O caricatura cu profetul Mahomed a fost pusa in vanzare in Danemarca

de E.M.     HotNews.ro
Joi, 9 aprilie 2009, 10:23 Actualitate | Internaţional


Asociatia daneza Free Presse a pus in vanzare una dintre caricaturile cu profetul Mahomed publicate in 2005, cele care au provocat furie in lumea musulmana, potrivit site-ului oficial Free Press Society, citat de AFP.

Un tiraj de 1000 de exemplare ale caricaturii, care il reprezinta pe profet purtand un turban in forma de bomba cu fitilul aprins, a fost pus in vanzare la pretul de 250 de dolari (118 euro) bucata. "Acum puteti obtine un exemplar din cel mai cunoscut desen al timpurilor noastre", indica Free Presse. Circa 100 de exemplare au fost deja vandute.

Fiecare exemplar este numerotat si semnat de autorul Kurt Westergaard. Alaturi de el, alti 11 desenatori au realizat in 2005 lucrari reprezentandu-l pe profetul Mahomed. Publicate initial in cotidianul danez Jyllands-Posten, ele au starnit furia lumii musulmane.

De atunci, Westergaard, ca si alti autori, au primit numeroase amenintari cu moartea. Doi tunisieni au fost arestati anul trecut in Danemarca pentru ca ar fi planuit asasinarea lui Westergaard. Acesta este fortat sa traiasca sub protectia politiei de ani de zile.

"In ciuda amenintarilor si comploturilor de asasinat care planeaza asupra sa, el nu a exprimat vreodata regrete si nu si-a cerut scuze pentru calitatea sa de artist liber", scrie Free Press.

Asociatia Free Presse, infiintata in 2004, reuneste circa 600 de intelectuali - profesori, jurnalisti etc. - si este frecvent acuzata ca ar fi antiislamista. Presedintele ei, Lars Hedegaard, respinge aceasta acuzatie. "Organizatia noastra nu are nicio intentie politica. Cea mai mare amenintare impotriva libertatii de expresie vine insa din partea Islamului", declara acesta.

"Facem diferenta intre musulmani - cei mai multi moderati - si Islam. Din pacate, Islamul nu exprima tendinte care sa il descrie drept moderat", a mai spus Hedegaard, citat de AFP.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2312 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    Despre double standards si nu numai (Joi, 9 aprilie 2009, 11:07)

    Cristea Ionel [anonim]

    Cand lumea musulmana este lezata prin publicarea unor imagini batjocoritoare la adresa crezului lor, ridicam doar din umeri cu condescendenta: "e doar libertatea cuvantului, cel mai de seama drept al oamenilor, iar inapoiatii astia din pesteri nu au auzit de el..."

    Sunt curios ce ar spune convinsii aparatori ai libertatii de exprimare daca acea publicatie daneza ar distribui in schimb caricaturi cu IIsus in ipostaze compromitatoare (si nici macar nu vreau sa dau aici exemple) si apoi s-ar justifica: "hei, e doar o gluma, sa nu ne ambalam prea tare".

    Si mai curios as fi cine este in spatele acestei asa-numite cu ipocrizie Free Presse si a altor organizatii care urmaresc demonizarea "tuturor celor care nu sunt la fel ca noi" si prezentarea lor ca niste asasini inculti si cruzi. Dar deh, avem nevoie de un inamic comun care sa mentina coeziunea sociala.

    RESPECT pentru ceilalti, altfel o sa ajungem o rasa de redusi care cu o mana isi fac cruce si cu cealalta infuleca un Mac, tolaniti pe canapea in fata la Oprah.

    Cu bine!
    • +7 (7 voturi)    
      Despre double standards (Joi, 9 aprilie 2009, 11:57)

      Cristea Ionel al II-lea [anonim] i-a raspuns lui Cristea Ionel

      Curiozitatile tale in ceea ce priveste reactia "aparatorilor libertatii de exprimare" sunt voit nesatisfacute. Se spun mii si mii de bancuri cu Isus, s-au facut sute de parodii avandul pe Isus printre subiecte, exista mii de caricaturi cu tema asta.

      Inteligenta trebuie sa mearga mana in mana cu umorul, altfel ea devine insuportabila.

