Corespondenta din Italia

Vaticanul, sub asediu mediatic: "Este una dintre cele mai grave crize prin care trece Biserica Catolica"

de Miruna Cajvaneanu     HotNews.ro
Joi, 8 aprilie 2010, 19:36 Actualitate | Internaţional


Papa Benedict, atacat de presa
Foto: Agerpres
“Este una din cele mai grave crize prin care trece Biserica Catolicӑ”. O spun mai toate ziarele din Peninsula italiana. Miercuri, multe din articolele de primӑ paginӑ ale cotidianelor italiene au fost dedicate scandalului legat de preotii catolici pedofili si replica Vaticanului la acest scandal. Iar ȋn Statele Unite, dupӑ ce New York Times l-a atacat direct pe Papa Benedict al XVI-lea, Wall Street Journal ia pozitie ȋn favoarea Suveranului Pontif.

Totul a ȋnceput cu o anchetӑ apӑrutӑ ȋn New York Times pe 25 martie, documentatӑ cu o arhivӑ online de peste 80 de pagini, cu privire la abuzurile sexuale atribuite preotului Lawrence C. Murphy (Wisconsin), asupra a 200 de copii surdo-muti. Cotidianul american noteazӑ faptul cӑ viitorul Papӑ, Joseph Ratzinger, a fost informat de abuzurile de care era acuzat reverendul Murphy. NYT aduce ca probӑ o scrisoare din 1996 semnatӑ de unul din superiorii preotului, arhiepiscopul Weakland, si adresatӑ cardinalului Ratzinger, pe atunci prefect la Congregatia pentru doctrina credintei. Tot NYT citeazӑ rӑspunsul dat de Federico Lombardi, purtӑtor de cuvant al Vaticanului, care afirmӑ cӑ nu a existat nicio tentativӑ, din partea Bisericii catolice, de a ascunde adevӑrul cu privire la cazul Murphy. Dimpotrivӑ, Vaticanul - sustine Lombardi - a fost informat despre caz, la mai mult de douӑzeci de ani dupӑ ce faptele fuseserӑ aduse ȋn atentia justitiei din SUA.

La putin timp dupӑ publicarea anchetei, o parte din presa italianӑ a luat apӑrarea Papei. „Il Giornale” a criticat direct cotidianul american pentru „acuzatii false” la adresa Vaticanului. Iar Osservatore Romano, cotidianul Vaticanului, a vorbit de „o tendintӑ ȋn mass media de a da o importantӑ minimӑ faptelor si a exagera interpretӑrile, difuzand imaginea Bisericii ca unica responsabilӑ de abuzurile sexuale”. Scopul: „intentia evidentӑ si josnicӑ de a lovi, cu orice pret, ȋn Benedict al XVI-lea si ȋn colaboratorii lui cei mai apropiati”. Radio Vatican demonteazӑ acuzatiile aduse ȋn ziarul american, ȋn legӑturӑ cu „ascunderea cazului Murphy”. Sunt falsitӑti bazate pe mӑrturii mincinoase si declaratii inexacte preluate de pe internet, sustine postul de radio, care precizeazӑ cӑ: „ancheta Vaticanului cu privire la cazul Murphy a continuat panӑ la moartea prelatului”.

Cotidianul american rӑspunde prin editorialista Maureed Dowd, care lanseazӑ, ȋn mod provocator, ideea numirii unei mӑicute ȋn fruntea Bisericii Catolice si, ulterior, acuzӑ Vaticanul ca prefera apӑrarea molestatorilor si reputatiei Bisericii, ȋn locul copiilor - victime ale abuzurilor. „Biserica are mai degrabӑ nevoie de un sexorcist decat de un exorcist”, noteazӑ rӑutӑcios Dowd ȋn articolul „Devil of a Scandal".

