O eroare de pilotaj a provocat tragedia de la Smolensk - primele concluzii ale anchetei rusesti

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 15 aprilie 2010, 11:54 Actualitate | Internaţional


Primele analize ale cutiilor negre ale avionului prezidential polonez arata ca accidentul in care si-au pierdut viata cei 96 de pasageri, printre care se afla si presedintele Lech Kaczynski, a fost provocat de o eroare de pilotaj, anunta o sursa apropiata anchetei rusesti, citata de AFP.

"O analiza a probelor, incluzand si primele rezultate ale decodarii cutiilor negre, arata ca o eroare de pilotaj a determinat dezastrul", a precizat sursa citata.

Oficialii rusi anuntasera deja ca au exclus posibilitatea ca dezastrul sa fi fost provocat de un incendiu sau o explozie.


Citeste mai multe despre   
















8798 vizualizari

  • +1 (13 voturi)    
    ... (Joi, 15 aprilie 2010, 11:59)

    adi [anonim]

    bineinteles !
    • +3 (3 voturi)    
      Secolul vitezei... (Joi, 15 aprilie 2010, 14:25)

      romanasu [anonim] i-a raspuns lui adi

      Nu uitati ca vorbim de tehnologie de varf...cel putin in aviatie ar trebui!

      Este inadmisibil daca se dovedeste ca in acel moment, pe acel nemernic aeroport si in compania oficialilor se intampla o catastrofa de din lipsa aparaturii necesare !

      Turnul de control este cel care comanda... deci incapatanarea comandantului nu avea ce sa caute acolo...

      O afirmatie falsa, cum ca avionul a cazut la a 4-a incercare ar discredita total Rusia!

      Sper sa iasa adevarul, oricare ar fi el, pentru ca suspiciunea si efectele impotriva Rusiei vor fi si ele o catastrofa...
  • -2 (12 voturi)    
    Previzibil (Joi, 15 aprilie 2010, 12:15)

    vio [anonim]

    Acum se intra in faza acceptarii acestor prime concluzii sau a multiplicarii teoriilor conspirationiste gen "orice ancheta facuta de rusi si polonezi este lipsita de credibilitate ab initio, rusii fiind, "stie toata lumea", mincinosi si ticalosi.
  • +2 (16 voturi)    
    evident... (Joi, 15 aprilie 2010, 12:17)

    liviu_ [utilizator]

    evident ca este o eroare de pilotaj, pentru ca toate celelalte posibilitati ar fi facut rusia vinovata...
  • +2 (12 voturi)    
    A cui? (Joi, 15 aprilie 2010, 12:56)

    Vizitiul [utilizator]

    Eroare de pilotaj a avionului sau a pilotului?

    *Citeste bine inainte sa sari cu minus
    • +6 (6 voturi)    
      a avionului (Joi, 15 aprilie 2010, 14:45)

      hitroll [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      A avionului, bineinteles. Tupolev era recunoscut ca le cam tragea la masea inainte de zbor.
      • -4 (8 voturi)    
        Serios? (Joi, 15 aprilie 2010, 15:21)

        tupolev [anonim] i-a raspuns lui hitroll

        Te-ai tras tu de sireturi cu Tupolev de stii ca tragea la masea? sau erai prieten cu bunica-sa? Tragedia s-a intamplat oricum, cauza nu ii va readuce la viata, Tupolev nu va mai pilota niciodata un avion, deci de ce sa aruncam cu noroi? Ajuta cu ceva? crezi ca o sa te puna pe tine sa le tii fiola pilotilor?
        Get a life!
        • +1 (3 voturi)    
          i wonder who's trolling who :D (Joi, 15 aprilie 2010, 17:02)

          Geo [anonim] i-a raspuns lui tupolev

          Si ma simt cam prost ca daca raspund risc sa dau de mancare la troll.
          • +1 (1 vot)    
            Eu ma-ntreb (Joi, 15 aprilie 2010, 18:41)

            Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Geo

            oare cum arata bunica lui Tupolev ?
  • +5 (13 voturi)    
    rusii, arabii sau chinezii (Joi, 15 aprilie 2010, 12:59)

    luke cool hand [anonim]

    dimensiunea nemaiintalnita a tragediei face greu de acceptat, uman/emotional, o explicatie daca aceasta nu se apropie de dimensiunile dezastrului intamplat.

    prin urmare, o explicatie simpla si banala (accident de pilotaj, incapatanarea lui kaczynsky, etc) e din start sortita contestarii, pentru ca e disproportionat de simpla in raport cu efectele mega-tragice produse

    cred ca rusii si-o vor fura gratis de data asta (fara sa fie de vina acum), insa nu degeaba, avand in vedere implicarea lor in istorie de atatea ori pana in prezent, si in special in relatia cu polonezii, etc;

    rusii ar fi fost considerati ca fiind de vina in cazul asta oriunde s-ar fi intamplat accidentul asta teribil (in europa, africa, asia sau sua) :)
  • +10 (20 voturi)    
    Pilotii sunt de vina ... (Joi, 15 aprilie 2010, 13:11)

