Un avion de pasageri al companiei Lufthansa, fara calatori la bord, a zburat sambata intre Munchen si Frankfurt

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 18:33 Actualitate | Internaţional


Compania Lufthansa a reusit sambata sa opereze cu succes un zbor intre Munchen si Frankfurt, in ciuda faptului ca spatiul aerian german este inchis pentru zboruri comerciale din cauza norului de cenusa vulcanica, a declarat un purtator de cuvant al companiei, citat de Reuters. Avionul de pasageri a zburat fara calatori la bord.

Potrivit operatorului german, avionul a aterizat la Frankfurt la ora 13 (ora Romaniei) si este examinat pentru a se determina posibilul impact cu cenusa vulcanica.

Aeronava a calatorit la o altitudine de 9.000 de feet/picioare (circa 3.000 de metri).

In cursul serii de sambata, Germania a anuntat ca va mentine pana duminica dimineata restrictiile impuse pentru spatiul sau aerian, din cauza norului de cenusa vulcanica provenit din Islanda.

Potrivit agentiei Eurocontrol, circa 16.000 de zboruri au fost anulate sambata pe intreg continentul, traficul desfasurandu-se relativ normal doar in sudul Europei.


N.Red. Multumim utilizatorului Lucian_Mares pentru semnalarea acestei stiri.


Citeste mai multe despre   


















11095 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    si unul cu pasageri (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 17:56)

    hitroll [anonim]

    @hotnews
    Si unul cu pasageri a incercat sa zboare la ~ 6000m intre Moscova si Italia si a ramas fara combustibil. http://avherald.com/h?article=42a3d003&opt=0
    • -1 (3 voturi)    
      se poate zbura fara probleme (Duminică, 18 aprilie 2010, 4:30)

      coanda [anonim] i-a raspuns lui hitroll

      Si ce , nu se poate zbura sub plafonul de 6000 m , unde se afla asa-zisul nor vulcanic. se poate f usor, numai sa vrei
  • +5 (5 voturi)    
    Auch (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 18:50)

    ady624 [utilizator]

    Păi da, a zburat mult sub plafonul de navigare. Motoarele turbojet de pe avioanele de călători short/long haul sunt motoare optimizate pentru viteză. Viteza mare necesită însă o altitudine mare pentru a limita presiunea asupra elementelor motorului. Zborul la altitudine mică obligă la viteze mici care duc la un consum mare de combustibil. Rezultatul este că un avion de cursă lungă poate face curse scurte la viteze mult mai mici decât cele de croazieră. Undeva la 4-500 km/h în loc de 800-900. Întrebarea este dacă un short-haul ca Airbus A319/320/321 pe care le folosește BA între București și Londra va ajunge la Londra sau i se va termina combustibilul pe drum? Eventual va fi zbor cu escală...

    Cenușa reduce cantitatea de oxigen de care dispune motorul ducând inevitabil la oprirea acestuia. Datorită temperaturilor extrem de mari din motor, cenușa se topește și se răcește după oprirea motorului formând o crustă pe elementele motorului. Din fericire, aceasta este casantă și, în general, se sparge atunci când motorul încearcă să repornească (după ieșirea din nor). Eventual, motorul pornește, dar cu siguranța nu poate face asta de multe ori. Există foarte multe cazuri în care avioanele au intrat, fără să știe, prin nori vulcanici și au avut probleme la toate motoarele. Apare chiar și efectul stroboscopic (aripile avionului strălucesc intermitent).

    Puteți găsi amănunte despre un astfel de zbor la http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_9

    Oricum o dau cei de la Lufthansa, zborul va fi fie un dezastru financiar fie un dezastru umanitar.

    În plus, cine s-ar urca în avion??! Știu cel puțin o persoană de rang înalt din România care ar lua ... barca :D Interesantă strategie de viitor.

    Adrian
  • +2 (2 voturi)    
    altitudinea ? (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 20:15)

    Technicus [utilizator]

    Pai in articol scrie ca a zburat la 3000 m si problemele cu cenusa vulcanica sunt intre 6000 si 10000 m.

    Care e scopul zborului pana la urma?
    Sa intelegem ca ar fi posibil un trafic aerian la 3000 m?
    • +5 (5 voturi)    
      se poate zbura dar neeconomic.... (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 20:33)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Technicus

      avioanele de linie sint optimizate pentru 10 Km altitudine. la 3 km zboara neeconomic si pot aparea probleme pe care nemtii vor sa le determine. este posibil sa fi facut un experiment la cererea americanilor care ar dori sa ajunga cu obama la cracovia (zic si eu asa....ca am fantezie bogata). este putin probabil ca sa fie reluate zborurile pe scara mare la 3 km altitudine dar daca prognoza zice ca s-ar putea ca situatia sa continue multe saptamini, este posibil ca, cel putin cargourile sa reinceapa sa zboare....
    • +2 (2 voturi)    
      au mutat avioane (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 23:21)

      vikingu [anonim] i-a raspuns lui Technicus

      au fost doar simple mutari de avioane goale, astfel incat sa fie optimizate plecarile cand se termina cu frica.
    • +2 (2 voturi)    
      Da. (Duminică, 18 aprilie 2010, 1:05)

      uwe [anonim] i-a raspuns lui Technicus

      Imagineaza-ti ca pleci din Constanta si vrei sa ajungi in Cluj mergand cu viteza a 2-a, cu un singur plin. Numai ca tu esti pe sosea, avionul e in aer.
      • 0 (0 voturi)    
        Heh (Duminică, 18 aprilie 2010, 16:01)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui uwe

