Asociatia Psihologica Americana: Incercarile de a schimba orientarea sexuala a homosexualilor sunt ineficiente si pot avea efecte grave

de A.N.     HotNews.ro
Joi, 6 august 2009, 13:26 Actualitate | Internaţional


 documente
(06 Aug 2009) PDF, 817KB
"Exista putine dovezi care sa demonstreze ca eforturile de a schimba orientarea sexuala a unui homosexual sau a unei lesbiene sunt eficiente", a afirmat, miercuri, Asociatia Psihologica Americana (APA), citata de CNN. Mai mult, intr-un studiu de 138 de pagini dat publicitatii, APA afirma ca astfel de eforturi pot avea efecte grave.

"Spre deosebire de cele afirmate de partizanii schimbarilor de orientare sexuala, exista dovezi insuficiente care sa sustina folosirea interventiilor psihologice pentru a schimba orientarea sexuala", a declarat Judith M. Glassgold, presedinta comisiei care a prezentat raportul in cadrul intalnirii anuale a APA, desfasurata in Toronto (Canada). Asociatia, care are sediul la Washington, numara peste 150.000 de membri.

Iata cateva dintre concluziile raportului realizat de APA, care a analizat rezultatele a 87 de studii intreprinse intre 1960-2007:
  • am descoperit ca aceste studii au, in marea lor majoritate, serioase probleme metodologice
  • cele cateva studii care prezinta dovezi relevante arata ca schimbarea de durata a orientarii sexuale a unui individ este rara
  • anumite studii sugereaza ca unii indivizi invata sa ignore sau sa nu actioneze in ceea ce priveste atractiile lor homosexuale. Aceste studii nu indica insa pentru cine este posibil acest lucru, cat de mult dureaza sau efectele lor asupa sanatatii mentale
  • eforturile de a schimba orientarea sexuala a unei persoane prin tratamente psihologice poate avea efecte grave, intre care pierderea dispozitiei sexuale, tendinte de suicid, depresie si anxietate
  • multi indivizi care au incercat sa-si schimbe orientarea si au esuat si-au descris experientele ca "un motiv semnificativ pentru suferinte emotionale si spirituale, precum si pentru o lipsa de incredere"
  • unele persoane au incercat sa-si schimbe orientarea sexuala deoarece se aflau in opozitie cu propriile credinte religioase
  • recomandam ca psihologii sa fie absolut sinceri cu pacientii in legatura cu viitorul care-i asteapta dupa schimbarea de orientare sexuala si sa-i ajute pe acestia sa-si exploreze presupunerile si obiectivele cu acelasi respect aratat atat religiei, cat si sexualitatii
Comisia a inceput sa lucreze in urma cu doi ani, pentru a raspunde temerilor rezultate din "eforturile de a promova notiunea ca orientarea sexuala poate fi schimbata prin psihoterapie sau abordarile care afirma in mod gresit ca homosexualitatea este o boala mentala".

The American Psychological Association a inlaturat homosexualitatea din lista sa de boli mentale in 1975.

Criticii contesta rezultatele studiului

Alan Chambers, presedintele Exodus International, a contestat insa rezultatele studiului, afirmand ca el insusi este o dovada ca terapia "are succes".

"Adevarul este ca sunt zeci de mii de barbati si femei care, la fel ca si mine, s-au identificat ca fiind homosexuali si lesbiene. Pentru mine  si pentru acesti oameni, adevarul este ca schimbarea este posibila", a declarat Chambers.

Chambers a spus ca transformarea lui din homosexual in heterosexual a inceput cu 18 ani in urma, el casatorindu-se cu o femeie acum 12 ani. O treime dintre cei care au apelat la serviciile oferite de grupul sau si-au schimbat orientarea sexuala, a declarat Chambers.

Alan Chambers este si autorul volumului "Leaving Homosexuality," aparut luna trecuta.


