Los Angeles Times: Amnezia Romaniei - o tara care a refuzat sa se confrunte cu trecutul si a reconfigurat structura de putere a comunistilor

de R.P.     HotNews.ro
Luni, 26 octombrie 2009, 11:47 Actualitate | Internaţional

In urma cu trei saptamani, cand comitetul Nobel a inmanat premiul pentru literatura scriitoarei romance Herta Muller - aceasta a fost laudata pentru descrierea vietii de zi cu zi din Romania comunista. Ceea ce nu au mentionat, insa, a fost critica Hertei Muller la adresa conducerii din Romania post-comunista. Prin refuzul de a se confrunta trecutul ei, natiunea din Europa de Est si-a lasat viitorul prada indoielii. Cuvintele apartin analistului Gregory Rodriguez, care publica in Los Angeles Times un comentariu dedicat "amneziei" care stapaneste societatea romaneasca.

La 20 de ani dupa Revolutie, Muller declara ca peste 40% din persoanele aflate la putere in Romania contemporana sunt fosti membri ai Securitatii - politia secreta din era comunista. "In Romania, ei pretind ca trecutul s-a evaporat. Aceasta amnezie le permite vechilor mentalitati sa functioneze cu noi metode", scria in urma cu doi ani Herta Muller. Iar realitatile vin sa confirme spusele scriitoarei, sustine analistul de peste Ocean, care povesteste vizita pe care a efectuat-o acum o saptamana, la Bucuresti.   

"Am vazut cat de mult s-au schimbat lucrurile in cei zece ani de la ultima mea vizita. O calitate mai buna a conditiilor de viata pentru cativa norocosi, o congestionare a traficului semnificativ mai mare si, aparent, o crestere exponentiala a numarului de persoane care vorbesc limba engleza".

Dar, pe fond, problemele au ramas aceleasi. Pentru ca Romania a reconfigurat vechea structura de putere, in loc sa inceapa una noua. Un proverb romanesc spune: "capul plecat, sabia nu-l taie". La 20 de ani dupa brutala revolutie, o parte dintre romani inca se lupta cu acest impuls fatal. Ramane de vazut daca ceilalti compatrioti isi vor ridica vreodata capetele, incheie analistul.


Citeste mai multe despre   



















5945 vizualizari

  • +10 (14 voturi)    
    nu (Luni, 26 octombrie 2009, 11:52)

    gabi [anonim]

    nu vor ridica capul niciodata
    • +19 (21 voturi)    
      Ne respectam hotii... merita! (Luni, 26 octombrie 2009, 12:05)

      ion [anonim] i-a raspuns lui gabi

      Au profitat de haos si naivitatea romanilor. Au furat, au facut averi, au cumparat mass media si dupa 20 de ani ne cer sa-i respectam. Judecand dupa votul populatiei, chiar ii respectam. Da-ti un vot pentru un miliardar!
      • +1 (5 voturi)    
        pt.on (Luni, 26 octombrie 2009, 17:05)

        proful [anonim] i-a raspuns lui ion

        Atentie la blestemata de gramatica, nu o "da-ti" la o parte, ca altfel mesajul dispare.
        Si cine e miliardarul? A fi bogat e o trasatura negativa? Chiar toti cei bogati au furat sau au stiut sa profite de goluri legislative sau chiar au muncit inteligent?
    • +4 (8 voturi)    
      Santajul petrolului (Luni, 26 octombrie 2009, 13:10)

      tudor [anonim] i-a raspuns lui gabi

      Trebuie sa ridicam capul la alegerile ce urmeaza!
      Petrolul rusesc nu e moneda de schimb pentru cumpararea acestei natiuni!
      • -2 (4 voturi)    
        ba va vor lua si sufletele de vor putea (Luni, 26 octombrie 2009, 14:42)

        sur [anonim] i-a raspuns lui tudor

        o sa vedeti, ....
    • +4 (4 voturi)    
      PDL vs PSD_PNL (Luni, 26 octombrie 2009, 16:40)

      arabu [anonim] i-a raspuns lui gabi

      De ce trebuie transformata orice discutie intr-o disputa politica... Nu un partid este problema, si alta e solutia. Toata suflarea politica este putrezita... Asta e tristul adevar... Daca unii mai putin decat altii, asta nu e o scuza. Adevarul ca nu poti sa iesi in fata numai daca faci jocul fostilor securisti... Din pacate nu e nici o sansa sa scapam din cercul asta...
  • +18 (18 voturi)    
    Cel mai trist lucru (Luni, 26 octombrie 2009, 11:57)

    john [anonim]

    Este regretabil faptul ca altii sunt in stare sa vada lucrurile astea, in timp ce noi privim indiferenti acest spectacol cu iz de comedie ieftina. Culmea, mai si platim pentru ea.
    • 0 (4 voturi)    
      credeti (Luni, 26 octombrie 2009, 13:12)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui john

      Chiar credeti ca doar altii le vad si noi nu? Faceti un exercitiu: le vedeti, doriti sa va exprimati. Unde? in ce mod? Poate in cea mai fericita situatie pe un panou expus intr-o piata.
      • 0 (0 voturi)    
        Noi am face dar altii nu ne lasa... (Luni, 26 octombrie 2009, 14:09)

        bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui cristi

        Te poti exprima intre prieteni, in tren, la cozi. Doar ca nici in aceste conversatii libertatea nu e si pentru catei...
      • +7 (7 voturi)    
        Cum unde te exprimi (Luni, 26 octombrie 2009, 15:19)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui cristi

        La vot!

