VIDEO Ascensiunea partidului de extrema dreapta din Ungaria readuce in memorie epoca fascista din anii '40: Jobbik ar putea deveni al doilea partid al tarii

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 4 aprilie 2010, 16:36 Actualitate | Internaţional


Jobbik si extrema dreapta din Ungaria
Foto: YouTube
Ungaria se pregateste de alegeri parlamentare, dar scrutinul ar putea marca o surpriza uriasa: partidul de extrema drepata Jobbik ar putea deveni al doilea partid al Parlamentului, spre consternarea fortelor democrate si a alegetorilor suficient de batrani pentru a-si aduce aminte de trecutul fascist al tarii, relateaza The Telegraph.

Presedintele partidului, Gabor Vona, promite sa scape tara de coruptie si de dominatia intereselor straine, sub deviza 'Miscarea pentru o Ungarie mai buna'. El promite sa "redea Ungariei mandria nationala si identitatea".



Un punct crucial al agendei partidului este minoritatea Roma, cea mai mare din tara. Jobbik promite ca va forta orice persoana care primeste ajutoare sociale sa munceasca in folosul comunitatii.

Entuziasmul cu care este intampinat partidul extremist de alegatori arata progresele pe care le-a inregistrat Vona, de la crearea Jobbik, in urma cu sapte ani. Agenda nationalista si retorica de drepata au fost atunci respinse ferm de alegatori. La alegerile din 2006 a obitnut un rezultat foarte modest - 2,2%, care nu i-a adus niciun reprezentant in Parlament.

Dar acum, lucrurile par sa se fi schimbat masiv, spre disperarea democratilor, care credeau ca Ungaria a renuntat definitiv la extremism in 1989, o data cu caderea comunismului.

FIDESZ - favorit la alegeri

In fata repetatelor acuze de coruptie si de proasta gestiune a tarii si pe fondul celei mai grave recesiuni din 1989, guvernul de stanga se pregateste de o infrangere umilitoare in fata dreptei.

Majoritatea sondajelor arata ca partidul de centru dreapta Fidesz, condus de fostul premier Viktor Orban, va zdrobi MSZP, partidul de stanga, cele mai optimiste rezultate aratand ca scorul obtinut ar putea depasi 50%.

Jobbik - cotat cu 20%

Dar pericolul pentru socialisti este extrema dreapta reprezentata de Jobbik, in conditiile in care unele sondaje arata ca partidul lui Vona ar putea castiga unul din cinci voturi.

Analistii apreciaza insa ca Jobbik a castigat procente nu neaparat in urma esecurilor repetate ale guvernarii de stanga, cat din cauza deziluziei provocata de evolutiile economice: ungurii se asteptau la o crestere economica mai mare si la o guvernare mai buna dupa caderea comunismului.

Industria grea este in colaps, privatizarile care au adus venituri si investitori straini s-au cam incheiat iar recesiunea globala a lovit greu tara vecina. Somajul a atins maximul ultimilor 16 ani - 11,2%, iar anul trecut tara a fost obligata sa ia de la FMI un imprumut de urgenta de 25 de miliarde de dolari.

Vechea clasa politica este vinovata pentru esecul economic si pentru coruptia endemica. Mesajele partidului de extrema dreapta, care opune coruptiei apararea omului simplu, au atins o coarda sensibila in Ungaria.

"Celelalte partide servesc interesele straine si adancesc coruptia. Ele sunt anti-ungare", spune Laszlo Soos, care are o mica afacere legata de securitatea locuintelor. Ultima oara, a votat cu Fidesz, dar pe 11 aprilie este decis sa isi dea votul pentru Jobbik. "Este singurul partid pregatit sa apere interesele Ungariei, si nu pe cele straine", isi argumenteaza el optiunea.

'Problema Roma'

Dar popularitatea in crestere de care se bucura Jobbik a readus in memorie amintirile sangeroase din vremea celui de-al doilea Razboi Mondial, cand fascistii din tara vecina au preluat puterea si au trimis fara nicio remuscare evreii si tiganii in lagarele de concentrare ale lui Hitler.

Noul partid este nerabdator sa rezolve ceea ce el numeste "Problema Roma", desi subliniaza ca va face acest lucru prin masuri sociale, si nu prin violenta. Unii membri s-au lansat in declaratii apreciate drept antisemite, in ciuda eforturilor liderului partidului de a adopta o aura moderna si europeana, dar in acelasi timp dura.

Una dintre imaginile partidului este blonda Krisztina Morvai, mama a trei copii, fost avocat ales anul trecut membru al Parlamentului European. Ea acuza faptul ca restul Europei o considera o nazista.

