Presa franceza: Romania voteaza fara speranta. La 20 de ani dupa caderea regimului Ceausescu, tara e in criza de incredere

de R.P.     HotNews.ro
Joi, 19 noiembrie 2009, 9:48 Actualitate | Internaţional


Romania va vota fara entuziasm si fara speranta. La 20 de ani dupa caderea regimului Ceausescu, tara este in criza de incredere. Iar absenteismul va fi duminica "de varf". Sunt cuvintele cu care cotidianul francez Ouest France incepe un material despre situatia politica din Romania, inaintea alegerilor prezidentiale.

In piata Universitatii, acum 20 de ani poporul roman lupta pentru rasturnarea dictaturii Ceausescu si visa la democratie. Astazi, sub soarele rece de noiembrie, grupuri de oameni merg pe strada in graba, fara sa se uite la activistii care distribuie pliante si cadouri electorale, scriu jurnalistii francezi. Politica nu mai pasioneaza romanii si primul tur al alegerilor prezidentiale nu face exceptie.

Tot mai multi romani sunt dezamagiti si deziluzionati. Votul dat "raului cel mai mic" si deciziile din trecut cantaresc greu in votul romanilor, incheie cotidianul Ouest France.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2594 vizualizari

  • +2 (20 voturi)    
    Suntem in cea mai mare criza (Joi, 19 noiembrie 2009, 10:00)

    Frankie [utilizator]

    Toti politicienii sunt o apa si-un pamant: corupti, avari dupa ciolan, ipocriti, mincinosi, impotenti etc....
    Pacat de tarisoara asta!
    • +7 (13 voturi)    
      Da, ca atare tu nu vei merge la vot, am inteles (Joi, 19 noiembrie 2009, 10:30)

      Hadrian [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      Este exact ce isi doresc baietzii "cu ochii rosii" (daca nu cumva esti pe statul lor de plata).
      • -2 (4 voturi)    
        Da (Joi, 19 noiembrie 2009, 12:09)

        Onoriu [anonim] i-a raspuns lui Hadrian

        Si te-ai gasit tu, omul cu moralitate maxima, activistul pentru drepturile omului si-o tara cu oameni responsabili, sa tragi de ureche pe altii. Bine ca respectam regulile fara nicio speranta. O sa ne dezintegram cu regulile respectate. Mersul la vot in conditiile astea e nu numai inutil dar si nociv. Cum sa dam un semn ca nu ne intereseaza oferta?
        • +2 (2 voturi)    
          Nu fii copil (Joi, 19 noiembrie 2009, 12:47)

          Hadrian [anonim] i-a raspuns lui Onoriu

          "Bine ca respectam regulile fara nici o speranta".
          Te gandesti la contrariu ? Cum ar suna ? "Sa nu respectam regulile avand o certitudine" ?
          Care ar fi certitudinea ta, Onoriule ?

          Gandeste ca un om matur, omule.
          • +1 (1 vot)    
            Sunt mai multe (Joi, 19 noiembrie 2009, 13:59)

            Onoriu [anonim] i-a raspuns lui Hadrian

            combinatii. Nimic nu e cert din pacate. Dar o speranta ar fi sa schimbam regulile. Cu astea oricum nu iese. Ar trebui sa se poata vota si dezacordul cu toti. Si sa se ia in calcul la procentul final pe candidati. Macar poate ala care iese ramane constient ca n-a avut decat 20-25%.si trage mai tare.
            • 0 (0 voturi)    
              Mai tare pentru el... (Joi, 19 noiembrie 2009, 15:11)

              Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui Onoriu

              Ca stie ca o sa scada si mai mult in mandatul nr. 2 . Vorba fabulei : " Unde nu-i ciolan e vai de stomac." :)
    • 0 (10 voturi)    
      Si cand te gandesti ca ti-ai luat minus... (Joi, 19 noiembrie 2009, 10:34)

      bgd [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      ...ajung la concluzia cu nu doar politicienii sunt problema. Sau poate nu politicienii sunt cea mai mare problema...
      Ai dreptate...pacat de tarisoara asta !
  • +7 (13 voturi)    
    Alegeri prezidentiale (Joi, 19 noiembrie 2009, 10:38)

    Dan Florin [anonim]