        Ce pana mea de rost are democratia daca voi nu o intelegeti ca atare si desconsideratia posibilitatea oferita voua prin dreptul de vot?!

        Pana nu o sa pricepeti ca voi aveti puterea sa dati cu ei de pamant la alegeri, in loc sa-i realegeti de nshpe ori, nu se va schimba nimic in comportamentul politicienilor.

        Asta este la 20 de ani de la moartea a mii de tineri pentru democratie voi inca mai traiti in comunism, pana chiar si cei care nu erau inca nascuti in '89.

        Este jenant, trist, hilar etc dar singura concluzie este ca poporul roman este prost si pe deasupra si fara verticalitate (sau coloana vertebrala cum se mai spune).
  • +19 (25 voturi)    
    Problema Romaniei sunt romanii (Luni, 26 octombrie 2009, 12:01)

    gigi [anonim]

    In Suedia Patriciu n-ar vande 1l de benzina iar Vantu si Voiculescu ar avea rating zero. Asta inseamna spirit civic, o societate care ia atitudine fata de hoti, corupti sau politicieni care merg la brat cu ei.
    • -9 (17 voturi)    
      Te inseli (Luni, 26 octombrie 2009, 12:11)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      In Suedia, concurenta este cea care dicteaza. La fel si in Romania.

      Lasa gargara asta ieftina cu mogulii. Arunca o privire si in ograda ta, ograda portocalie.
      • +1 (1 vot)    
        pt. lixandru (Marţi, 27 octombrie 2009, 0:13)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Ia spune tu ce patron portocaliu ii da ordine lui Basescu? apoi spune daca Antonescu trece peste patriciu sau Geoanica peste Iliescu si satra lui? il vezi tu pe Geoana sa dea cu pumnul in masa si sa faca ordine intre rechini? Vrajeala cu pacea nu tine la oamenii inteligenti, de ce sa facem pace? oare un fost securist este egal cu mine? el ar trebui lipsit de dreptul de a avea functii publice. Cine a platit pt. 50 de ani de comunism, Voiculescu cu miliardul lui de euro?
    • +7 (13 voturi)    
      In Suedia... (Luni, 26 octombrie 2009, 12:22)

      bgd [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Cred ca peste 80% din actuala clasa politica ar ajunge pe drumuri...inclusiv Basescu, Geoana, Antonescu...si marea majoritate a celor de sub ei (sau peste...in unele cazuri). Insa afaceristi dubiosi si corupti sunt peste tot...in toate tarile...fie ele dezvoltate si civilizate sau nu. Singura diferenta e ca la noi sunt un fel de vedete, apar la tv, in ziare, se plimba pe strada nestingheriti....iar la ei stau in umbra si isi vad de treaba fara a atrage atentia.
      Nu exista persoana politica fara un grup de interese in spate, pt ca nimeni nu sponsorizeaza un om sau un partid doar pt ca e scutit de niste taxe.
      • +7 (11 voturi)    
        Salutari din Suedia! (Luni, 26 octombrie 2009, 13:35)

        traian [anonim] i-a raspuns lui bgd

        Clasa politica se afla in postura fostilor militieni,se trage din civili si nu poate fi nici mai buna si nici mai rea decat poporul din care se ridica!
        Nu comparati mere cu pere sau suedezi cu romani!
        Necazul nostru porneste de la lipsa de implicare a oamenilor de calitate in treburile comunitatii!
        Aparentul haos rezultat in urma circului mediatic si politic romanesc favorizeaza vizibil anumite categorii de indivizi.Ii vedeti tot timpul,pe strada,in blocul in care locuiti,in cluburi,la piata,in parlament sau in guvern,prin presa sau in vacanta,la serviciu!Reactionati la ce vedeti?Nu!Si atunci?
        • +4 (4 voturi)    
          Re (Luni, 26 octombrie 2009, 14:47)