Intre timp, mai marii Bisericii Catolice se strang ȋn jurul Papei, exprimandu-si sustinerea ȋn fata atacurilor recente. Corriere della Sera, ȋn editia de miercuri, sustine cӑ Vaticanul a decis sӑ schimbe strategia de apӑrare ȋn cazul preotilor pedofili, rӑspunzand concret la fiecare acuzatie ȋn parte si „coborand pe campul de bӑtӑlie”. Iar prin intermediul cotidianului Osservatore Romano, Cardinalul Sodano, decan de varstӑ ȋn Colegiul Sacru al Bisericii Catolice, declarӑ cӑ acuzatiile de pedofilie „rӑnesc Biserica”, dar credinciosii sunt „alӑturi de Papa”. „Papa ȋncarneazӑ o sumӑ de adevӑruri morale care nu sunt acceptate de dusmanii Bisericii. Sustinӑtorii acuzatiilor nedrepte au anumite viziuni asupra familiei si vietii contrare Evangheliei”, sustine ȋnaltul prelat catolic.

Si pentru cӑ scandalul a ȋnceput ȋn Statele Unite, a coborat ȋn scenӑ si Wall Street Journal. Care, prin intermediul editorialistului William McGurn, sustine cӑ ancheta condusӑ de NYT nu a fost tocmai una corectӑ. Documentele publicate nu sunt complete, noteazӑ McGurn si, ȋn plus,  au fost puse la dispozitia cotidianului chiar de cӑtre avocatul american „cel mai specializat ȋn procese ȋmpotriva Bisericii”. In plus, „cardinalul Ratzinger a fӑcut mai mult decat oricine, pentru a-i obliga pe preotii pedofili sӑ rӑspundӑ pentru crimele comise”.


Citeste mai multe despre   


















7657 vizualizari

  • -5 (23 voturi)    
    S-a terminat... (Joi, 8 aprilie 2010, 20:31)

    Horia [anonim]

    E inceputul sfarsitului pentru religie. In curand toti vor vedea religia asa cum este: o MARE minciuna!
    • +5 (9 voturi)    
      sa nu generalizam (Joi, 8 aprilie 2010, 21:04)

      Bog [anonim] i-a raspuns lui Horia

      A baga pe toti in aceeasi oala doar ca iti rapunde convingerilor tale dovedeste ingustime.
    • -4 (8 voturi)    
      Vremea minciunii ia sfarsit (Joi, 8 aprilie 2010, 21:48)

      Hiram Abif [anonim] i-a raspuns lui Horia

      Vremea minciunii ia sfarsit , mileniul adevarului incepe. Pedofilia catolica milenara este expusa. Am invins. Biserica nu are nimic in comun cu crestinismul si spiritualitatea.

      Jesus referred to the beginning of the Aquarian Age in these words:

      "And then the man who bears the pitcher will walk forth across an arc of heaven; the sign and signet of the Son of Man will stand forth in the eastern sky. The wise will then lift up their heads and know that the redemption of the earth is near." (Aquarian Gospel 157: 29, 30.)

      The word Aquarius is derived from the Latin word aqua, meaning water. Aquarius is however, the water bearer, and the symbol of the sign, which is the eleventh sign of the Zodiac, is a man carrying in his right hand a pitcher of water.
      • +2 (2 voturi)    
        solutia? (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:48)

        Demigod [utilizator] i-a raspuns lui Hiram Abif

        Si care e solutia? E explici tu cum trebuie "interpretata" chestia asta spirituala? Avem deja prea multi sectanti, fiecare convins in felul lui ca detine adevarul.
      • +1 (1 vot)    
        un sfat pentru tine (Vineri, 9 aprilie 2010, 12:08)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Hiram Abif