Acest lucru este datorat si Garzii Ungare, aliata a partidului, dar si steagului rosu-alb al Jobbik, foarte asemanator cu emblema nazistilor unguri din anii '44.



Spectrul fascismului

Pentru cei suficient de batrani pentru a-si aduce aminte suferintele din timpul razboiului, succesul Jobbik seamana infricosator cu un caz de deja vu. "Desi aveam doar sase ani in 1944, cand fascistii au ajuns la putere, imi aduc aminte de deomnia terorii care a urmat" spune Maria Juhasz, o pensionara din Budapesta. "Imi amintesc cand au arestat evreii, inclusiv doctorul din satul nostru, si de tinerii pe care i-au spanzurat pe marginea drumului cu plancarte atarnate de gat, pe care scria 'Aceasta este soarta dezertorilor'. Garda Ungara si Jobbik, uniformele, limbajul si retorica, toate imi reamintesc de fascisti si de acea epoca", spune ea.

Liderii Jobbik resping insa aceste acuzatii, afirmand ca politicile radicale sunt esentiale pentru
Gabor Vona
Gabor Vona
Foto: Jobbik
a ajuta comunitatea de 500.000 de roma sa iasa din saracie.

Vona, cu o imagine surprinzator de amabila si de modesta pentru un lider de extrema dreapta, este membru fondator al Jobbik. Anul trecut, a fost arestat in urma unei demonstratii din centrul Budapestei.

"Suntem acuzati de rasism cand vorbim deschis despre problema roma. S-ar putea sa ranim sentimentele unora cand suntem cinstiti, dar trebuie sa vorbim deschis", spune el.

Oficialii partidului se apara prin faptul ca pana si ungurii care nu simpatizeaza cu Jobbik vorbesc frecvent despre frustarea resimtita in urma faptului ca minoritatea roma nu reuseste sa se integreze in societate.

Jobbik apara si controversatele Garzi Ungare, laudandu-le pentru sentimentul se securitate pe care il aduc in zonele rurale sarace, unde politia nu reuseste sa-si faca treaba.

FIDESZ se dezice Jobbik

Sprijinul tot mai mare de care se bucura Jobbik i-a fortat pe liderii FIDESZ, cel mai probabil viitorul partid de guvernamant, sa nege o viitoare alianta cu extrema dreapta.

"Am spus foarte clar ca nu avem nicio intentie sde cooperare cu Jobbik: nici acum si nici in viitor", a declarat Zsolt Nemeth. "Credem ca sunt un pericol pentru democratie".


Citeste mai multe despre   
















6906 vizualizari

  • +11 (21 voturi)    
    Jos cu extremistii!!!! (Duminică, 4 aprilie 2010, 17:10)

    Peti [anonim]

    Extremistii niciodata in istorie nu au avut succes indelungat, ei ofera raspunsuri pe moment, imbata lumea, le arunca praf in ochi, exploateaza clipele grele prin care trece societatea. rromi sunt o problema reala, mai mare la unguri decat la noi, datorita politicilor sociale ale guvernelor de dupa '89. Totusi
    sper din tot sufletul ca ei (Jobbik, PRM,etc)sa nu aiba niciun cuvant de spus la alegeri, lucrurile se pot rezolva si altfel,

    Cu stima , un cetatean roman de nationalitate maghiara
    • -5 (13 voturi)    
      Comparatii in cifre, Romania-Ungaria (Duminică, 4 aprilie 2010, 20:10)

      Fapte, nu vorbe ! [anonim] i-a raspuns lui Peti

      Romania: 238.391 km2 ( la care vom adauga mai tarziu RM: 33.851). O Romanie unita va avea peste 272.000km2, de 3 ori mai intinsa ca Ungaria.
      Ungaria: 93.028 km2

      Romania: 22.215.000 (estimare CIA in 2009, iar RM are 4.320.000).
      Ungaria: 9.905.000 (estimare CIA in 2009)

      Romania: -0,15% spor demografic (usoara scadere); in RM e la -0,08%, echilibru. Unirea cu RM va imbunatati si la noi acest indicator.
      Ungaria: -0,26% (usoara scadere, dar de 2 ori mai rapida ca in Romania)

      Romania: 72,45 speranta medie de viata
      Ungaria: 73,44 ani speranta medie

      Romania: 256 miliarde$ PIB (dolari PPP)
      Ungaria: 185 miliarde$ PIB (dolari PPP)

      Romania: -6,9% crestere PIB (criza 2009)
      Ungaria: -6,7% crestere PIB (criza 2009)
      inainte de criza, Romania avea ritmuri anuale de +7-8%, in timp ce Ungaria se chinuia de ani de zile cu +1-2%.

