Stephen Hawking, spitalizat in stare foarte grava

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 21 aprilie 2009, 13:59 Actualitate | Internaţional


Astrofizicianul britanic Stephen Hawking, care este tintuit intr-un scaun cu rotile de mai multi ani a fost internat in stare foarte grava la spital, au anuntat reprezentantii Universitatii Cambridge, citati de AFP. Hawking a devenit celebru in intreaga lume, odata cu publicarea cartii "Scurta istorie a timpului", un mare succes al literaturii stiintifice.

Stephen Hawking, in varsta de 67 ani, este cunoscut pentru studiile sale legate de univers si gravitatie.

Diagnosticat la varsta de 22 de ani cu ASL (scleroza amiotrofica laterala), boala pentru care nu se cunoaste niciun remediu, Hawking se deplaseaza cu un carucior cu rotile si comunica prin intermediul unui calculator si al unui sintetizator vocal.

"Profesorul Hawking este foarte bolnav si a fost dus cu salvarea la spitalul din Cambridge", a spus un purtator de cuvant.

Telul astrifizicianului nu este altul decat sa ajunga la "cunoastere completa a universului", iar lucrarile sale incearca sa unifice teoria relativitatii cu teoria cuantica.

Hawking a devenit celebru in toata lumea in 1988, odata cu aparitia cartii "Scurta istorie a timpului", care analizeaza concepte complexe precum "Big Bang-ul" sau "gaurile negre", intr-o maniera accesibila publicului larg.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4717 vizualizari

  • +14 (16 voturi)    
    Becali si Hawking. (Marţi, 21 aprilie 2009, 14:17)

    Einstein [anonim]

    In Romania un om ca Becali este mult mai apreciat decat Hawking.Asta spune totul despre nivelul de instructie al cetatenilor.
    • +11 (11 voturi)    
      .... (Marţi, 21 aprilie 2009, 14:41)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Einstein

      Pai daca nu apare la OTV cum dracu vrei sa devina vedeta pe plaiurile mioritice? Poate daca brusc DD devine interesat de unirea teoriilor cuantice si relativiste. Si el si Nikita si restul faunei care se produce pe acolo. Ceea ce ma indoiesc ca se va intampla.
    • -10 (12 voturi)    
      Sfarsitul stiintei-ce a fost inainte de Big Bang? (Marţi, 21 aprilie 2009, 14:42)

      Big Bang [anonim] i-a raspuns lui Einstein

      Stiinta nu va putea explica niciodata care este originea universului si ce a existat inainte de big bang.Oamenii de stiinta nu pot raspunde la aceste intrebari deoarece universul este mult mai complex decat poate pricepe mintea umana.
      • +5 (7 voturi)    
        @Ding Dang (Marţi, 21 aprilie 2009, 14:58)

        Manole Buican [anonim] i-a raspuns lui Big Bang

        Tu de unde stii, mai Ding Dang? Bagi tu mana in foc pentru ceea ce sustii? Sau doar te-ai trezit vorbind? Nici macar mintea ta nu stii cat e de complexa sau cat paote produce.
        • -12 (12 voturi)    
          Omul nu va putea intelege universul niciodata. (Marţi, 21 aprilie 2009, 15:04)

          Big Bang [anonim] i-a raspuns lui Manole Buican

          Deoarece suntem parte din univers, din misterul pe care incercam sa il rezolvam.Care este cauza Big Bang? Oamenii de stiinta ridica neputinciosi din umeri la acesta intrebare.
          • -9 (9 voturi)    
            Oul sau Gaina? (Marţi, 21 aprilie 2009, 15:12)

            Big Bang [anonim] i-a raspuns lui Big Bang

            Cercetatorii a ajuns cu descrierea evenimentelor pana la timpul Planck la mai putin de o miliardime de secunda de la Big BANG dar savantii nu au dat nici o explicatie referitoare la cauza producerii Big Bang. Stiinta a dovedit ca are limite-nu va putea explica niciodata cum s-a nascut universul.
            • +4 (6 voturi)    
              Big Bang are gauri in cap (Marţi, 21 aprilie 2009, 15:39)

              anonim [anonim] i-a raspuns lui Big Bang

              "Cercetatorii a ajuns" ... invata sa scrii, mane si apoi da-te savant...
              • +2 (2 voturi)    
                mai bine lasa-l (Marţi, 21 aprilie 2009, 23:27)

                gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui anonim

                mai bine lasa-l in pace, caci prostul daca nu e si fudul nu-i prost destul :)
          • +2 (6 voturi)    
            Mda,logica de doi lei... (Marţi, 21 aprilie 2009, 15:41)

            Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui Big Bang

            Omul e parte din procesul bioevolutiv planetar si tot a fost in stare sa inteleaga in mare mecanismul evolutiei biologice,gratie lui Charles Darwin.De ce n-ar fi in stare sa inteleaga si natura fundamentala a Universului?Pentru ca numai "Doamne-doamne" are monopolul acestei cunoasteri?Ce Dumnezeu penibil,intunecat si secretos supureaza din creierele unora...Dar daca Adevaratul Dumnezeu are nevoie de Om pentru a intelege natura ultima a Universului?Cam ca un artist care picteaza o panza,sub imboldul unui act Creator pe care nu-l intelege dar apoi--intr-o clipa de gratie--contemplarea propriei sale picturi ii releva insusi secretul Artei...Sau ca un parinte care spera in taina ca propriii lui copii ii vor implini vechile aspiratii spirituale pe care el,parintele,nu a fost capabil sa le atinga in tineretile sale irosite zadarnic in orgii si desfrauri soldate cu aparitia respectivelor progenituri...Am impresia ca unii,atunci cand deschid gura (ma rog,in cazul de fatza: tastatura) sa comenteze despre "Dumnezeu" se cred din start omniscienti,toate verdictele lor par apodictice.N-ar strica mai multa smerenie a spiritului,realitatea este ca posibilitatile sunt infinite cand e vorba de totalitatea fiintei--Universul...E un truism filosofic,dar cultura filosofica a unora lasa mult de dorit...
            • -2 (4 voturi)    
              conditia umana! (Marţi, 21 aprilie 2009, 17:27)

              nelu [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

              poate doar atunci cand vom acepta faptul ca spatiul si timpul ne subjuga intr-un mod ireversibil,vom si intelege(nu neaparat in mod rational)ca fiinta umana este conditionata mai mult decat si-ar putea imagina! pana cand cineva nu va raspunde la 3 intrebari fundamentale: de unde venim? cine suntem? si unde mergem? , nu vom fi decat niste "oi pe turma lui Gigi"!
              • 0 (2 voturi)    
                Gi-gi?Poate "J.J." Thomson,"tatal" electronului! (Marţi, 21 aprilie 2009, 18:32)

                Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui nelu

                Cu totii facem parte din "turma lui J.J.",traim in Era Electronicii,chiar acum ne folosim de o aplicatie a Stiintei Electronicii pentru a comunica si a schimba idei filosofice.Aaahhh,filosofia,prima mea dragoste!As discuta la nesfarsit pe teme filosofice dar nu m-am nascut in secolul care trebuia.Babuinii astia subumani care ne conduc m-au fortat sa ma fac Haiduc,ei sunt dusmanii conjurati ai Spiritului,nu prietenii lui.O curatenie generala se impune,opinez ca la fetzele lor parlamentare de cartof ar fi numai buni niste gandaci de Colorado (zona Grand Junction,400 de metri in subteran).Dar sa nu divaghez,ca neavizatii nu vor mai pricepe nimic din apropourile mele subtile...Sa-ti raspund la comentariu:nu sunt kantian,nu cred ca spatiul si timpul sunt notiuni apriorice care ne limiteaza cunoasterea "lucrului-in-sine".Nimic nu ne limiteaza cunoasterea lucrului in sine,din cate putem cunoaste stiintific astazi. "Critica Ratiunii Pure" a lui Kant e o lucrare extrem de discutabila si plina de erori de logica,doar eu am identificat vreo 15-16. Plus ca s-a dovedit deja ca timpul exista ca o realitate obiectiva,si--culmea!--tocmai in urma unui experiment de testare a Teoriei Relativitatii,care afirma ca...timpul e relativ! E vorba de efectul de "dilatare" a timpului de viata al miuonilor din razele cosmice,miuoni care se misca cu viteze relativiste.Vreau sa cred--si e o teza 100% rezonabila,conforma cu datele Stiintei--ca nu suntem conditionati intrinsec decat de propria noastra ereditate,Fiinta Umana poate fi spiritualmente libera,complet libera,ca Pasarea Maiastra.Libera sa imagineze orice,sa gandeasca inconceptibilul,sa cucereasca nemarginirea Spatiului Cosmic.Dar,desigur,toate acestea nu vor putea deveni o "moda" civilizationala decat dupa ce vor fi exterminati toti cei care vor sa mentina Controlul Absolut asupra Fiintei Umane.E vorba de politicieni,evident.Si de popi,ca prea au devenit niste nesimporci.Asa sa ne ajute Adevaratul Dumnezeu!!!Amin!
                • +1 (3 voturi)    
                  Pintea Haidute! (Marţi, 21 aprilie 2009, 19:12)