        Get a life !
    • -2 (10 voturi)    
      de acord partial (Joi, 8 aprilie 2010, 21:59)

      leon [anonim] i-a raspuns lui Horia

      desi sunt complet de acord cu tine ca religia este o mare minciuna, o arma de manipulare a maselor (si ma bucur nespus ca mai intalnesc astfel de oameni)...imi pare foarte rau sa te anunt ca noi traim intr-o tara cu mentalitate de Evul Mediu...la noi daca nu esti ortodox trebuie sa arzi pe rug. Un alt fapt alarmant este acela ca sunt multe alte tari ca a noastra..vor mai trece multe, posibil sute de ani pana cand lumea va renunta la religii...
      • +2 (4 voturi)    
        digresiuni ametitoare (Vineri, 9 aprilie 2010, 0:01)

        alex [anonim] i-a raspuns lui leon

        mai sa fie, ce treaba are titlul cu comentariul, care mai exact sunt ortodocsii aia care te ard pe rug? Hint: inchizitia a fost in apus, noi avem alte bube... si nu te mai lamenta inutil..
    • +2 (8 voturi)    
      Lasa Jon (Joi, 8 aprilie 2010, 22:18)

      Ova [anonim] i-a raspuns lui Horia

      lasa jon ca e capitalismul si viata ta "libera" un mare adevar. Nu apar catolicismul sau vaticanul, dar pun pariu ca habar nu ai ce este religia in esenta ei sau de unde si cum a parut crestinismul.
    • +2 (6 voturi)    
      Care religie? (Joi, 8 aprilie 2010, 22:28)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Horia

      Hindusii, budistii, musulmanii, ortodocsii, protestantii, ce treaba au cu papa?
    • +3 (7 voturi)    
      Nu sunt un adept al citatelor religioase (Joi, 8 aprilie 2010, 22:36)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui Horia

      Dar fac o exceptie....

      "Dar sa-ti spun şi altceva? Gandeste-te ce ai facut tu în viata, omule! Cerceteaza-ti bine constiinţa. Atunci nu numai ca nu te vei mândri cu faptele tale, dar şi parerea ti-o vei schimba, si iubirea de oameni a lui Dumnezeu o vei accepta, si îndelung-răbdarea Lui o vei mărturisi, si de netinerea Sa de minte a raului te vei minuna. "
    • -1 (5 voturi)    
      Te ... (Joi, 8 aprilie 2010, 23:31)

      un fost credincios [anonim] i-a raspuns lui Horia

      Te grabesti. Poate ca esti foarte tanar. Se stie ce este religia ? S-a spus ca va veni o vreme cand religiile se vor fi dovedit a fi fost doar o etapa in istoria utopiilor. Dar daca religia este si altceva decat utopie ? Eu nu am nici o credinta religioasa. Sunt un fost credincios. O utopie am. Daca utopie nu e, nimic nu mai e ? Ce spui ? Se poate trai fara o utopie ?
    • -1 (1 vot)    
      :( (Vineri, 9 aprilie 2010, 14:56)

      victor [anonim] i-a raspuns lui Horia

      daca religia e o mare minciuna atunci Dumnezeu ce este? si pustiule inainte sa raspunzi gandeste-te cat de complexa este lumea in care traiesti, orice are un plus si un minus. Eu personal cred ca oricine gandeste asa cred ca are un IQ destul de mic, pentru ca nu poate procesa niste informatii in ,, spatiu,,
  • -2 (4 voturi)    
    da un nou sens cuvintelor... (Joi, 8 aprilie 2010, 20:51)

    Traian_S [utilizator]

    ... "lasati copiii sa vina la mine" :)
  • 0 (2 voturi)    
    Nu s-a terminat nimic. (Joi, 8 aprilie 2010, 20:53)

    Kibby [anonim]

    Ca Biserica Catolica nu participa la concursuri de popularitate, asta poti sa intelegi. Nu poti sa-ntelegi insa de ce da bruma de prestigiu pe care o mai are protejind cu atita obstinenta niste degenerati, fie ei si proprii "slujitori".
  • -1 (3 voturi)    
    chiar ma bucur ... (Joi, 8 aprilie 2010, 21:13)

    nicu [anonim]

    Da. Chiar ma bucur ca biserica e sub asediu.