    Savoya Marchetti [anonim]

    Singura vina a pilotilor, daca pot zice asa, a fost ca au intrat in spatiul aerian sovietic.
  • -3 (17 voturi)    
    Poate (Joi, 15 aprilie 2010, 13:12)

    isteria salveaza rrromania [anonim]

    Luam o pauza de la isteria noastra nationala si incepem sa gandim putin. Stiu, stiu ganditul este periculos, accesele concurente pot sa ne surmeneze neuronii odihniti.

    Balele turbarii noastre conspirationiste pateaza durerea poporului polonez.
    • -2 (8 voturi)    
      aha... (Joi, 15 aprilie 2010, 13:16)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui isteria salveaza rrromania

      sa presupunem ca a fost un asasinat.
      crezi ca ar fi cineva atat de inconstient incat sa recunoasca?
      sigur ca nu... stiind aceste lucruri, te intreb acum, cum putem fi siguri ca nu se musamalizeaza ceva?

      categoric sansele sunt mici, dar sunt...

      PS: teori ale conspiratiei apar in toate tarile dupa astfel de evenimente, nu numai in romania
      • -3 (7 voturi)    
        Nu te supara, (Joi, 15 aprilie 2010, 13:54)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        dar daca incepi o afirmatie cu "sa presupunem ca...", poate urma absolut orice.

        Revenind, tine cont ca echipa de ancheta e mixta, ruso-polona iar una dintre cutiile negre este in Polonia.
        Chiar asa de tampiti/orbi/tradatori sa fie membrii polonezi ai echipei? La fel sa fie si cei care examineaza cutia neagra in Polonia?
        Evident, putem "presupune ca" sunt tampiti/orbi/tradatori, dar e cam.....prefer sa nu folosesc niciun termen.
      • +2 (4 voturi)    
        ai perfecta dreptate (Joi, 15 aprilie 2010, 14:19)

        eu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        Zicea cineva mai sus ca au fost previzibile concluziile. Evindent ca au fost. Orice s-a intamplat acolo, noi primeam aceeasi informatie: eroare de pilotaj.

        Motivul? Foarte simplu: orice alta concluzie ar duce la tensiuni majore intre Polonia si Rusia, tensiuni care ar putea degenera intr-un razboi in care sa fie trase involuntar si alte tari.

        Atata timp cat dovezile concluziei nu sunt prezentate largului public, credibilitatea concluzilor o sa fie continu pusa la indoiala. De aici pana la speculatii de genul celor facute de mine si de multi alti e doar un pas.
        • +1 (3 voturi)    
          Ce te-ar convinge? (Joi, 15 aprilie 2010, 14:53)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui eu

          Ce "dovezi" vrei sa fie prezentate publicului? Crezi ca "publicul" intelege acekle dovezi? Crezi ca "publicul" este expert in aviatie si catastrofe? Orice ia-ai arata, cineva din "public" tot va spune: "aaa, deci ii acoperiti pe rusi!".
    • -2 (6 voturi)    
      Frumos spus! (Joi, 15 aprilie 2010, 13:29)

      vio [anonim] i-a raspuns lui isteria salveaza rrromania

      Si la obiect!
  • +1 (7 voturi)    
    Eroare de pilotaj? (Joi, 15 aprilie 2010, 13:27)

    CMihai [utilizator]

    Eu nu o sa sustin nicio conspiratie, ca oricum chiar daca exista niciodata nu se va afla, insa va intre:

    - pilotul avionului de presedintie polonez, nu ar trebuii sa fie crema cremii, cel mai bun dintre cei mai bun, tot ce are de oferit ca calitati la superlativ s.a.m.d? Cum poate sa faca crema cremii al domeniului, o eroare tip iau la stanga cu ovionul la cativa metrii de sol? Cum este posibil acest lucru? Chiar si eu stiu, eu cine nu are permis de zburat sau nu a zburat niciodata in viata lui, ca nu se fac altfel de manevre in apropiere de sol ...
    • -1 (9 voturi)    
      Oricine poate gresi (Joi, 15 aprilie 2010, 13:49)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui CMihai

      cu exceptia robotilor!

      Iti amintesti de Ayrton Senna? Sau Gagarin?Si atatia altii, e o lista lunga de piloti auto, moto, aviatie, cosmonauti etc care si-au pierdut viata in accidente "banale".
    • -1 (9 voturi)    
      Mistic (Joi, 15 aprilie 2010, 13:59)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui CMihai

      Exista multi cei mai buni, eg. Ayrton Senna, dar in aceste domenii e suficienta o singura greseala fatala.