          Adelaida [anonim] i-a raspuns lui traian

          Referotor la "lipsa de implicare a oamenilor de calitate in treburile comunitatii!", as zice sa observati ca atunci cand unii dintre acestea se implica totusi, sunt tarati intr-un noroi si o latura de neimaginat. Sunt personalitati mai mari sau mai mici care au incercat sa isi asume un rol cat de mic, cat de trecator, sa dea ceva din experienta si competenta lor asumandu-si un rol public. Insa cineva nu vrea sa iesim din starea de prostire nationala, tulburand totul amestecand raul cu binele. Inteligenta si harnicie este egala cu prostia sau ascunsa si pusa la zid. Se poate dar nu se vrea.
          Si romanii din tara, care au mai apucat au scris despre comunism, foarte multi au murit luptand impotriva lui dar nu se vrea ca sacrificiul si curajul lor sa fie cunoscut. Sunt dati uitarii si din cand in cand iata, ne-o spun altii.
          • 0 (2 voturi)    
            As-i cum spui (Luni, 26 octombrie 2009, 15:21)

            un roman [utilizator] i-a raspuns lui Adelaida

            "Insa cineva nu vrea sa iesim din starea de prostire nationala, tulburand totul amestecand raul cu binele." si acest cineva este poporul roman in marea lui prostie.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu pot sa ma abtin (Luni, 26 octombrie 2009, 12:40)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Crezi ca Basescu ar fi ajuns rege!?! Ma enerveaza cei care cred ca politicienii nostri sunt fundamental diferiti. Nici vorba, toti sunt la fel.
  • +15 (17 voturi)    
    Nimic mai corect! (Luni, 26 octombrie 2009, 12:02)

    Raul [anonim]

    Din strainatate, totul se vede foarte clar. Imaginea tarii noastre este afectata grav de balciul continuu care se desfasoara cu tot concursul ciorbei neo-comuniste care se afla in institutiile publice. In tara apar tot felul de analsti si asa-zisi politicieni care vor sa explice "telespectatorilor" ce se intampla.

    Cine doreste sa afle adevarul despre starea actuala a tarii, sa citeasca putinele articole despre acest colt neinteresant de lume.
    • -2 (4 voturi)    
      Ok... (Luni, 26 octombrie 2009, 22:45)

      big_fufu [utilizator] i-a raspuns lui Raul

      Am inteles, suntem neinteresanti.... Da` dumneata oare n-ai treaba de postezi pe un site neinteresant dintr-o tara neinteresanta?
      Din neinteresanta noastra tara iti putem comunica ca ne doare fix in pix de ce cred neinteresatii.... Si by the way... avem si noi internet si acces la presa straina... si am observat cu stupoare ca fiecare are propria lui ciorba politica, mai spre dreapta sau mai spre stinga, asupra careia se concentreaza.
      Mai terminati-o cu Herta Muller si comunismul, ca devine redundant. O fi primit tanti Nobelul... dar asta nu o face cu nimic mai putin ciudata si pierduta in trecut. Pina la urma si-a ales o alta tara, nu inteleg de ce nu isi indreapta ditirambele sau poate laudele catre propriii conducatori. In definitiv, noi, cei din rau famata Romanie, ne cam vedem de treaba noastra, si nu i-am cauzat nici o problema, ba chiar s-a lipit de un Nobel denigrindu-ne.
  • +12 (14 voturi)    
    sila (Luni, 26 octombrie 2009, 12:05)

    saladin [anonim]

    Domnule nu aveti niste pilule, medicamente, ceaiuri, ceva sa-i scoateti si pe romani din starea asta in care zac de 20 de ani ?.
    • +2 (6 voturi)    
      Medicamente zici? (Luni, 26 octombrie 2009, 14:52)

      Ion Bulion [anonim] i-a raspuns lui saladin

      Eu cred ca mai degraba ar trebuii modificat, daca se poate, ADN-ul romanului. As mai adauga, citand-ul pe Caragiale: Pe ici, pe colo, prin partile esentiale !
  • +13 (15 voturi)    
    Da (Luni, 26 octombrie 2009, 12:05)

    RTT [anonim]

    Ce-ar fi sa incercati sa preluati articolul integral? Poate asa se mai trezesc si idiotii de romani.
  • +5 (9 voturi)    
    Capu' jos (Luni, 26 octombrie 2009, 12:05)

    ionut [anonim]

    Nu si-l vor ridica, doar sa pupe mina stapinirii.
  • +7 (11 voturi)    
    din pacate... (Luni, 26 octombrie 2009, 12:06)

    clujean [anonim]

    ...revolutionarii au murit sau au emigrat; cei ramasi s-au "adaptat" de minune noului sistem mafiot si nu-si risca pieile pentru o noua revolutie...
  • -2 (14 voturi)    
    Nu-i nimic (Luni, 26 octombrie 2009, 12:07)

    Cristi [anonim]

    Fraierii se duc sa voteze in continuare, stau in baruri si discuta cum candidatul X e mai potrivit fata de Y, de parca vreunul din aia are alte interese decat pur personale.
    • +7 (11 voturi)    
      Tu vrei sa castige PSD (Luni, 26 octombrie 2009, 12:40)

      Programul Electoral al TELEVIZORULUI [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      "Scarbirea" de politica pe care o propui n-a adus beneficii decat UNUI SINGUR PARTID: Cel care-a cumparat TOATA Presa ca sa ne pacaleasca sa nu votam.

      Si atunci, daca au "toti" interese personale, de ce doar un singur partid - PSD/PNL - te pacaleste mereu la-fel de 20 de ani, acum cumparand TOATA Presa pt. asta?

      Oare nu pentru ca-i e frica SA NU-L SCHIMBI ?