    Da. Cred in Dumnezeu, dar nu in ala care zice biserica, ala care trebuie sa stai toata ziua in biserica si toata averea ta sa o imparti cu ea.

    Toata lumea stie ca Biserica dea lungul istoriei a facut multe abuzuri. Nici nu vreau sa ma gandesc la perioada Inchizitiei. Acum a venit randul lor sa plateasca.

    Iar persoanele care fac aceste anchete nu trag in Biserica sau in Dumnezeu ci in oamenii din spatele lor. Si da, sunt oameni, si oameni au vicii sifac pacate. Si da oamenii trebuie sa plasteasca.pentru greselile lor
  • -1 (3 voturi)    
    Pentru o informare corecta si logica (Joi, 8 aprilie 2010, 21:26)

    marius [anonim]

    Subiectul capata amploare. Ar fi bine de vazut:
    DE VAZUT

    http://www.dreapta.net/res_327_Celibatul-pedofilia-si-Pacatul.aspx
    http://www.dreapta.net/res_329_Christopher-Hitchens-mpotriva-Papei.aspx
    http://www.dreapta.net/res_326_O-suta-de-ani-de-pedofilie.aspx
  • +3 (5 voturi)    
    :( (Joi, 8 aprilie 2010, 21:31)

    resita31 [utilizator]

    oamenii ar trebuisa urmeze Invatatura si nu alti oameni... argumente religioase pro si contra sunt de ambele parti, dar chiar si ca atei nu cred am putea reprosa ceva la ce a propavaduit Isus.
  • +3 (5 voturi)    
    manipulare (Joi, 8 aprilie 2010, 21:55)

    Dan [anonim]

    Tot circul mediatic creat in jurul subiectului reprezinta una din incercarile de discreditare a Bisericii Catolice. De altfel, nici Biserica Ortodoxa nu este scutita de astfel de atacuri. Evident ca nu exista padure fara uscaturi, dar de aici si pana la generalizare si promovarea unor atacuri josnice este cale lunga. Ar fi cazul ca americanii sa-si studieze mizeria morala in care colcaie, iar apoi sa adreseze critici altora. Neocons stiu de ce!
  • -1 (3 voturi)    
    Talmud, Papi, Bancheri, Sionisti samd...mostrii (Joi, 8 aprilie 2010, 22:05)

    Get [anonim]

    Acu vre-o 2000 de ani mai precis 1670 de ani Constantin impunea monopolul religios al crestinilor in imperiu la presiunea acestora. E bine de amintit ca primii crestini in imperiu erau evrei si ca o mare parte a acestora fusese expulzata catre Palestina de catre Hadrian care nu mai suporta comportnamentul socio economic al acestora.

    Culmea Imperiul fusese extrem de tolerant cu toate religiile pe care le intalnise si nu interzisese nici una dintre religiile poparelor cucerite...doar pe aceea a evreilor la Roma si a crestinilor ...ni se spune de catre acestia in zilele noastre.

    De-a lungul istoriei cand biserica crestina a trecut din mainile evreilor in mainile iatlienilor si spaniolilor au aparut ca in toata istoria evreilor conflicte cu cei cu care intra ei in contact.

    Au aprut pogromuri precum si perioade in conlucrare stransa dupa descoperirea Americii cand biserica avea nevoie de finantele evreimii din republicile Veneziene, Genoveze si Florentine. Dar in timp sentimentele catolicilor s-au inrautatit visavis de evrei precum sentimentele tutoror altor religii care au dat de puterea subversiva a evreilor vezi ortodoxii in Rusia, Bizant si mai tarziu Moldova, Siria samd.

    De cand evreii domina finanta mondiala si anume de cca 100-150 de ani lucrurile se inrautatesc mai cu seama ca si crestinii au descoperit si planirile evreimii mondiale gen Sionismul si scrierile Tamudice in care evreii au pus bazele macelulul oricaror altor natii decat ei insisi de catre ei ca fiind impuri.