    Din pacate presa franceza si nu numai are dreptate - oferta pentru prezidentiale in Romania este extrem de limitata . Un candidat manevrat de mentalitati comuniste , altul manevrat de grupari afaceriste , altul parvenit prin speculatii financiare ,altul menestrelul sistemului ceusist si tot asa . Trebuie votata oferta cea mai putin rea ,iar in acest moment consider potrivit omul care a incercat sa condamne comunismul ,care a incercat sa denunte mafia de pe birourile guvernului ,care a denuntat mogulii din presa , care in general a deranjat multe interese din toate asa zisele partide politice din Romania .
    A refuza participarea la vot ,inseamna complicitate la perpetuarea starii de fapt din aceasta tara , ori intrarea Romaniei in UE inseamna altceva : respect fata de om , plata conform muncii si pregatirii ,politicieni in slujba societatii civile si multe alte aspecte ale democratiei reale nu dambovitene .
    Iar cei ce refuza a merge la vot sa nu mai critice indiferent de afinitatile politice .
    • +1 (3 voturi)    
      depinde cum interpretezi... (Joi, 19 noiembrie 2009, 11:38)

      jedi [utilizator] i-a raspuns lui Dan Florin

      Uiti un aspect prietene,refuzul prezentarii la vot inseamna un semn de protest impotriva politicii romanesti pentru interes personal si al doilea aspect chiar nu ai pe cine vota iar daca tu imi dai un argument solid ca merita sa votez unul din candidatii in cursa pentru presedentie am sa ma gandesc.Eu unul nu am gasit,iar nationalismul a disparut in totalitate.
      • +1 (5 voturi)    
        sunt de acord (Joi, 19 noiembrie 2009, 12:27)

        vic [anonim] i-a raspuns lui jedi

        cu domnul Dan, neprezentarea la vot inseamna complicitate pentru prelungirea crizei. Jedi tu stai acasa si "protesteaza". Pentru fiecare om care sta acasa si "protesteaza" un autocar intreg cu tarani se va plimba intre sate sa voteze cu cine ii plateste mai mult. Nu vreau sa fac campanie nimanui dar sa stii ca in acesti 12 candidati sunt unii independenti ce nu s-au lasat tarati in mocirla politica, si daca intr-adevar iti pasa de dreptul castigat in 89 ii vei vota indiferent de cum ii arata sondajele!
        • 0 (2 voturi)    
          Stai calm... (Joi, 19 noiembrie 2009, 14:35)

          jedi [utilizator] i-a raspuns lui vic

          noi suntem prea mici in ale politicii,cartile sunt deja aruncate si se stie deja cine va fi presedinte iar noi doar ne agitam cu filosofii ieftine pe marginea stirilor.Cum asa zisa revolutie din '89 a fost defapt o lovitura de stat data de tov.Iliescu schimband regimul din unul dictatorial in unul socialist cu o fata palida democrata care tine de 20 de ani imi spui tu mie ca lasa tov. Iliescu tara pe mana altora asa simplu?Daca ar vota 100% din populatia cu drept de vot pe X sau Y tot cine vor ei va fi presedinte.Este vorba doar de cui ai este randul sa aiba grija de afacerile lui Vantu,Patriciu,Voiculescu s.a.m.d.
      • +2 (4 voturi)    
        de ce ma duc la vot (Joi, 19 noiembrie 2009, 13:48)

        ela [anonim] i-a raspuns lui jedi

        Din punctul meu de vedere gresesti.
        Daca nu mergi la vot iti asumi riscul ca altii sa faca o alegere pentru tine, poate mai buna, sau poate mai rea, nu vei stii niciodata, iar tu vei ramane acelasi nemultumit si peste alti 3, respectiv 5 ani. Atunci vei constata ca iarasi nu ai de ce sa te duci la vot pentru ca nu ai ce schimba. Cercul vicios se va perpetua si asta nu din vina clasei politice, ci din vina celor resemnati care cred ca nimic nu se poate schimba. Si asta e o aberatie.
        Or, ceea ce ar trebui sa facem noi, cei care vrem cu adevarat sa evoluam ca tara, este sa incercam sa schimbam mentalitatile celor din jur. Numai asa vom da un vot de blam celor care cred ca ne pot manipula si ca suntem o masa umblatoare doar o data la 5 si respectiv 4 ani.
        Altfel, vom ramane acelasi popor priceput la politica care il asculta cu gura cascata pe Mirciulica in fiecare seara, dar condamnat la involutie si departat cu secole fata de orice alta tara est-europeana membra UE.
      • +1 (3 voturi)    
        Un semn de protest.... (Joi, 19 noiembrie 2009, 14:19)