      "Scarba de politica" - SHOW POLITIC PSD/PNL.Tv

      >>> Cotidianul, VIDEO 20 Iunie 2009, Mircea Geoana la Turnu Magurele:

      “La o participare redusa la vot,
      PSD poate castiga confruntarea cu partidele romanesti,
      In aproape orice judet al Romaniei.
      Daca ar fi existat resurse, organizare si mobilizare,
      - la acest nivel de participare -
      Am putea castiga, practic, in orice loc din Romania”.
  • -5 (11 voturi)    
    Votul = momentul schimbarii (Luni, 26 octombrie 2009, 12:11)

    Ioana [anonim]

    Dintre doi comunisti - Geoana si Basescu - mai bine il votam pe Crin Antonescu pt. a face o reala schimbare.
    • +3 (11 voturi)    
      PNL nu inseamna schimbare votezi pnl = CASTIGA PSD (Luni, 26 octombrie 2009, 13:39)

      votezi pnl = CASTIGA PSD [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      PNL nu inseamna schimbare: votezi pnl = CASTIGA PSD

      Toate actiunile din ultimii 5 ani ale PNL au avut cu consecventa efectul de a conserva sau de a mari PUTEREA PSD – niciodata altfel

      Niciodata PNL nu a actionat impotriva intereselor strategice DE PARTID ale PSD.

      votezi pnl = CASTIGA PSD. asa cum se intampla de 20 de ani

      In afara de PDL niciun alt partid nu s-a opus eficient PSD-ului in ultimii 5 ani, adica cu fect notabil si platind pentru asta un pret consistent: eliminarea de 2 ori de la guvernare, suspendarea lui Basescu.

      orice votezi in afara de PDL = CASTIGA PSD: la capatul drumului tot PSD te asteapta.

      Din cauza asta in afara de PDL nu a mai existat vreun partid care sa aiba forta unei confruntari cu PSD.
  • 0 (2 voturi)    
    Schwarzenegger (Luni, 26 octombrie 2009, 12:16)

    exxu [anonim]

    E clar, trebuie sa-l votam si noi pe Schwarzenegger presedinte! Gregorio sa aiba grija, poate isi ridica iar capul suburbiile negre din LA.
  • +5 (7 voturi)    
    re (Luni, 26 octombrie 2009, 12:17)

    noreltop [anonim]

    Care Revolutie? Faptul ca niste fraieri ca mine sau ca altii au iesit in strada cu inimile pline de sperante (din pacate mii dintre ei au si murit degeaba) si s-au lasat, inconstient, ghidati de tovarasii cu stele pe umar imbracati in civil nu justifica utilizarea acestui termen. A fost o lovitura de stat marca securitatii care nu mai suporta sa stea in umbra unei clici de imbecili care atentau la puterea si buzunarul lor! Aveau nevoie de libertate pentru a-si putea fructifica banii si influenta si a ajuneg astazi in topurile bogatasilor Româneie (cele publicate si cele nepublicate).
    In plus, vroiau sa ne conduca prin mijloace „democratice” (a se citi prin puterea banilor)!
    • +6 (6 voturi)    
      Revolutia este (Luni, 26 octombrie 2009, 14:13)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui noreltop

      Revolutia este un proces, lovitura de stat un eveniment. A fost o lovitura de stat si cu ea a inceput o revolutie. Daca azi este pe cale sa-si dea duhul e raspunderea noastra, acum.
  • -1 (3 voturi)    
    Fiecare intelege ce vrea... (Luni, 26 octombrie 2009, 12:30)

    Claude [anonim]

    .... din Premiul Nobel acordat Hertei Muller.
  • +4 (6 voturi)    
    nu (Luni, 26 octombrie 2009, 12:30)

    mihai [anonim]

    mamaliga nu explodeaza niciodata
  • +4 (8 voturi)    
    Presa UNICA PSD/PNL e cea care sterge MEMORIA (Luni, 26 octombrie 2009, 12:33)

    votezi pnl = CASTIGA PSD de 20 de ani [anonim]

    Asa cum presa UNICA de pe vremea lui Ceausescu a incercat sa stearga memoria trecutului.

    Cine cumpara TOATA Presa

    Daca nu ca sa faca din “Adevarul” de partid – ADEVARUL nostru, al tuturor?

    Asa s-a construit TACEREA comunista si apoi, LINISTEA lui Iliescu
  • +3 (3 voturi)    
    Se aude ? (Luni, 26 octombrie 2009, 12:40)

    vladtepes [anonim]

    la psd la partidul lu vanghele ?se aude la critici gen CT Popescu care critica de dragul criticii .saude la PNL la partidul lipoveanului cu spate petrodolarist se adude la pdl ? incremenit in automultumire ? se aude in masa amorfa de romani ? nu nu se aude si nu se va intampla nimic .acest popor va continua mersul prin istorie ca gasca prin apa .
  • +3 (3 voturi)    
    Se aude ? (Luni, 26 octombrie 2009, 12:40)

    vladtepes [anonim]

    la psd la partidul lu vanghele ?se aude la critici gen CT Popescu care critica de dragul criticii .saude la PNL la partidul lipoveanului cu spate petrodolarist se adude la pdl ? incremenit in automultumire ? se aude in masa amorfa de romani ? nu nu se aude si nu se va intampla nimic .acest popor va continua mersul prin istorie ca gasca prin apa .
  • +7 (7 voturi)    
    mare dreptate are! (Luni, 26 octombrie 2009, 12:42)

    cet23 [anonim]

