Slovacia refuza intrarea pe teritoriul sau a presedintelui ungar

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 21 august 2009, 19:55 Actualitate | Internaţional


Presedintele Ungariei, Lazslo Solyom, si-a anulat o vizita oficiala prevazuta in Slovacia, dupa ce premierul slovac, Robert Fico a anuntat ca va fi refuzat accesul in aceasta tara, a declarat un purtator de cuvant al Presedintiei, citat de MTI, relateaza AFP.

"Presedintele ungar nu va intra in Slovacia in aceasta vineri, dar va face o declaratie la frontiera ungara", a precizat purtatoarea de cuvant, Szilvia Szotak.

Presedintele Ungariei trebuia sa soseasca vineri seara la Komarno, oras de frontiera, unde traieste o importanta comunitate maghiara.

"Ministerul Afacerilor Externe a inmanat astazi la ora 16:00 o nota diplomatica unui reprezentant al Ambasadei Ungariei in Slovacia, pentru a anunta ca organele slovace ... ii refuza presedintelui ungar Laszlo Solyom intrarea pe teritoriul Slovaciei", a declarat Fico.

"Nu vom impune prin forta respectarea acestei decizii", a precizat totusi premierul, intr-o conferinta de presa.

Relatiile traditional dificile dintre cele doua state, membre ale Uniunii Europene din 2004, au devenit si mai tensionate de cand Partidul National Slovac (nationalist si xenofob) s-a alaturat Guvernului slovac din iulie 2006.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6775 vizualizari

  • +10 (38 voturi)    
    normal, ca si pe astia i-au adus la disperare (Vineri, 21 august 2009, 20:00)

    Ovidiu [anonim]

    Al treilea principiu al dinamicii, numit si principiul actiunii si reactiunii, afirma ca daca un corp actioneaza cu o forta asupra altui corp, acesta din urma actioneaza la randul sau asupra primului corp cu o forta egala si de sens contrar. Altfel spus, actiunile dintre corpuri sunt intotdeauna reciproce si egale.

    Principiul actiunii si reactiunii a fost formulat de Newton in 1687. El l-a ilustrat printr-un exenplu : « daca impingi o piatra cu un deget, degetul la randul sau va fi impins de catre piatra « .

    Exista multe exemple de actiuni si reactiuni , din care reiese ca :

    *

    Actiunea si reactiunea apar simultan, formand o pereche de forte ;
    *

    Actioneaza fiecare asupra altui corp ;
    *

    Sunt forte coliniare si de sensuri opuse ;
    *

    Au intensitati egale.

    In concluzie, principiul actiunii si reactiunii se refera la doua forte egale de sensuri opuse , care actioneaza asupra a doua obiecte separate. Principiul fundamentalal mecanicii arata ca fortele ce actioneza asupra unui singur obiect ii pot imprima o acceleratie. Daca suma vectoriala a fortelor ce acctioneaza asupra unui singur obiect este nula, obiectul respectiv nu va fi accelerat.
    • -2 (18 voturi)    
      fizica e pentru obiecte (Vineri, 21 august 2009, 20:31)

      rares [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      societatea functioneaza pe alte baze decat legile fizice. Care-i echivalentul lui common sense in fizica, dar in limba romana?
      • +3 (9 voturi)    
        Echivalentul (Sâmbătă, 22 august 2009, 10:45)

        razvanel [anonim] i-a raspuns lui rares

        lui common sense in limba romana este bun-simt, englezitura ce esti. In schimb nu prea exista echivalente romanesti pentru definitiile neocomuniste sau politically correct, daca intelegi mai bine asa.

        Si apropo de articol: nu s-au opus intrarii presedintelui Ungariei degeaba, ci pentru ca in ultimul timp maghiarii au demarat unele campanii mai mult sau mai putin voalate de "reintregire a neamului unguresc" sau de ridicare in slavi a fostului imperiu. Majoritatea campaniilor fiind camuflate de "activitati culturale ale minoritatii maghiare". Nu stiu daca va mai amintiti, dar si in Romania, cu cateva luni in urma, i s-a negat cuiva dreptul de a ateriza pe aeroportul din Targu Mures. Dar noi nu am fost asa de directi, l-am invitat sa vina cu masina daca vrea. Cine are urechi, sa auda.

        P.S.: N-am nimic cu maghiarii sanatosi la cap din Romania sau de aiurea.
        • 0 (2 voturi)    
          Hmmm (Sâmbătă, 22 august 2009, 13:15)

          Symbol [utilizator] i-a raspuns lui razvanel

          Cred ca nu am observat numai eu ca maghiarii din Ungaria nu se au prea bine cu vecinii iar cei din interiorul altor tari fac mereu agitatie pe tema autonomiei...Pe undeva, e firesc, daca in Europa se simt tot straini, dupa atata vreme...E drept, ca nici nu se inrudesc si nici nu se aseamana cu alte neamuri, cu exceptia, fireste, a Finlandei...Imi imaginez ce groaznic poate fi, sa-ti plangi mereu de mila...
    • +1 (3 voturi)    
      plictisitor (Sâmbătă, 22 august 2009, 9:20)

      ta31 [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      si lipsit de noima comentariul
  • -14 (56 voturi)    
    Felicitari (Vineri, 21 august 2009, 20:02)

    The Three-colors man [anonim]

    Asa ar trebui sa faca si romania...Afara cu ungurii si limba lor mizerea...Se pregatesc ciorile....
    • +9 (27 voturi)    
      propunere (Vineri, 21 august 2009, 20:29)

      matei l. [anonim] i-a raspuns lui The Three-colors man

      Ar fi de preferat ca prostii, din categoria carora faci si tu parte, sa aiba prioritate la expulzare.
    • +12 (32 voturi)    
      comentariu ce trebuie eliminat (Vineri, 21 august 2009, 21:00)

      dum_i [utilizator] i-a raspuns lui The Three-colors man

      Moderatorii Hotnews nu are trebui sa permita postarea de comentarii xenofobe si rasiste. Sunt Roman, dar nu mi se pare deloc civilizat ce citesc astfel de comentarii.

      Multumesc.
      • -3 (13 voturi)    
        Despre Three-colors man (Vineri, 21 august 2009, 22:20)

        Io [anonim] i-a raspuns lui dum_i

        three-colors man este un maghiar ca provoacă.
      • -1 (7 voturi)    
        Diversitate = Progres (Sâmbătă, 22 august 2009, 9:16)

        Observatorul [anonim] i-a raspuns lui dum_i

        Daca esti roman. Atunci mars afara din tara daca nu iti place ceva. Nu esti prioritar. Minoritatile sunt prioritare pentru ca ele asigura diversitatea culturala si echilibrul necesar pentru a evita tirania si monotonia unei majoritati.
        • 0 (0 voturi)    
          Monotonia da tirania ba. (Vineri, 5 septembrie 2014, 12:44)

          tepes [utilizator] i-a raspuns lui Observatorul

          Gindire de om indocriat sovin prin exprimare care nu s-ar da in laturi pt.a face rau doar pt.asi promova ideile..Diversitate=Progres este adevarat insa acea minoritate nu trebuie sa-si depaseasca conditia de minoritar cu veleitati sovine si separatism teritorial..
    • +5 (23 voturi)    
      Wrong. (Vineri, 21 august 2009, 21:08)

      dorin_aem [utilizator] i-a raspuns lui The Three-colors man

      Gresit. AFARA cu exemplarele care sunt si gandesc ca tine .
    • -10 (30 voturi)    
      sudistule (Vineri, 21 august 2009, 21:46)

      hartagramz [utilizator] i-a raspuns lui The Three-colors man

      amice, noi ardelenii preferam ungurii in defavoarea voastra. sincer! :)
      • -1 (13 voturi)    
        Despre hartagramz (Vineri, 21 august 2009, 22:21)

