Saab i-a oferit Bulgariei aparate Gripen la pretul avioanelor F-16 second-hand

de A.N.     HotNews.ro
Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:02 Actualitate | Internaţional


Compania suedeza Saab i-a oferit Bulgariei aparate Gripen la pretul avioanelor americane F-16 second-hand, relateaza Novinite. Daniel Boestad, director al Saab International pentru Bulgaria, a declarat ca oferta este favorabila pentru tara vecina deoarece economiseste bani fara sa faca compromisuri in privinta calitatii.

Intr-o declaratie pentru Radio Darik, Boestad a afirmat ca aparatele Gripen au o serie de avantaje in comparatie cu avioanele americane F-16 second-hand sau cu cele MiG-29 rusesti, aflate in prezent in serviciul Fortelor Aeriene din Bulgaria. El a mentionat, intre altele, pretul scazut al intretinerii si numarul redus al echipelor de la sol care ajuta la operarea lor.

Boestad a adaugat ca achizitionarea de aparate second-hand este, de asemenea, foarte riscanta si costisitoare: "faptul ca perioada de exploatare a avioanelor la mana a doua este aproape pe sfarsite inseamna ca Bulgaria va trebui sa lanseze o noua procedura pentru cumpararea de avioane de vanatoare in cativa ani".

Novinite scrie ca starea finantelor bulgare si bugetul armatei din Bulgaria sunt intr-o conditie mai degraba deplorabila, astfel incat una dintre variantele de achizitionare de echipament militar nou este cumpararea de avioane americane impreuna cu Romania.

Guvernul bulgar nu a luat inca o decizie. Totusi, comandantul armatei, generalul Simeon Simeonov, a declarat recent ca Bulgaria ar trebui sa cumpere mai degraba avioane noi decat aparate la mana a doua.

In martie, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii de la Bucuresti a aprobat propunerea Ministerului Apararii Nationale de achizitionare a 24 de avioane F 16 in uz. Propunerea va fi transmisa Parlamentului, care va lua in dezbatere acest aspect.

Companiile Eurofighter si Saab, producatorul Gripen, s-au declarat surprinse de anuntul CSAT privind achizitionarea de "F-16 vechi si fara offset". "Din nefericire, Fortele Aeriene Romane s-ar putea alege cu rablele altora", a declarat intr-un comunicat transmis HotNews.ro directorul de marketing pentru Romania al Saab, Richard Smith, care a cerut Ministerului Apararii sa prezinte Parlamentului toate ofertele facute Romaniei pentru achizitionarea de avioane multirol.


Citeste mai multe despre   
















6432 vizualizari

  • -2 (32 voturi)    
    Noi vrem f16, 17, 18 .. ! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 19:17)

    Gibon Oranj [anonim]

    Si orice numar o fi, dar numai F-uri !
    Ca asa vrea DUMNEZEUL nostru, Preamaritul Basescu !
    • -7 (9 voturi)    
      I like your... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 22:59)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Gibon Oranj

      ....nick! :))
    • +3 (7 voturi)    
      cand citim si noi un articol serios? (Joi, 15 aprilie 2010, 10:39)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gibon Oranj

      scris de un jurnalist care s-a documentat?

      care sunt diferentele intre cele doua avioane? cu ce echipare vin? intr-un conflict specific zonei noastre care avion ar fi mai bun? cat timp mai pot fi utilizate F16-urile de la americani si la ce costuri? saab ce garantii ofera? ....
      • +1 (5 voturi)    
        ma tu esti naiv (Joi, 15 aprilie 2010, 11:59)

        decebal [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Articolul te anuntza ca am cumparat Dacii 1310 din '83 la pretz de mercedes, si tu vrei analiza comparativa?
        • +1 (3 voturi)    
          naiv? amice.. nu fi imbecil :) (Joi, 15 aprilie 2010, 14:28)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui decebal

          vrei sa zici ca F16 in 83 era la acelasi nivel cu dacia din 83? pai atunci avioanele care se faceau la IAR Brasov ce erau? carutze? cred ca am fi mai aproape de realitate daca am spune ca am luat ferrari din 83... ramane de vazut cat de bun e un saab gripen. te pricepi sau iti dai cu parerea aiurea?
      • 0 (4 voturi)    
        Esti simpatic (Joi, 15 aprilie 2010, 12:09)

        ecce_lex [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Articolul iti spune ca am cumparat Dacii 1310 din anii '70 la pret de Mercedes, si tu vrei tablou comparativ.