      "Life of Brian", filmul celor din Monty Python e deja un clasic al comediei. "Jesus Christ Superstar" a fost una dintre cele mai elogiate spectacole de pe Broadway. "Jesus will survive" , clipul de pe YouTube, n-a pornit nici o revolutie, n-a dus la incendierea nici unei ambasade, n-a provocat moartea nimanui (ma rog, in afara personajului. Probabil).

      Cu alte cuvinte, chiar daca Vaticanul nu exulta cand, de exemplu, Saramago comite o blasfemie, lumea Vestului stie sa se amuze sanitar. Otherwise, riscam sa ne luam prea in serios iar asta duce la imbecilizare.

      Ipocrizie "Free Presse" poate fi aratata cu degetul in multe cazuri, insa acesta NU este unul dintre ele.

      Cat despre efecte, sunt destui musulmani care stiu sa rada. Cred. Sper.
    • +6 (6 voturi)    
      caricaturi si bigoti (Joi, 9 aprilie 2009, 12:07)

      Arbait [anonim] i-a raspuns lui Cristea Ionel

      Ca raspuns la isteria musulmana si la faptul ca iranieni au incercat sa faca o competitie de caricaturi anti-crestine si anti semite, un grup de artisti din Israel au organizat un concurs de caricaturi anti-semite. Ei si au motivat gestul: "Vom arăta lumii că putem face cele mai bune, mai acide si mai jignitoare caricaturi anti semite publicate vreodată! Nici un iranian nu ne va bate pe terenul nostru propriu!"
      http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_Anti-Semitic_Cartoons_Contest
      si caricaturile aici
      http://www.flickr.com/photos/amitai/sets/72057594067999377/
      Bineinteles ca au fost atacati violent de unii evrei, ceea ce demonstreaza ca bigotismul si prostia nu au granite.
      In ce priveste caricaturi cu Iisus, am vazut multe si nu tin minte ca reactie la ele sa fi avut loc manifestatii cu lozinci ca "Taiati le capul", "Moarte necredinciosilor" si nici ca patriarhul sa fi pus pret pe capul autorilor desenelor.
      O singura intrebare, domnu Cristea Ionel; dumneata ai vazut caricaturile "jignitoare la adresa crezului lor"?
      Iti urez sa traiesti intr o tara din aceasta "respectuoasa" ca sa te bucuri de toate drepturile garantate de sharia.
    • +6 (6 voturi)    
      un detaliu distinctiv (Joi, 9 aprilie 2009, 12:11)

      Andrei Leonte [anonim] i-a raspuns lui Cristea Ionel

      Societatea daneza este predominant seculara, si nu le pasa nici cu ce mana iti faci cruce, nici cu care te stergi la fund, atata timp cat nu te grabesti sa-i ucizi la cea mai mica provocare. Asadar ei nu au nevoie de nici un discurs teocratic pentru a-i tine coezivi, si nici de vreun patriarh de o convingere sau alta.

      Aparatorii libertatii de exprimare pot sa zica eventual ca le place sau nu gluma, dar oamenii civilizati nu instiga la crima pentru niciun personaj mitic.
    • +4 (4 voturi)    
      afirmatii fara suport (Joi, 9 aprilie 2009, 12:12)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Cristea Ionel

      Cred ca va lansati in afirmatii fara suport. Imagini "defaimatoare" legate de alte religii monoteiste (nu numai crestinism) sau din simbolistica capabila sa creasca tensiunea unui sustinator (drapele / papusi arzand) fac parte din arsenalul de zi cu zi al manifestatiilor impotriva "infidelilor" din multe tari musulmane - fie ele arabe sau nu. Lumea musulmana pare a interpreta azi perceptele coranice din unghiul "cine nu e cu noi, e impotriva noastra", a.i. mesajul D-voastra se aplica foarte bine partii adverse. Respectul nu se castiga prin atacuri (sinucigase sau nu) non-discriminatorii;
    • -2 (4 voturi)    
      haha (Joi, 9 aprilie 2009, 13:53)

