Traficul aerian este perturbat in continuare in Europa. Mai multe companii au realizat zboruri test

de A.N.     HotNews.ro
Duminică, 18 aprilie 2010, 12:25 Actualitate | Internaţional


Avioanele au ramas la sol
Foto: Reuters
Circulatia avioanelor in Europa continua sa fie afectata si duminica din cauza norului de cenusa provenit de la vulcanul Eyjafjallajokull din Islanda, transmite AFP. Spatiile aeriene din mai multe tari europene sunt inchise, iar mii de zboruri au fost anulate. In acest timp, cateva companii aeriene au efectuat in ultimele ore zboruri test, operand cu succes avioane fara pasageri pentru a vedea impactul cenusii vulcanice asupra aernoavelor.
  • Germania a deschis temporar sase aeroporturi
  • Norvegia a deschis o parte din spatiul sau aerian, aeroportul din Oslo s-ar putea redeschide curand
  • Franta a deschis aeroporturile din sudul tarii, in timp ce in Spania au fost redeschise toate aeroporturile
  • Spatiul aerian din Danemarca este inchis pana luni la ora 06 GMT
  • Spatiul aerian olandez va ramane inchsi pana duminica la 18 GMT
  • Aeroporturile din Sofia si Plovdiv (Bulgaria) au fost redeschise
  • Elvetia a extins restrictiile de trafic aerian pana luni la ora 12 GMT
  • Ucraina a redeschis aeroportul din Kiev, presedintele Ianukovici a plecat spre Polonia.
  • Austria a anuntat ca spatiul sau aerian va ramane inchis cel putin pana la miezul noptii de duminica spre luni
  • Un avion american a aterizat in Suedia, dupa ce coridorul aerian nordic a fost deschis
  • Irlanda si-a extins restrictiile de zbor pana cel putin luni la pranz.
  • Polonia si-a redeschis spatiul aerian doar pentru avioanele aflate in tranzit
  • Marea Britanie a prelungit restrictiile de zbor pana cel putin la miezul noptii de duminica spre luni
  • Spatiul aerian ceh va ramane inchis pana luni, la ora 10 GMT
  • Danemarca a anuntat ca spatiul sau aerian va ramane inchis pana la miezul noptii de duminica spre luni
  • Incepand de duminica de la ora 9, Bulgaria si-a inchis complet spatiul aerian
Sambata, companiile aeriene au fost nevoite sa anuleze peste 16.000 de zboruri in intreaga Europa. 15 tari si-au inchis complet sau partial spatiile aeriene. Doar cateva tari din sudul continentului (intre care Grecia, Spania si Italia) au putut opera in jur de 5.000 de zboruri.

Romania a decis si ea sa-si inchida spatiul aerian de sambata, de la ora 18, iar masurile restrictive ar putea fi prelungite pana duminica dupa-amiaza. Toate aeroporturile din tara sunt inchise si niciun avion comercial nu are voie sa zboare.

Compania KLM Royal Dutch Airlines a efectuat, duminica, un zbor test de la Amsterdam la Dusseldorf, pentru a vedea impactul cenusii vulcanice asupra avioanelor. Un aparat Boeing 737 cu un echipaj de 20 de persoane a decolat de pe aeroportul Schiphol, aterizand in siguranta in Germania. Operatorul aerian a anuntat ca va efectua in cursul zilei de duminica inca opt zboruri, dupa ce, si sambata, un avion KLM a zburat la 13.000 de metri altitudine, fara a inregistra vreo problema.

Sambata, un avion de pasageri al companiei Lufthansa, fara calatori la bord, a zburat intre Munchen si Frankfurt, in ciuda faptului ca spatiul aerian german este inchis pentru zboruri comerciale din cauza norului de cenusa vulcanica. Avionul de pasageri a zburat la circa 3.000 de metri altitudine, mult sub cea de croaziera obisnuita (10.000 de metri altitudine).

Si Air France va efectua duminica un zbor test, a anuntat autoritatea aviatica de la Paris. Un test similar va avea loc in Italia.

Sursa: AFP, Reuters.


Citeste mai multe despre   


















3043 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Sa speram (Duminică, 18 aprilie 2010, 14:00)

    Vica [anonim]

    ..Ca se vor gasi solutii sa se poate zbura chiar si in conditiile in care vulcanul isi continua activitatea iar vintul va purta cenusa peste Europa. Interesant ar fi de stiut concluziile dupa zborurile test. Inteleg ca norul este prezent intre 6 si 8000 m. Banuiesc ca se poate zbura un timp la un plafon de 5000...
  • 0 (0 voturi)    
    Se poate dar... (Duminică, 18 aprilie 2010, 14:03)

    b ogdan [anonim]

    1. Spatiul va deveni destul de aglomerat - fiind si jet-urile si turbopr-urile la acelasi plafon..
    2. Se consuma foarte mult combustibil
    • +1 (3 voturi)    
      Plafon (Duminică, 18 aprilie 2010, 16:39)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui b ogdan

      Avioanele turbojet nu vor zbura la altitudini joase. Se vorbește despre redeschiderea spațiului aerian, altfel spus, plafonul de 33000 picioare (10km) va fi utilizat ca și în mod normal. Pentru a zbura la 10000 de picioare, un avion de linie ar trebui să facă foarte multe escale. Fiecare decolare/aterizare își pune amprenta asupra fuselajului unui avion din cauza variației mari de temperaturi. Un fuselaj poate îndura un număr prestabilit de astfel de tranziții după care trebuie trimis în service. Avioanele mici sunt făcute să reziste la aceste variații mai bine decât cele mari (diametrul fuselajului este mai mic, deci variațiile de dimensiuni datorate variațiilor de temperaturi sunt mai mici și mai ușor de ... înghițit). Însă a pune un avion să facă escală pentru realimentare duce automat la un MTBM (mean time between maintenance - timpul mediu între mentenanțe) redus, deci la costuri mai mari. Toate astea intră în ecuațiile de profitabilitate ale companiilor aeriene și nu vor alege decât căile care vor aduce profit, sau, în cazuri extreme, pierderi minime.

      Adrian
  • 0 (0 voturi)    
    spatiul aerian (Duminică, 18 aprilie 2010, 17:18)

    angela [anonim]

    c.red ca maine seara se reiau zborurilebarcelona-timisoara
  • 0 (0 voturi)    
    ce plafon? (Duminică, 18 aprilie 2010, 19:33)

    gopo [anonim]

    Ce plafon, nu v-ati dat seama inca ca este iar o manipulare? Adica in Italia, Spania,chiar si in Franta se poate zbura, si in rest nu. Si Franta e la o aruncatura de bat de Anglia. E o mare gogorita la fel cum a fost cu asa zisele gripe. De anul trecut se zboara tot in pierderi, si acum cineva "destept" a aruncat-o sau a dat ordin sa se ia o pauza. Ca apoi sa se zboare cu pasageri la capacitate maxima. Cel putin anumite companii.
    • 0 (0 voturi)    
      Șerifule (Luni, 19 aprilie 2010, 0:21)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui gopo

      Pune mâna pe o carte de economie. Ai să înțelegi că nu companiile aeriene vor să stea la sol ci sunt FORȚATE să stea la sol de autorități. Companiile aeriene, prin testele efectuate, încearcă să deblocheze situația. Nu te aștepta să-ți vrea binele ție sau al altor pasageri însă...

      Adrian


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version