        Strategule, armamentul nu se cumpara pentru apararea Patriei, ci e bir la NATO.
    • +1 (3 voturi)    
      Da? (Joi, 15 aprilie 2010, 11:50)

      doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui Gibon Oranj

      Si cate avioane cumpara Bulgaria? Unu, doua , trei?
      • +2 (2 voturi)    
        Ce conteaza numarul? (Joi, 15 aprilie 2010, 14:26)

        a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui doi si-un sfert

        Conteaza pretul pe bucata si costurile de intretinere.
  • +2 (34 voturi)    
    quid novi? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:09)

    Mazeta [utilizator]

    Da, mah, stim, dar noua ne plac gunoaiele.
    • +3 (33 voturi)    
      Suedezi sunt disperati ,ii cumpara chinezii (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:23)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      ..au un avion neomologat , bun doar pentru Ungaria ,Norvegia si altii ca ei ...
      • +4 (8 voturi)    
        spre stiintza (Miercuri, 14 aprilie 2010, 22:08)

        ef thirtyfive [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        norvegia, danemarca, olanda si belgia sunt in programul f16.
        astea sunt tzari nato. suedia nu e.
        ceausescu obijnuia sa intrebe: da, bulgarii cum stau, sau ce zic, sau ce fac.
        bulgarii...asta da termen de comparatzie.
      • +5 (15 voturi)    
        nu stiu (Miercuri, 14 aprilie 2010, 22:49)

        Nicky [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Nu stiu daca omologat sau nu...dar chira asa, omologat la ce?....dar sigur SAAB e un avion care nu a luptata niciodata, iar F are ani buni de lupe si victorii in spate....si sunt gratis! Sau credeti ca sudezii ii vor si scolii pe bulgari gratis?
        Rezumat: bulgarii dau bani pe avioane ne testate in lupta , Romanii iau gratis ceva ce stim cum functioneaza la razboi, scor in repriza asta 0-1 pentru noi.
        • +2 (18 voturi)    
          Ovis aries mioriticus (Miercuri, 14 aprilie 2010, 23:25)

          Sa traiti bine! [anonim] i-a raspuns lui Nicky

          1) Spitfire(avion cu elice din WWII) are mai multe victorii decat F-16, deci Spitfire e mai bun decat F-16?
          F16 are mai multe victorii decat F-22 (0 victorii) deci F16 e mai bun decat F-22?

          =>

          Spitfire > F-16 > F22

          WOW!

          2) 1.3 miliarde = gratis dupa caputul tau portocaliu?

          Emigrez din cauza rromanilor ca tine.
          • -1 (11 voturi)    
            daca pleci in suedia (Joi, 15 aprilie 2010, 0:08)

            migrant [anonim] i-a raspuns lui Sa traiti bine!

            nu se chiama emigrare. tot cetatzean ioropean ramai.
            in america e nasol, ca pentru naturalizare tre'sa juri ca aperi america cu arma in mana. ceia ce pentru un rosu e de neaccepatat. sa aperi capitalizmul in putrefactie.:-)
          • -2 (10 voturi)    
            Emigreaza ! (Joi, 15 aprilie 2010, 9:41)

            Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Sa traiti bine!

            Lipsa de logica este evidenta.
            F16 este OPERATIONAL in cele mai performante armate din lume. F22 nu este decat o tranzitie la F35 care este adevarata tinta. Avionele sunt GRATIS chiar si dupa capete de diverse culori. Suma de 1.3 Miliarde este pentru asigurarea mentenantei (SAAB uita sa mentioneze la cate ore se face mententanta si cat costa spun doar foarte eficienta - pentru cine ? pentru ei sau pentru noi). Saab nu are forta financiara si piata pentru a dezvolta avionul si sistemele de arme. Testele lor sunt firave cam simulari PC si prezentari la targuri. Faliment in scurt timp. Daca nu prind repede un contract pe aici prin zona nu mai auzim de acest avion. Sunt convins ca linia de echipamente pentru avionele americane nu dispare prea curand. data find seria mare de F16 piesele de schimb se gasesc la preturi corecte (mai mult multi sursa SUA Israel UK...) in timp ce la Saab sursa unica monopol piata mica pret mare. Te rog emigreaza si nu mai polua forumurile cu ineptii dictate de la Moscova. Cred ca rusii ar fi fericiti sa avem trotinete Saab nu avioane F16 care nu prea au lasat sanse MIG-urilor (vezi Israel vs MIG arabe).
            • +5 (5 voturi)    
              hmmm? (Joi, 15 aprilie 2010, 10:21)

              andrei [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

              f-22 nu e nicio tranzitie la f-35. f-22 e construit sa fie "cel mai cel". f-35 o sa inlocuiasca f-16, nu f-22. asa cum alte state participante in programul f-35 o sa il foloseasca nu ca sa inlocuiasca eurofighterul, ci alte avioane gen f-16, panavia tornado, etc. deci, hai nu mai polua forumurile cu ineptii de la bucuresti, ca la washington nu se spun prostii din astea.
            • +2 (2 voturi)    
              Ovis aries mioriticus (II) (Joi, 15 aprilie 2010, 16:48)

              Anonim [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

              1. Comparatia F-35 vs. F22 e o ineptie, ti-a mai spus si un alt utilizator.
              2. Gripen e mult mai mentenabil si robust decat F-16.
              Gripen decoleaza si de pe un drum asfaltat din mijlocul padurii, F-16 are nevoie de o pista maturata...
              3. F-16 block 25 a fost dezvoltat in 1984!!!!
              Block 25 nu are vizor pe casca, Gripenul il face ferfenite.
              La exercitiile din Ungaria Gripen a batut F-16.

