Ambasadele Marii Britanii din diferite colturi ale lumii se confrunta cu cereri neobisnuite din partea cetatenilor care solicita informatii despre starea vremii sau sfaturi legate de calmarea copiilor nedisciplinati. Personalul ambasadelor ar mai fi trebuit sa ajute in probleme precum prepararea gemului, impachetarea bagajelor sau gasirea ochelarilor de soare pierduti, relateaza BBC.

Alte cereri neobisnuite:

  • O femeie nemultumita de dimensiunile sanilor sai, proaspat mariti, dar si un barbat in cautarea unei anumite marci de pantofi in Italia au solicitat sfatul reprezentantilor britanici.
  • O mama a cerut consulatului din Florida sa ii ajute fiul sa isi impacheteze bagajul si sa il transporte la aeroport, intrucat acesta "nu se simte bine".
  • Un turist britanic aflat in Zambia le-a cerut conationalilor din reprezentanta diplomatica sa ii sune seful si sa anunte ca, din cauza ca a pierdut avionul, nu se poate prezenta la serviciu.
  • "Prepar gem - in ce proportie trebuie sa fie fructele si zaharul?" - este una dintre cele mai ciudate intrebari puse de turistii britanici.

Sunt suficiente motive pentru ca Ministerul Afacerilor Externe sa ia atitudine - intr-un comunicat, oficialii au subliniat ca reprezentantele diplomatice sunt menite sa ajute "britanici care intampina probleme reale in calatoriile in afara tarii". Daca au fost victimele unor infractiuni, accidente, si-au pierdut actele, s-au pierdut de grupuri sau familii, atunci desigur ca acestia vor fi ajutati, au aratat oficialii.

Consulul britanic la Alicante, Spania, Juliet Maric, a povestit ca multi turisti au impresia ca reprezentanta diplomatica este un "magazin de pe marginea drumului", iar acest lucru poate fi frustrant pentru angajati. "Va putem ajuta in probleme serioase - ati suferit un accident, v-ati pierdut pasaportul sau ati fost victima unei infractiuni", a spus Maric. "Insa nu va putem spune cine are permisiunea sa va foloseasca piscina, nu va putem plati taxiul si nici nu putem interveni in cursul de schimb valutar."