      Romania: 20% din PIB datorie publica in 2009
      Ungaria: 78% din PIB datorie publica in 2009

      S-a spus ca ungurii au autostrazi mai multe sau salarii mai mari, insa le-au facut pe datorii enorme care au ruinat tara si distrus echilibrul financiar, clasa politica maghiara e considerata incompetenta si corupta, respinsa de electorat, de aceea extremistii fac 20%.

      Romania: 1,9% din PIB pt armata (ca Finlanda sau Norvegia)
      Ungaria: 1,75% pt armata (ca Polonia).

      Etnia tiganilor, cu toate ramurile ei, in procentaj pare la fel de numeroasa in Ungaria ca in Romania, circa 10% dupa estimarile ONG-urilor tiganesti.
      Oficial, Romania are 2,5% locuitori care se descriu ei insisi ca tigani, Ungaria are 5% locuitori care se descriu ca tigani.
      UE admite statistici etnice cu conditia ca electorii sa isi poata singuri declara apartenenta, in libera alegere. Astfel, un tigan poate sa se considere si sa se declare "maghiar" sau "roman" pt ca el se simte integrat sau asimilat acestor popoare europene. Si probabil cunoastem cu totii exemple de acest gen.

      Cifrele ajuta la evitarea minciunilor si "suprematismului", fie maghiar sau romanesc!
      • +15 (15 voturi)    
        clarificari (Duminică, 4 aprilie 2010, 23:34)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Fapte, nu vorbe !

        1) "Suprematismul" nu exista. Probabil ai vrut sa spui "suprematia"... In fine...
        2) Tu ai fost vreodata in Ungaria? Eu unul nu traiesc in cifre mai ales ca, in urma unor experiente mai vechi (din fericire) prin sectorul de stat stiu si cum se calculeaza. Realitatea e ca, datori sau nu, ei traiesc mult mai bine si, nu stiu de, am sentimentul ca vor continua sa traiasca mult mai bine. Asta e ceea ce se pune. Pe hartie exista multe state foarte bogate dar, daca bogatia e concentrata in mana unor norocosi totul e degeaba. Suntem bogati in medie dar in practica murim e foame.
        3) Fascisti, fascisti dar singura chestie concreta in articol (nu neg, s-ar putea sa fie articolul scris prost si sa existe si alte lucruri) este ca ii va pune la munca pe cei care primesc ajutoare de la stat. Sa munceasca???? Oribil... Nu stiu ce o sa se aleaga de tara asta... Puteau si ei sa le mareasca alocatiile pentru copii!
        • +5 (5 voturi)    
          good point ;)) (Luni, 5 aprilie 2010, 2:13)

          bibishte [utilizator] i-a raspuns lui Alex

          o completare micutza: exista totusi cuvantul suprematism, se refera la o miscare artistica in pictura. de la inceputul secolului trecut
        • +4 (6 voturi)    
          senzatia? (Luni, 5 aprilie 2010, 11:52)

          meticulos [anonim] i-a raspuns lui Alex

          de a trai mai bine (mai curat, mai disciplinat, mai urban)? o ai si cand ajungi la Cluj, la Dej etc. Ce NU VREM sa recunoastem este ca imperiul Habsburgic avea un nivel de civilizatie mai ridicat decat principatele Romane (compara un vanzator la tejghea din Aiud cu unul de la Dragasani-Olt sau vaslui!!). Si Ungaria a pornit de la un nivel mai ridcat de civilizatie in 1945 si l-a cam pastrat. In rest, care TV si care politiciani si sefi sindicali ne dadeau de ex. Ungaria? SI NU MA REFER la UDMR!!!
      • -1 (1 vot)    
        Daca stiti asa multe... (Luni, 5 aprilie 2010, 13:25)

        pupil [anonim] i-a raspuns lui Fapte, nu vorbe !

        ...va rog spunti-mi si mie care sunt datoriile externe (nu publice) ale celor doua tari. Multumesc.
    • -3 (9 voturi)    
      Ai uitat ceva (Duminică, 4 aprilie 2010, 23:00)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Peti

      Ai uitat pe langa Jobbik si PRM sa adaugi UDMR.
      In rest, ok.
  • -4 (22 voturi)    
    lasati-mi commentul, va rog! (Duminică, 4 aprilie 2010, 17:14)

    cristi_an [utilizator]

    fascisti ORDINARI!!! urmeaza sa aveti pretentii la Transilvania/ROMANIA,nu????
    • +11 (17 voturi)    
      Astea-s prostii... (Duminică, 4 aprilie 2010, 19:07)

      Dani [anonim] i-a raspuns lui cristi_an

      Nu pot sa cred ca, si acum, cand suntem in UE si nu mai exista frontiere intre state, tot mai aveti probleme cu cine si ce teritorii vrea sa ne ia.