              Toti sfertodoctii s-au facut postaci portocalii?
        • +1 (1 vot)    
          ... (Joi, 15 aprilie 2010, 8:44)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Nicky

          Adevarul e ca ne asteapta lupte grele...
        • 0 (0 voturi)    
          Saab (Joi, 15 aprilie 2010, 16:08)

          ionut [anonim] i-a raspuns lui Nicky

          F16 nu il luam gratis, desi ar trebui la cat de vechi sunt, dar pune la socoteala cele 3 miliarde de euro ce vor fi date sa doteze avioanele cu aparatura de bord performanta, caci americanii ne dau aceste avioane de la cimitir.
          In plus pot sa spun ca am vazut ambele tipuri de avioane in zbor si nu cred ca F16 - depaseste Gripen-ul, cel putin daca ne gandim la viraje de lupta nu exista termen de comparatie
    • +8 (24 voturi)    
      Taci, ma (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:25)

      bobo21 [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      ca acele F16 au fost folosite doar duminica, pana la biserica si inapoi, de catre un cuplu de pensionari. In rest au stat numai in garaj.
      • -1 (1 vot)    
        vechi, dar ca si noi... (Joi, 15 aprilie 2010, 9:44)

        catalinb [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        :))) Probabil ca le-au facut schimbul de ulei din 5.000 in 5.000 de km, si distributia schimbata la fiecare 2 zboruri...
  • +14 (20 voturi)    
    ... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:09)

    d [anonim]

    Aparate noi la pret de second hand? Mi-e greu sa cred asa ceva.
  • -4 (24 voturi)    
    Şi la capitolul ăsta bulgarii ne (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:12)

    ixulescovici [anonim]

    dau lecţii ! Un aparat nou este mult mai bun decât o gioarsă la mâna a doua.
    Dar ,mă rog,unora le place să presteze la licuriciul ăl mare,nu ?
    • +1 (11 voturi)    
      cine mai stie cata spaga dau bulgarilor (Miercuri, 14 aprilie 2010, 21:04)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui ixulescovici

      vom afla candva!??
  • +11 (15 voturi)    
    SAAB (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:12)

    maria [anonim]

    Dar de ce nu ni le-au dat de la inceput noua cu pretul propus de americani pt F16 SH ? Eu nu cred ca acum, ca sa ne faca in ciuda, le vind bulgarilor la jumatate de pret, sa fim seriosi ! Si cu promisiunile lor ca daca luam de la ei vor face investitii la noi, mi se pare mie sau am mai avut noi parte de din astia, care dupa ce s-au vazut cu sacii-n caruta, au uitat de toate promisiunile!
    Vreti F35 ? Si noi vrem pe Star Trek !
    • +2 (8 voturi)    
      Stii tu ca SAAB nu ni le-au oferit? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 23:27)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui maria

      Decizia OFICIAL nu e luata inca (Parlamentul decide), deci Rromania poate alege SAAB.
      Eu te asigur ca si noua ne-au facut oferta
  • -9 (19 voturi)    
    mai bine raman (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:15)

    smen [anonim]

    la mig 29 e mai bun decat jafu de f16 si decat gripen
    • -1 (3 voturi)    
      aceste avioane sau intalnit (Joi, 15 aprilie 2010, 8:27)

      levi [anonim] i-a raspuns lui smen

      a dborit vreodata un mig 29 un f 16?
      • -1 (1 vot)    
        bai levenstein (Joi, 15 aprilie 2010, 11:38)

        smen [anonim] i-a raspuns lui levi

        din brasov cand s-au intalnit raportul a fost de 1000/1 in favoarea f16
  • +3 (17 voturi)    
    . (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:16)

    radukku [utilizator]

    unde scrie pretul per aparat? Unde scrie daca in acel pret ar fi incluse toate dotarile, suport logistic, antrenamente s.a.m.d.? Iar daca toate acestea sunt incluse, aparate noi , nu rebuturi de la armata suedeza si se vand la acelasi pret ca F-16 second-hand inseamna ca ceva e dubios cu aparatele alea. Suspectez ca tocmai au dat suedezii o mica atentie ofiterilor bulgari. Raman la parerea ca JAS-39 ar fi trebuit sa fie scos din competitie inca de la inceput pentru ca e cel mai slab avion posibil. Toate contractele lor de export s-au bazat pe marketing, leasing-uri, reclame de parca ar vinde un autoturism de familie si nu un avion de lupta. Din pacate s-au bazat si pe coruperea oficialilor cu sume importante de bani.
  • -3 (13 voturi)    
    normal ca la romani le place second-hand (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:16)

    bbk [anonim]

    doar ar cumpara numai masini second hand, ca sunt mai bune, ca sunt de la nemti.