Citeste mai multe despre   
















2232 vizualizari

  • -4 (20 voturi)    
    Studiu fals (Joi, 6 august 2009, 13:54)

    vali [anonim]

    Sigur organizatiile de homosexuali au facut ,,lobby'' ,adica au platit la greu , pe langa Asociatia Psihologica Americana ca studiul sa le iasa favorabil .Ca altfel nu putem intelege concluziile aberante....
    • +3 (13 voturi)    
      De cand se ocupa APA de gay? din 1973 !!! (Joi, 6 august 2009, 14:43)

      Loveshit [anonim] i-a raspuns lui vali

      O simpla cautare pe Internet releva 2 informatii interesante:

      -APA nu are nici pe departe vreun monopol de organizare in USA si Canada, in afara acestor "psihologi" existand o APA a psihiatrilor (mult mai seriosi profesional, pt. ca nu admit psihanalisti si psihoterapeuti de bazar, ca APA pro-gay). Oricine are luata vreo diploma de psi (indiferent de facultate, institut, public, privat, de 4 sau 8 ani, etc.) poate fi membru al acestei APA, in timp ce pt. a fi membru al APA psihiatri, trebuie sa ai terminata si medicina si o facultate de psihologie acreditata !

      -APA se chinuie sa promoveze homosexualitatea inca din anii 60', iar in 1973 a publicat primul "studiu" care "demonstra" ca a fi sodomit, pederast, gay, homo, lesbi, etc. nu este o "tulburare mentala". Si asta pentru ca exista mii de experti psihiatri si psihologi, terapeuti, grupati in NARTHA, asociatie care promoveaza complementaritatea sexuala barbat-femeie la specia umana (adica diviziunea naturala).
      http://en.wikipedia.org/wiki/National_Association_for_Research_%26_Therapy_of_Homosexuality

      In afara de faptul ca APA evita ca draku tamaia sa comenteze studiile genetice ce arata ca homosexualitatea e legata de o mutatie genetica, deci o anomalie in copierea si transmiterea ADN (pt. ca asta ar demonstra de fapt ca a fi gay e o anomalie genetica, o tara), metoda lor de a ajunge la "concluzii stiintifice" e chiar impresionant de simpla:
      -se iau 90% din studiile anterioare si se proclama ca nu sunt viabile
      -sunt retinute doar cateva studii 'relevante', alea care culmea, arata ca o conversie e "rara" (adica sustin teza APA din 1973) !
      -studiile contrare APA sunt considerate "incomplete, insuficiente".

      Promovarea pederastiei are ca efecte sterilizarea unei parti din patrimoniul genetic uman, combaterea natalitatii, distrugerea valorilor familiale traditionale.

      Exhibitionismul si afisarea agresiva prin parade si marsuri nu face decat sa intretina un profund sentiment general de respingere a homosexualitatii.
  • -4 (14 voturi)    
    Asociatia Psihologica Americana: Incercarile de a (Joi, 6 august 2009, 13:57)

    Vulturul [anonim]

    Si ne intrebam de ce nu se poate, ca un om bolnav, cum sunt cei pe inversi-homo-lesbi, nu se pot trata cu ajutorul doctorului psihologic. De ce? Pentru ca problema acestor bolnavii, nu consta intr-o tulburare psihologica, ci de constitutia lor , de faptul ca ei sunt oamenii.
    Bun, deci nu se poate face nimic? Fals! Dar ce se poate face? Ehe e o reteta simpla dar cea mai complicata in acelasi timp.
    Trebuie ca omul sa nu se mai creada propriul Dumnezeu, si va dau si un exemplu. De masturbare cum se poate scapa? Prin a te insura, corect, dar daca nu te insori, si mai ai si 33 de ani, si nu ai inceput viata sexuala? Oho tu esti nebun, mi se poate reprosa, si ati avea dreptate daca n-ar exista Dumnezeu! Insa El exista, si prin slujitorii sai din singura Biserica crestina-Ortodoxa, mi-a dat si tratamentul la masturbare:
    Il intreb pe preot, cum scap parinte de acest pacat,( aceasta boala-si rusine pseudopsihologiilor care indemnati tinerii sa faca aces pacat, aceasta boala oribila- stiti ca baietii care se masturbeaza ajung debili mintali, iar felele fac cancer de col uterin!) si preotul, care poate sa il trateze si pe acesti nefericitii-gay si lesbi, imi spune: ATENTIE!!! citeste un capitol din Vechiul Testament su unul din Noul Testament, si gata am scapat, am simtit cum ceva de pe creier din subconstient se rupe de mine si dispare!
    Astfel boala este sufleteasca nu psihologica-ateiilor care nu vreti sa-l cunoasteti pe Hristos, datorita patimilor in care traiti-desfrau, avort, onanie, viclenie, minciuna etc, insa nu dezamagiti, lasati aceste boli sufletesti care va vatama si trupul si o sa va vindecati, altfel nu mai vindeti gogosii rasuflate cu prostiile voastre! Homosexualitatea, lesbianismul se trateaza numai de doctorul sufletelor si nu de oamenii bolnavi si ei de neacceptarea conditiei de fiinta a lui Dumnezeu, si vor sa fie animale evoluate.
    • +5 (5 voturi)    
      Asa..asa.. (Joi, 6 august 2009, 14:08)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Vulturul