    Ce se intampla azi e clar un plan caci abuzurile alea nu s-au intamplat azi ci mai de mult in cateva zeci de ani dar media internationala mainstream urla acum concertat adica scandaluri in SUA, Irlanda, Germania samd adica e facatura.

    De ce nu spune media aia si ce au teoretizat evreii in Talmud??? Cum vor sa-i domine si sa-i macelareasca pe goyim adica altii decat ei!!!

    Nu apar catolicii caci au pacate enorme care nu pot si aparate gen exterminarea ...sau cres
    • +2 (2 voturi)    
      Altul care citeste pe sarite! (Vineri, 9 aprilie 2010, 13:01)

      Cavalerul rătăcitor [anonim] i-a raspuns lui Get

      Tot eşafodajul argumentării tale e greşit. Porneşte de la o eroare. Constantin cel Mare a dat un edict de toleranţă a creştinismului. Atât. Adică nu-i mai aruncau la lei. De aici şi până la a afirma că "a impus monopolul creştinilor" e un pas pe care l-ai făcut cu suspectă largheţe.
    • -1 (1 vot)    
      Interesant ... (Vineri, 9 aprilie 2010, 20:51)

      un fost credincios [anonim] i-a raspuns lui Get

      Hadrian ... " Roman emperor from 117 - 138 ... considered one of the so-called Five Good Emperors " ... a fost deasemenea acuzat de pedofilie si " ... autorul primului Holocaust din istorie [ " ... Hadrian's army eventually put down the rebellion in 135, after three years of fighting. According to Cassius Dio, during the war 580,000 Jews were killed, 50 fortified towns and 985 villages razed. The final battle took place in Beitar, a fortified city 10 km. southwest of Jerusalem. The city only fell after a lengthy siege, and Hadrian only allowed the Jews to bury their dead after a period of six days. ... He attempted to root out Judaism, which he saw as the cause of continuous rebellions, prohibited the Torah law, the Hebrew calendar and executed Judaic scholars (see Ten Martyrs).For Hadrian, circumcision was a barbarous mutilation (which he viewed as mutilation)... When Jewish sources mention Hadrian it is always with the epitaph "may his bones be crushed" ]

      Hadrian – un demon pe tronul Romei
      http://www.descopera.ro/cultura/2888591-hadrian-un-demon-pe-tronul-romei
      http://en.wikipedia.org/wiki/Hadrian
      http://en.wikipedia.org/wiki/Bar_Kokhba_revolt
      http://www.biographybase.com/biography/Hadrian.html
  • +6 (8 voturi)    
    Adevarul incepe sa iasa la iveala! (Joi, 8 aprilie 2010, 22:18)

    Felix [anonim]

    New York Times si-a confirmat vocatia sa de ziar anti-crestin, anti-catolic, dar si de jurnalism mizerabil!

    In 1975 preotul Lawrence Murphy a fost acuzat de abuzuri deplorabile asupra unor minori surzi. Cazul a fost denuntat autoritatilor civile care nu au emis nicio condamna pentru ca nu au gasit probe suficiente.
    Biserica, mai severa decat Statul, a continuat sa-l cerceteze pe acest preot suspectandu-l ca este cu adevarat vinovat si i-a limitat activitatea pastorala.

    Dupa 20 de ani, in 1995, Arhidieceza de Milwaukee cere din nou parerea Congregatiei pentru Doctrina credintei deoarece se parea ca fusesera incalcate si aspecte legate de spovada. Atunci a fost informat Joseph Ratzinger, viitorul Papa. El a fost foarte drastic! De notat ca din1975 si pana 1995 nu au mai existat fapte noi sau acuze noi. Faptele in discutie erau tot cele din 1975. Normal ca nu au fost publicate documente referitoare la evenimente intamplate cu 20 de ani in urma, dar i s-a cerut preotului Lawrence Murphy sa recunoasca vinovatia sa. Acesta a murit dupa 4 luni!

