VIDEO Hamas a tras zeci de rachete spre Israel. Aviatia israeliana isi continua raidurile in Gaza

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 30 decembrie 2008, 8:42 Actualitate | Internaţional


Militantii Hamas au lansat zeci de rachete spre Israel in ultimele ore, in timp ce avioane israeliene au bombardat, marti dimineata, un complex guvernamental din Gaza ce apartine organizatiei islamiste, transmite Associated Press. Cel putin un militar israelian a fost ucis iar alti patru raniti usor in urma unui tir de mortiere tras de palestinieni. Surse din Gaza sustin ca 364 de persoane au fost ucise in urma raidurilor aeriene israeliene, iar ONU precizeaza ca cel putin 62 dintre acestia erau civili.

Informatia pe scurt:
  • Hamas a lansat zeci de rachete spre teritoriul israelian
  • Israel isi continua raidurile in Gaza
  • Ultimul bilant al victimelor: 364 de morti si 1400 de raniti de partea palestiniana, cinci morti si cateva persoane ranite in Israel
  • Manifestatii anti-israeliene au avut loc in capitale din intreaga lume
Experti citati de FoxNews sustin ca tirurile de rachete lansate de Hamas demonstreaza ca miscare islamista beneficiaza inca de capacitati militare dupa trei zile de raiduri continue ale aviatiei israeliene. Specialistii militari afirma ca inclusiv orasele mari israeliene sunt in prezent vulnerabile la tirurile de rachete palestiniene.

O racheta lansata de palestinieni a lovit o statie de autobuz din Ashdod. O femeie a fost ucisa si alte doua ranite, ele fiind primele victime ale conflictului in localitatea cu 190.000 de locuitori. De asemenea, un oficial militar a confirmat pentru CNN ca un militar israelian a fost ucis iar alti patru raniti usor in urma unui tir de mortiere tras de palestinieni. Alti doi israelieni au fost ucisi in cursul zilei de luni (unul in Nahal Oz, altul in Ashkelon), ceea ce ridica la 19 numarul israelienilor ucisi in 2008 de rachetele palestiniene.


Atacurile israeliene continua

In acest timp, avioane israeliene au bombardat, marti dimineata, un complex guvernamental din Gaza ce apartine organizatiei islamiste, distrugand cel putin trei imobile, incluzand cladirea Ministerului de Externe, au afirmat surse palestiniene.

Un jurnalist din Gaza a afirmat ca a auzit cel putin 18 explozii, urmate de doua incendii in zona complexului de cladiri. Cel putin 40 de persoane au fost ranite dupa ce 16 bombe au fost lansate asupra celor cinci cladiri ce formeaza complexul.

Un oficial militar israelian a confirmat pentru CNN ca Israelul isi continua si marti atacurile aeriene impotriva tintelor teroriste ale Hamas din Gaza.

Surse palestiniene au afirmat ca, incepand de sambata, 364 de persoane au fost ucise in Gaza in urma atacurilor israeliene. ONU a precizat ca cel putin 62 dintre acestea erau civili, cel putin 17 fiind copii. Alte 1400 de persoane au fost ranite. ONU sustine ca Gaza se indreapta spre "o criza umanitara de proportii". Desi Israelul a permis accesul unor transporturi cu ajutoare, locuitorii duc lipsa de produse alimentare si medicale.

Spitalele au fost coplesite de numarul mare de raniti, iar doctorii duc lipsa de echipamente chirurgicale.

Israelul a anuntat ca aviatia sa a atacat peste 325 de obiective ale Hamas in ultimele trei zile, iar nave militare au bombardat si ele tinte de pe mare.


Manifestatii anti-israeliene in intreaga lume

Ofensiva israeliana a dus la organizarea de proteste in Orientul Mijlociu si in capitale din intreaga lume. Mii de suporteri ai Hezbollah au demonstrat la Beirut, in timp ce in Cisiordania si in orase din Israel au avut loc confruntari intre demonstranti si politie.

Demonstratii anti-israeliene au avut loc si la Paris, Londra, Caracas, Amman sau Jakarta.

Secretarul general al ONU, Ban Ki-moon, a calificat ofensiva israeliana ca "excesiva" si a cerut incetarea imediata a ostilitatilor. La randul sau, Administratia americana a afirmat ca este "angajata in mod viguros" in eforturile de obtinere a unui armistitiu. Purtatorul de cuvant al Casei Albe, Gordon Johndroe, a aparat pozitia israeliana, insa a afirmat ca administratia Bush solicita Israelului sa evite producerea de victime civile in Gaza.


Hamas si Israel se acuza reciproc de incalcarea armistitiului

Israelul a parasit Gaza in 2005, dupa 38 de ani, insa retragerea nu a dus la imbunatatirea relatiilor cu palestinienii din teritorii, asa cum sperau oficialii din Israel. Militantii palestinieni au lansat de-atunci mai multe atacuri impotriva comunitatilor israeliene aflate la frontiera cu Gaza, iar Israelul a raspuns prin operatiuni militare.

Negociatorii de la Cairo au reusit, in vara, sa obtina un armistitiu intre Israel si Hamas, care a expirat in urma cu o saptamana. De-atunci, palestinienii au lansat peste 200 de rachete si mortiere spre Israel, fapt care a intensificat presiunile asupra liderilor militari israelieni sa raspunda adecvat actiunilor Hamas.

Hamas, care a preluat controlul Fasiei Gaza in urma alegerilor din 2007, este considerata o organizatie terorista in Canada, Uniunea Europeana, Statele Unite, Israel si Japonia, fiind interzisa in Iordania. Ministerul israelian de Externe sustine ca, intre 2000 si 2004, Hamas a ucis aproape 400 de israelieni si a ranit peste 2000 in 425 de atacuri.