        Io [anonim] i-a raspuns lui hartagramz

        Cei faci Three-colors ? Itzi raspunzi singur la provocari ?
      • -2 (4 voturi)    
        si cand vin prin (Sâmbătă, 22 august 2009, 9:51)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui hartagramz

        cluj sau targu mures va vaitati cu totii despre unguri !!! Dar probabil voi v-ati obisnuit cu tratamentul si va place, in rest ma abtin.
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns (Sâmbătă, 22 august 2009, 13:24)

        sudistul din nord [anonim] i-a raspuns lui hartagramz

        Pe pariu ca omul culorilor si amicul harta... sunt una si aceeasi persoana. Sa asteptam un pic si sa vedem cate aberatii din astea mai posteaza. Intre timp instigatorii de teapa astuia au ajuns sa mi se para amuzanti. Astia nu pricep usor ca nu le merge pacaleala, se trage de la faptul ca se considera, in ciuda evidentelor, foarte destepti... :-D
      • 0 (0 voturi)    
        de acord (Sâmbătă, 22 august 2009, 14:17)

        timisoara [anonim] i-a raspuns lui hartagramz

        Si la Timisoara ungurii sunt de zece ori mai respectati decat oltenii si moldovenii. De mitici ce sa mai zicem...
        • 0 (0 voturi)    
          poftim? (Duminică, 23 august 2009, 16:48)

          TiMiSoara [anonim] i-a raspuns lui timisoara

          De catre cine sunt mai respectati?
        • 0 (0 voturi)    
          da dar (Vineri, 5 septembrie 2014, 12:46)

          tepes [utilizator] i-a raspuns lui timisoara

          Si ce propui,,
    • 0 (12 voturi)    
      exact (Vineri, 21 august 2009, 21:49)

      silencer [utilizator] i-a raspuns lui The Three-colors man

      nu aveti o tara a voastra, stati pe unde apucati!!!
    • +3 (13 voturi)    
      dilema (Vineri, 21 august 2009, 22:01)

      profetul [anonim] i-a raspuns lui The Three-colors man

      Si pe cine o sa mai dati vina pentru toate relele asa cum sunteti obisnuiti? O sa aveti o noua si mare problema!
  • -2 (16 voturi)    
    bravo (Vineri, 21 august 2009, 20:23)

    anton [anonim]

    Bravo fratilor!
    Pacat ca suntem (inca) despartiti de mizeria asta de tara, altfel eram vecini buni.
  • +2 (20 voturi)    
    frati slovaci (Vineri, 21 august 2009, 20:23)

    licq [anonim]

    pe voi nu va ameninta cu drepturile majoritatii minoritare? sinteti mai destepti decit prostavanii nostri, bravo, felicitari ptr cum va tratati tara si pe cetatenii vostri
  • +11 (27 voturi)    
    s-a cam saturat lumea de ei (Vineri, 21 august 2009, 20:24)

    unul [anonim]

    astia mai cred in imperiul austro-ungar si cam uita in ce an traiesc. sa le spuna cineva ca au disparut frontierele si cu asta cauzele care au generat atitea razboaie. cred ca ungurii sigur n-au valori europene, in singele lor este inca nebunia celor veniti pe cai din Asia sa cucereasca Europa. Si astia ca si tziganii daca nu-si gasesc locul sa se intoarca acasa in Asia, ne-am cam saturat de un neam care nu se adapteaza vietii moderne
    • 0 (4 voturi)    
      stai prost cu educatia (Sâmbătă, 22 august 2009, 8:33)

      Yo [anonim] i-a raspuns lui unul

      Inseamna ca nu ai auzit de un Bela Bartok sau de un Ady Endre
      • +1 (1 vot)    
        cu 2 flori nu se face primavara (Sâmbătă, 22 august 2009, 18:09)

        unul [anonim] i-a raspuns lui Yo

        am trait in sat cu populatie majoritara maghiara si chiar si copii erau educati sa fie agresivi si violenti cu romanii. n-am inteles niciodata de ce nu vreti sa traiti cu populatia majoritara, ati omarit romani sute de ani si poate v-a ramas in singe crima. cert ca adulti fiind am rupt orice legatura cu maghiarii, neamul vostru in afara de violenta nu are alte valori si crede-ma am vazut lumea toata. Trebuie sa va educati si sa lasati pretentiile teritoriale, ati ajuns la un punct de no-return.
        • 0 (0 voturi)    
          adevarat (Vineri, 5 septembrie 2014, 12:59)

          tepes [utilizator] i-a raspuns lui unul

          Ai spus tot ce trebuia spus daca te-ar auzi si conationali nostri.
      • 0 (0 voturi)    
        tu stai prost cu interpretarea (Vineri, 5 septembrie 2014, 12:56)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui Yo

        Bele Bartok si Ady Endre au fost, postacul de mai sus numitUnul vorbea de un neam care nu se adapteaza vietii moderne asta-i altceva si fa bine nu te mai ascunde in spatele unor oameni remarcabili care au adus faima maghiarilor dar si romanilor.
  • +13 (23 voturi)    
    foarte bine (Vineri, 21 august 2009, 20:44)

    Alex [anonim]

    Foarte bine au procedat .. ungurii provoaca mereu ... au ales in mod intentionat ziua de 21 august (ziua invaziei Cehoslovaciei in 1968) chiar daca li s-a cerut sa aleaga o alta data ... vroiau sa inaugureze statuia regelui lor Stefan nechemand presedintele Slovaciei ci numai pe cel al Ungariei ...
    Si multe altele ...
  • +9 (23 voturi)    
    bravo, slovaci! (Vineri, 21 august 2009, 21:00)

    ARDELEAN [anonim]

    Imi plac tot mai mult slovacii! Ei fac la fel ca francezii,italienii, ungurii, germanii etc, adica in orice institutie trebuie vorbita limba oficiala a tarii respective. Credeti ca in Alsacia indrazneste cineva sa vorbeasca germana la Primarie, Judecatorie ? Ungurii intrec orice limita a bunului simt in toata Eu sau sunt grei de cap la invatarea altei limbi ?
  • +11 (19 voturi)    
    Da (Vineri, 21 august 2009, 21:05)

    Rhadoo [utilizator]

    Ungurii au prieteni peste tot se pare... Imi aduc aminte ca acum ceva timp i s-a refuzat premierului ungar si intrarea in Romania.
    Se pare ca exista o problema serioase in politica externa a Ungariei. Altfel nu se explica aceasta raceala in relatiile diplomatice.
    • +4 (12 voturi)    
      E normal (Vineri, 21 august 2009, 23:42)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      La cum ii trateaza ei pe altii plus nationalismul lor exacerbat si nesimtire pe deasupra pimesc ce merita de la vecinii lor.
  • +7 (21 voturi)    
    INSEAMNA... (Vineri, 21 august 2009, 21:08)

    CIOMBE [anonim]

    Ca nu suntem nebuni! Multumim Slovacia!
  • +7 (17 voturi)    
    Ungurii! (Vineri, 21 august 2009, 21:12)

    raul [anonim]