    Mare dreptate are!
    Dupa aproape 20 de ani de la caderea comunismului, pretindem ca suntem liberi, dar nu stim sa ne cerem drepturile. Pretindem ca suntem capitalisti, dar mergem cu pliculetul intins la orice functionar arogant, sa obtinem ceea ce ni se cuvine din start, fara sa fim in stare sa mergem cu capul ridicat si cu o buna cunoastere a legii, preferand sa fim ignoranti si furati.
    Pretindem ca suntem o societate libera, fara sa fim in stare sa activam in organizatii a societatii civile, care sa puna presiune pe politicieni sa faca ceea ce e de datoria lor.
    Pretindem ca suntem inteligenti, dar in acelasi timp ne indobitocim cu OTV-ul si il apreciem pe cei ca jiji becali.
    Pretindem ca avem politicieni, dar nu suntem in stare sa scapam odata de dinozaurii istoriei, precum ilici iliescu sau nastase, nepotul matusii Tamara.
    Acum 18 ani, la revolutie, Iliescu avea mare dreptate, atunci cand a anuntat la TV membrii noului Front al Salvarii Nationale. Spunea asa: "si cu voia dvs, ultimul pe lista, subsemnatul, Ion Iliescu". Mare dreptate avea: "CU VOIA DVS!"
  • -3 (7 voturi)    
    Amnezia Romaniei (Luni, 26 octombrie 2009, 12:52)

    Geroge [anonim]

    Amnezia este uneori buna. De exemplu pentru a uita radacinile cominterniste ale celor care acum ne dau lectii de anticomunism. A se vedea cazul Tismaneanu dar nu numai...
  • +6 (6 voturi)    
    fragment (Luni, 26 octombrie 2009, 13:01)

    stefan v [anonim]

    Dupa 20 de ani de “democratie” originala romaneasca, bilantul clasei politice este extrem de negativ. Intr-o tara binecuvantata de Dumnezeu cu teren agricol, oportunitati pentru turism, rezerve naturale de gaze, petrol, aur, uraniu, forta de munca plecata in bajenie prin tari straine, stam cu mana intinsa la FMI si tremuram, in crucea iernii, ca nu avem bani sa platim pensiile si salariile. Suntem datori vanduti, iar aproape toata economia privatizata a tarii s-a concretizat in 150 km de autostrada. Toate sistemele aflate in subordinea guvernelor, deci a politicienilor, infrastructura, educatia, sanatatea, justitia, sunt la pamant, departe de nivelul de performanta din alte tari, chiar foste socialiste.

    Guvernarea Tariceanu va ramane in istorie prin majorarea cheltuielilor bugetare de la 5% la 9% din PIB si a numarului bugetarilor la 1,4 milioane. Mai mult, legile speciale pentru salarii si pensii “nesimtite”, agentiile-sinecuri pentru clientela de partid, deficitul bugetar urias pe care l-a lasat in urma, toate acestea nu-i califica pe liberali sa ridice pretentii la guvernare, cu sau fara d-l Johannis.

    Banii de la privatizare si, mai nou, bugetul de stat, bazinul de functii si posturi bugetare, au luat calea buzunarelor si multumirii clientelei de partid, a sponsorilor si a activistilor. Cetatenii sunt interesati ca suprapunerea 100% intre stat si politic sa inceteze. Sa se treaca urgent la modernizarea tarii. Sa functioneze o democratie in folosul celor multi, nu doar a clasei politice si clientelei acesteia.
  • +10 (12 voturi)    
    De ce minte dl. Stelian Tanase? (Luni, 26 octombrie 2009, 13:04)

    Sorin Fortiu [anonim]

    Pacat ca editorialul nu este tradus in totalitate!
    De exemplu, asertiunea "It's even worse than it was before," ... Stelian Tanase told me. "... Now we've lost the courage to assert ourselves in public life" este chiar o minciuna sfruntata! Cum poti sa afirmi asa (fara sa iti crape obrazul de rusine!) ceva cind tu esti pe "sticla" in fiecare saptamina? Cine il impiedica pe Stelian Tanase sa spuna ce gindeste, cit de des simte nevoia sa o faca? Doar "comoditatea" (chiar lenea!?) intelectualului roman sa fie cauza?
    • 0 (0 voturi)    
      Sunteti o voce singulara... (Luni, 26 octombrie 2009, 22:48)

      big_fufu [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Fortiu

      ... intr-un neant de tinguieli ridicole.... worse than before... spus de un rasfatat al televiziunilor in prime time... Serios.... e ridicol... ce e aci, valea plingerii?
  • -1 (7 voturi)    
    time out (Luni, 26 octombrie 2009, 13:08)

    rares [anonim]

