O echipa de astronomi de la Carnegie Institute a anuntat miercuri descoperirea unei bule enorme de gaz ce ar putea data de la aparitia universului si care ar putea fi stramosul unei galaxii, informeaza bbc.co.uk.

Pe baza unor observatii facute de telescoapele de pe varful Mauna Kea din Hawaii in randul a 207 galaxii indepartate, cercetatorii au calculat ca obiectul exista cand universul nu avea decat circa 800 de milioane de ani, potrivit studiului ce urmeaza a fi publicat in Astrophysical Journal.

Astronomii au denumit obiectul Himiko, dupa o regina japoneza misterioasa si legendara. Himiko se afla la circa 12,9 miliarde de ani lumina distanta si se intinde pe 55.000 de ani-lumina, o marime care constituie un record pentru perioada respectiva in istoria universului si care corespunde razei discului pe care il formeaza Calea Lactee.

Astronomii nu pot determina originile sale fizice, intrucat imaginile furnizate de telescopul Subaru sunt foarte sterse.

Exista doua ipoteze avansate de oamenii de stiinta. Ar putea fi vorba de o bula enorma de gaz ionizat a carei energie este inghitita de o gaura neagra sau rezultatul coliziunii dintre doua mari galaxii formate de curand. A doua ipoteza este cea a unei singure galaxii gigantice cu o masa de 40 de miliarde de ori mai mare decat a Soarelui nostru.

"Cu cat ne uitam mai departe in univers, cu atat ajungem mai departe in timp", a explicat seful echipei de cercetare de la Carnegie Institute, Masami Ouchi. "Sunt foarte surprins de aceasta descoperire pentru ca nu mi-am imaginat ca un obiect atat de mare ar fi putut exista la scurt timp dupa nasterea universului", a adaugat el.

Varsta universului este estimata la 13,7 miliarde de ani.