    Ungurii astia nu stiu trai in comuniune cu nici un vecin. Astia is gata sa pretinda ca au fost primii si pe luna daca nimereste vreunul p'acolo.
    • +1 (5 voturi)    
      . (Sâmbătă, 22 august 2009, 0:48)

      sep [utilizator] i-a raspuns lui raul

      pai cine stie ce origini are Armstrong? :))
  • -8 (20 voturi)    
    biata Slovacie (Vineri, 21 august 2009, 21:49)

    bizon [anonim]

    Gestul Slovaciei, mi se pare mie, ca nu se ridica la nivelul unei tari membre UE si NATO. Gestul este de-a dreptul descalificant. Doar nu venea presedintele Ungariei sa le rapeasca Slovacia. Slovacia ramine acolo pentru intotdeauna.
    • +1 (17 voturi)    
      Despre bizon (Vineri, 21 august 2009, 22:24)

      Io [anonim] i-a raspuns lui bizon

      Esti un maghiar amârât ! Culcă-te !
      • -4 (16 voturi)    
        Mda... (Vineri, 21 august 2009, 23:26)

        unguru' [anonim] i-a raspuns lui Io

        Din nou, reiese din comentarii ura fata de unguri...omul mergea doar la inaugurare de statuie...ce credea Fico, ca merge cu tancul? bou mai e si ala...suntem in sec XXI, ar fi cazul sa se comporte mai civilizat slovacii astia. Ce imi place e cum imediat se ambaleaza niste romani si aici si iese rasismul din ei...comportament tipic de altfel. Iar oamenii astia nu pot sa creada ca exista un roman care condamna o astfel de atitudine rasista. Totusi exista, din fericire...pentru mine, ungurul.
        • 0 (10 voturi)    
          presupunem... (Sâmbătă, 22 august 2009, 0:10)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui unguru'

          ... ca stii ce inseamna "rasist", daca il folosesti in scriere. Plecand de la ideea asta, ungurii aia urati de romani ar fi alta rasa. Romanii fiind oameni, deci rasa superioara pe planeta, deducem ca ungurii sunt o rasa inferioara.

          Bravo ;)
          • 0 (6 voturi)    
            (Sâmbătă, 22 august 2009, 0:37)

            Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Alex

            Cuvantul rasism (racism) este folosit in engleza cu un sens mai larg, acoperind si diferentele etnice, nu doar pe cele rasiale.

            O fi incorect cum a folosit cuvantul in context romanesc dar asta nu inseamna ca ai dreptul sa-l jignesti pe el sau etnia lui.
        • 0 (0 voturi)    
          nu e chiar asa (Sâmbătă, 22 august 2009, 21:26)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui unguru'

          nu are ce cauta la inaugurare de statuie presedintele unei tari straine decat daca i se permite de catre tara respectiva. faptul ca s-a ajuns la o situatie in care un stat sa REFUZE intrarea unui sef de stat arata de fapt NESIMTIREA presedintelui maghiar care n-ar fi trebuit sa duca lucrurile pana acolo, tine de diplomatie si respectul fata de tarile cu care incerci sa ai relatii civilizate. problema este ca ungurii tocmai asta vor, sa provoace si iar sa provoace.
    • 0 (0 voturi)    
      smecherasule. (Vineri, 5 septembrie 2014, 13:06)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui bizon

      Da Slovacia ramine acolo dar vorbele ramin.Cum ar fi Bizonule sa vin la tine acasa sa-ti spun ca tu nu ai dreptul aici si ar trebui sa accepti autonomia sau,,ai accepta asa ceva?dar fi sincer.
  • +3 (17 voturi)    
    de vis! (Vineri, 21 august 2009, 21:50)

    pitzu [anonim]

    SUPEEERRRR!
    BRAVO F R A T I SLOVACI!
    GATA CU HUNUL NESIMTIT....!
  • -1 (15 voturi)    
    Corect (Vineri, 21 august 2009, 22:16)

    Alex [anonim]

    Reactie normala si fireasca. Iata ca unii mai au sange in instalatie si reactioneaza asa cum trebuie si nu se imbata cu ungurii prin Har-Cov dupa un papricas sleit si alterat.Respectele noastre Slovacia !
  • -7 (11 voturi)    
    mda (Vineri, 21 august 2009, 22:16)

    alex [anonim]

    Doua natii de rasisti... ungurii momentan parca mai putin decat slovacii...
    • +1 (1 vot)    
      ai uitat (Sâmbătă, 22 august 2009, 10:00)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui alex

      sa-i pomenesti pe romani. dovada xenofobiei lor o ai chiar aici. de fapt rar trece o zi in care sa nu avem cate o dovada de-asta... din fericire nu toti romanii sunt la fel - sunt si romani care traiesc in pace alaturi de unguri !
  • +4 (14 voturi)    
    Slovacii (Vineri, 21 august 2009, 22:23)

    Adrian [anonim]

    Din punct de vedere diplomatic au facut o MARE greseala.
    Dar avand in vedere vizitele pe care le face in calitate de presedinte al ungariei si nu de simplu cetatean UE sfidand orice autoritate a tarii gazda prin gesturi, declaratii ii indreptatesc pe slovaci sa actioneze astfel.

    Gestul de a aterizeza cu un avion militar pe aeroportul din Târgu Mureş, unde urma să participe la Ziua Maghiarilor de Pretutindeni este simbolic si provocator din punctul meu de vedere si nu are ca scop buna prietenie dintre popoare.


    Salut decizia premierului Slovaciei!
    • 0 (0 voturi)    
      avion militar... (Sâmbătă, 22 august 2009, 15:56)

      Gábor [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      ...este orice avion prezidential, asta asa ca si fapt divers. In plus, Basescu a fost invitat de nenumarate ori sa mearga (sau orice alt politician din Ro) la romanii din Ungaria, dar nu-i pasa de cetatenii de acolo, bineinteles. Iar presa din Ungaria (traiesc la Budapesta) nicidecum nu acorda importanta acestor vizite facute de oricare politician roman, doar cat o stire normala, fara inclinatii xenofobe sau rasiste.
      • 0 (0 voturi)    
        INVITATIE (Luni, 24 august 2009, 12:53)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Gábor

        Exista o diferenta foarte mare intre a fi invitat si a te autoinvita intr-o tara. Un presedinte al unei tari nu este un simplu cetatean.
        Nu am nimic impotriva ungurilor, dimpotriva, am convietuit alaturi de ei o buna perioada si nu numai ca nu am avut nicio problema ba ne-am si simpatizat si cu cativa am devenit prieteni de familie dar autoritatile maghiare au o atitudine sfidatoare si provocatoare fata de statele vecine foste provincii ale Imperiului.
        Nu mai vorbesc de atitudinea maghiarilor din judetele Covasna, Harghita care au ajuns sa faca legea in tara noastra si refuza sa vorbeasca in limba romana inclusiv in Institutiile de stat.
        E clar ca se urmaresc alte scopuri decat cele declarate
  • +7 (15 voturi)    
    Ungaria (Vineri, 21 august 2009, 22:34)

    nano2k [utilizator]

    Ungaria trebuie sa inteleaga o data pentru totdeauna ca pentru a trai in omeneste cu vecinii ei trebuie la randul ei sa se comporte omeneste.

    Ceea ce Ungaria nu face. Acest fapt inseamna ori ca le place ori ca sunt prosti de dau in gropi. De asemenea, nu e exclusa nici o varianta combinata.