      Astea erau "probleme" inventate/ fabricate in laboratoarele sovietice la inceputul secolului trecut ca sa ne tina ocupati cat isi luau ei partea leului.

      Pana la urma ungurii sunt mult mai civilizati decat noi acum. Nu s-ar incurca ei cu noi cum nu ne incurcam nici noi cu Rep. Moldova.

      Asa ca, ciocniti-va ouale de Pasti decat capetele pe problema asta.
      • -5 (15 voturi)    
        Ungaria e in colaps, ungurii devin extremisti ! (Duminică, 4 aprilie 2010, 19:38)

        Micul Bozgoristan [anonim] i-a raspuns lui Dani

        Spre deosebire de afirmatiile total aiurite ale propagandei maghiare din Romania, populatia din Ungaria s-a comportat cu minoritatile intotdeauna mult mai rau decat s-au purtat romanii cu tiganii, evreii sau maghiarii.
        Masacrele comise de maghiari pe teritoriile Ungariei, Romaniei, Slovaciei, Serbiei, Croatiei sau Ucrainei sunt documentate si se intind pe secole de istorie.
        Triburile proto-maghiare, 7 la numar, care au invadat campia Panoniei in sec.9, au adus o mentalitate si un comportament pe care calugarii benedictini martori, intr-o cronica aflata la Vatican, il numeau "de o mare cruzime".

        "Acesti oameni scunzi si negriciosi se pretind urmasi ai hunilor, popor sangeros, ei nu stiu sa-si construiasca case si nici sa lucreze pamantul, dorm pe cai si jefuiesc pe cei intalniti in calea lor"!, spune cronica benedictina.

        De aceea slavii ii numeau "bez gorod", "cei fara orase/sate", iar romanii le-au spus "boz.gori"!

        Ani de zile, ungurilor li s-a spalat creierul cu povesti suprematiste, pt ca intr-un final sa descopere ca sunt una dintre cele mai prost conduse tari, cu politicieni prosti si corupti, politicieni care-si bat joc pe fata de alegatori (vezi inregistrarea fostului prim-ministru socialist). Economia a intrat in colaps, de ani de zile cresterea economica e mult sub aceea romaneasca, Romania a depasit Ungaria la toti indicatorii macro-economici si ungurii nu au un Isarescu.

        Pt propaganda separatista din Romania e important sa mentina o imagine falsa despre "Ungaria muuuuult mai civilizata", pt a pastra presiunea culturala in Transilvania si a impiedica o parte din "secui" sa-si descopere adevaratele radacini etnice si istorice, valahe!

        Nu ma mira ca inca o data in Istorie (si nu doar datorita tiganizarii Ungariei, la fel de grava ca in Romania) ungurii fac apel la fascism si violenta, e si asta o mostenire "hunica"! Apropo, doar 3% din ungurii de azi mai au gene comune cu proto-maghiarii, e studiu genetic facut de National Geographic!
        • +5 (7 voturi)    
          esti chiar super prost! (Luni, 5 aprilie 2010, 0:21)

          Lenin [anonim] i-a raspuns lui Micul Bozgoristan

          citeste titlul!!!
        • +5 (5 voturi)    
          Ungaria e muult mai civilizata (Luni, 5 aprilie 2010, 11:26)

          Dani [anonim] i-a raspuns lui Micul Bozgoristan

          Imaginea asta mi-a facut-o mergand acolo, nu citind in presa despre. Am stat destul timp in Ungaria cat sa imi dau seama ca sunt intr-un nivel al dezvoltarii mult mai bun decat al nostru.
          Si ca, decat sa ne razboim pe idei tampite si cretine si care azi nu-si mai au rostul , mai bine am invata de la ei cat mai multe-macar sa ii ajungem din urma....daca s-ar putea.
        • +1 (1 vot)    
          esti... (Luni, 5 aprilie 2010, 17:13)

          Pandi [anonim] i-a raspuns lui Micul Bozgoristan

          Esti penibil si foarte pe linga!
      • +1 (1 vot)    
        de acord (Luni, 5 aprilie 2010, 11:13)

        nina [anonim] i-a raspuns lui Dani

        sunt de acord cu tine 100%...sau mai bine zis as vrea sa fiu dar imi e sincer teama de ascensiunea nationalistilor din ungaria. mai mult pentru ca sunt foarte aproape de noi si se stie ca aceste curente se propaga repede decat ca ar vrea cineva transilvania... in care transilvanie, sa fim seriosi, Ungaria ar trebui sa bage bani multi de tot sa o aduca la nivelul de trai al ungurilor... oricum, ungurii si-au spus parearea acum cativa ai cand au fost chemati sa decida daca maghiarii din ardeal sunt sau nu cetateni maghiari... se stie ca atunci au declinat „oferta„...deci, hai sa fim seriosi...
    • -8 (14 voturi)    
      hahaha (Luni, 5 aprilie 2010, 0:20)