        Ei, lasă, că dacă rămâi fără kerosen, tragi pe dreapta.... :D Și în jos :D :D :D

        Adrian
  • +1 (1 vot)    
    In total au fost 10 masini fara pasageri. (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 20:34)

    Victor [anonim]

    Motivul?Cel mai principal motiv:
    In cazul reluarii zborurilori sa aibe avioane de ajuns ca sa-i poata transporta pe toti naufragiatii.
  • 0 (2 voturi)    
    "Nor este cam mult spus, dar totusi", (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 20:34)

    alex [anonim]

    locuiesc In nord-estul Frantei (intr-o zona foarte putin poluata) si inca de ieri dimineata cerul este mai inchis la culoare, mai gri, desi este totusi senin. Si, bineinteles, nici o urma de condensare de la vreun avion... Pe la voi cum stau lucrurile?
  • +4 (4 voturi)    
    Testeaza zborul la altitudini joase (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 20:47)

    Gabi [anonim]

    Avioanele comerciale zboara la "altitudinea de croaziera" de 33000 feet (~11km), deoarece asta este altitudinea optima. Viteza este mai mare, aerul este mai rarefiat, frecarea mai mica, consumul de combustibil mai mic.

    Bineinteles ca avioanele pot zbura si mai jos, dar consuma mai mult combustibil. Probabil cei de la Lufthansa au vrut sa testeze exact cat combustibil se consuma, si care sunt parametrii de zbor in conditiile de fata.
  • -4 (4 voturi)    
    raspuns Technicus (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 20:55)

    nestiutor [anonim]

    Ca sa ajunga la 6000 de metri la noi cred ca e logic ca prin Germania a trecut pe la 3000.
    Sigur ca se poate zbura si la 3000 metri asa cum zboara si avioanele de mici dimensiuni.
    Problema este legata de zgomot si de emisii dar te incurc prea tare.
    • +2 (2 voturi)    
      invers (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 23:21)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui nestiutor

      cenusa a foat aruncata de vulcan la 11-12 mii de metri. Pe masura ce se departeaza, coboara, ca e mai grea decat aerul.
  • +1 (5 voturi)    
    care 10! (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 21:02)

    Marian [anonim]

    De fapt au fost 10 avione. Si scopul e altul: duminica la pranz cand se da drumul la zboruri, Lufthansa sa poata faca fata pasagerilor care au ramas la sol timp de 2 zile. Nu o sa credeti asa ceva - o firma se gandeste cum sa ajute clientii - dar asta e ceva normal in Germania.
  • 0 (6 voturi)    
    CENZURA (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 21:08)

    ady624 [utilizator]

    Am scris si eu un comentariu LUNG despre exact acelasi lucru. Cum un avion comercial NU POATE zbura jos din cauza consumului. Insa HotNews a decis sa-l cenzureze??! Pentru??!

    Doresc sa vad acest comentariu afisat, alaturi de mesajul initial si vreau sa stiu un motiv pentru care a fost cenzurat. Oficial, inainte sa incep sa fac valuri.

    Adrian

    N.Red. Mesajul dumneavoastra nu a fost cenzurat. Comentariile cititorilor sunt validate cu o frecventa mai redusa sambata si duminica.
    • -2 (4 voturi)    
      valuri (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 23:22)

      nobody [anonim] i-a raspuns lui ady624

      sa vezi ca face valuri si o sa fie de rau .... va dati seama ? ... comentariul lui de valoare inestimabila a fost cenzurat :)) ....
    • 0 (2 voturi)    
      Scuze (Duminică, 18 aprilie 2010, 0:43)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ady624

      A aparut comentariul, insa foarte tarziu.

      Imi cer scuze pentru rabufnire,
      toate cele bune,
      Adrian
    • +3 (3 voturi)    
      gandeste-te la nivelul marilor (Duminică, 18 aprilie 2010, 8:13)

      mai bine valsuri [anonim] i-a raspuns lui ady624

      Nicio contestare la dreptul tau cetatenesc de a face valuri, insa din propria-mi experienta pe forumuri diferite si de repetate ori, posteaza in cazul intarzierii unui comentar la aparitia caruia tii o mica replica la un alt posting. Ca prin minune apar concomitent ambele - explicatia trebuie cautata altundeva, eu pot doar sa ma mir ca-mi "reinvie" creatia dupa 12-16 ore de disparitie si nenumarate actualizari.
      • 0 (0 voturi)    
        La obiect (Duminică, 18 aprilie 2010, 16:03)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui mai bine valsuri

        Am presupus că motivul întârzierii/cenzurii a fost ... barca din comentariul meu.

        Mulțumesc,
        Adrian


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version