    Respect pentru ungurii normali la cap, atat de la noi cat si de dincolo. Pana la urma suntem cu totii oameni, indiferent de limba pe care o vorbim.

    In schimb, agitatorii si aspirantii imperialisti ar trebui inchisi pe viata si nicidecum sa fie infierati cei care isi apara tara de anumite specimene.
    • -2 (2 voturi)    
      sarbatoare nationala (Sâmbătă, 22 august 2009, 16:08)

      Gábor [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Daca in Europa sec XXI, orice popor doreste sa isi sarbatoreasca ziua nationala, consider ca o poate face ORIUNDE daca se comporta civilizat. II invit pe CEI mai nationalisti romani sa mearga oricand de 20 august sa vada cum se sarbatoreste la Budapesta sau in oricare oras din tara vecina. Cu suflet, cu pasiune pt istoria tarii, venite din randul sutelor de mii de demonstranti. In Romania ce vad de 1 Decembrie: parada militara (deci forta, infricosare), extrem de putini participanti (putem vorbi de max sute la o participare) si totul pare atat de artificial. Dar daca populatiei romane, care este inca in evul mediu la gandire, acest lucru ii place, normal ca asta se da poporului.
      Si te rog -- nano2k -- tonul tau si a celorlati de "educare" pare extrem de primitiv. Sa critici un popor care la jumatate de populatia Romaniei, este mult/net superioara la rezultate in sport, stiinta, premii Nobel, cultura, educatie, stiinta, descoperiri si inventii decat romanii, cred ca esti destul de deplasat sa o faci.
      • +1 (1 vot)    
        stirea omite date sensibile (Duminică, 23 august 2009, 1:10)

        dubcek [anonim] i-a raspuns lui Gábor

        Tocmai pentru ca iti dau in mare parte dreptate, trebuie sa-ti cer explicatie pentru alegerea datei
        dezvaluirii monumentului lui Stefan: ziua nationala este pe 20 pentru ungurii de pretutindeni, cei
        din Komarno si-au pus-o anul acesta pe 21 august, cand, din coincidenta, acum 41 de ani trupe maghiare erau iar pe cale sa elibereze o tara. E lipsa de tact, lipsa de gandire, lipsa de respect pentru sentimentele gazdelor sau provocare fatisa, dupa cum reiese raspunsul slovacilor?
      • 0 (0 voturi)    
        Acuma pe bune (Duminică, 23 august 2009, 9:36)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Gábor

        Acuma pe bune, voua chiar nu va place sa aveti o tara a voastra?

        Gena asta nomada nu va da pace sa stati locului acolo unde ati descalecat?

        Eu nu mai inteleg euforia asta a ungurilor care nu isi mai incap in piele acasa si trebuie musai sa se desfasoare ba in Romania, ba in Slovacia. Adica, culmea!, acolo unde tensiunile sunt cunoscute.

        De ce nu va bucurati in SUA sau Germania sau in Rusia?

        Sau... in Ungaria... uite o idee noua pentru voi.
      • 0 (0 voturi)    
        Net superiori??? (Duminică, 23 august 2009, 9:38)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Gábor

        Tu cred ca inca nu te-ai trezit...
      • 0 (0 voturi)    
        Post Scriptum (Duminică, 23 august 2009, 9:44)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Gábor

        Mai am de adaugat ceva.

        Da, esti liber sa sarbatoresti oriunde in afara tarii tale DACA ESTI INVITAT SI PRIMIT de gazda.

        In cel mai bun caz iti permiti sa ceri permisiunea sa intri intr-un stat suveran pentru a-ti serba propriile sarbatori etc.

        Putin obraz trebuie sa ai cand iei o astfel de decizie nu?

        E ca si cum fiecare cum il taie capul se duce sa isi sarbatoreasca in casa altuia. A, si daca ala ii zice sa stea in ograda lui (indiferent de motiv), atunci e o deosebita neobrazare din partea ta sa il arati tot tu pe el cu degetul.

        Dar bunul simt la conducatorii unguri "de pretutindeni" cum va place voua, este nul.

        As vrea sa vad cum o sa va placa sa mergem sa sarbatorim ziua de 4 AUGUST in Budapesta. Sa ne batem cu pumnul in piept ca v-am eliberat.

        Restul comentariilor sunt de prisos.
        • 0 (0 voturi)    
          ochelari de cal (Duminică, 23 august 2009, 11:58)

          Gábor [anonim] i-a raspuns lui nano2k

          Sarbatorea nationala e sarbatoare NATIONALA oriunde in lume. Data de 4 august are dreptul sa o sarbatoreasca ArmataRosie nu opincarii de romani care erau carne de tun pt ei. Romanii au fost cei parsivi care la 23august au tradat aliatul de atunci ( si asta subliniez ca au facut-o in mod parsiv, cand rusii bateau la granita cu Katiusa).
          In plus nu romanii sunt cei care isi schimba ziua nationala la fiecare 30-50 de ani, in ultimii 150 de ani? Deci este vorba de coloana vertebrala, nu? Sarbatoarea Ungariei tine de un eveniment de peste 1000 ani.
          De fapt ce insemna pt tine "eliberare"? Ocupare armata vrei sa zici? Aducerea comunismului peste o alta tara? Halal eliberare. Maghiarii pana la Berlin au luptat cu nemtii ca au obraz si stiau ce inseamna "soviet".
          Mai documenteaza-te si ai sa vezi ca dupa ce a trecut tavalugul rusesc trupele romane erau pe posturi pt jafuri prin Budapesta.
          Sti bancul cu istoria Slovaciei? Ti-l spun: se duce un tip la biblioteca sa caute o carte cu istoria Slovaciei. "Nu este astazi pe raft" ii spune tipa. "Bine, pot sa vin maine" intreaba tipul. "Aaaa, nu, v-o trimitem toata istoria intr-un sms"
          Nu stiu cine e mai migrator si in ziua de astazi. Nu cumva cateva milioane de cetateni romani sunt peste hotare? Iar daca compari cifrele cu ungurii, vorbim de (probabil) zeci de mii), ceea ce in comparatie cu populatia celor doua tari arata clar cine este nomad.
          Ei, tin sa-ti spun: studiez si am studiat de vreo 20 de ani (deci nu-s deloc tanar) istoria celor doua tari. Am MII de carti acasa, in mai multe limbi chiar si de cateva sute de ani, de istorie CITITE de catre mine. Istoria Romaniei (incepand de la povestea de adormit copii cu dacii si romanii) este scrisa pt tipi ca tine care poarta ... ochelari de cal.
          • 0 (0 voturi)    
            Asa esti si tu (Duminică, 23 august 2009, 12:38)

            nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Gábor

            Onoarea voastra inseamna Horty.
            Asta pentru ca tot ai adus vorba.

            Nu o sa ma prind cu tine in polemici.
            Se pare ca ai citit si ai inteles numai ce ai vrut. Vreau numai sa te corectez.

            Sarbatoarea natioanala a ungurilor este doar a lor. Ceea ce unii sarbatoresc s-ar putea ca pentru altii sa fie de trista amintire.