      V [anonim] i-a raspuns lui Cristea Ionel

      Ai dreptate doar intr-un singur lucru: atunci cand o sa ma vada cineva facandu-mi cruce, ii dau voie sa ma numeasca "redus". Biserica, fie ea crestina sau musulmana, e o institutie sectara, bazata pe prostia "redusilor" de genul tau. Si biserica crestina a avut apucaturi criminale la vremea ei (eu inca astept scuze din partea conducatorilor bisericii pentru Jordano Bruno & the rest). Acum e randul islamului sa isi dea in petec. Si sincer, sunt reticent la ideea ca astia, spre deosebire de "crestini", se vor destepta vreodata, pentru ca au o gena doua de neanderthali in plus (fatza de habotnicii crestini) in ei (scuze neanderthalilor daca i-am jignit).
  • +9 (9 voturi)    
    Islamul e o forma de fascism (Joi, 9 aprilie 2009, 11:34)

    Legal in Olanda [anonim]

    Bravo danezilor, oameni curajosi si fara compromisuri cu noua otrava care ameninta civilizatia si cultura europeana, islamul imigrationist.
    Danemarca e condusa de 8 ani de liberali si conservatori, cu sustinere parlamentara a Partidului Poporului Danez (antiislamic si antiimigratie). E o tara solida economic, prospera, stabila social si foarte atlantista, militarii danezi participa la toate misiunile de risc ale NATO.
    Fostul prim ministru Rasmussen e acum secretarul general al NATO, o recunoastere a capacitatilor sale.

    O alta veste buna vine din USA, unde o Curte de Apel din statul Michigan a refuzat sa recunoasca "validitatea" unui divort islamic. Sotul, un musulman venit din India, pronuntase de 3 ori formula "te repudiez" (triplu talak) si se considera deja divortat de femeia lui, dupa modul primitiv islamic (femeile practic nu au drepturi in legile coranice). Aceasta a protestat si l-a dat in judecata, iar justitia americana, ieri, a afirmat ca sotia are dreptul la un divort "legal" si trebuie sa primeasca o parte din bunuri precum si custodia copiilor.

    Tarile vestice se confrunta cu un val de imigranti islamizati, veniti din tari arabe, africane si asiatice. Azi dimineata, serviciile secrete britanice au arestat 12 pakistanezi din Manchester si Liverpool care pregateau un atac terorist. Multi dintre ei erau..studenti. Nu e prima oara cand pakistanezi "cu educatie" incearca sa provoace un masacru de civili, faptul ca un musulman are sau nu studii superioare nu e relevant pentru calitatea lui de potential terorist.
  • -4 (6 voturi)    
    Caricaturi!!! (Joi, 9 aprilie 2009, 12:27)

    Rares [anonim]

    In calitatea mea de ateu consider aberant acest comportament, esti liber sa faci ce vrei esti liber sa fi artist independent dar oare esti la fel de liber si sa iti bati joc de cineav sau de credinta lui? nu inteleg logica acestui demers, il consider absurd di de prost gust. Si eu imi manifest antipatiile si parerile legate de biserica si o fac cu voce tare, incerc sa le sustin dar nu incerc sa imi bat joc de ele si sa umilesc credinciosul.......

    Absurd
    • +4 (4 voturi)    
      tu ai vazut caricatura aia? (Joi, 9 aprilie 2009, 12:46)

      ginel [anonim] i-a raspuns lui Rares

      Ca idee caricatura aia prapadita era cu Mohamed care avea o bomba in cap.
      Un om normal ar fii facut misto si ar fii ras de teroristi care il folosesc pe Mohamed sa omoare oamenii. Numai ca aia sunt indobitociti.
    • 0 (0 voturi)    
      libertatea !! (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 13:38)

      mitzu [anonim] i-a raspuns lui Rares

      asa este ai dreptate este de prost gust sa-ti bati joc de cineva atingandu-l la coardele sensibile si singurii care au reusit sa introduca o lege prin care interzic discutia despre un anumit subiect sunt jidanii, adica nu ai voie sa contesti holocaustul, vi se pare normal??
  • -4 (4 voturi)    
    Provocare (Joi, 9 aprilie 2009, 12:55)

    Sono [anonim]

