La baza accidentului aviatic al cursei Rio-Paris au stat patru factori, a indicat cabinetul londonez de avocatura care cerceteaza cauzele prabusirii, relateaza AFP. Un avion Airbus A330 al companiei Air France s-a prabusit la 1 iunie in Oceanul Atlantic, ducand la moartea a 228 de persoane.

"Primul motiv al prabusirii este factorul meteorologic, reprezentat de turbulente severe...Defectarea sondelor Pitot, care au furnizat informatii eronate asupra vitezei de zbor, este un al doilea element. Pe locul trei este o problema a sistemului de navigatie ADIRU, iar al patrulea element a fost faptul ca pilotii nu au fost suficient pregatiti si nu au avut o viteza de reactie adecvata.

Plecand de la acesti factori, idenficati cu ajutorul mesajelor de urgenta transmise de avionul apartinand Air France, cabinetul de avocatura are doua variante ale prabusrii avionului, testate pe simulatoare de zbor.

In primul caz, avionul ia altitudine, iar cum sondele Pitot nu functioneza viteza indicata creste odata cu altitudinea. De fapt, viteza reala scade, si se ajunge la decuplarea aparatului", spune avocatul.

In a doua ipoteza avionul coboara si viteza indicata coboara odata cu altitudinea. Or, viteza reala creste si incercand sa restabileasca altitudinea se ajunge de fapt la "supraviteza".

Cabinetul de avocatura Stewarts Law, specializat in catastrofe aeriene, reprezinta o parte a familiilor victimelor accidentului.