                  cocosila [utilizator] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

                  l-ati vazut cumva pe zdreanta
                  cel cu ochii de faianta?
                  ...ala care foloseste cuvinte mai mari decat casa poporului si mananca de pe jos pentru ca mama lui nu il lasa sa se joace cu copiii cand era mic si il tinea legat de calorifer si-i dadea sa manance mentosane.
                  • 0 (2 voturi)    
                    Pintea: Humanity--Hour Zero... (Marţi, 21 aprilie 2009, 20:02)

                    Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui cocosila

                    Habar n-am despre ce elucubrezi,bre,Cocosila...Hopa! Stai,m-a izbit dintr-odata inspiratia! Interpretez "comentariul" tau scris in doi peri: "Pintea,dragule,nu te mai agita-n figuri,tot muritor de foame ramai,NOI nu dam doi lei pe tine,esti un loser congenital,NOI dictam cine si in ce masura are acces la resurse in tara asta".Corect in proportie de 99,99%,nu-i asa??Uite de-aia o sa ajung eu pana la urma sa sterg pe jos cu voi,ca sunt mai istet decat va imaginati.Si mai bazat,dar asta o sa se vada mai tarziu,nu acum...Acum sunt doar un loser amarat si dispretuit care foloseste vorbe mari,mari cat sufletul lui...Respecta-mi rolul provizoriu,ignora-ma.Dormi somnul ratiunii.Ca vad ca nu stii ce se naste din el...
          • +4 (4 voturi)    
            crezi tu ca nu va dezlega misterul (Marţi, 21 aprilie 2009, 15:44)

            ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Big Bang

            Mama Omida e pe-aproape !
          • +5 (5 voturi)    
            S-a aflat. (Marţi, 21 aprilie 2009, 16:18)

            Olaru [anonim] i-a raspuns lui Big Bang

            Vai nu sunteti la curent cu noile descoperiri de cativa ani incoace. Si cauza lui Big Bang s- a aflat, cat si ce a existat inainte de Big Bang.
            Cauta pe net.
      • +3 (3 voturi)    
        UPDATE (Marţi, 21 aprilie 2009, 16:15)

        Ion [anonim] i-a raspuns lui Big Bang

        Se cam stie ce a fost inainte de Big Bang. Se presupune ca ar fi existat numai campuri magnetice paralele. Si se pare ca ar fi cea mai logica explicatie.Cauta pe net, poate gasesti.
        F bune documentare pe canalul History, insa Discovery s-a pierdut de mult.
      • +4 (4 voturi)    
        niciodata (Marţi, 21 aprilie 2009, 17:54)

        dami365 [utilizator] i-a raspuns lui Big Bang

        Never say never!
    • +11 (13 voturi)    
      aprob... (Marţi, 21 aprilie 2009, 14:58)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Einstein

      in primu rand vreau sa spun ca sper sa-si revine Hawking.

      in rest ai perfecta dreptate...
      ultima data cand am vazut la stiri laureatii premiilor nobel a fost.... niciodata....
      in schimb an de an oscaru, premiile mtv cum dracu se numesc... inclusiv cele mai proaste filme, nuntile fotbalistilor, ale manelostilor s.a.m.d. ...

      in stilu asta ... in cateva sute de ani o sa traim iar in pesteri... da o sa stim ce face orice persoana ce apare la 0TV (si celelalte tembeliziuni) la orice ora din zi sau din noapte
    • +2 (2 voturi)    
      eu as zice altceva! (Marţi, 21 aprilie 2009, 15:06)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui Einstein

      Ce sa asteptam de la niste oameni, care la orice subiect, comenteaza despre Becali sau despre Guvern! Bunicu'meu ar fi zis: ce are ..ula cu prefectura?
  • +15 (15 voturi)    
    pacat (Marţi, 21 aprilie 2009, 14:19)