    Romania trebuie desfiintata ca stat, si inlocuita cu micro-regiuni sub directa guvernare a unor politicieni de la Brussel, Paris, Roma, Londra - sa isi depuna fiecare politician strain "CV-ul"/ candiatura pentru guvernarea Romaniei, iar poporul sa aleaga pe cei mai potriviti; pana se starpesc vechii securisti autohtoni.
  • +3 (3 voturi)    
    clica!!! (Luni, 26 octombrie 2009, 13:30)

    geordan [anonim]

    trebuia eliminata la revolutie!
    fara de care cei doi nu valorau nimic...
    din pacate ne-am concentrat asupra unui detali nesemnificativ, ceea ce continuam sa facem si zilele astea. o schimbare isi indeplineste scopul, doar daca se asuma niste conditii radicale. altfel raul va reste la loc din aceeasi radacina.
  • -3 (9 voturi)    
    NU (Luni, 26 octombrie 2009, 13:44)

    exu [anonim]

    1. NU e scriitoare romanca, inca nu vreti sa pricepeti? De ce va laudati cu ce nu este al vostru? Realizati ca "propriu" a ramas doar basescu, si nu e chiar motiv de lauda?
    2. Clica s-a mentinut ajutata de lipsa de spirit de dreptate a romanilor. Poporul asta inghite tot, parca i-a luat Dumnezeu mintile!
  • +2 (4 voturi)    
    De ce ? (Luni, 26 octombrie 2009, 13:45)

    vlad [anonim]

    pentru ca s-a tiganit clasa politica .tigania in clasa politica este dezgustatoare . indivizi gen vanghelie si nastase ,antonescu si tariceanu .presa deasemenea contribuie din plin la aceastra tiganie.televiziunile care cultiva muzica tiganeasca,seriale cu tigani,invitati manelisti tigani,
    vedete goale si mult mult sex ca ultim argument al mondenitati cuiva .
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Luni, 26 octombrie 2009, 13:47)

    xyz [anonim]

    Cand acesti 40% din actualii conducatori fosti securisti vor fi murit, atunci cand copiii lor si copiii copiilor acestora nu vor mai fi, abia atunci Romania se va elibera de efectele nocive ale comunismului.
    • 0 (2 voturi)    
      Esti optimist (Luni, 26 octombrie 2009, 15:29)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui xyz

      EU zic sa punem mana si sa scapam de securisti, de fosti secretari generali si de puii lor pana nu e prea tarziu pentru copii nostri.
  • +4 (4 voturi)    
    ce nenorocire (Luni, 26 octombrie 2009, 14:01)

    elena [anonim]

    vai dar ce analiza slaba poate sa faca acest terchea berchea, comparativ cu analizele domnului Nistorescu, Gadea sau Badea. vai, nu se poate. sigur este cumparat de Herta sa scrie asa ceva despre tara lui Vantu si Felix nazistu'. tara noastra este atat de frumoasa, democratica si plina de drepturi incat eu as da in judecata ziarul si as face greva foamei ca semn de protest. nu se poate pur si simplu ca un american vandut serviciilor secrete romanesti sa scrie asa o blasfemie la adresa tarii lui Felix comunistul. Doamna Firea, domnul Gadea....faceti ceva!!!
  • +5 (9 voturi)    
    Miorita, varianta americana (Luni, 26 octombrie 2009, 14:15)

    ion [anonim]

    Aberatii scrise de unul din America despre o tara ciudata de prin Estul Europei.

    "La 20 de ani dupa Revolutie, Muller declara ca peste 40% din persoanele aflate la putere in Romania contemporana sunt fosti membri ai Securitatii - politia secreta din era comunista" Gagica asta a plecat din Romania inainte de 1989, cum dracu a facut ea de i-a numarat? Exact 40%. De ce nu 60%, de ce nu 20%?

    "Dar, pe fond, problemele au ramas aceleasi." CA acum 20 de ani??? Mancati-as creieru mare de analist. Romania de acum are aceleasi probleme cu ce avea acum 20 de ani?. Acum 20 de ani eram membrii UE si NATO, aveam 600.000 de companii private cu capital privat romanesc si libertate de circulatie cam prin toata lumea?

    Multe tampenii scrise de un dobitoc. Romania mai are al dracu de mult de muncit (a se citi 20-30 de ani de munca) ca sa ii ajunga cat de cat pe aia bogati din urma. Dar e cam mult sa debitezi asemenea aberatii. Eterna Miorita cantata de un american: vai de noi, ce rau am ajuns, e la fel de rau ca acum 20 de ani, nu mai putem face nimic, ca l-apus de soare securistii vor sa ma omoare...