    asa si cu avioanele, probabil ca alea americane sunt mai bune. chiar daca sunt second-hand.

    desi ma indoiesc.
  • +9 (15 voturi)    
    adica gratis? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:34)

    dany [anonim]

    avioanele second hand sunt gratis. deci bulgarii primesc avioane noi gratis?
    sau la pretul avioanelor second F16(zero) plus echipamente plus antrenarea pilotilor plus armament ei primesc doar avioanele sau primesc acelasi lucru?
    • 0 (0 voturi)    
      huh (Joi, 15 aprilie 2010, 17:30)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui dany

      cine ti-a zis ca-s gratis?
      sunt vreo 16 milioane bucata sau ceva de genu
  • +1 (9 voturi)    
    bulgarii sunt slavi (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:42)

    buha [utilizator]

    Bulgarii sunt mai degraba aliati naturali ai rusilor decat ai americanilor, e o alegere care nu surprinde
    • +1 (7 voturi)    
      Aliati naturali (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:56)

      Costel [anonim] i-a raspuns lui buha

      Noi suntem aproape de francezi e ce nu cumparam rafale?
  • 0 (16 voturi)    
    Normal, la ei pretul final=pretul avioanelor (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:44)

    Ovidiu [anonim]

    in schimb, la rumani :

    pret final=pret avioane + shpaga;

    de aia noua ne iesea mai mare pretul....
  • +10 (14 voturi)    
    cifre? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:50)

    mircea [anonim]

    De ce nu publicati si cife? Saab a cerut Romaniei 3.5 miliarde pt avioanele gripen fara armamentul aferent. Americanii ne ofera avioanel gratis si ne cer 1.5 miliarde pt adaptarea aparaturii, simulatoare si pregatirea personalului.
    • +2 (6 voturi)    
      o mica chestie (Miercuri, 14 aprilie 2010, 22:59)

      corbul [anonim] i-a raspuns lui mircea

      ca o sa platim 1.5 miliarde ptr primele 24 SH e una. Contractul prevede si cumpararea a 24 F16 noi, pentru care pretul nu se mai specifica :)
      Parerea mea ca alegerea F16 e o greseala. Daca tot nu ne permitem Eurofighter, macar sa fi luat F18. Aveam in dotare un avion bimotor care nu e cu nimic mai prejos decat F16
  • +4 (18 voturi)    
    păi , sigur... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:51)

    abatele [anonim]

    bieţii suedezii de la Saab sunt în buza falimentului , aşa că se agaţă şi ei de orice "ceafă " de bulgar!
    Cât despre eficienţa militară a avioanelor saab, aşteptăm s-o demonstreze , mai întâi , în văzduh şi , apoi, mai discutăm!
  • +4 (6 voturi)    
    suedejii sunt foarte darnici, stim si noi! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 20:52)

    jojo [anonim]

    cand le-am dat datoria aia promisa de papagalul ciumara!
    au inceput sa-si dea cu tezla si au dat fuga la bulgari cu jucariile lor sa ne arate in ciuda ce darnici pot fi ei!
    noi le acceptam avioanel si gratis nu ne suparam...
    da ne da?
    suedejii stiu multe ca au negociat si la noi spagile ca daimler!
    sau ca aia cu fregatele!
    sau ne credeti chiar asa papagali ca sa nu cunoastem toate fineturile astea in anul 2010?
    aici se lucreaza cu spaga pe masa oficial, suedejii darnici cu bulgarii s-au zgarcit crezand ca le merge ca data trecuta cu datoria istorica sa ne-o traga si sa aibe 2-0!
    gresala!!!
    e 1-1 .
  • +2 (18 voturi)    
    F16 (Miercuri, 14 aprilie 2010, 21:00)

    alex [anonim]

    F16 vin in urmatoarele variante:
    bloc:
    5 , 10 , 15 , 20/25, 30/32, 40/42, 50/52 , 60

    NOI PRIMIM 20/25 COMPARABIL CU MIG 21 !!!!!!
    NU SE PUTEA MAI PROST !!!
    CE ARUNCA GARDA NATIONALA LA GUNOI LUAM NOI !!!
    • +2 (4 voturi)    
      Detaliaza te rog (Miercuri, 14 aprilie 2010, 21:49)

      jon [anonim] i-a raspuns lui alex

      ca pare interesant ce zici. dar nu inteleg exact ce sunt cifrele prezentate
    • 0 (2 voturi)    
      .... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 22:03)

      hoha [anonim] i-a raspuns lui alex

      Pai platim dupa aia cateva miliarde si avem si noi bloc 50.