            Asa ca... sarbatoarea NATIONALA este pur si simplu NATIONALA.
            • 0 (0 voturi)    
              nu polemica, doar informatie (Duminică, 23 august 2009, 13:39)

              Gábor [anonim] i-a raspuns lui nano2k

              Ma bucur ca ai scris ca o sarbatoare pt altii poate fi ceva trist. Si ai dreptate. Sper ca realizezi ca cea de la Dec 01, este cat se poate de trista pt maghiari. Cat desprea cea de la 20 August a Ungariei nu cred ca jigneste pe nimeni.
              Asa cum in Romania traiesc peste 1 milion de maghiari, in Slovacia traiesc cateva sute de mii. Sper ca esti de acord cu mine ca au si ei dreptul la sarbatoare. NATIONALA. Si nu nationalista. Deloc.
              • +1 (1 vot)    
                Au dreptul (Duminică, 23 august 2009, 17:42)

                nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Gábor

                Nimeni nu a zis sa nu sarbatoareasca lumea. Am zis doar ca cel mai bine se sarbatoreste acasa.

                Si daca un vecin nu te primeste in casa (tara) lui, nu e o dezonoare pentru el. In primul rand pentru ca e suveran si face cam ce vrea in tara lui (desigur, in limitele legilor interne si internationale).

                Fii sigur ca daca Ungaria ar avea o imagine buna in tarile invecinate ei, iar actiunile ei subversive (te rog sa nu le negi) nu ar exista in aceste tari, toata lumea v-ar primi cu bratele deschise.

                Si eu ma bucur ca interiorizezi foarte bine ziua de 1 Decembrie, si chiar daca traiesc multi romani in Ungaria, nu cred ca v-ar conveni sa ne sarbatorim ziua acolo. Chiar daca Romania nu are pretentii teritoriale in Ungaria (deci nu ar fi chiar acelasi lucru), nu l-ati primi pe Basescu sa ridice steagul national al Romaniei de 1 Decembrie in Budapesta sau in alt oras unguresc, nu?

                Deci nu judeca fara sa te pui in pielea personajelor.

                Poate sunteti un popor prea avansat, dar eu nu inteleg exaltarea care ii face pe politicienii vostri sa plece sa sarbatoreasca in alta tara.

                Sper ca iti dai si tu seama ca acestea sunt gesturi pur politicianiste menite doar sa intretina spiritul iredentist din tarile invecinate (inainte sa ma contrazici, te rog aminteste-ti discursurile anterioare). Daca totusi nu recunosti aceste lucruri, atunci sper ca intelegi ca ele sunt percepute in acest fel de catre vecini si in momentul acela o sa le intelegi si actiunile.

                PS: ma bucur ca, desi discutam de pe 2 pozitii diferite, reusim un schimb de idei civilizat, ceea ce eu personal intentionez sa pastrez cat timp vom mai avea posibilitatea / disponibilitatea de a dialoga.

                O zi buna.
              • 0 (0 voturi)    
                Aiurezi! (Luni, 24 august 2009, 13:00)

                Anonim [anonim] i-a raspuns lui Gábor

                In cazul asta ar trebui sa sarbatorin si noi 1 Dec in Ungaria, fara sa asteptam vreo invitatie iar ungurii nu au decat sa se oftice.
          • 0 (0 voturi)    
            opincarii de romani ??? (Luni, 24 august 2009, 12:10)

            stefan22 [anonim] i-a raspuns lui Gábor

            Romanii au fost intotdeauna prea intelegatori si generosi cu alte natii spre deosebire de voi care santeti un popor mic de frustratii, profitori.In legatura cu istoria Slovaciei,voi ar trebui sa studiati istoria Austriei caci fara ei erati 0
            " D-le" citit ,dupa modul tau de exprimare ,degeba citesti mullt daca IQ e mic.
  • -2 (16 voturi)    
    Romani si unguri (Vineri, 21 august 2009, 22:38)

    Mihai-G [utilizator]

    Sunt curios daca toti astia care injurati Ungaria si pe unguri ati cunoscut de fapt unguri. Tare ma tem ca nu.

    Nu pot sa inteleg ce satisfactie va provoaca voua ura fata de un alt popor.
    • +11 (17 voturi)    
      Nu uraste nimeni ungurii (Vineri, 21 august 2009, 22:59)

      Rhadoo [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

      Eu personal nu am nimic cu ungurii obisnuiti, ci am ceva cu conducatorii si extremistii lor, care nu se mai satura de provocari si declaratii periculoase.
      Legat de unii unguri de la noi, ar trebui ei sa nu ne mai urasca atata, si sa invete si limba romana, deoarece nu mi se pare normal sa locuiesti intr-un stat si sa pretinzi ca nu ii cunosti limba oficiala.
      • +1 (3 voturi)    
        iata dovada (Sâmbătă, 22 august 2009, 10:04)

        diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

        ca nu ii cunosti pe ungurii de la noi !
      • -1 (1 vot)    
        SUA (Sâmbătă, 22 august 2009, 18:59)

        RADO [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

        -STAI LINISTIT CA SI HISPANICII DIN SUA NU STIU ENGLEZA SI CU ASTA NU S-A PRABUSIT AMERICA
        • 0 (0 voturi)    
          :) (Duminică, 23 august 2009, 17:47)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui RADO

          Nu e bine sa aplici o reteta peste tot.

          Hispanicii isi vad de treaba lor (muncesc cinstit, omoara, fac trafic, fiecare dupa cat ii duce capul), dar nu revendica niciun teritoriu american.

          La fel si tiganii de la noi. Multi nu cunosc limba romana si nici nu ne intereseaza asta, dar nu i-am vazut avand vreun partid sau vreo alta organizatie care sa militeze pentru autonimia teritoriala a vreunui judet / oras / catun.

          Sper sa intelegi diferenta.
    • +4 (12 voturi)    
      raspuns (Vineri, 21 august 2009, 22:59)

      buncrestin [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

      am cunoscut si de unii si de altii. din pacate am vazut ca sunt educati de tineri in spirit iredentist si sovin, li se inculca de tineri idei de superioritate fata de vecini, de exceptionalism de rasa. desigur, exista un gros al populatiei maghiare care traieste in secolul 21, care este in ton cu toate valorile europene, care este deschisa fata de romani si Romania. problema, asa cum o vad eu, este ca politica lor se face cu cei usor de intaratat, cu cei la care propaganda a prins radacini (ei au ceva mai multa experienta in domeniu). ceva cam ca si la noi, unde lumea mai tanara, mai moderna, nu da doi bani pe politica si nu e interesata, vrea sa traiasca bine, n-are preconceptii fata de nimeni. doar cei "labili", doar batranii, conservatorii si cei slabi si neadaptati se mai implica...dar la urma, cand tragi linie, ei merg la vot, ei dau tonul politicii
      • +2 (14 voturi)    
        Corect (Vineri, 21 august 2009, 23:45)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

        Excelenta postare. Bravo!
      • +1 (7 voturi)    
        gresesti (Sâmbătă, 22 august 2009, 8:16)

        vveninosu [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

        am cunoscut si eu. si am trait intre ei. dar crede-ma faci o mare greseala... sangele apa nu se face. or fi ungurii in secolul 21, dar daca maine ar putea, ar repeta ororile din timpul lui Horthy cu zambetul pe buze.

        ei se prefac ca sunt europeni, ei de fapt vor ungaria mare. provoaca pe toti sperand o reactie nelalocul ei, pt ca apoi sa arate cu degetul cat de oprimati sunt. intind coarda, iar mai devreme sau mai tarziu va fi jale. nu stiu in ce tara, pt ca ei ii provoaca pe toti, dar nu e normal ce fac.

        cine seamana vant culege furtuna
        • +1 (1 vot)    
          asta cam asa e (Sâmbătă, 22 august 2009, 17:17)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui vveninosu

          Din pacate ei nu stiu sa convietuiasca linistit si pasnic cu vecinii lor.