        Dan Florin [anonim] i-a raspuns lui jedi

        Acest protest ar fi eficient intr-o societate cu o clasa politica responsabila fata de societatea civila. In Franta ,Germania Elvetia etc. absenteismul ar fi un semn de intrebare,cu toate ca si acolo se mai intampla. Recunosc oferta limitata dar din pacate recunosc si faptul ca trebuie sa avem un presedinte " cu raul cel mai mic ". Trist dar adevarat si relevant pentru Romania dupa 20 de ani de la momentul dec .1989. Vreau ca atunci cand sunt ia afara tarii sa nu mai fiu catalogat " comunist , hot sau altfel ,deoarece nu fac parte din nicio asemenea categorie. Sa avem gandul cel bun duminica .
    • 0 (2 voturi)    
      Ia spune-mi (Joi, 19 noiembrie 2009, 12:11)

      Gogul [anonim] i-a raspuns lui Dan Florin

      Daca prezenta la urne ar fi 99% si ar iesi unul dintre cei care candideaza, cu ce ne-am alege? Cu mangaieri pe cap de la statele UE, atat. Mentalitate de sclav asta cu prezenta neconditionata la urne. Nici macar aia pe care-i lingi n-au mare prezenta.
    • +1 (3 voturi)    
      daca ai trait bine voteaza pe base.. (Joi, 19 noiembrie 2009, 12:29)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Dan Florin

      pai voteaza pe cel care "a condamnat comunismul" daca ai trait bine ultimii 5 ani. o sa traiesti la fel de bine si urmatorii 5. sper sa nu iasa cine vrei tu si sa se desfiinteze PDL-ul .. are mari sanse daca nu iese base. Abia astept sa il vad ce fata face cand o sa afle rezultatele votului. daca nu intra in turul 2 o sa fie mai frumos.
    • 0 (4 voturi)    
      da, cuvantul cheie - mogul (Joi, 19 noiembrie 2009, 13:55)

      xxx [anonim] i-a raspuns lui Dan Florin

      Ati folosit cuvantul cheie "mogul" si cu asta v-ati dezvaluit clar apartenenta politica. Cel care foloseste acest cuvant atat de des si cu atata usurinta este cel care de fapt a pradat tarisoara asta cel mai tare.
      • 0 (0 voturi)    
        " mogul " (Joi, 19 noiembrie 2009, 15:28)

        Dan Florin [anonim] i-a raspuns lui xxx

        Cuvant ce poate fi inlocuit cu " persoana cu puteri discretionare " , dar cred ca folosirea unui cuvant nu poate dezvalui si apartenenta politica . Din fericire nu am nicio pasiune politica - toti sunt la fel , au aceleasi interese personale sau de grup in niciun caz interesele noastre . Nu am facut decat sa pun in cantar raul unora si sa vad care este mai putin rau. Daca am
        gresit atunci vor fi mai multi care ma vor corecta .
  • +3 (7 voturi)    
    Se pare ca avem nevoie de presa straina (Joi, 19 noiembrie 2009, 10:39)

    Marius [anonim]

    Sa ne arate exact situatia din Romania. Am mai citit pe aici articole cum ca romanilor de afara nu le mai pasa, cand de fapt realitatea e f simpla. Nu ai pe cine vota. Efectiv nici unul din candidatii actuali nu ma reprezinta
  • +11 (11 voturi)    
    ce atata?... (Joi, 19 noiembrie 2009, 10:50)

    Ciprian [anonim]

    Ce ne tot impacientam atata? Cei care ne conduc, sunt la fel ca si cei care-i aleg. Cand se vor schimba unii, se vor schimba si ceilalti. Ce atata dambla?
  • -1 (15 voturi)    
    politica? (Joi, 19 noiembrie 2009, 11:01)

    zdragomir [utilizator]

    Ce politica?.. eu ma duc sa votez din motive personale. Vreau sa dispara personajul care l-a adus pe Pogea si pe Boc la putere. Asa vor merge si multi altii care s-au saturat de imbecilitate, demagogie si coruptie - fenomene ce i-au afectat direct.
    • 0 (4 voturi)    
      Intelegere (Joi, 19 noiembrie 2009, 11:58)