      Am si eu o intrebare avioanele astea au o resursa de zbor limitata?!

      Daca da cand expira ce am luat?
  • +1 (13 voturi)    
    Gripen? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 21:14)

    Hop si io! [anonim]

    Un soi de dacia al avioanelor de lupta tip multirol: te duce de ici pana colo si cam atat.
    Ori, sa iei avioane numai ca sa plimbi doi piloti de la Bucale la Bacau cu viteze hipersonice... sa ma ierte nea Suedezu dar, ntz!

    Acum pe bune: daca ati avea 10.000 de euroi si ati avea de ales intre dacia si bmw second hand, ce ati alege!?
    • +2 (8 voturi)    
      .... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 22:51)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui Hop si io!

      Dacia evident, dar aici e vb de avioane..... e alta socoteala!
  • +6 (16 voturi)    
    alt alex (Miercuri, 14 aprilie 2010, 21:14)

    alex [anonim]

    Suedezii sunt niste frustrati.

    Noua ne-au frecat ridichea 10 ani pentru nu stiu ce fabrica de chibrituri pe care le-a confiscat-o statul roman acum 60 de ani si pentru care am platit cu varf si indesat (suma + dobanzi + samd).

    Foarte bine ca le-au dat peste nas cu avioanele lor obosite.
  • -1 (7 voturi)    
    Efuri (Miercuri, 14 aprilie 2010, 21:21)

    Paesano [anonim]

    Tinand cont de cat suntem de saraci ar trebui cumparate F35 cat ne ajung banii : adica 4-5 bucati dar pana mea e mai bine decat gripen sau efuri obosite prin desert. Da' decat putin si bun noi vrem mult si prost
    • +5 (9 voturi)    
      !?? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 21:55)

      Moisjeicheu [anonim] i-a raspuns lui Paesano

      Si de unde cumperi tu F-35, aviatoru lu tata!?
      :))
      Il faci tu la traforaj si il vinzi la obor sau cum!?
  • 0 (4 voturi)    
    24 (Miercuri, 14 aprilie 2010, 22:31)

    exageratu cotet [anonim]

    Pana sa vezi f16 in curtea romanicii o sa mai dureze nitel.Cat despre F35-uri , abia dupa ce-o sa invete pe ce parte trebuie sa te urci in avionu american... si dupa aia mai vedem.Cat despre cifra 24 poate e intr-adevar exagerata...parlamentu ar mai putea taia nitel din el...macar sa fim noi in stare sa intretinem 12 fara sa aram Baraganu cu ele...
  • +3 (9 voturi)    
    F 16 vs, orice altceva (Miercuri, 14 aprilie 2010, 22:50)

    Marius [anonim]

    jas saab 39 gripen nu e dacia a avioanelor, la aplicatiile cu Danemarca si Norvegia au cam facut ce au vrut la lupta aeriana cu F 16 "testat in lupta", ideea e ca ne trebuie avioane noi si un singur tip,
    noi o sa avem la sfarsit de contract 2 tipuri F 16 Block 50 /52 si F 35 ( daca o sa ni-l permitem vreodata)
    nu era mai bine atunci sa luam din start 24 de F 16, Jas 39 Gripen noi si apoi alte 24 De avioane noi de acelasi tip??? I a mai ganditi-va, mai era varianta sa revitalizam MIG 29 pe care le avem si diferentza sa fie tipul nou de avion, MIG 29 daca se fac reviziile capitale mai are resusra de zbor de vreo 20 de ani la cat a fost zburat, Polonia si Slovacia le-au modernizat si le folosesc cu succes!
    Intre F 16 si Gripen NG as merge pe mana Gripen NG...sa nu mai vorbesc de "netestatele " Typhoon si Rafale care sunt oricand mai bune decat F 16 dar si mai scumpe de intretinut....
    F 16 second e cea mai proasta alegere, nu cred ca comenta nimeni la F 16 noi.
    cat despre armament cred ca Phyton 3 racheta israeliana de pe MIG 21 este compatibila cu el, ce armament o sa se ia??? nu ar fi normal sa stim?
    ce ofset o sa dea USA??? Ar trebui o dezbatere ca lumea despre avioane fiindca nu le cumperi in fiecare zi, degeaba ai 2 F 22 spre exemplu daca esti depasit numerica cu 10 :1 , tot te prinde la sol si te face bucatzi!
    • 0 (2 voturi)    
      MIG-29 (Joi, 15 aprilie 2010, 11:00)

      skyradio [anonim] i-a raspuns lui Marius

      nu mai este nici un MIG-29 in romanika
    • +1 (1 vot)    
      Avion american = armament american (Joi, 15 aprilie 2010, 14:33)