    Progresele Romaniei sunt evidente pentru cine vrea sa le vada. Ele par lente, dar sa puna cineva capul la socoteala ca sa vada cum arata Romania in 1989. Din toate punctele de vedere.
    • +2 (4 voturi)    
      AI dreptate partial! (Luni, 26 octombrie 2009, 14:50)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui ion

      Nu departe de noi erau si aratau cam la fel: Polonia-chiar mai rau cu legea martiala, Ungaria, Cehoslovacia, Bulgaria.
      Schimbarile sunt radicale la ei si oricine le poate constata. SI la noi exista schimbari, dar n-au fost facute de o clasa politica, ci ele au fost lente, facute mai mult la presiunea strazii si a organismelor internationale. Schimbari facute in sila si pe sistemul 1 pas inainte si 2 inapoi.
      Ai vrea sa avem tot 2 ore de tellevizie unica pe zi?
      Economia si initiativa, banii din publicitate si nevoia de manipulare au dus la crearea de posturi. Profitul a dus la retelele de cablu, nu dorinta unora ca vom fi informati.
      Profitul si initiativa a dus la disparitia cartelelor. Pina prin 94-95 inca mai erau cozi la butelii-monopolul societatii nationale. Cum au aparut alternative au disparut cozile.
      Progresele puteau fi mai mari, mult mai mari, dar clasa politica (toata de la stinga la dreapta) a dorit ca progresul sa fie minim.
      SI progresul va deveni accelerat. Cine va obliga la asta? Pai cei plecati in vest la munca si care se vor intoarce in Ro fie numai pentru concedii, fie de tot. Vor pune presiune peste tot, pentru ca nu vor mai accepta sa fie tratati ca inainte.
      Tehnica video si internetul, cind vor incepe a fi postate filme de la activitatea din campanie, cind se va demonstra ca la o adunare sunt numai cei platiti.
      Deja politicienii stiu ca alegatorul, vine, ia pomana ce i se da, stiind ca e tot din ceea ce el plateste la stat, dar in cabina de vot face ce crede el.
      Exista lucruri ce nu pot fi negate, dar nici un politician nu-si poate lega numele de vreun progres.
      Fiecare avem propria vina(si ma includ fara discutie) ca am fost si suntem lasi, ca privim aproape de noi fara a vedea peste ani, ca rabdam insulta fara sa ne ridicam si sa protestam.
    • +2 (4 voturi)    
      Progresistule (Luni, 26 octombrie 2009, 14:51)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui ion

      Ce progrese crezi tu ca au facut romanii? Cam tot ce ai enumerat a fost impus intr o forma sau alta.

      Romania poate face progese doar daca se gandeste la interesul propriu: da ce vb eu ... asta e paradisul :)

      Noi nu am facut nimic pentru noi.
    • 0 (0 voturi)    
      Yeah baby! (Luni, 26 octombrie 2009, 14:58)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui ion

      Asta e realitatea. Ca nu vezi padurea de copaci si/sau ca te-ai obisnuit cu situatia este alta poveste.
      Ca si acum 20 de ani banii, puterea, firmele sunt tot in mana fostilor securisti.
      Este exact acelasi lucru ambalat mai frumos. Vorbim de substanta.
    • 0 (0 voturi)    
      Bine punctat cu Miorita! (Luni, 26 octombrie 2009, 22:56)

      big_fufu [utilizator] i-a raspuns lui ion

      O mare de schelalaituri... si o completa amnezie fata de ceea ce a fost, coroborata cu o completa ignorare a celor ce se intimpla in prezent.
      Da domle, au fost si mai sunt securisti si fosti activisti de partid. So what? Daca ii decapitam pe toti la Revolutie, ni se sarea in cap ca suntem niste bestii salbatice nesatule de singe, daca i-am lasat in treaba lor, suntem prosti si nu suntem in stare de nimic.... Toate astea spuse eventual de la ani lumina distanta.... Eu traiesc fix in Romania, si deocamdata Securitatea e ultima mea grija. Asta e... avem probleme cu un sistem nefunctional si birocratic, avem sechele comuniste in gindire, si cite altele... Dar totusi am si evoluat mult, fiecare om cu initiativa si-a deschis propria afacere si din ce in ce mai mult aleg aceasta cale... Pina una-alta... ne descurcam si cel mai probabil o sa-i dam de capat. Dar daca tot v-ati detasat si ati plecat in alta tara, macar lasati-ne in pace si nu ne mai frecati atita ridichea cu pareri si impresii.
    • 0 (0 voturi)    
      ionel baiatul mamii ti-au mancat fetele banii (Luni, 26 octombrie 2009, 23:33)

      pepper [anonim] i-a raspuns lui ion

      du-te la sefii tai si arata ce treaba buna ai facut, poate iti dau o stea, din aia rosie pe fundal albastru
  • +3 (3 voturi)    
    sa ascundem gunoiul sub pres (Luni, 26 octombrie 2009, 14:34)

    lolz [anonim]

    asta e mentalitatea. sa vopsim gardul. sa inchidem ochii si cind cineva vorbeste de probleme incepem si zbieram "LA LA LA LA LA" ca sa nu-l auzim. eventual il acuzam ca nu e patriot daca critica romania.

    tacticile securitatii au dat roade:

    * strainii sunt "dusmanul". atunci cind oamenii au impresia ca exista un dusman comun in exterior nu vor mai critica puterea (vezi 1984). inca functioneaza bine treaba cu "agenturilii straine" in romania: anul trecut cind a cazul leul vina a fost aruncata de mugurel asupra .... agenturilor straine (agentiile din ro ale unor banci straine).