    Hiksos [anonim]

    intr-adevar un om de care sincer imi pare rau... oare cati dintre noi ar fi avut puterea sa reziste unei asemenea boli si sa duca o munca imensa intr-un domeniu atat de complex. pacat ca tinerii aud mai mult de manelisti, de fecali si tot felu de fetishcane spalacite si superficiale, iar astfel de oameni cu un caracter aparte si care s-au facut remarcati prin munca si inteligenta sunt amintiti doar cand ajung in situatii limita, chipurile "senzationale"

    daca exista un om pe lume asta cu care as vrea sa stau fata in fata in top 3 se situeaza clar Hawking
  • +9 (11 voturi)    
    :(((( (Marţi, 21 aprilie 2009, 14:43)

    Ioan [anonim]

    oriunde in lume, nimeni nu poate fi comparat cu el.
    cred ca este, inca, cea mai stralucita minte in viata.
    l-am vazut la Cambridge, i-am citit Istoria si imi pare rau ca nu i-am strans mana niciodata.
    Si sa ii multumesc.
  • +5 (5 voturi)    
    . (Marţi, 21 aprilie 2009, 14:46)

    TERENONLINE [anonim]

    intr-un alt adevar... o capacitate omul (d.p.d.v condensatoriu informational); altfel... mult prea pesimist cu privirea la soarta universului (a omenirii, a omului, a... dincolo de Om). tinand cont de conditia lui fizica: nu cred ca as fi avut taria lui de a continua...
    .
    totusi privind acelasi univers, il vedem diferit!
  • +3 (5 voturi)    
    stephen (Marţi, 21 aprilie 2009, 15:42)

    exxo [anonim]

    Orice critica despre Stephen n-are valoare. N-aveti cum sa intelegeti un om atat de inteligent si intelept. Pacat ca el si altii care au contribuit enorm pt umanitate apar la stiri NUMAI cand se afla in stare critica. Stephen is my idol! :) Get well soon!
    • +2 (6 voturi)    
      Da,ai dreptate,prietene. (Marţi, 21 aprilie 2009, 16:16)

      Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui exxo

      Hawking e un om foarte intelept si inteligent.A fost si idolul meu in tinerete (anii '80-'90).Trebuie insa sa adaug ceva,nu vreau sa te ofensez (de fapt,simt ca ar fi de-a dreptul o impietate flagranta,dar ma risc!):Hawking nu se poate compara cu marile nume ale Fizicii--Newton,Maxwell sau Einstein--Hawking nu a fost creatorul unei Mari Teorii,revolutionare, fecunde si cu multiple ramificatii in Stiinta,cu toate ca a avut unele idei revolutionare(ca,de pilda, cea a "evaporarii cuantice a gaurilor negre").Stiu ca el visa sa inteleaga "gandurile lui Dumnezeu"--recte Universul in esenta lui--,se pare ca aceasta sarcina a fost o povara prea grea pentru fragila sa persoana...Dar sperantele nu sunt pierdute,genii ale Fizicii s-au nascut si se vor mai naste,noi idei fermenteaza si prind forma in permanenta in acest proces continuu si de o importanta coplesitoare care este Cunoasterea Universului.Lux in tenebris fidelium animarum lucet,et magis ac magis lucet,a fide inchoans,ad speciem tendens...

      Credinta in Stiinta e cea mai nobila forma de credinta.
  • +5 (5 voturi)    
    Pont de carte (Marţi, 21 aprilie 2009, 15:47)

    Mazeta [utilizator]

    Mergeti si luati cartea O mai scurta instorie a timpului, a aparut la Humanitas in conditii f.bune cu reducere prin librarii (eu am luat-o cu 50% reducere din Bucuresti, libraria Cretulescu, si a costat vreo 15 lei - eu zic ca merita)
    • 0 (0 voturi)    
      rectificare (Marţi, 21 aprilie 2009, 16:19)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      pardon, am luat-o de la libraria Sophia (zona hotelului Horoscop, piata Unirii)
  • +2 (2 voturi)    
    Isi va reveni (Marţi, 21 aprilie 2009, 15:54)

    ploiesteanu [utilizator]

    va mai scrie o carte, va muri dupa 75 de ani.
  • +3 (3 voturi)    
    sanatate (Marţi, 21 aprilie 2009, 22:20)

    ginel [anonim]

    Sa speram ca se repara repede.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by