      Lucian* [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Daca am luat F16 atunci absolut tot va fi american pe avionul ala. Probabil nici Python 3 nu o sa fie compatibila.
      Israel cand isi cumpara F16-I de la americani isi pune automat electronica proprie pe avion (a fost chiar scandal).
  • 0 (4 voturi)    
    Cititi...! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 23:37)

    Omul invizibil [anonim]

    Nel frattempo l'F-16 continua ad essere una caccia moderno ed apprezzato, anche se il block 60 arriva a costare oltre 60 milioni di dollari. Soprattutto, le prime versioni A e B aggiornate costituiscono un'ottima alternativa poco costosa per Paesi che vogliono integrarsi o mantenere a basso costo gli standard NATO (Molti Paesi dell'Est europeo, l'Italia stessa, Olanda, Belgio, Danimarca...).(Wikipedia)
    Cititi, cititi, cititi...!
  • +1 (5 voturi)    
    de ce la BG si nu noua? (Joi, 15 aprilie 2010, 1:49)

    maxi lopez [utilizator]

    OK, vorbim de pachete de produse, nu de avioane. Pachetul include avion, training, sisteme de misiune, etc. Cost operare, cost modernizare, cost infrastructura, etc.

    Romania cu Block 25 antice, luate de prin desert de unde putrezesc din 1984, platite in plina criza cu banii de la sanatate, educatie, pensii, etc.

    Bulgaria cu pachet de Gripen noi, cu finantare si offset, la acelasi pret cu pachetul F-16 vechi.

    Da, sa inteleg ca bulgarii sunt mai fraieri.

    PS: Catre PDListii fanatici de pe site care apara linia partidului indiferent de ce traznai mai face - luati aminte ca Basescu a spus la Nasu ca fortele aeriene, justificat au preferat Gripen, insa n-am avut bani pentru ele. Deci si omul asta, presedintele care a mers pe solutia F-16 vechi propusa de Oprea, recunoaste ca Gripen erau mai bune, asa ca linistiti-va cu atacurile astea fara sens ca nu sunt avioane testate in al doilea razboi mondial, etc.
    • 0 (2 voturi)    
      Asta e tare de tot. (Joi, 15 aprilie 2010, 10:57)

      hoha [anonim] i-a raspuns lui maxi lopez

      Deci specialistii din fortele aeriene romane vor SAAB si foarte multi forumisti spun ca F16 e cea mai buna solutie.... pentru noi.
  • -1 (5 voturi)    
    COMUNICAT (Joi, 15 aprilie 2010, 2:41)

    polar [anonim]

    MINISTERUL APARARII NATIONALE BULGAR
    VIDIN - PLEVNA - TOLBUHIN

    Revenim cu precizari privind oferta de achizitionare aparatelor de zbor gripate (numite cifrat si aviare gripate).

    1. sunt noi si vin in modelul standard, adica fara elice si aripi (accesorii platite separat).
    2. cu scaunul pilotului ne descurcam, putem sa il aducem de acasa.
    3. ca sa evitam taxele suplimentare, avioanele vor fi inmatriculate in Romania in barter cu masinile romanesti inmatriculate in Bulgaria
    4. Daca nu ne ajung banii pentru taxele prea mari din Romania platim cu castraveti si gogosari.
    Nota: gogosarii pot fi doar mancati nu si imbracati (specialistii din armata stiu despre ce este vorba)
    5.Pregatirea pilotilor va fi facuta tot in Romania, in Oltenia , ca ai naibii romani dupa ce ca ne mananca toti castravetii si l-au luat inapoi pe Andone ,vorbesc repede si astfel scurtam durata cursurilor
    6. Traiasca prietenia bulgara -romana , ai naibii de simpatici ce sunteti.
  • -1 (5 voturi)    
    COMUNICAT (UPDATE) (Joi, 15 aprilie 2010, 3:52)

    polar [anonim]

    MINISTERUL DE RAZBEL BULGAR

    1. Suedezii ne-au confirmat lipsa airbagurilor si stergatoarelor de ploaie. In schimbul acestora, avioanele vor foi dotate cu stewardese blonde de origine suedeza certificata, Daca vor fi cumparati de chinezi ,blondele vor fi inlocuite de o pereche de chinezoaice pe principiul 2 la metru.
    2. La cererea noastra si a politiei romane vom primi si limitatoare de viteza pentru rularea in siguranta pe autostrazile din Romania.
    3. Pobarzo, pobarzo,pobarzo.
  • +1 (5 voturi)    
    Noua ce pret . . . (Joi, 15 aprilie 2010, 7:59)

    gheorghe [anonim]

