-au efectuat zboruri sigure ci mai degraba norocoase. Si diferenta dintre unul sau altul este clara pentru toti. Sper ca NATS, CAA si ICAO sa reziste presiunilor ce se fac asupra lor si toate autoritatile statale si internationale sa li se alature.
    • -3 (5 voturi)    
      bravo, che (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:26)

      chiuariu [utilizator] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

      spre epoca de piatra. poate iti faci un buncar undeva, nu de alta, dar o data la 10 ani mai cade cite o usa de avion. eu zic sa oprim si traficul rutier, ca deh, mor cite 3 insi pe zi numai in romanika.
      • +5 (5 voturi)    
        Multumesc! (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:39)

        Rafael Che Guevara [utilizator] i-a raspuns lui chiuariu

        Va doresc un zbor sigur, oriunde si oricand, si fara resentimente.
  • 0 (0 voturi)    
    alte linkuri folositoare (Marţi, 20 aprilie 2010, 13:36)

    pixie [anonim]

    http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/air_en.htm

    http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf
  • +2 (2 voturi)    
    Problema este la mentenanta (Marţi, 20 aprilie 2010, 14:52)

    DODU [anonim]

    Dupa un zbor, nu vor cadea.
    Poate nici dupa 100 de zboruri.
    Problema este cum se adapteaza procedurile de intretinere la noile conditii de zbor.

    Mai exact, pe termen scurt, ar trebui sa se indeseasca verificarile la componentele critice. Asta inseamna mai multa manopera, mai multi bani alocati mentenantei.
    Sunt companiile aeriene dispuse sa plateasca acest pret ?
    Pe termen scurt, cred ca nu. Dupa cateva crash-uri, o vor face.
    • 0 (0 voturi)    
      Asta tot zic si eu de doua zile (Miercuri, 21 aprilie 2010, 0:46)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui DODU

      Eu cred ca in acest moment companiile aeriene SUNT dispuse sa plateasca mai mult pe mentenanta. Aleg raul cel mai mic. Decat sa stea la sol sa piarda o tarna de bani, prefera sa arunce o galeata de bani pe mentenanta. Si probabil spera ca galeata va fi o cana... Au facut testele pentru a vedea ce efecte sunt asupra avionului si pentru a putea afla cat ii va costa sa repare. Repet, motoarele avionului pot reporni dupa iesirea din nor (daca ai destula altitudine sa supravietuiesti pantei descendente) dar nu stiu de cate ori poti repeta experimentul pe aceleasi motoare...

      Adrian


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version