          Ii intarata ca sa ii faca apoi sa apara intr-o lumina proasta.

          Insa lumea s-a mai desteptat. Nimeni nu mai prea baga in seama. Asta e si bine si rau.

          Din pacate, putini unguri de la noi s-au lepadat sau au fost lasati sa se lepede de iredentismul cu care sunt educati. Chiar si prietenii de aceasta etnie pe care ii am au aceste "radacini" ca sa le zic asa.

          E adevarat, mai glumim cu ei pe seama asta, dar si eu simt ca sunt niste chestii bine inmagazinate in ei, gata sa fie activate cu cateva click-uri pe niste "butoane".

          PS: este o observatie personala si nu ma intereseaza cum ar putea fi ea interpretata de unii sau altii. Stiu doar ca am prieteni si colegi de aceasta etnie si ma inteleg excelent cu ei.
    • -6 (14 voturi)    
      gluma (Vineri, 21 august 2009, 23:15)

      levi [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

      vine cineva la biblioteca:as vrea si eu o carte de istorie a Slovaciei!
      raspuns:nu este,o sa primim inapoi maine!
      vizitatorul:bine voi veni dupa ea maine
      raspuns:nu e nevoie,va vom trimite continutul prin sms!
      • +1 (7 voturi)    
        Gluma bunicica (Sâmbătă, 22 august 2009, 1:44)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui levi

        Dar limba romana pare grea tare!
    • +1 (7 voturi)    
      esti varza (Vineri, 21 august 2009, 23:25)

      anghel [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

      mai lumineaza-te, citind.
      • -1 (5 voturi)    
        ce anume (Sâmbătă, 22 august 2009, 0:43)

        Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui anghel

        Hai sa plec de la premiza ca esti mai "citit" decat mine.
        Ce imi recomanzi?
        'Cum sa uram ungurii vol 1+2" ?
        "Cum sa injuram ungurii" ?
        "Cum sa fim nationalisti" ?
        "Ce tari suntem noi ! " ?
        "Cum sa jignim oameni pe care nu ii cunoastem" ?
        "Cum sa ne bucuram ne negazurile vecinilor" ?
        "Cum sa fim incuiati si plini de ura" ?
    • 0 (2 voturi)    
      Tu ai citit ce am scris? (Sâmbătă, 22 august 2009, 9:13)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

      Tu ai citit ce am scris sau te-ai trezit ca scrii?
    • 0 (0 voturi)    
      explica tu de ce (Sâmbătă, 22 august 2009, 21:29)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

      romanii n-au nimic cu sarbii, bulgarii etc sau de ce ungurii au probleme cu romanii, slovacii, sarbii? poti explica, dar asa, logic si obiectiv.
  • 0 (12 voturi)    
    get a life (Vineri, 21 august 2009, 23:54)

    mihai [anonim]

    pe scurt mi s-a acrit de comportamentul asta. incepand de la cei care comenteaza prostii ca cele de sus, continuand cu propaganda celor care scriu stirea si terminand cu cei care profita de orice ocazie sa creeze conflicte intre oameni.

    va rog sa imi spuneti ce aveti de castigat? cu ce va ajuta sa aruncati cu gunoi unul in celalalt?

    va doresc sa va treziti din starea asta de hipnoza intainte sa fie prea tarziu!
    • 0 (4 voturi)    
      ia gandeste putin (Sâmbătă, 22 august 2009, 2:05)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Daca te uiti bine articolul de sus are o foarte mica interventie a autorului, 90% fiind citate... Esti ungur cumva?
  • 0 (6 voturi)    
    superioritatea de dambovita (Sâmbătă, 22 august 2009, 1:36)

    stefan pop [anonim]

    din pacate noi romanii trebuie sa fim mai rasariti decat alte neamuri.
    bulgarii sunt prosti, ungurii sunt sovini, sarbii sunt nebuni, moldovenii sunt saraci, etc.
    din fericire pentru mine traiesc la budapesta, am prieteni unguri. impreuna discutam politica, istorie, economie in limbi de circulatie internationala.
    tot din fericire traiul aici este superior traiului din bucuresti. Ungurii veniti pe cal din asia nu scuipe pe jos, nu isi lasa cacatul de caine pe strada, nu isi fac vile ca apoi sa isi betoneze curtea, iar daca vezi o masina parcata total aiurea in budapesta sunt sanse mari ca masina sa aibe numar de bucuresti.

    PS. si nici nu claxoneaza si nici nu asculta manele ca sa auda tot cartierul.

    totusi sunt mandru ca sunt roman
    • 0 (0 voturi)    
      totusi sunt mandru ca sunt roman (Sâmbătă, 22 august 2009, 14:07)

      ely200 [anonim] i-a raspuns lui stefan pop

      stai acolo unde esti ,oricum nu te cheama pop,poate atila.
      Da ,sant probleme de educatie la noi ,dar aici se discuta despre altceva,despre sovinismul si rautatea acestei etnii.
  • -5 (7 voturi)    
    Perfect pt. solidaritatea inter-maghiara! (Sâmbătă, 22 august 2009, 4:38)

    Obiectiv [anonim]

    Sa vada si bizonul cetatean maghiar pt. care acordarea cetateniei maghiare celor din Romania, Slovacia, Ucraina si Serbia nu a fost oportuna in 2004! Sovinii romani, slovaci, sarbi, ucrainieni, care se simt amenintati in cuceririle lor teritoriale pe care-s incapabili sa le asimileze ii urasc pe TOTI maghiarii, indiferent de cetatenia lor. Sper ca le e clar indolentilor cetateni maghiari ca solidaritatea juridica si politica a TUTUROR maghiarilor e o necesitate in fata nevolniciei vecinilor-ocupanti de a-i accepta ca natiune egala.
    Intrebare pt. sovinii romani: de ce este acceptabila existenta unei zone locuite majoritar de maghiari de-a lungul granitei maghiaro-slovace? Pt. ca asa a vrut Clemenceau - blestemata-i memoria?
    • +2 (6 voturi)    
      Trianonul,bata-l vina! (Sâmbătă, 22 august 2009, 10:36)

      americanu' [anonim] i-a raspuns lui Obiectiv

      Da,da,amice maghiar,pe voi va roade amintirea Trianonului;o propaganda furibunda si irationala,dusa de aproape 90 de ani deja,denunta Trianonul ca o "mare nedreptate la adresa Ungariei si maghiarimii".De aceea acele "vizite" de provocare ale presedintelui maghiar,absurdele vaicareli si bocete necontenite ale ungaro-nationalistilor,toate astea combinate cu dispretul si condescendenta fata de "statele succesorale"(pentru a ramâne la vocabularul folosit de nationalistii unguri).Se plânge cumva Germania din cauza tratatului de la Versailles?Sau Austria de cel de la Saint-Germain-en-Layes?Turcia pentru cel de la Sèvres?Nu,doar Ungaria se mai vaicareste,de ca si cum nu ar purta o mare parte de vina pentru razboiul de atunci,iar elitele unguresti de atunci nu ar fi principalul vinovat pentru situatia în care se aflau "minoritatile"(de fapt majoritati!)din "Ungaria Mare"!Restul a fost doar consecinta politicii maghiare de atunci,o operatiune ce-i drept dureroasa pentru nationalistii unguri dar foarte necesara din orice punct de vedere.
      • 0 (0 voturi)    
        Raspuns la raspuns (Duminică, 23 august 2009, 4:52)