    * strainii (in special americanii) sunt rai/prosti/uriti si urasc romania. cind te crezi mai destept decit cineva e putin probabil sa vrei sa-l urmezi si/sau sa-l lasi sa te conduca. nimeni insa nu se intreaba cum de reusesc prostii aia de americani sa conduca lumea daca sunt chiar atit de prosti si cum de romania e vai de ea desi e plina de genii.

    * sa fie liniste. critica nu-i buna, ca-i impiedica pe tovarasi .... aaaa, adica pe oameni sa munceasca. trebuie liniste, consens. trebuie ca la vot sa iasa cineva cu 98.9%. cine critica nu e patriot. e dusman, e tradator.

    * reforma nu se face din afara. sistemul trebuie schimbat din interior, de catre oameni care il cunosc. doar cine altcineva ar putea sa o faca mai bine ? ce conteaza ca aceiasi oameni n-au fost in stare si/sau n-au vrut sa reformeze nimic ani de zile ? la vremuri noi, tot noi.

    * lucrurile/ideile noi nu-s bune. daca noi am trait pina acum cu alea vechi, inseamna ca-s bune. au fost bune pt noi, sunt si pt voi. sa bagam bete in roate progresului, sa raminem in evul mediu. doar aia a fost cea mai buna perioada pt feudali.

    * educatia e pt fraieri. poporul are nevoie de biserici, nu de scoli. indoctrinarea (comunista, crestin-ortodoxa etc) ii face mai usor de condus. "turma domnului" devine turma domnului presedinte. multi, dar prosti. un mic si-o bere si dau cu stampila unde trebuie.
  • +2 (2 voturi)    
    Macar avem un imn bun! (Luni, 26 octombrie 2009, 14:46)

    Adrian [anonim]

    Desteapta-te romane descrie perfect starea de spirit.

    amnezie letargie
    • +1 (1 vot)    
      Exact (Luni, 26 octombrie 2009, 15:34)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Insa pun pariu ca 90% din romani nu stiu nici macar prima strofa, inclusiv tartorul sef.

      Pacat de Andrei Muresanu, Anton Pann si alti intelectuali care au luptat pentru desteptarea acestui popor care nu vrea decat sa dormiteze, pentru ca e mai usor.
  • +2 (2 voturi)    
    Despre amnezie (Luni, 26 octombrie 2009, 21:26)

    Nae [anonim]

    Omul ar trebui sa se uite intai in ograda lui.Anul trecut au fost identificati 50.000 de persoane care fac parte dintr-un gang.Poate nu va dati seama ce inseamna asta asa ca explic:sunt cel putin 50.000 de oameni in Los Angeles care au o arma,care vand droguri,care ar ucide fara mila.
    Suna frumos?
  • +1 (1 vot)    
    confruntarea cu trecutul (Marţi, 27 octombrie 2009, 10:44)

    bc [anonim]

    iliescu e principalul vinovat pt esecul romaniei. s-a opus in '89 adoptarii punctului 8 al proclamatiei de la timisoara, in fapt, legea lustratiei. acest om este accidentul modern al romaniei. a tras din spate sforile si parghiile puterii create dupa chipul si asemanarea sa asa zis democrate si independente. sforarile il tin si acum in prim plan retrs. mai grav e ca aceast comportament a nascut pui. numai dumnezeu mai stie cand vom scapa de umbrele comunistilor. sunt dezgustat si resemnat.
  • -1 (1 vot)    
    Vai de noi (Marţi, 27 octombrie 2009, 13:53)

    dani [anonim]

    tot timpul am spus un lucru despre tara asta dupa revolutie : suntem condusi de comunisti second hand pierduti in timp !!
    va spun sincer , nu am votat niciodata si nici nu am sa votez.desigur voci au sa ridice , pietre au sa se arunce , dar nu votez pentru ca nu am cu cine , nu am pentru ce.
    ce s-a facut in romania dupa 20 de ani ? mall-uri si ditractii ieftine la care poporul roman indobitocit de televiziunile care au promovat non-valorile manelistice a avut o afinitate extraordinara.
    niciodata nu o sa stim care au furat mai mult psd-istii sau ceilalti oricum un lucru e bine de stiut : pe oricine am alege tot de o gasca de ciolanari flamanzi o sa dam care o sa-si aduca plozii si neamurile la economia noastra adusa la stadiul de starv .
    am incetat sa ma plang demult pentru ca nici nu votez si nu am sa votez , ceea ce fac este sa merg inainte indiferent de ce haita de hiene este la putere.
    si pe final vreau sa mai spunun lucru : chiar daca o sa sune aiurea dar in romania lucrurile au mers mai bine cand am fost asupriti sau cu lantul la gat ......si de aici o gramada de discutii care pot sa inceapa.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version