    . . . ne-au cerut de au fost refuzati? Cum sa faci comapartie intre un avion verificat si paraverificat in conflicte militare reale si care pe deasupra iti este oferit gratis cu un avion care desi este nou nu a tras niciun cartus inafara poligoanelor. Celor care vor sa-mi aminteasca de miliardul de dolari din contract le spun ca acesta se refera la intretinere raparatii instruirea pilotilor si simulatoare. Si cum si avioanele Saab necesita aceiasi ingrijire miliardul nu se pune!
  • -1 (3 voturi)    
    Dilema (Joi, 15 aprilie 2010, 8:52)

    Bogdan Nicolae [anonim]

    Ce este mai bine ?
    Cumparam avioane noi sau second-hand ?
    Cei care contesta calitatile avioanelor Gripen, sa studieze temeinic caracteristicile acestora.
    Ar fi perfecte pentru noi, costuri de intretinere mici, piste de lungime mica si chiar si neamenajate foarte bine, etc.
    Nu mai spuneti prostii oameni buni, ca de obicei nici la acest capitol politicienii nostri nu iau decizii corecte.
    Din pacate.
    • 0 (4 voturi)    
      Decizia este corecta , doar ca... (Joi, 15 aprilie 2010, 10:23)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Nicolae

      ...nu-ti place tie. F-16 este complet superior ca posibilitati lui Saab Grippen si mereu uitati de factorul politic intern si international, care de fapt face si desface tot. La tine in firma, tot ce se intampla e poltiica. Ei , cei care decid, fac politica firmei si sa nu-mi spui ca esti mereu de acord cu ei. Asa si aici...Te-ai gandit ca niciodata nu ai toate datele?
      Ce crezi , daca erau ceilalti la putere, ce avioane propunea ministrul ?
  • -1 (3 voturi)    
    Saab nu face avioane pentru... (Joi, 15 aprilie 2010, 10:19)

    Costica [anonim]

    ...lupta in Europa ci pentru ei.
    Pentru toti idiotii care habar nu au de aviatie dar isi dau cu presuypusul dupa culoare politica (de parca face politica avionul mai bun!)
    Saab gripen este un avion care a fost proiectat in anii 80 , a inlocuit avionul Saab Draken si are ca misiune principala descurajarea . este proiectat special pentru situatia Suediei care este o tara nealiniata si a carrei conditii nu se regasesc in alta tara. Plus ca avionul nu este exportat . Ca avion este bun dar fata de F-16 este net inferior: nu a fost testat in lupta , nu are reputatie , nu are istoric si asta numai pentru factorul psihologic. Apoi. va plangeti ca sutn la mana a doua , uitand sa spuneti ca noi sburam acum cu avioane de 40 de ani ! La stilul de zbor (lipsa bani piese, combustibil , armament ) aceste avioane sh sunt mult mai bune (caci nu se merita sa dai 15.000 euro pe o masina pe care o folosesti 10.000 km pe an !!!) caci nu le vom epuiza resursa( chiar , cati dintre voi stiu ce inseaman a epuiza resursa?) decat peste vreo 10-15 ani...Si atunci de ce sa iei un avion nou pe care nu-l mai are nimeni ? De ce nu s-a impus Rafale in locul Euro-fighterului?
    Voi discutati de subiecte ce va depasesc , politic si tehnic...Va rog , nu mai poluati netul cu ineptii...Nu va pricepeti, nu scrieti !
    • +1 (3 voturi)    
      VW vs altceva (Joi, 15 aprilie 2010, 13:04)

      StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui Costica

      deci tu preferi sa cumperi un VW second hand pentru ca e masina germana si se gasesc piese pentru ea si....e VW dom'le!!
      Hmmmmm..... Eu prefer sa iau o KIA coreana noua cu dotari superioare cu garantie mare care NU are nevoie de piese pentru ca e noua si in plus si in garantie.

      Daca tu nu ai auzit de cineva care sa aiba Gripen asta nu inseamna ca nu-la are nimeni; inclusiv UK il foloseste (poti sa verifici) . Gripen are componente americane (inclusiv motorul este licenta de la americani) iar Gripen NG este o bijuterie...
    • +1 (3 voturi)    
      SAAB (Joi, 15 aprilie 2010, 13:47)

      Miliciucius [anonim] i-a raspuns lui Costica

      1. Iata lista celor care au JAS 39:

      Cehia - 14, Ungaria - 14, Africa de Sud - 26, Suedia 204, Tailanda a comandat 6.