      Tulaiiiiiiiiii.....
    • 0 (4 voturi)    
      catre Vulturul (Joi, 6 august 2009, 14:22)

      vali [anonim] i-a raspuns lui Vulturul

      chiar daca ai dreptate , tonul cu care iti exprimi atitudinea este un pic cam dur,
    • +8 (12 voturi)    
      lol (Joi, 6 august 2009, 14:41)

      bryze [anonim] i-a raspuns lui Vulturul

      "stiti ca baietii care se masturbeaza ajung debili mintali, iar felele fac cancer de col uterin!) "
      = cea mai mare aberatie pe care am auzit-o, daca ar fi adevarat, 99.99% din baieti ar fi debili mintali !!! lol
    • +2 (8 voturi)    
      Atentie la exagerari (Joi, 6 august 2009, 14:54)

      Soimul [anonim] i-a raspuns lui Vulturul

      Sa pui absolut totul pe seama credintei e la fel de extremist si de absurd ca cei care pun promovarea sodomiei pe seama "libertatii si progresului". E felul tau personal de a rezolva o problema, el poate corespunde si altora insa in mod sigur nu merge pentru toti.

      Nu uita ca traiesti intr-o societate unde "Dumnezeu e mort", "ideologiile au pierit", "goana dupa bani domneste", o societate profund destructurata unde exista dispret fata de traditie si radacini spirituale, in care "valori" au ajuns sa fie prostituatele minore care iau de barbat milionari batrani, unde "sexul vinde", etc.

      Homosexualii si lesbienele, in asteptarea zilei in care ingineria genetica va reusi sa repare anomalia care-i face sa se comporte astfel, isi pot trai viata si orientarea sexuala devianta in mod discret, in intimitatea vietii private. E dreptul lor, si eu il recunosc. Ma deranjeaza doar comportamentele violent exhibitioniste si propaganda porhomosexuali.

      Societatea are un interes vital, de supravietuire, in a promova si proteja legal familia heterosexuala, in timp ce a promova homosexualitatea nu ii aduce absolut nimic, nici un beneficiu peren, dimpotriva. Statul nu trebuie sa reglementeze viata sexuala, doar sa protejeze familia heterosexuala pt. a avea o perpetuare a speciei umane si sa interzica relatii cosanguine care pot duce la degenerare si tragedii familiale.

      Strict pragmatic, utilitarist, viata sexuala intereseaza statul doar atunci cand atinge insasi existenta si stabilitatea sociala. Punctul de vedere religios e irelevant pe termen f. lung, insa conteaza in orice societate in care credinciosii sunt majoritari, democratia necesita votul majoritar, nu dictatura vreunei minoritati !
      • +1 (1 vot)    
        ok (Vineri, 7 august 2009, 13:41)