      Ginghiz Kan [anonim] i-a raspuns lui cristi_an

      Transilvania nu a fost, nu este si nu va fi Romania! Bai draga! Hai Jobbik!!!
      • +1 (3 voturi)    
        ai dreptate, (Luni, 5 aprilie 2010, 8:33)

        vveninosu [utilizator] i-a raspuns lui Ginghiz Kan

        pt ca Transilvania e o parte din Romania.
      • 0 (2 voturi)    
        Inseamna ca tu scrii din diaspora.. (Luni, 5 aprilie 2010, 9:06)

        ady [anonim] i-a raspuns lui Ginghiz Kan

        vezi ce-ti spune GPS-ul.
  • +6 (8 voturi)    
    halal videoclip ... (Duminică, 4 aprilie 2010, 19:20)

    turistul [anonim]

    cu 800 de views, dintre care jumate le-au facut probabil cititorii hotnews ...
  • -2 (10 voturi)    
    ? Ardealul in componenta Ungariei ? (Duminică, 4 aprilie 2010, 19:24)

    un roman adevarat [anonim]

    Mi-i se pare mie sau harta desenata de ei include partea din Ardeal care in '40-'44 facea parte din Ungaria hortista???? Priviti va rog! Nu cumva ascensiunea lor este legata cu ofensiva maghiara din Harghita si Covasna pentru autoguvernare? Coincidente nu prea exista in politica, ambele legate de aspectul maghiar.
    • +7 (9 voturi)    
      Romania mare (Duminică, 4 aprilie 2010, 22:21)

      pettersono [utilizator] i-a raspuns lui un roman adevarat

      Asa cum harta Romaniei Mari contine si Basarabia, bucovina,caliacra si durostor, asa continesi harta astora mai multe regiuni,printre care si ardealul.
      Cum nimeni nu ia in serios varianta rotunjirii Romaniaei in afara de vadim, asa nici in ungaria nu ii baga nimeni in seama pe astia , sunt la fel de penibili si complexati ca, PRMisti de la noi.
    • +5 (5 voturi)    
      Corectie (Luni, 5 aprilie 2010, 4:10)

      Painkiller [utilizator] i-a raspuns lui un roman adevarat

      Harta "desenata" de ei este de fapt harta regatului Ungariei cu limitele valabile de la anul 1000 pana in 1918 (deci cam 9 secole), cu mici diferente in timpul ocupatiei Otomane. Harta include toata Transilvania (si nu numai felia data lui Horthy in '40), dar si (toata) Slovacia, Ucraina Transcarpatica, Croatia, Slavonia, Fiume, Voivodina si Banatul de Severin.
  • +8 (12 voturi)    
    Nu ma mira catusi de putin (Duminică, 4 aprilie 2010, 19:48)

    iPig Pro [utilizator]

    De fapt ma mira ceva: anume ca extremismul nu e mai pregnant in urma acestei "crize", asa cum e ea. Extremismul este ceea ce rasare in urma crizelor: nu pentru ca are meritul sa le rezolve, ci pentru ca le da de auzit oamenilor ce vor sa auda. Este mult mai usor sa acuzi de situatia economica precara pe evrei, tigani, pe strainii care vin sa suga sangele poporului, pe investitorii care vin sa praduiasca tara, decat sa iti recunosti defectele de gestionare a economiei. Este usor sa strigi de la o tribuna ca toti cei mai instariti vor fi deposedati de averi si vor fi mitraliati in piata mare, decat sa recunosti ca de fapt te doare ca nu ai putut si tu ca politician fura cat au furat ei. Si boborul le ia pe toate aceste pastilute si le inghite. Culmea e ca le inghite de cand a aparut omul. Si asa cum tu, cititorule, ai pe moment sentimentul "de ce tocmai eu" cand esti dat afara de la serviciu, tocmai asta exploateaza extremistul care vine si iti promite ca daca il alegi, va matura dusumelele cu cel care a avut indrazneala sa te puna pe liber. Si iti place, si te unge la suflet. Normal, firesc. Este greu sa ii spui ceva de genul "fugi de aici si lasa-ma sa imi caut de munca", pentru ca de fapt el iti spune exact ce vrei sa auzi, cu toate ca pe termen lung iti face rau si nu bine.
  • +3 (7 voturi)    
    Aplicarea legii (Duminică, 4 aprilie 2010, 23:00)

    un nenica [anonim]