      Citizen Kane [utilizator] i-a raspuns lui zdragomir

      Sa inteleg ca dumneavostra va convine "imbecilitate, demagogie si coruptie" A CELOR din psd?
      Democratie frate!
      • +1 (1 vot)    
        ... (Joi, 19 noiembrie 2009, 18:11)

        zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui Citizen Kane

        vine si randul lor; totul este relativ fata de cine e la putere
    • 0 (0 voturi)    
      imi place sa vad un puzzle in ansamblul lui (Joi, 19 noiembrie 2009, 18:04)

      ela [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

      Nu inteleg de ce Basescu, cu toate hibele lui, este intotdeauna vinovat sau singurul vinovat pentru toate relele din tara. Chiar crezi ca nu se poate mai rau decat Boc si Pogea? Eu sunt convinsa ca da, a se vedea sleahta psd-ista care se stie ca nu promoveaza competenta. Sunt de acord ca in vremurile astea de criza am fi avut nevoie de un prim-ministru si de un ministru de finante capabili sa ia masuri drastice in adevaratul sens al cuvantului, asa cum a facut guvernul ungar. Cu toate acestea, sa nu uitam ca fostul guvern, in formula largita sau restransa cum vrei tu sa-l numesti a avut o mostenire lasata de guvernele Tariceanu si anume, deficitul bugetar destul de mare. In perioadele de crestere economica din 2007-2008, dl. Tariceanu ar fi trebuit sa reduca deficitul, nu sa cheltuie banii publici aiurea pe clientela lui politica.
      In consecinta, daca tu crezi ca Base e sg vinovat pt ceea ce se intampla, inseamna ca-l consideri al naibii de destept, poate cu o mie de pasi inaintea tuturor adversarilor :) (pt ca altfel nu ar fi in stare sa rastoarne o clasa poltica, sociala economica cu susul in jos, nu?). Concluzia cred ca o sesizezi si tu.
      • +1 (1 vot)    
        ungurii (Joi, 19 noiembrie 2009, 19:11)

        zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui ela

        E amuzant ca mentionezi Ungaria:

        - si-au strivit economia cu costurile autostrazilor
        - premierul a fost acuzat de coruptie serioasa si au avut loc proteste serioase si violente in strazi pentru a-l inlatura
        - premierul este in continuare in functie
        - Ungaria este in continuare in recesiune
        - ungurii intalnesc acum taxe noi peste tot, ca urmare a celor enumerate mai sus
        - coruptia (statul) continua sa fie o problema mare

        Serioasa treaba, intr-adevar!


        Repet, sintetizat matematic: Basescu e presedinte; el "discuta" cu premierul Boc; Boc a pus pe Pogea la finante; Pogea a dat cu toporul in micro-intreprinderi. Basescu fiind responsabil fundamental, el trebuie sa plateasca pentru asta.

        Chiar recomand tuturor celor care lucreaza sau patroneaza micro-intreprinderi sa considere acest rationament.
        • 0 (0 voturi)    
          la asta ma refeream (Joi, 19 noiembrie 2009, 20:13)

          ela [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

          http://www.zf.ro/eveniment/cu-masuri-dure-si-ministri-tehnocrati-ungaria-o-ia-inaintea-romaniei-cum-comentati-4667200/

          eu la asta ma refeream. Nu am afirmat ca Ungaria a iesit din recesiune. Si din cate stiu eu Ungaria e inaintea noastra in ceea ce priveste masurile anti-criza.
          • 0 (0 voturi)    
            expresii (Vineri, 20 noiembrie 2009, 12:37)

            zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui ela

            Daca te lasi prinsa in capcana terminologiei, e treaba ta. Pana acum nu exista nicaieri un manual de "masuri-anticriza" cum exista carti de gatit; in principal pentru ca resursele disponibile variaza de la tara la tara (aici intra si datoriile) si pentru ca societatea difera. Ungurii sunt mult mai uniti si mai seriosi. La noi totul e bascalie. Singura solutie ramane anarhismul (descentralizare maxima + democratie directa).
  • +3 (3 voturi)    
    dramatici francezii astia (Joi, 19 noiembrie 2009, 11:45)

    I [utilizator]

    asa is si jurnalele lor.. dramatice spre socat cu putina tanguire peste.