        Obiectiv [anonim] i-a raspuns lui americanu'

        Amice american, iti apreciez raspunsul civilizat. Imi face placere sa discut asa. Te rog sa ai rabdare si sa citesti raspunsul meu.
        Zici de propaganda furibunda si irationala de 90 de ani: intre 1945 si 1989 cuvantul Trianon a fost Tabu atat in Ungaria cat si in vecinii ei. Eu zic ca exagerezi un pic aici. Cat despre celelalte state pe care le mentionezi: Germania a obtinut corecturile de granita cerute in 1938 (e alta treaba ca le-a pierdut ulterior prin RMII). Cate milioane de turci au ramas in afara granitelor Turciei? Cate milioane de austrieci? Trei milioane de maghiari si-au pierdut cetatenia maghiara fara voia lor (ca sa-l citez pe Basescu) prin Trianon. Jumatate din ei traiesc si azi compact si majoritar de-a lungul granitelor Ungariei. Daca se respecta principiul autodeterminarii popoarelor invocat de invingatori si in cazul invinsilor, Slovacia, Serbia si Ucraina nu ar avea azi minoritati maghiare. Cat despre vina pt. razboi, permite-mi sa-ti amintesc ca nu Ungaria a declarat razboi Romaniei ci invers. De acord ca raspunderea pt. destramarea Ungariei o poarta elitele politice maghiare de atunci, care vreme de decenii au fortat sa faca din Ungaria ceea ce Romania se declara din 1991 in Art. 1 din Constitutie, adica stat national unitar.
        De acord cu tine ca detramarea Ungariei istorice a fost o necesitate. Nu sunt de acord insa ca trasarea granitelor in felul cum s-a facut, nerespectand liniile etnico-lingivistice si vointa locuitorilor, a fost inevitabila. Ea a fost consecinta dorintei de revansa a popoarelor asuprite in fosta Ungarie, cuplata cu interesul Frantei de a crea state succesoare slabe, dependente de ea, pt. a le putea folosi in viitor impotriva Germaniei.
        Si astea fiind spuse, au trecut de atunci aproape 100 de ani, Europa s-a schimbat enorm. Cel putin asa imi place mie sa cred, desi daca ma uit la alde Slovacia, cred ca visez. Iar maghiarii se vaicaresc, de acord cu tine, in lipsa unei strategii nationale articulate.
  • +1 (3 voturi)    
    Nu este cea mai buna solutie. (Sâmbătă, 22 august 2009, 8:35)

    AlinN [anonim]

    Nici la noi n-a fost cea mai buna solutie, dar la slovaci a iesit si mai penibil.
    Toti infierbantatii care au comentat mai sus (nu si cei care au avut comentarii de bun simt), nu inteleg ca nu mai merge sa bagi pumnul in gura. Bine, guvernul adopta o atitudine agresiva fata de comunitati. Nu saptamana viitoare, dar peste 10 ani unde se ajunge? La actiuni in genul IRA, ETA.
    • 0 (0 voturi)    
      Cine nu invata nimic (Duminică, 23 august 2009, 16:43)

      Sorin Octavian [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      din istorie, risca sa pateasca inca o data. cel mai mult ma enerveaza neocomunisto-ecologistii astia, sa fie pace in lume, bla, bla bla. Lumea e aceeasi ca si acum 50, 100, 500 sau 1000 de ani.
  • +2 (4 voturi)    
    Corect (Sâmbătă, 22 august 2009, 8:40)

    george [anonim]

    Cand semni vant culegi furtuna. Din pacate buncrestin are mare dreptate, asa sunt ei indoctrinati de mici. Prietenul tau "ungur detreba" are doua fete si poti fi sigur ca voteaza pe automat cu UDMR. De sefii de turma de la udmr nu mai are rost sa discutam
  • +3 (7 voturi)    
    felicitari guvernului slovac (Sâmbătă, 22 august 2009, 9:49)

    kalu [anonim]

    acest lucru confirma reactia guvernului roman cand a luat aceeasi masura fata de acelasi presedinte ungur. Tupeul lor si nesimtirea sunt fantastice, nu au nici un respect pentru statele pe unde s-au imprastiat alergand cai prin campii !!! Drepturile ungurilor trebuiesc restranse de toate statele unde locuiesc ca prea si-au luat-o in cap. Romanii din ungaria nu au aceste drepturi.
  • +3 (7 voturi)    
    Bravo ! (Sâmbătă, 22 august 2009, 10:09)

    daniel [anonim]

    Bravo Slovacia !
    Pe cand vom vedea asa ceva si in RO ?
    • 0 (0 voturi)    
      Pai ai vazut... (Sâmbătă, 22 august 2009, 12:36)

      tudor [anonim] i-a raspuns lui daniel

      ...ai vazut deja in RO, inaintea Slovaciei. Cand nu i s-a permis presedintelui maghiar sa vina in romania cu avionul prezidential pentru ca era avion militar. Asta a fost explicatia oficiala. Neoficial cred ca a inteles presedintele maghiar despre ce era vorba.

      Pe mine un singur lucru ma nedumereste... de ce nu se duc toti maghiarii in ungaria cum au facut sasii? Exista vreo diferenta intre maghiar si ungur?
  • +3 (7 voturi)    
    astia au sange in.....nu ca noi (Sâmbătă, 22 august 2009, 10:11)

    nameall [anonim]

    asa le trebuie astora.trebuie tinuti la distanta.
    • 0 (0 voturi)    
      nici Romania nu l-a lasat (Duminică, 23 august 2009, 8:22)

      Nae [anonim] i-a raspuns lui nameall

      pe Solyom sa aterizeze la Targu-Mures. T
  • 0 (0 voturi)    
    ungurii (Sâmbătă, 22 august 2009, 12:39)

    mircea [anonim]

    nu ii compar pe toti ungurii din romania cu cativa extremisti.Procentual,nr.de extremisti unguri si romani este aproape egal,raportat la nr. de populatie.Masmedia romana a-r trebui sa mai transmita si ce se mai intampla prin ungurime,si cu bune si cu rele,prea s-au axat pe bucuresti si ce face guvernul.La urma urmei cel care are o solutie valabila de iesirea din criza actuala,ar merita tot respectul nostru.Mai lasatii in pace pe asa zisii analisti-bat campii si vorbesc la comanda.Mai cautati,poate sunt si analisti buni,dar nu au loc pe media.
  • +1 (1 vot)    
    Provocare (Sâmbătă, 22 august 2009, 13:15)

    Tort diplomat [anonim]

    Ieri, Slovacia marca 41 de ani de la invazia armatelor Pactului de la Varsovia. Acum 41 de ani, armata ungara, condusa de sovietici, ocupa Slovacia. Singurele tari din Pactul de la Varsovia care au refuzat sa se alature invaziei sovietice au fost Romania si Albania.

    Deci tocmai cand Slovacia marca 41 de ani de cand revolutia lor de catifea - incercau sa scape de iadul comunist - a fost innabusita, printre altele, si de Ungaria, tocmai in acea zi a tinut mortis Presedintele Ungariei sa se duca sa asiste la dezvelirea statuii regelui maghiar Stefan, tocmai regele care a inceput si promovat cu atata ardoare politica de maghiarizare si epurare etnica a nemaghiarilor de prin-prejur (inclusiv a slovacilor), politica care sta la baza proiectului national maghiar timp de 1000 de ani....

    Nu putea fi alta zi....numai pe 21 se putea....