    Nu exista o problema roma. Exista o problema a aplicarii legii si exista un deficit de autoritate in intreaga lume. Este foarte usor deci foarte tentant sa arunci vina pe umerii unui grup social si sa faci din asta capital politic. Deasemenea atitudinea asta genereaza reactii si castig de capital politic de la cei ce apara drepturile acelui grup social. Investitia in respectarea Legii mi se pare o solutie mult mai eficienta pe termen lung.
    Minoritatea roma este carnea de tun a tuturor gruparilor infractionale care savarsesc fapte cu impact social pronuntat (talharii, violuri, camatarie, falsuri, santaj, extorcare etc.). Politistii, procurorii si judecatorii care nu aplica legea sau o aplica sumar datorita incompetentei, mitei, incapacitatii logistice, sau in general lipsei de mijloace reprezinta adevarata problema.
    Ganditi-va ca renumele unui cap al lumii interlope se datoreaza faptelor pe care le-a comis impotriva societatii fara a fi prins si pedepsit. De cele mai multe ori altcineva trage pentru faptele lui sau dosarul se umple de praf prin te miri ce sertare. "Cade jos" cand o face prea lata sau cand nu mai poate sa plateasca. Nu uitati cum a descris Voicu politistul ca fiind facut "din caine si curva". Pana nu se schimba imaginea asta prin fapte reale degeaba ne agitam cu discriminarea rasiala.
  • +5 (5 voturi)    
    Reglari fine de gandire (Luni, 5 aprilie 2010, 0:47)

    Martianul [anonim]

    Auzi tu, "spre disperarea democratilor" care va-sa -zica, alde Vanghelie, Mazare, Voicu si alte puslamale sunt democratii. Pai, domnule ziarist, a venit cumva vreun profet din biblie sa-ti spuna ca actualul sistem o sa tina 10 mii de ani? de esti asa surprins ca oamenii mai voteaza so altceva? Ce-ai crezut, ca toti o sa punem botul la un sistem in care tot felul de asa zisi progresisti stau in putere doar ascunzand sub pres problemele, toti socialistii stau in cartiere bunicele si predica altora cum sa suporte vecinii emigranti musulmani, africani si tagani ? asta o fi normal pt. tine, pt. mine nu, este escrocherie cu vopsea de bun samaritean.Daca socialistii europeni au infinite idei asemanatoare cu a celor din URSS asta nu inseamna automat ca fac gulaguri in occident, asa ca un partid de extrma dreapta nu inseamna automat sa faca ce au facut germanii in 1940. de parca noi in ziua de azi n-am putea sa gandim singurei.
    • +4 (4 voturi)    
      Romania anului 2000 (Luni, 5 aprilie 2010, 10:05)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui Martianul

      Din articolul citat:

      "Majoritatea sondajelor sugereaza ca Fidesz, partidul de centru dreapta, condus de fostul premier Viktor Orban, va matura de la putere MSZP si poate va culege mai mult de jumatate din voturi. Socialistii aflati in dificultate sint de asemenea in pericol sa fie impinsi pe locul trei de Jobbik."

      Cu alte cuvinte, pe fond, este vorba de faptul ca socialistii, care au mintit pe fata pentru a se mentine la putere in 2006 si au facut ca in 2008 criza sa gaseasca Ungaria intr-o stare extrem de proasta, se afla intr-o grava cadere de popularitate. Probabil ca la acest lucru se adauga si o lehamite a electoratului fata de politicienii maghiari conventionali care, ca si in alte parti, au dezamagit indiferent de orientarea afisata.

      Este, in oglinda situatia care a fost in Romania acum 10 ani, cind coalitia CDR-PD-UDMR a ratat reforma si s-a spart, aducind PRM pe locul 2.

      In prezent este mai curind vorba de inca un esec istoric al socialistilor europeni in particular si al politicienilor profeasionisti in general, care acum striga ca patria este in primejdie petnru ca ei nu sitn dispusi sa guverneze alaturi de si pentru electoratul care ii alege.

