Presedintele companiei Air France a declarat joi ca "nu este convins" ca senzorii de viteza defecti au provocat prabusirea avionului Airbus 330 in Oceanul Atlantic, la inceputul saptamanii trecute, informeaza AFP. Pierre-Henri Gourgeon a adaugat insa ca firma sa va inlocui oricum senzorii. Toate cele 228 de persoane aflate la bordul aparatului si-au pierdut viata dupa ce avionul, ce efectua o cursa Rio de Janeiro-Paris, s-a prabusit lunea trecuta in Oceanul Atlantic.

Intrebat de ziaristi de ce compania Air France nu a dat mai multa atentie suspiciunilor legate de senzorii de viteza de pe avioanele A330, Pierre-Henri Gourgeon a raspuns enervat: "Deoarece nu sunt sigur ca acestea au fost cauza accidentului".

Gourgeon a precizat apoi ca firma sa va inlocui oricum senzorii.

Oficialul Air France a declarat ca autoritatile franceze care ancheteaza accidentul sunt singurele care vor face declaratii legate de cauzele prabusirii, la 1 iunie, a zborului AF447.

La cateva zile dupa accident, publicatia Le Monde a sustinut ca avionul Airbus A330 zbura cu o viteza "eronata", iar pilotii nu au realizat acest lucru in momentul in care au intrat intr-o zona de turbulenta.

In plus, o serie de mesaje automate transmise de avion intriga specialistii.

Ziarul O Globo afirma ca analiza unei serii de mesaje automate trimise de Airbus A330 in minutele care au precedat tragedia indica o suita de pene in momentul in care avionul a intrat intr-o formatiune densa de nori cumulo-nimbus, pe care in mod normal ar fi trebuit sa o evite.

In patru minute, sistemul automat al aeronavei a emis mesaje de pana in cazul sistemelor ADIRU, ISIS, PRIM1 si SEC1. Ultimul mesaj, trimis la ora 2,14 GMT, era de "viteza verticala", ceea ce inseamna cadere libera.