      E drept ca nu sunt cine stie ce nume insa Tailanda avea deja F16. De ce au comandad SAAB? Idem Brazilia, opereaza F16 iar acum negociaza cu SAAB. e adevarat ca e oarecum construit dupa cerintele Suediei. Dar asta ii comfera avantaje: aterizare pe drumuri nationale si posibilitatea de a fi reinarmat, realimentat si gata de zbor in cel mai scurt timp posibil si cu echipaj minim, comparat cu celelelalte avioane de gen 4, 4+. Cat despre testarea F16, sa fim seriosi: sarbii au dat jos 2, singurele victorii air to air F16 in fosta Yugoslavie au fost un Mig 29 si 3 fightere yougoslave subsonice din '65. In Afghanistan s-a prabusit unul in non combat. In Irak, 4 au fost distruse in non combat si au distrus in air to air un avion de recunoastere iranian Ababil. Nu mi se pare cine stie ce. In rest simulari, simulari...
  • 0 (2 voturi)    
    Rablele altora ... din Aluminiu (Joi, 15 aprilie 2010, 12:32)

    meme [anonim]

    De ce nu se baga taxa de PRIMA INMATRICULARE ptr rablele astea F16? Masini second hand nu dorim in tara ca deh trebuie sa-i tinem pe dacisti in palma, dar avioane second hand mergem inainte iar industria aeronautica e lasata sa moara.
  • +2 (2 voturi)    
    ha (Joi, 15 aprilie 2010, 15:11)

    ady [anonim]

    f16 sunt considerate in mai toate topurile 10 ca fiind undeva pe locul 9 , 10.Da dar aici sunt F16 bloc 50.
    Noi primim un model mult mult mai vechi defapt o cutie de tinichea.Tot spun lingaii pdlisti ca f16 au castigat batalii.spuneti f16 bloc 25 cate batalii a castigat si impotriva cui.impotriva unor tari f sarace care aveau si ei ceva avioane de doamna ajuta.
    Concluzie americanii ne dau pe gratis gunoaiele lor dar ne pun sa le dam f multi .bani sa ni le curete putin sa nu puta asa rau.
  • 0 (0 voturi)    
    COMPARATIE... (Joi, 15 aprilie 2010, 15:41)

    Rescatorul [anonim]

    JAS 39 Gripen
    Avion de luptă multirol
    Caracteristici generale:
    • Echipaj: 1
    • Lungime: 14.1 m (46 ft 3 in)
    • Anvergură: 8.4 m (27 ft 7 in)
    • Înălţime: (14 ft 9 in)
    • Greutate (gol): 6,620 kg (14,600 lb)
    • Greutate încărcat: 8,720 kg (19,200 lb)
    • Greutate maximă la decolare: 14,000 kg (31,000 lb)
    • Motor: 1× Volvo Aero RM12 (GE404) turboventilator cu postcombustie, 54 kN fără postcombustie, 80 kN cu postcombustie ()
    Performanţe
    • Viteză maximă: Mach 2
    • Rază de luptă: Rază de luptă cu arme aer-sol şi aer-aer: >1200km (>650Nm) (927 km)
    • Plafon de serviciu: 15,000 m ()
    • Viteză ascensională: m/s ()
    Armament
    • 1x tun de 27 mm Mauser BK-27
    • 6x AIM-9 Sidewinder (Rb-74) sau IRIS-T (Rb-98)
    • 4x AIM-120 AMRAAM (Rb-99), BAe Skyflash (Rb-71 Skyflash), MICA sau Meteor
    • AGM-65 Maverick (Rb-75), KEPD 150, sau diferite bombe, containere cu rachete.
    • rachetă anti-navă aer-sol RBS-15 Mark 2
    • Bombkapsel 90 Bombă cu fragmentare
    F-16 Falcon
    Avion de luptă multirol
    Caracteristici generale:
    • Echipaj: 1
    • Lungime: 49 ft 5 in (14.8 m)
    • Anvergură: 32 ft 8 in (9.8 m)
    • Înălţime: (4.8 m)
    • Greutate (gol): 18,238 lb (8,272 kg)
    • Greutate încărcat: 26,463 lb (12,003 kg)
    • Greutate maximă la decolare: 42,300 lb (16,875 kg)
    • Motor: 1× Pratt & Whitney F100-PW-220 sau 1× General Electric F110-GE-100 postcombustie turboventilator, F100 14,590 livre fără postcombustie şi 23,770 livre cu postcombustie; F110 17,155 livre fără postcombustie, 28,985 livre cu postcombustie (F100 64.9 kN / 105.7 kN; F110 76.3 kN / 128.9 kN)
    Performanţe
    • Viteză maximă: Mach 2.05 la altitudine, 1,321 mph (2,500 km/h)
    • Rază de acţiune: 2,000+ mi distanţă maximă de zbor (3,200+ km)
    • Rază de luptă: 340 mi (295 nm, 550 km) într-o misiune sus-jos-sus cu şase bombe de 1,000 livre (454 kg)
    • Plafon de serviciu: 55,000+ ft (15,240+ m)
    • Viteză ascensională: 50,000 ft/min (255 m/s)
    Armament
    • Tunuri: 1× M61 Vulcan 20 mm Tun Gatling
    • Rachete neghida


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version