    Cum sunt romanii:

    - ,,lasa-ma sa te las''/ neseriosi/ nedisciplinati/ prost organizati,
    - ,,sa moara si capra vecinului''
    - dezbinati, lipsiti de incredere unul in altul, fara buna-credinta/ buna-vointa, cinici, ,,fara niciun Dumnezeu"
    - le stiu pe toate mai bine ca toti altii/ destepti nevoie mare, raiosi si cu coada-n sus
    - slabi/neechilibrati din punct de vedere moral/mintal - eterne ,,victime'', se ,,ineaca ca tiganul la mal", au complexe nationale ,,de nedepasit", le e rusine de cine sunt, ,,branza buna-n burduf de caine"

    Cum sunt maghiarii:

    - sovini, ,,ai dracului"
    - perfizi
    - uniti
    - mandri (se considera buricul pamantului)
    - siguri pe ei
    - ambitiosi
    - seriosi
    • 0 (0 voturi)    
      Cum sunt romanii... (Luni, 24 august 2009, 12:20)

      stef [anonim] i-a raspuns lui Tort diplomat

      Poate asa esti tu,te cunosti mai bine,dar nu vb la general.
  • 0 (0 voturi)    
    revizionism (Sâmbătă, 22 august 2009, 14:34)

    ion [anonim]

    Ar trebui sa aiba loc o reuniune la nivel inalt Slovacia-Romania-Serbia sa se ia o pozitie comuna fata de revizionismul ungar! Eventual sa sa intrunesca anual pt. a discuta ce este de facut, pentru ca au intrecut demult masura!
    • 0 (0 voturi)    
      Mica Antanta (Duminică, 23 august 2009, 16:00)

      Obiectiv [anonim] i-a raspuns lui ion

      Chestia de care zici a existat intre razboaie, s-a numit Mica Antanta si a dat chix cand exista realmente revizionism maghiar ca politica de stat in Ungaria. Apai astazi, cand revizionismul maghiar exista doar in temerile sovinilor romani, slovaci etc. Iti amintesc ca in repetate randuri prin tratate bilaterale Ungaria a renuntat la orice pretentie teritoriala fata de vecinii ei. Ceea ce Romania, in treacat fie spus, nu a facut fata de Ucraina si Moldova de ex. Deci mai uita-te unde e revizionism ca politica de stat.
  • +1 (1 vot)    
    attila (Sâmbătă, 22 august 2009, 15:46)

    Hess [anonim]

    Nu numai ca nu la lasat sa intre pe teritoriul dar si ii amendeaza cu 5000 de euro pe ungurii care vorbesc maghiara in institutiile statului slovac.Bravo lor.Numai la noi isi fac de cap.Azi limba in scoli maine in institutuii, poimaine placute bilingve,raspomaine masiniile politiei cu inscrisuri unguresti iar in final autonomie.Asta se intampla doar in romania unde rahatii sint la putere.Si asta din cauza unor lideri care ar trebui expulzati din romania. Cu asa specimene nu trebuie facute nici o concesie ,nimic.Valiza si la frontiera.
    Cehii au putut calatorii din 2007 in canada fara vize pana cand anul acesta din nou le-au fost introduse vizele.Cauza peste 200.000 de tigani cehi au emigrat in canada aici comportandu-se cum stiu ei si stim noi.Si nimeni nu a sarit cu gura sa strige rasism.Toate tariile au dreptul sa aplice legile necesare pt bunul functionament al societatii si siguranta ei.Doar la noi ca la nimeni.Nu cumva sa suparam europa , nu cumva sa nu fim noi gaozul universului sa aratam europei ce toleranti santem noi fudulii europei. Drepturi dar obligatii nimeni nimic.
  • +1 (1 vot)    
    Si eu (Sâmbătă, 22 august 2009, 17:45)

    Anton [anonim]

    Mai lasati-o libera cu xenofobia si rasismul romanilor!!!!

    Daca eram rasisti nu era picior de tigan, ungur, turc, evreu, rus si multe alte nationalitati cu care formam Romania.

    Pentru aia care mai au ceva de replicat: bai scarbelor, ce e mai bine, sa se comenteze [tigan, bronzat etc] si sa se limiteze la asta sau sa nu comenteze si sa degenereze in razboi etnic????

    Intelegeti dreacu odata ca nu suntem rasisti. bre negrotei veniti din anusul asiei =)) No offence, voi va luatzi de mine..io ma iau de voi, si am mai multe motive s-o fac
  • 0 (0 voturi)    
    Sa va spun motivul exact al interzicerii (Sâmbătă, 22 august 2009, 20:54)

    releu, din Cehia [anonim]

    Solyom voia sa mearga acolo pe 21 august, sa dezveleasca o statuie a lu Sf. Stefan maghiar. (Alte amanunte de coloratura: presedintele slovac nu a fost invitat. Primaria de acolo de acolo zice ca a invitat doar pe cei care au dat banii. Slovacii m-ai zic ca primaria de acolo nici pana azi nu a gasit un loc onorabil de amplasare a statuilor SS Chiril si Metodiu).
    Slovacii i-au cerut sa nu faca asta in 21 august, cand se aniverseaza invazia sovietica si a satelitilor din 68, la care aparticipat si armata maghiara, sa vina la alta ocazie.
    Maghiarii nu au zis nimic, la care slovacii i-au anuntat ca nu i se va permite sa intre pe teritoriul slovac.
    Asta e scena de moment.
    Scenariul arata ca maghiarii, tot viseaza la ceva ce nu a fost mare niciodata si fiindca nu pot face nimic, incearca sa domine si sa ignore realitatile actuale si sa faca ce vrea si cand vrea muschii lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Exemplu (Duminică, 23 august 2009, 15:53)

    MARICA [anonim]

    Iata un exemplu de urmat, ardelenilor. sa dispara reflexul centenar de natiune tolerata.
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia (Duminică, 23 august 2009, 16:08)

    Bebe [anonim]

    este doar una. transilvania ne-a adus numai necazuri, in prezent le facem si autostrada ca sa aiba zestre. cand am acceptat cererea transilvanenilor de a se alatura Regatului Romaniei in 1919, nu ne asteptam la asa ceva. adica la atacuri din toate partile:dinspre maghiari, dinspre ardeleni si banateni, chiar si t iga nii desculti din harghita ne privesc superior si batjocoritor. doi ardeleni vorbesc maghiara daca e de fata un moldovean. ce va spune asta? si de ce le e scarba tiganilor din ardeal si banat sa vorbeasca romaneste?pt ca vorbesc f rar romaneste, lmba principala de comunicare este maghiara in comunitatea lor. de tigani. din ardeal.
    • 0 (0 voturi)    
      asa-i (Duminică, 23 august 2009, 16:36)

      autostrada [anonim] i-a raspuns lui Bebe

      cine stie cat o sa ne coste autostrada Transilvania. Care nu-i nici macar justificata economic. Nu se afla pe nici un coridor de transport. O sa se plimbe pe ea in weekend pentru gratare.
  • 0 (0 voturi)    
    Deci ungurii îs de vină (Duminică, 23 august 2009, 19:44)

    m3th0dman [anonim]

    Nici românii nu l-au primit cu avionul pe preşedintele maghiar pe aeroportul din Cluj; l-au trimis la Târgu-Mureş. Apoi nu l-au primit nici acolo şi a mers cu maşina.
    La vamă românii l-au verificat ca pe un om de rând, cu toate că era cu colana.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by