    Eu o sa votez si o sa votez cu entuziasm si speranta.
  • +6 (6 voturi)    
    caut.. (Joi, 19 noiembrie 2009, 12:02)

    ady [anonim]

    voluntari pt revolutie..
    • +5 (5 voturi)    
      ma bag (Joi, 19 noiembrie 2009, 12:18)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui ady

      si mai aduc cativa (destul de multi). impotriva cui facem revolutia?
      • +1 (7 voturi)    
        Revolutia Bunului Simt. (Joi, 19 noiembrie 2009, 12:47)

        Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        Impotriva lui basescu si a sistemului mafiot pe care il patroneaza.
        • -3 (3 voturi)    
          Curios... (Joi, 19 noiembrie 2009, 13:55)

          Curios... [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

          Tov Pintea Haidulul a ieşit niţel din pedele?
          S-a şters oare bine???
      • +2 (4 voturi)    
        Impotriva .. (Joi, 19 noiembrie 2009, 13:49)

        echo [anonim] i-a raspuns lui andrei

        .. intregii clase politice actuale = fost PCR , copii de securisti, analfabeti, hoti,mincinosi ..
        Se pune in diverse comentarii ca trebuie sa votam ? De ce? De ce sa votez cu raul cel mai mic ? Nu cumva din aceasta cauza suntem dupa 20 de ani unde suntem ? .. Pentru ca intotdeauna amdat vot nu de merit ci impotriva altuia .. ?
        Cand o sa luam cu totii atitudine si o sa fim corecti cu noi insine si constiintele noastre atunci poate o sa schimbamceva pentru noi si copiii nostri.
        Pana atunci - ramanem sclaviilor - ai celor mentionati in prima fraza - indiferent din ce partid fac parte ..
        • +3 (3 voturi)    
          pai.. (Joi, 19 noiembrie 2009, 14:19)

          VictorM [utilizator] i-a raspuns lui echo

          Cand? Pe cine astepti sa dea tonul?
  • -2 (2 voturi)    
    toata lumea stie (Joi, 19 noiembrie 2009, 14:06)

    pantazi [anonim]

    Toata lumea stie ca zarurile au fost aruncate
    Toată lumea ştie că inclestarea a inceput demult
    Toata lumea stie ca romanii au pierdut ce era de pierdut
    Toata lumea stie ca saracii vor fi mai saraci
    Toata lumea stie ca marele capitan a mintit
    Toata lumea stie ca prostanacul isi improspateaza rosul la Moscova
    Toata lumea stie cu cat se mai vinde crinul
    Toata lumea stie cum alesii isi lustruiesc limba la televizor rostind raspicat: patrie patriot patriotism
    Toata lumea stie cat de boc poate fi un guvern

    Toata lumea stie ca NU TREBUIE ALES omul care a facut sau face parte dintr-un partid care a fost la guvernare
    Toata lumea stie de ce

    Toata lumea stie de ce nu trebuie votat Oprescu Becali
    Toata lumea stie de ce nu trebuie votat Vadim
    Toata lumea stie de ce nu trebuie votat Basescu Geoana sau Crin
    Toata lumea stie ca nu ai cu cine vota
    Toata lumea stie

    Deci NU acestei oferte

    (inspirat de Leonard Cohen)
  • +1 (1 vot)    
    Raspuns ptr.Jedi,Gogul,etc.. (Joi, 19 noiembrie 2009, 14:47)

    CD [anonim]

    Refuzul de prezentare la vot este o dovada a primitivismului ,lipsei de educatie civica si a acceptarii manipularii pentru ca :
    -prezenta la vot este o datorie civica ;
    -indeplinirea acestei datorii presupune constiinta apartenentei la o natie civilizata ,constienta de drepturile si de obligatiile fiecarui cetatean si in functie de prezenta la vot o tara este calificata ca europeana sau banaiera ;
    -sictirul invocat pentru a justifica neprezentarea la vot este o fitza care pune in valoare ipocrizia persoanelor needucate,fararepere morale si care se ascund in spatele unei atitudini care se vrea superioare ,sub aspect moral si civic ,dar care ,in realitate este o dovada de comportament de turma ;
    -neprezentarea la vot indica comportament de turma si acceptarea manipularii adica acceptarea ca altul sa gandesca si sa decida pentru fiecare cetatean ;
    -neprezentarea la vot este cultivata si exploatata de comunisti si neo-comunisti si este suficient sa se gaseasca cativa retradati care sa o raspandesca pana devine moda si se ia ca molima de gripa noua.
    Vorba unei PSD -iste inraite,ruda cu fostul Minsitru Nica care se mandreste cu fiul ei ,om politic PSD-ist si despre care ,inculta dar tantosa , afirma ca face parte din cercurile lumii interlope in loc sa spuna ,cum intentiona, ca este vorba de inalta societate locala .
  • 0 (0 voturi)    
    aiaiaiaii.... (Joi, 19 noiembrie 2009, 14:53)

    cv [anonim]