        deepstereo [anonim] i-a raspuns lui Soimul

        In mare parte sunt de acord cu tine. Sunt homosexual si nu etalez orientarea mea pe strazi, viata mea personala decurge intr-un mediu intim si privat, cum ar trebui sa fie viata sexuala al oricarui alt heterosexual sau homosexual. Pana la urma viata mea sexuala ma priveste DOAR pe mine si pe partenerul meu. Cred ca indiferent de orientare, este absolut necesar sa respecti anumite limite ale decentei, pentru ca asa se poarta in societate. Ceea ce nu accept e ca majoritatea sa ma judece pentru preferintele mele sexuale care tin numai de mine si de partenerul meu si nu au nici un fel de legatura cu societatea.
        Eu cred ca homosexualii nu sunt o amenintare la familie sau valorile ei si daca ar fi legal sa ma casatoresc cu un barbat, nu ar privi pe nimeni aceasta chestie si nici nu cred ca ar afecta societatea in vre-un fel. Pana la urma fiecare decide cu cine sa-si petreaca viata si statul garanteaza dreptul la viata privata a fiecarui cetatean. Nu accept dictatura vre-unei minoritati, dar democratia nici nu inseamna dictatura vre-unei majoritati. Toti ne nastem egali in fata legii. Deci majoritatea nu poate decide pentru mine ce este acceptat in viata mea privata sau nu s.a.m.d
  • +1 (9 voturi)    
    nu exista (Joi, 6 august 2009, 14:22)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    orientare sexuala. Exista orientare politica, turistica, etc.. Exista doar preferinte sexuale.
  • +6 (12 voturi)    
    e clar (Joi, 6 august 2009, 14:33)

    motanul danila [anonim]

    Parerea mea e ca acest studiu e corect, eforturile de a schimba orientarea sexuala a unei persoane pot avea efecte grave.... uitati numai ce a patit saracu' Vulturul care scrie mai sus, pare destul de grav incoerenta, confunda termenii si notiunile, a pierdut legatura cu realitatea.... grav, grav
  • +4 (10 voturi)    
    masturbarea (Joi, 6 august 2009, 14:37)

    lupu [anonim]

    nu se poate raspunde decat printr-un banc - e raspunsul cel mai adecuat acestor comentarii din evul mediu:
    daca dumnezeu ar fi fost impotriva masturbarii, ne-ar fi facut bratele mai scurte... :)

    la fel: daca nu ar fi vrut sa existe homosexualitate sau lesbianism, pur si simplu nu le-ar fi inventat!
  • +1 (9 voturi)    
    amazon despre cartea lui Chambers (Joi, 6 august 2009, 14:39)

    ginel [anonim]

    "When a gay man or woman is faced with the reality that a growing and vibrant life in Jesus Christ is incompatible with their sexual attractions, what exactly does he or she do? What steps can be taken toward leaving the gay life and identity?

    In this accessible book Alan Chambers, president of Exodus International, explains the process and clarifies the expectations for those who are skeptical of change or frustrated by an ongoing struggle with same–sex attraction.

    Readers will learn how to

    * enter into a new life in Christ
    * set realistic and healthy expectations
    * build authentic community
    * learn to forgive
    * overcome the power of sexual addiction"

    Adica inca un besmetic care are o problema de contradictie intre cum e si educatia religioasa.
  • -2 (8 voturi)    
    Adevarul e... (Joi, 6 august 2009, 15:12)

    Vorbe goale [anonim]

    ...ca exista abordari care "afirma in mod gresit ca homosexualitatea este o boala mentala", cand in realitate aceasta este doar o deviatie comportamentala dobandita, adica o perversiune scabroasa.
  • 0 (4 voturi)    
    Cateva precizari (Joi, 6 august 2009, 17:26)

    doctor in psihologie [anonim]

    Traducerea catorva paragrafe ale comunicatului APA nu e foarte clara. Asociatia Psihologilor din America spune ca nu exista dovezi suficiente in toata literatura de specialitate din ultimii 47 de ani ca interventiile clinice au dus la schimbarea orientarii sexuale in mod masurabil si de durata. Cu alte cuvinte, foarte multe din studiile publicate au probleme metodologice si nu demonstreaza clar ca s-a produs o schimbare in atractiile sexuale ale unei persoane.

    O recomandare a comisiei APA e ca psihoterapeutii nu trebuie sa impuna un rezultat unui client, ci sa exploreze cu clientul mai multe posibilitati de identitate, care sa tina cont, acolo unde e cazul, si de credintele religioase ale persoanei respective dar si de motivatia de a face eforturi de schimbare a orientarii sexuale, in contextul stigmei sociale.