    Acesta este un exemplu de "jurnalism de gunoi" care, dupa 35 de ani de la un eveniment, fata de care Biserica a reactionat impecabil (chiar mai drastic decat autoritatea civila americana), incearca sa atace o persoana atat de iubita de milioane de persoane!

    De ce acest atac? Oare din dragoste fata de adevar? Oare din compasiune fata de victime? Oare pentru a lupta impotriva unei plagi foarte raspandite? Nu! Doar pentru ca Biserica nu inceteaza sa apere viata si familia! Pentru ca se opune mentalitatii divortului, homosexualitatii, manipularii sexualitatii, contraceptiei,... Iar acest lucru atinge multe interese. Aceste interese fac din fiecare dintre noi victime! De partea cui suntem?

    Asa au facut cu Cristos, asa fac si cu ucenicii Lui! Insa Cristos a invins intunericul si minciuna!
    • +3 (3 voturi)    
      atacuri (Vineri, 9 aprilie 2010, 0:16)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Felix

      nu sunt catolic, dar felicitari pentru raspunsul documentat!
    • +2 (4 voturi)    
      @Felix (Vineri, 9 aprilie 2010, 9:26)

      toiu [utilizator] i-a raspuns lui Felix

      Felicitari. Nu povesti, nu frustari, nu atacuri mincinoase, nu refulari. Un comentariu pertinent si la obiect. O observatie. In acest conflict - mai mult mediatic- nu pot sa nu remarc pe de o parte isteria, lipsa de argumente, jignirile si chiar minciunile (in unele cazuri)folosite de presa (si publicul) antiBiserica si pe de alta parte argumentele pertinente, tonul civilizat si recunoasterea sincera a unor abuzuri (cu tot ce implica aceasta recunoastere) din partea Bisericii.
  • +2 (4 voturi)    
    Nu, tine doar de ritul catolic (Joi, 8 aprilie 2010, 22:41)

    Dan Canada [anonim]

    Sorry, draga Horia, te inseli: e vorba doar de regula asta a catolicilor de a nu permite preotilor sa se insoare. Ortodocsii in schimb nu pot avea parohie daca nu sunt casatoriti - e o regula mult mai umana.
    In afara de asta, ai o problema cu logica: cum poa' sa fie "inceputul sfarsitului pentru religie" pentru ca niste preoti catolici sunt (au fost) pedofili?
    Hristos a inviat ! :-)
  • -3 (3 voturi)    
    Nu e nici un sfarsit (Joi, 8 aprilie 2010, 22:46)

    Mihai [anonim]

    ...si tu un si mai mare pacalici:)))))
  • +6 (6 voturi)    
    Pentru a dovedi ostilitatea si a alunga ignoranta (Joi, 8 aprilie 2010, 22:58)

    Felix [anonim]

    Un simplu fapt:
    Conform studiilor lui Philip Jenkins, studios al problemei,dacă se compară Biserica Catolică din Statele Unite cu principalele denominaţiuni protestante se descoperă că prezenţa de pedofili este – în funcţie de denominaţiuni – de la 2 la 10 ori mai ridicată printre pastorii protestanţi decât printre preoţii catolici. Problema este relevantă, deoarece arată că problema nu este celibatul: cea mai mare parte a pastorilor protestanţi sunt căsătoriţi.

    În perioada 1950-2002 în care circa 100 de preoţi americani (din 4.932 de acuzaţi, atenţie!!!) erau condamnaţi de justiţia americană pentru abuzuri sexuale asupra minorilor, numărul de profesori de gimnastică şi antrenori de echipe sportive de tineri – şi aceştia în mare majoritate căsătoriţi – consideraţi vinovaţi de acelaşi delict de tribunalele americane atingea aproape 6.000. Exemplele ar putea continua, şi nu numai în Statele Unite. Mai ales, conform rapoartelor periodice ale guvernului american, circa două treimi din hărţuirile sexuale asupra minorilor nu vine de la străini sau de la educatori – inclusiv preoţi şi pastori protestanţi – ci de la cei din familie: părinţi vitregi, unchi, veri, fraţi şi, din păcate, şi părinţi. Date asemănătoare există pentru numeroase alte ţări.