      Din cate am citit, in aviatie, motivul numarul unu al prabusirilor se datoreaza erorilor de pilotaj. Exista si situatii in care pilotii comit suicid, luand cu ei tot avionul.

      Eu personal privesc un pic mai mistic aceasta situatie - indiferent de motivul real al prabusirii, accidentul s-a produs in acelasi loc in care au fost executati 22.000 de oameni-cheie din Polonia. Pastele blajinilor era a doua zi.
      Aceste coincidente mistice in popor ar fi explicate ca 'i-au luat cu ei'. Oricare ar fi motivul accidentului, in acest context el a fost unealta, nu motivul.

      Oamenii ar trebui sa inteleaga mesajul acestei tragedii, ce semnificatie are si de ce acum.
      Realitatea pe care o percepem este doar varful aisbergului, ceea ce este 'sub apa' sau 'dincolo' de ce vedem, auzim, palpam mi se pare fascinant si infricosator. Totusi, uneori strabat astfel de coincidente , care pentru mine sunt o confirmare a faptului ca lucrurile se intampla, de fapt, 'sub apa', aici se vad doar efectele ...
  • +2 (4 voturi)    
    Cui nu ii era comod Lech Kaczynski ? (Joi, 15 aprilie 2010, 14:15)

    Lumea dupa Eufrosin [anonim]

    Cate teorii ridicole au fost ridicate ca baloane de incercare, pana ce vechiu si bine-incercatul verdict "eroare de pilotaj", a fost adus pe tapet si pentru ce?

    Cand dobori un avion incarcat cu oameni incomozi (cui?), prin mijloace absolut ne-detectabile, tara gazda se vede nevoita sa acopere pentru criminali, pentru a nu cadea prada suspiciunii si oprobriului international. "Polonia in doliu: crima sau accident", aparut pe Lumea dupa Eufrosin, explica motivele. Comentariile insa, arunca lumina pe modul in care aceasta crima a fost operata.
  • +1 (3 voturi)    
    Asta e o concluzie a anchetei? (Joi, 15 aprilie 2010, 15:39)

    Liviu [anonim]

    Asta e o concluzie a anchetei, sau tot o informatie obtinuta cine stie cum? Pentru ca daca e concluzia anchetei, intr-adevar ceva e putred!! In vest, o ancheta de acest gen dureaza cel putin un an. Ori citeam undeva ca aceasta concluzie a fost obtinuta dupa NUMAI 4 ZILE!!!! Nu e ceva ciudat aici??
  • +1 (1 vot)    
    urmează (Joi, 15 aprilie 2010, 18:05)

    ampersand [anonim]

    Unul dintre cei doi subofiţei controlori de zbor şi-a pierdut astăzi viaţa într-un accident de maşină, relatează agenţia rusă. Potrivit martorilor, autoturismul Moskvici cu care acesta se întorcea acasă a pierdut brusc direcţia, a intrat pe contrasens, a rupt parapetul şi-a căzut în râpă de la peste 30 de metri înălţime. Vladimir Puti a declarat, imediat după accident, că subofiţerul a fost înălţat, post-mortem, la gradul de mareşal al armatei ruse pentru serviciul adus patriei sale.
    • -1 (1 vot)    
      Ori e mort, ori... (Joi, 15 aprilie 2010, 22:40)

      G.Baleanu [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      Ori e mort pe bune, ori e mort numai in mod oficial. Asta fiindca se mai practica si 'moartea' convenabila pentru a iesi in afara anchetelor, iar respectivul primeste o noua identitate si o noua viata pe undeva, fiindca Rusia e mare.
  • -1 (1 vot)    
    Hai ma... (Joi, 15 aprilie 2010, 18:39)

    io [anonim]

    Ma, ce Dumnezeu?!? Tot felul de idei conspirative... Explicatia cea mai simpla e in general cea adevarata. Era ceata, li s-a spus pilotilor de catre turnul de control "Oameni buni, nu-i vizibilitate, nu aterizati aici", astia se grabeau la festivitati, daca trebuiau sa aterizeze la Moscova sau Minsk ajungeau poimarti, asa ca ori au intrebat in cabina "Ce facem, riscam?" si li s-a spus "Da, ce-o sa fie?" sau au decis singuri "suntem in misiune oficiala, nu putem sa ne facem de ras etc." si au riscat. Ce-a iesit se vede...
    Ca aeroporul nu era dotat cum trebuie etc. stiau dinainte. Si in alte conditii (cursa regulara de pasageri), nici nu s-ar fi intamplat asa ceva, fiindca in veci n-ar fi riscat pilotii o aterizare.
  • +2 (2 voturi)    
    Teoria conspiratiei?! (Joi, 15 aprilie 2010, 19:21)