    Actiunea mi se pare clar o provocare. Probabil ca e nevoie de inca vreo citeva 9/11.
    • +2 (4 voturi)    
      Libertate (Joi, 9 aprilie 2009, 13:41)

      Bono [anonim] i-a raspuns lui Sono

      Unii musulmani confunda "respectul" pentru religie cu interdictia totala a oricarei critici.
      Caricatura anti-islamista e binevenita, pentru ca se leaga de un fapt pe care un musulman normal psihic ar trebui sa il condamne cu tarie: zilnic sunt masacrati oameni in numele lui allah ! Aceste masacre nesfarsite intre suniti si shiiti, intre jihadisti si islamici moderati, ar trebui sa fie principalul subiect de "indignare", nu cateva caricaturi.
      Amenintarile cu moartea si urletele isterice "allah akbar" sunt o intoleranta inadmisibila.
      Iar lipsa de umor denota adesea si lipsa de inteligenta!
  • +1 (1 vot)    
    Excelent (Joi, 9 aprilie 2009, 18:23)

    mihai [anonim]

    Eu am platit deja copia mea o sa imi ajunga saptamana viitoare.Motivul e simplu: imaginea aceea reprezinta chintesenta religiei islamice asa cum este aplicata si predicata in prezent. Aplicand aceeasi situatie la crestinism probabil ca in secolul 12-15 ar fi trebuit sa se faca caricaturi cu Iisus fierband oameni in cazane de ulei (e ceea ce facea inchizitia). Caricaturile nu lovesc religia ci modul distructiv de interpretare a ei de catre oamenii prezentului.
    De aceea sunt mandru ca voi detine una din cele 1000 de caricaturi cu autograf de la autor.
    Cheers!
    • 0 (0 voturi)    
      Logica sublima, dar... lipseste (Duminică, 12 aprilie 2009, 15:57)

      Peacemaker [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Care e logica la "interpretarile" astea ale tale?

      Ce legatura avea Isus cu Inchizitia???
      Poate nu stii, dar Isus n-a fost catolic, si tot timpul indemna la non-violenta. Si mai mult decat atat, a suportat violenta si s-a lasat omorat.
      Inchizitia NU urma invataturile lui Isus, deci nu era crestina, indiferent de ce spuneau ei. In vremea Inchizitiei urmasii adevarati ai lui Isus erau torturati si omorati.

      Asa ca gresesti fundamental.

      "De aceea sunt mandru ca voi detine una din cele 1000 de caricaturi cu autograf de la autor."

      Tu poti sa fii "mandru", dar nu prea ai motive. Poate pt ca ai fost destul de fraier ca sa pici in plasa marketing-ului de scandal si sa dai bani pe asa ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Inteligenta? (Duminică, 12 aprilie 2009, 15:30)

    Peacemaker [anonim]

    Un om inteligent nu intarata un nebun, nici nu falfaie ceva in fata unui taur furios, si asta doar ca sa se distreze, sau pentru ca crede ca "are dreptul". Un om inteligent se gandeste si la efectele actiunilor lui asupra altora, si daca are vreun rost sa faca un lucru.

    Libertate de expresie in societatea vestica? Cand suntem din ce in ce mai supravegheati, mai filmati si mai inregistrati? Poate e libertate la fleacuri de genul asta.

    Cat despre "civilizatia vestica"... mi se par cel putin la fel de "redusi" huliganii care se bat si se omoara pe stadioane si in afara lor, pentru un joc stupid. Ia spuneti ceva rau de Rapid, Steaua sau Dinamo in preajma unui grup de suporteri, sa vedeti ce "simt al umorului" au.

    Paralela cu glumele despre valori crestine nu e buna decat pentru cei care au astfel de valori. Pentru restul se pot face paralele cu ironizarea echipei de fotbal preferate, de exemplu.

    Nu-mi plac arabii si nici nu sunt de acord cu acte teroriste sau amenintari cu moartea. Ideea e ca e rau si ce fac ei, si ce fac cei care ii intarata.

    Si mi se pare ca astia fac atatea valuri ca sa-si faca publicitate si sa-si vanda caricaturile. Formula tipica de a face bani provocand sau inventand scandaluri.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by