      In rest, Gabor Vona va avea o legislatura in care sa demonstreze daca intr-adevar poate reprezenta interese legitime ale unei sectiuni a electoratului sau nu. Si tot in cursul acestei legislaturi, liderii politici romani, slovaci, croati vor avea posibilitatea sa stabileasca daca harta Regatului Ungariei va ramine doar o parte din imagistica unui partid parlamentar ungar (asa cum este conturul Romaniei Mari in sigla PRM) sau va deveni o problema internationala.
      • +3 (3 voturi)    
        ai dreptate 100% (Luni, 5 aprilie 2010, 11:58)

        prudent [anonim] i-a raspuns lui bilbofil

        va veni un partid de drepata care VA TREBUI sa aiba curajul de limita cheltuielile sociale, ceea ce socialistii nu stiu si/sau nu vor sa faca. Sa ne amintim ca si pe timpul lui Kadar, Ungaria cheltuia mai mult decat isi permitea (ca sa mentina o pace sociala). In rest antinomul stanga-dreapta incepe sa-mi aduca am inte de Romania! PS. Ro cheltuie azi 70% din buget pe capitolul social!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Concluzii (Luni, 5 aprilie 2010, 12:56)

    Ucsi [anonim]

    Consider ca sunt probleme destule in tara si in lume, mult mai grave, decat ascensiunea vreunui partid extremist dintr-o tara vecina. Deastfel tot articolul este de fapt un praf in ochi pentru cititori, o metoda care de obicei o parte a mass-mediei le foloseste atunci cind li se pregateste romanilor cate o noua nenorocire din partea guvernantilor. Intodeauna apare un articol, o stire noua care profita de discordanta absurda dintre cele doua natiuni si pana cand se dezbat ore in sir aceste "probleme" se distrage atentia despre problema reala ce ne impinge zi de zi in saracie. Aparitia unui astfel de partid si sprijinirea lui nu este intimplatoare, doarece legea la ei cat si la noi favorizeaza mai mult pe infractori nu pe cei pagubiti. Constat cu satisfactie ca sunt comentatori care vad clar aceasta problema, iar sunt unii bolnavi si nefericiti de ura cu care ia inzestrat mama natura si politicienii , care traiesc din prostia lor. Deastfel cand citesc acest articol ma regasesc in Romania, unde e la fel de mare saracia, coruptia in toata tara. Cat priveste Ungaria fascista din anii 1940, doresc sa mentionez ca si Romania era aliata lui Hitler, dar a intors armele tocmai cand era necesar, deportarea evreilor a luat amploare la fel de mare si la noi in tara, iar si noi avem partidul nostru extremist (vezi la Cluj), care nu militeaza impotriva dezastrului unde ne imping guvernantii, ci impotriva naziunii maghiare. Faceti comparatie. Un astfel de articol este o unealta pentru aceste creaturi ai omenirii.
  • -1 (5 voturi)    
    de retinut! (Luni, 5 aprilie 2010, 13:57)

    srpc [utilizator]

    "Jobbik promite ca va forta orice persoana care primeste ajutoare sociale sa munceasca in folosul comunitatii."
    asta e esenta, restul sunt aiureli! cand se va reintroduce munca obligatorie, numarul golanilor si al puturosilor care toaca bugetul si ne amarasc vietile va scadea dramatic! faceti asta odata, ce naiba tot asteptati in Romania?
  • -4 (4 voturi)    
    Sa nu amestecam lucrurile! (Luni, 5 aprilie 2010, 20:58)

    constantin [anonim]

    Problema ungurilor. Esenta situatiei ungurilor in Romania este legata de existenta unui partid (chiar daca isi spune Uniune)al unei minoritati etnice. In Franta, de exemplu, nu exista asa ceva. Iar tot ce au obtinut ungurii pana acuma si vor mai obtine in continuare (prin politica pasilor marunti) se bazeaza pe santajul aplicat fortelor de la putere, indiferent care au fost acelea, timp de 20 de ani, cu scopul obtinerii de catre aceste forte a sprijinului UDMR in parlament
    Problema tiganilor. Stiti ca deja in anii 80, birourile personal din intreprinderile de stat au primit recomandarea secreta de a nu mai angaja tigani? Si aceasta nu din considerente de discriminare etnica ci datorita faptului ca tiganii , dupa ce primeau legitimatia de angajat si o camera la caminul de nefamilisti, ulterior nu mai veneau la lucru iar pe strada la controalele militiei aveau o hartie stampilata!
    Stiti cui trebuie sa le multumeasca tiganii pentru faptul ca sunt "tinuti in brate" in Romania? Presiunii Comunitatii evreiesti internationale, care sub lozinca protejarii minoritatilor nationale dintr-o tara, de fapt vor sa fie protejata comunitatea evreilor din tara respectiva (a carui numar exact de membrii nu este cunoscut decat in anumite cercuri). Hai sa nu ne ascundem dupa degete: fondurile imense intrate in tara pentru actiuni de integrare sociala a populatiei rome, sau nu au avut nici un efect, sau au intrat in diverse buzunare.
    Recent a fost facut public documentul prin care s-a stabilit interzicerea folosirii termenului de tigan si a folosirii celui de rom. Ghiciti cine l-a conceput si semnat: Petre Roman, a carui origine se cunoaste (chiar daca el nu o recunoaste, lucru obisnuit la aceasta etnie in Romania!), pe vremea cand era ministru de externe in anii 90. Iar cea mai dramatica consecinta a acestei diversiuni a fost faptul ca, datorita actiunilor antisociale a tiganilor romani in Europa, Romania este perceputa in prezent, ca o tara formata din romi.Multumim Petre Roman!
    • +2 (2 voturi)    
      Constantin, (Luni, 5 aprilie 2010, 23:16)