    Cel pe care-l citati in articol, Alan Chambers, ca fiind un lider al unei organizatii care ofera sprijin pentru schimbarea identitatii sexuale nu a afirmat ca si-a schimbat atractiile sexuale, ci doar identitatea. Ceea ce a afirmat si se poate gasi pe internet este ca nu se mai identifica sub eticheta de homosexual sau gay si nu mai practica acel comportament sexual, dar ca in toata experienta lui de lucru in domeniul asta nu a intalnit o persoana care sa isi fi schimbat orientarea sexuala de la homo la hetero. El se refera mai ales la acele persoane care sunt exclusiv atrase de acelasi sex, nu se refera la cei care sunt atrasi de ambele sexe si isi pot alege.

    Fiecare ar trebui sa aiba libertatea de a se casatori cu o persoana de sex opus chiar daca este predominant atras/atrasa de acelasi sex. Din pacate, societatea ii respinge pe indivizii care nu sunt tipici din punct de vedere fizic si comportamental si asta e unul din motivele pentru care ei ajung homosexuali, faptul ca sunt respinsi, hartuiti si izolati de cei de acelasi sex si chiar de sexul opus.
  • +3 (5 voturi)    
    Precizare 2 (Joi, 6 august 2009, 17:34)

    doctor in psihologie [anonim]

    Titlul nu este corect si nu reflecta nuanta pe care Asociatia Psihologilor Americani a vrut sa o transmita. APA nu spune ca incercarile de a schimba orientarea sexuala sunt ineficiente, ci spune ca studiile din domeniu nu aduc suficiente dovezi ca acest lucru este posibil. E o nuanta foarte importanta: nu exista dovezi suficiente ca este posibila schimbarea orientarii sexuale si in unele cazuri poate fi daunator. Insa exista si putine cazuri in literatura de specialitate in care unele interventii au dat rezultate in special cu persoanele care erau atrase de ambele sexe (Kinsey 2, 3 si 4).

    Pe de alta parte, aceste studii nu au folosit masuratori fiziologice ale orientarii sexuale, de genul erectiilor sau al activitatii cerebrale in zonele responsabile cu excitarea sexuala. Deci astfel de rezultate sunt in principal evaluate in urma raportarilor subiective (self-reports), nu in urma unor masuratori obiective.
  • 0 (4 voturi)    
    hmmm... (Joi, 6 august 2009, 18:34)

    andrei [anonim]

    ideea e ca si abordarea problemei, pana acum cel putin, este gresita. Ar trebui o abordare intai genetica....pentru ca marea majoritate a informatiilor despre noi le gasim in gene. A doua abordare ar trebui sa fie una strict comportamentala....pentru a observa ce anume motiveaza repetarea comportamentului homosexual. Deci in speta ar trebui mai intai depistata originea ... deviantei.,,,apoi motivatia intrinseca de repetare a comportamentului deviant. Dar asta e doar o idee pentru ca pt a trata o problema de genul...sunt f multe variabile ce trebuie luate in calcul...oricum cred ca ar trebui pus accent pe originea deviantei si pe repetarea comportamentului deviant...sa intelegem dezvoltarea lui...
  • -1 (3 voturi)    
    Asociatia Psihologica Americana (Joi, 6 august 2009, 21:27)

    floram [utilizator]

    venea cu o idee "revolutionara" acum vreo doi ani, cum ca pedofilia ar fi genetica si violul nu are repercursiuni negative asupra copilului. nu inteleg de ce unii iau in serios...
    • +1 (1 vot)    
      Eu zic (Vineri, 7 august 2009, 1:09)

      me [anonim] i-a raspuns lui floram

      Eu zic sa si demonstrezi ca APA a venit cu ce zici tu, ca multa lume apare cu zise din astea, dar se opreste la atat. E totusi cea mai mare asociatie a psihologilor de pe glob, iar o parte din cei implicati in task force-ul asta sunt psihiatri, deci nu doar psihologi. E vorba de oameni de meserie, care atunci cand spun ceva se bazeaza doar pe experienta si studii, nu vorbeste gura fara ei...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version