Donald Fisher, cel care a fondat colosul Gap Inc impreuna cu sotia sa Doris, a murit duminica, dupa o lupta de ani de zile cu cancerul. Avea 81 de ani, iar in urma cu 40 de ani punea bazele unei companii care avea sa se numere printre cele mai cunoscute din lume, potrivit Reuters.

Sotii Fisher si-au inceput afacerea cu un mic magazin care distribuia blugi in San Francisco, pentru ca acum sa aiba peste 3.100 de magazine in Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Canada, Franta, Japonia, Irlanda sau Romania. Gap este compania despre care specialistii din intreaga lume spun ca a inventat categoria numita retail.

Familia Fisher a deschis primul magazin in 1969 in San Francisco, numindu-l "The Gap" cu referire la diferentele dintre generatia numita "baby boomer" si parintii celor din aceasta generatie. La inceput, Gap vindea numai blugi Levi's, casete si inregistrari, pentru a "inflori" in anii '70, odata cu explozia vanzarilor de blugi.

In 1995, Fisher s-a retras din functia de director executiv al grupului, iar in 2004 a renuntat la calitatea de presedinte al consiliului director Gap. A ramas, insa, pana la moarte, cu titlul de presedinte de onoare al companiei.

Fisher a fost si in consiliul de conducere a Muzeului de Arta Moderna din San Francisco. Saptamana trecuta, muzeul si-a anuntat planurile de a gazdui permanent Colectia Fisher, unul dintre liderii mondiali in colectii particulare de arta contemporana.