    L [anonim]

    Nu sunt adeptul teoriilor conspiratiei dar trebuie sa recunoastem ca aici sunt cam multe semne de intrebare.
    Mai intai un mic fapt real din viata mea: sunt stabilit in Canada de cativa ani. Imediat dupa sosirea aici, am invitat la mine un preiten canadian. Pentru ca nu stapaneam limba engleza asa de bine, am invitat si un prieten roman, stabilit de mai multi ani aici, pentru a fi sigur ca ma voi intelege cu canadianul. Si era o simpla vizita intre prieteni.
    1. In Rusia vine o delegatie la cel mai inalt nivel si ei nu se asigura ca se vor intelege cu vizitatorii?? Trebuie pilotii sa invete limbile tuturor tarilor in care zboara sau pe care le survoleaza? Asta desi am inteles ca pilotul vorbea bine ruseste.
    2. Nici un pilot din lume nu aterizeaza undeva daca i se interzice. Deci i s-a interzis, sau doar i s-a sugerat ca ar fi mai bine, poate, ...?
    3. De ce erau toti intr-un singur avion? Aici explicatia e simpla. Anul trecut la o manifestare asemanatoare au folosit 2 avioane si au fost criticati pentru risipa de bani (seamana cu Romania, nu?)(Sursa: CP24 - Toronto). Acum au ales sa foloseasca un singur avion... Si desi se stie ca avioanele sunt vechi si depasite, tot timpul se gasesc unii care sa critice daca se doreste reinnoirea, ca si in Romania.
    • 0 (2 voturi)    
      o mica lamurire (Vineri, 16 aprilie 2010, 8:29)

      radub [anonim] i-a raspuns lui L

      Sunt 5 limbi care au dreptul de a fi folosite in traficul aerian international. Acestea se numesc ICAO Languges (International Civilian Aviation Organization). Aceste limbi sunt : engleza,franceza, spaniola, rusa si chineza. Evidenta se foloseste doar engleza. Exista mici abateri nationale : in Germania pilotul german vorbeste cu controrul german in engleza, in franta adeseori in franceza desi este de nedorit (piloti nefrancezi nu ar putea intelege). In cazul Smolensk daca ar fi avut loc o apropiere coordinata intre pilot si turn nici nu era necesara o rusa la perfectie deoarece comenzile sunt foarte simple, ceva in genul : 1 gard la stanga, 2 grade la dreapta, un grad sub panta, un grad peste panta, 4 mile de prag etc. Chestia este ca NU A EXISTAT o astfel de apropiere comandata (alte sisteme electronice de aterizare nu existau la sol) iar pilotul polonez si-a "compus" o apropiere personala la o vizibilitate de 400 m. in ceata si cu o viteza de aterizare de 260 Kmh.
      • +1 (1 vot)    
        Asa ar fi fost ideal... (Vineri, 16 aprilie 2010, 10:15)

        tanase [anonim] i-a raspuns lui radub

        dar la Smolensk nu exista ILS, deci nu-l poate ghida turnul . Ciudat este ca la vizita premierului Tusk, pe acelasi aeroport si cu acelalsi tip de avion s-a folosit un sistem sofisticat(informatie Moskow news)adus de la Moscova...
        Cat priveste viteza de apropiere aceasta era(din pacate) foarte mare160-180m/s sau altfel spus 540-550km/h. Daca vizibilitatea ar fi fost de 400m cum se crede, atunci pilotul vedea pista si nu ar mai fi corectat(fara sens)moment in care a lovit copacii si a dezechilibrat avionul.
        • 0 (0 voturi)    
          precizare (Vineri, 16 aprilie 2010, 15:12)

          radub [anonim] i-a raspuns lui tanase

          Da, la Smolensk, nu exista ILS (de fapt aerodromul nu este calificat ptr. zboruri civile internationale). Au aparut erori in presa : nu s-a adus aparat sofisticat din alta parte ci doar controlorii au fost adusi de la Vitebsk. La aterizarea premierului Tusk, viszibilitatea era de peste 10 Km si plafonul de nori la 5000 picioare adica 1500 m peste sol. Viteza de aterizare cu flapsurile jos la Tu-154 este de 260 Kmh. in caz de aterizare fara flapsuri (care cresc aeoroportanta) viteza ar fi de cca. 350 Kmh. maximum, dar in acest caz lungimea pistei din Smolensk de 2455 m. ar fi fost total insuficienta pentru oprirea avionului. Aeroportul din Smolensk este extrem de primitiv, comparabil cu lumea a treia...Africa, Bangladesh etc.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version