Operatiunile de cautare a ramasitelor avionului Air France 447 prabusit luni dimineata in apele Atlanticului continua cu aceeasi intensitate. Misterul disparitiei acestuia ramane de nepatruns, dupa ce armata braziliana a anuntat ca fragmentele de avion gasite zilele trecute nu proveneau de la acesta, relateaza AFP.

UPDATE Inainte de tragedie, aeronava a transmis, in mai putin de cinci minute, 24 de mesaje automate de anomalie, a anuntat sambata Biroul pentru Anchete si Analize francez BEA, care coordoneaza ancheta.

In total, 24 de mesaje ACARS (despre anomalii, pene sau intreruperi ale functionarii sistemelor) au fost trimise intre orele Romaniei 5.10 si 5.14 de avionul Airbus care parcurgea ruta Rio de Janeiro-Paris, a anuntat Alain Bouillard, insarcinat cu ancheta in cadrul BEA.

Ultimul mesaj cu privire la pozitia avionului a fost trimis la ora Romaniei 5.10. Potrivit directorului BEA, Paul-Louis Arslanian, au fost trimise diferite mesaje despre sisteme aflate "in pana sau oprite", printre care si sistemul de pilot automat.

Mesajele de anomalie sunt transmise automat avion si in cazurile in care un sistem a fost oprit deliberat de piloti, a subliniat specialistul francez.

Operatiunile de cautare continua

Conditiile meteorologice nefavorabile au ingreunat operatiunile aeriane de cautare. Din acest motiv, Franta a trimis in zona un submarin nuclear de atac, Emeraude care, incepand de sambata, isi foloseste sonarele pentru a incerca sa gaseasca cutiile negre la circa 1000 de kilometri nord-est de coasta braziliana.

"Nu am gasit nimic", a recunoscut vineri generalul Ramon Cardoso, seful departamentului de control al traficului din zona, intr-un briefing de presa de la Recife. "Cautarile nu vor inceta", ci vor continua pana cand "va fi omeneste imposibil sa se mai gaseasca ceva". De asemenea, ramasitele descoperite joi nu erau "nimic mai mult decat gunoi, provenit de la nave, probabil".

Obiectele reperate in cursul ultimelor zile dintr-o zona de cinci kilometri, precum un fotoliu de avion, fire electrice si izolatia interna a avionului "nu mai sunt vizibile", a mai spus Cardoso, in special din cauza curentilor care le-au dispersat. "Resturile sunt mici, iar zona este mare. Este posibil ca aceste fragmente care pluteau sa se fi scufundat", a explicat el.

Sambata, un avion radar R-99 - cel care a reperat primele fragmente - pleaca din arhipelagul Fernando de Noronha pentru a cerceta zona si a transmite datele culese avioanelor braziliene care vor decola ulterior, a mai anuntat Ramon Cardoso.

Sansele de a mai gasi supravietuitori sunt insa "infime", a conchis Cardoso.

Fara cutiile negre, nici o informatie

Lipsiti de datele pe care cutiile negre le-ar furniza, specialistii nu pot decat sa lanseze ipoteze privind prabusirea si disparitia avionului Airbus, cu 228 de persoane la bord. Totusi, ipoteza unei probleme tehnice majore se intareste dupa divulgarea unor elemente ale anchetei franceze, care a evidentiat probleme la sistemul de masurare a vitezei avionului si a determinat constructorul Airbus sa trimita o recomandare tuturor clientilor sai cu privire la proceduri de urmat in caz de incoerenta a vitezelor masurate.

Aparatul A330 avea mai multe computere de bord pentru masurarea vitezei si "se confirma faptul ca a existat o incoerenta" intre valorile afisate de acestea, a explicat un purtator de cuvant al BEA, organismul francez insarcinat cu ancheta tehnica asupra accidentului.

Avionul transmisese o serie de mesaje automate de mentenanta, care anuntau in diferite defectiuni ale sistemelor.

De asemenea, in zona a fost confirmata "prezenta in apropierea rutei prevazute a avionului deasupra Atlanticului" a unor fronturi de furtuna caracteristice regiunilor ecuatoriale.

Ministrul francez al apararii nu exclude ipoteza unui atac terorist asupra avionului, desi nici o revendicare nu s-a facut auzita pana acum.