      haril [anonim] i-a raspuns lui constantin

      stii de ce este,conform legilor nescrise,interzis copiilor sa-si judece parintii pentru decizii,care par a fi fost gresite?Toate decizile si actiunile noastre depind de vremuri in care au fost luate,adica in ce context au fost luate.Copiii nefiind la vremea respectiva suficient de maturi pentru a lua o hotarare,vor trebui sa admita ca solutia criticata de ei,pentru vremea si conditiile existente atunci,era solutia optima.Petre Roman,la vremea anilor '90,nu era cel care putea sa decida de unul singur si,considerand anumite surse,cel care a dispus ca sa se faca aceasta schimbare de nume,a fost presedintele de atunci a Romaniei.Cat priveste natia si religia in care a fost botezat Petre Roman nu este evreiasca,respectiv religia nu este mozaica,ca daca nu era asa Vadim Tudor nu renunta la insinuarile sale pe aceasta tema.
      • -1 (3 voturi)    
        Deturnezi subiectul? (Marţi, 6 aprilie 2010, 12:16)

        anton [anonim] i-a raspuns lui haril

        Harileeee...nu deturna subiectul in stilul vostru binecunoscut. Discutzia este f. concreta: etnia tziganilor este sprijinita de evrei din motive subversive respectiv o intentzie pe termen lung, din greseala sau din interes ingust ?
      • 0 (2 voturi)    
        Interesant! (Marţi, 6 aprilie 2010, 18:38)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui haril

        Interesant este ca daca cineva ia atitudine impotriva unei actiuni antinationale venite din partea unei personalitati care poate fi evreu, imediat este considerat antisemit. Daca se ia atitudine impotriva unei actiuni antisociale facuta de un cetatean de etnie roma in Europa sau in Romania, apare la Realitatea Madalin Voicu revoltat si acuza de discriminare rasiala.
        Hai sa fim seriosi: poporul roman este cu mult mai tolerant fata de minoritatile nationale decat alte popoare din Europa. Evreii de origine romana stabiliti in Israel sunt legati sufleteste de acest pamant si vin cu drag oricand in vizita (iar daca se lasa si cu o mica afacere, cu atat mai bine, asta ca sa si glumim putin!)
  • 0 (0 voturi)    
    Atat de trist... (Duminică, 25 aprilie 2010, 19:29)

    Maryus [anonim]

    Mi-e rusine in acest moment de tara in care traiesc, sunt ultranationalist, insa, guvernul nostru a alocat 3 milioane de euro catre s.p.e.r. (sper.org.ro) ca sa le faca buletine si certificate de nastere la tigani. Pai este posibil asa ceva ? O minoritate trebuie sa se integreze, nu sa acapareze majoritatea, daca nu se poate integra si o trage in jos, atunci aceasta minoritate de tigani impreuna cu romanii care inca reprezinta majoritatea, nu pot exista ! Nu avem nevoie de lagare de munca fortata, avem nevoie sa aplicam ceea ce a spus acest Jobbik "va forta orice persoana care primeste ajutoare sociale sa munceasca in folosul comunitatii" Nu este normal ? Daca traiesti intr-un apartament cu inca o familie si nu ai contuar, tu faci economii si cealata familie are 10 aere conditionate sa platiti jumate-jumate ? Nu cred ! Aceasta minoritate mizera careia nu ii place scoala va trebui sa munceasca ca sa aibe ce manca ! Cati dintre voi nu ati avut macar un singur conflict vreodata cu aceasta rasa mizera ? Nu va inteleg aceasta revolta "extrema dreapta" care va vrea doar binele. In 2002 erau 500.000tigani, in 2010-2mil500 tigani (cu acte) nu inteleg de ce este scris "minoritatea Roma", le dam nume, le dam bani, ii scriem si cu majuscula nu ? Mai lipseste sa ii invitam in casa sa mancam impreuna ce muncim noi. Faceti un calcul simplu, in 2018 in acest ritm nu cumva vor fi 12.5 mil tigani ? Traiasca rasa alba (16% de pe glob).


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version