    "Tot mai multi romani sunt dezamagiti si deziluzionati. Votul dat "raului cel mai mic" si deciziile din trecut cantaresc greu in votul romanilor, incheie cotidianul Ouest France."

    Hei, oare de ce nu se uita in propria lor ograda?!...
    Putem vorbi d'une "generation désanchantée" acum in Franta: tot mai multi sunt degustati de politica si de alesi... "Votul dat raului cel mai mic" ... ha, ha... :) Da' oare francezii ce-au facut cind au trebuit sa aleaga intre Chirac si LePen (Vadim Tudor al lor...) Aiaaiiii... Si ce s-au mai mobilizat francezii atunci la vot!

    Politica e curva mare peste tot... asta au uitat jurnalistii francezi!
    • 0 (0 voturi)    
      tipic romanesc (Joi, 19 noiembrie 2009, 15:17)

      bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui cv

      tie probabil daca vecinul iti spune ca ti-a luat foc casa, il apostrofezi ca nu e treaba lui :)

      Pana la urma, Franta este o democratie si pana cand vom ajunge ca lucrurile sa fie macar pe jumatatea celor de acolo, atunci sa mai vorbim. Pana atunci, hai sa lasam orgoliul deoparte ca de asta am ajuns asa rau: suntem prea incrancenati in situatia asta incat nu putem vedea mai departe de ziua de azi.
      • 0 (0 voturi)    
        nu... (Joi, 19 noiembrie 2009, 20:41)

        cv [anonim] i-a raspuns lui bigbrother

        Vad singur ca-mi arde casa; ceea ce ma deranjeaza este ca vecinul arata cu degetul casa mea si nu vede ca lui ii arde chiar si sura!
        ;)

        "Pana la urma, Franta este o democratie" : nu inteleg... Si in Romania este demoratie!... Poporul isi alege sau nu parlamentarii si presedintele?!

        Diferenta este ca francezii au o lunga traditie democratica in spate...

        "pana cand vom ajunge ca lucrurile sa fie macar pe jumatatea celor de acolo,"... Bnauiesc ca nu va referiti la situatia politica ci la cea economica.
        Eu mi situez mesajul in sfera politica.
        Spre deosebire de cei romani, "mogulii francezi" se manifesta mult mai elegant si discret (au 60 de ani de experienta)... Iar puterea lor nu e atit de distructiva deoarece economia Frantei are cit de cit niste baze stabile.
    • 0 (0 voturi)    
      !? (Joi, 19 noiembrie 2009, 19:12)

      zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui cv

      Poate e un articol comandat de mogulii francezi !
  • 0 (0 voturi)    
    Ingrasam porcul in ajun? (Joi, 19 noiembrie 2009, 14:59)

    bigbrother [utilizator]

    Cinci ani de zile am stat cu mainile in san (marea majoritate) si n-am facut nimic pentru a-i determina pe politicieni sa ne asculte. Acum vrem cu un vot sa schimbam totul. Nu se poate.

    Ca mergem sau nu la vot, rezultatul, dincolo de procentul castigatorului, va fi acelasi ca pana acum.

    Vreti sa schimbam ceva in tara asta? Haideti sa incepem ZI DE ZI sa ne uitam la noi, la mentalitatea si obiceiurile noastre si atunci poate nu vom mai astepta 5 ani de zile pentru o noua sansa.

    Pana atunci, ca votam sa nu, chiar nu conteaza. Zarurile au fost deja aruncate si jocurile facute in avans.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 19 noiembrie 2009, 20:47)

      cv [anonim] i-a raspuns lui bigbrother

      Sunt de acord ca schimbarea mentalitatii se face numai printr-o lupta de zi cu zi...
      Insa nu sunt de acord ca "Zarurile au fost deja aruncate si jocurile facute in avans. "...
      Politicienii trebuie obligati prin pirghiile democratiei sa asculte populatia (greve, manifestatii,...).


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by