    Problema este mult mai complexă!!!
    De ce este acuzată doar Biserica Catolică?
    Răspunsul este evident: interesele unor puteri care vor să distrugă nu doar Biserică ci tot ceea ce a mai rămas uman!

    De partea cui suntem?
  • -1 (5 voturi)    
    criminali (Joi, 8 aprilie 2010, 23:07)

    onebobitza [anonim]

    daca e sa afli cam ce zace la baza bisericii catolice ai fi oripilat.in primul rand nu ai avea nici timp nici putere sa suporti sa afli de ce sunt astia instare.crima si coruptia ia ajutat sa se impanzeasca in toata lumea.dupa ce te vezi atotputernic normal ca o iei razna si faci ce-ti tuna prin cap stiind ca nu vei raspunde vreodata.ce e in presa internationala acum e nesemnificativ fata de ce uneltesc ....oricum stiu sa iasa din orice cu orice pret.
    • 0 (2 voturi)    
      Serios??? (Vineri, 9 aprilie 2010, 0:14)

      Felix [anonim] i-a raspuns lui onebobitza

      Chiar nu mai exista un simt al ratiunii??? Asa de usor se loloseste apelativul de "criminal"?

      De fapt nu este greu sa arunci cu cuvinte! Mai greu este sa gandesti!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Sa luptam pentru pace! (Joi, 8 aprilie 2010, 23:31)

    closca si crisan [anonim]

    Ce vorbesti?! Asa o fi. Nici eu nu sunt mare credincios dar stiu ca in cele mai frumoase momente ale vietii lor ca si in cele mai grele, stramosii mei au spus Doamne ajută! Minciuna asta rezolva multe probleme practice ale vietii iar o familie extinsa in care membrii colaboreaza chiar daca au opinii religioase diferite este interesanta. Si o societate e la fel daca tinerii sai evita sa inlocuiasca intoleranta religioasa cu intoleranta ateista.
    • +1 (1 vot)    
      Intoleranta ateista ? (Vineri, 9 aprilie 2010, 7:15)

      un fost credincios [anonim] i-a raspuns lui closca si crisan

      "intoleranta ateista" ? Un ateu nu poate fi intolerant. Mai cerceteaza. Eu sunt un fost credincios ... ca si E. Cioran si M. Eliade (NB: nu ma compar cu ei decat din acest punct de vedere). Daca chiar vrei sa intelegi mai mult vezi si "Jocul cu margele de sticla" a lui H. Hesse. (preferabil in limba in care a scris autorul, traducerea in alte limbi ii altereaza valoarea). Eu nu pot sa nu respect Legea 5-a din Tablele Legii. Exista un interes imens in atacarea religiei. Iar daca se va ajunge din nou la arderea pe rug, primii vor fi din nou ateii si ereticii.
      Hermann Hesse: Das Glasperlenspiel - Versuch einer Lebensbeschreibung des Magister Ludi Josef Knecht samt Knechts hinterlassenen Schriften
      http://www.dieterwunderlich.de/Hesse_glasperlenspiel.htm
      http://www.christianzionism.org/Article/Davidson01.pdf
      http://en.wikipedia.org/wiki/Education_Day
  • 0 (0 voturi)    
    tipic "U.S.A." (Marţi, 13 aprilie 2010, 22:14)

    Horia [anonim]

    Americanii fac din orice tantar armasar...o jurnalista in cautare de senzational nu se sfieste sa atace chiar si pe Papa...pana la urma ce s-ar astepta sa faca Biserica ? Sa Ii pedepseasca pe vinovati cu 20 de lovituri de bici ? Sa le dea canon ? Sa Ii rastigneasca poate ? Prostii si iarasi prostii...insa nici vinovatii nu ar trebui sa scuzati sau cazul musamalizat...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version