De asemenea, militantii au tras peste 3000 de rachete Qassam spre Israel intre 2001 si mai 2008, lansand si 2500 de atacuri cu mortiere.

Atac israelian impotriva unui lansator mobil de rachete



Demonstratii anti-israeliene







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2684 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    au si ei dreptate (Marţi, 30 decembrie 2008, 9:54)

    The great Cornholio [anonim]

    ma distreaza treaba asta cu manifestatiile "anti Israel" in intreaga lume.
    Cei ce participa la manifestatii nu sunt altceva decat niste oameni manipulati sau in cel mai fericit caz niste oameni care isi dau cu parerea, fara a fi pusi macar putin in tema cu ce se petrece acolo.
    Nu sunt de acord nici eu cu razboiul, dar nici cu atitudinile tip hiene sau caine, care te musca pe la spate.
    Da, palestinienii primesc pe de o parte ajutoare de la Israel, si pe de alta parte tin sub amenintarea rachetelor toata zona din vecinatatea fasiei Gaza. Acolo locuiesc oameni, copii, civili, intr-un cuvant.

    Imi amintesc ca pe vremea cand eram copil, un baiat mai mare ma tot batea, pentru ca "eram mai mic si mai fraier". am tot rabdat, pana cand intr-o buna zi m-am plans la fratele mai mare, care de obicei nu imi lua apararea, acuzandu-ma ca eu sunt de vina. Cand s-a convins ca eram nevinovat, s-a dus si a rezolvat problema, ca intre barbati. de atunci am avut parte de liniste din partea individului. concluzia o trageti singuri, mai ales ca toti sunteti trecuti prin intamplari similare.
  • +1 (11 voturi)    
    Manipulare? (Marţi, 30 decembrie 2008, 10:00)

    FLORIN [anonim]

    imi place ca pentru prezentarea celor 5 morti israelieni se aloca un paragraf separat in care se descrie: nume, prenume, colegi de armata, copii, pisoi avuti in grija etc... Cei 350 de morti palestinieni sunt prezentati doar ca o statistica.
    "O racheta lansata de palestinieni a lovit o statie de autobuz din Ashdod. O femeie a fost ucisa si alte doua ranite, ele fiind primele victime ale conflictului in localitatea cu 190.000 de locuitori. De asemenea, un oficial militar a confirmat pentru CNN ca un militar israelian a fost ucis iar alti patru raniti usor in urma unui tir de mortiere tras de palestinieni. Alti doi israelieni au fost ucisi in cursul zilei de luni (unul in Nahal Oz, altul in Ashkelon), ceea ce ridica la 19 numarul israelienilor ucisi in 2008 de rachetele palestiniene."
    • -1 (9 voturi)    
      banc sau manipulare (Marţi, 30 decembrie 2008, 10:27)

      The great Cornholio [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

      e ca in bancul cu 1.000.000 de arabi si o blonda.
      lasand gluma la o parte, daca te ataca o haita de caini pe strada cum povestesti?
      "am omorat 5 caini si restul au luat-o la fuga, iar eu am reusit sa scap doar cu 2 muscaturi si cateva vizite la spital" sau "Saracii caini, a trebuit sa-i omor, imi pare rau de ei, ca aveau catelusi mici acasa, care ar fi putut sa ma muste cand se faceau mari, dar acum or sa moara de foame. Atata timp cat n-am murit e totusi bine"?????

      eu cred ca manipulat esti tu.
      • -3 (7 voturi)    
        Oare? (Marţi, 30 decembrie 2008, 11:31)

        FLORIN [anonim] i-a raspuns lui The great Cornholio

        Din ce scrii tu aici ar insemna ca noi romanii ar trebui sa gandim din perspectiva evreiasca (banuiesc ca in poanta ta evreii sunt la persoana 1 si palestinienii sunt cainii)... io nu gandesc asa, inseamna ca sunt manipulat?
      • -1 (1 vot)    
        umanitate (Miercuri, 31 decembrie 2008, 14:04)

        sorinel [anonim] i-a raspuns lui The great Cornholio

        Eu cred ca si palestinienii si evreii sunt OAMENI. Nu sunt caini ca sa poti sa ii impusti cand ti se pare tie ca au turbat. E trist ca mor oameni si de o parte si de cealalta. Si din pacate mor CIVLI, asta nu-mi place la razboaiele astea contra "terorismului". Nu stiu de ce nu se razboiesc ei intre ei, militantii Hamas cu armata Israelului.
        Daca israelienii ti-au omorat un copil, apai te duci si te lupti cu militarii aia care au tras, nu lovesti in israelieni nevinovati. La fel, daca armata israeliana are ordin sa lupte cu Hamas, apai cu ei sa se lupte, nu sa faca un prapad mai mare decat o bomba atomica si sa omoare 60 de civili pt un militant Hamas...

        La cum se desfasoara ostilitatile ai zice ca ei au naduf pe civili, nu unii pe altii. :p
    • 0 (0 voturi)    
      Stalin a zis... (Miercuri, 31 decembrie 2008, 14:41)

      Lea [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

      "Un mort e o tragedie, un milion sunt o statistica"
  • -3 (9 voturi)    
    marsavie (Marţi, 30 decembrie 2008, 10:29)

    roman [anonim]

    "364 de morti si 1400 de raniti de partea palestiniana, cinci morti si cateva persoane ranite in Israel"

    Mai frate, bag eu seama ca omoara pe capete palestinieni si tot ei se dau loviti de soarta si persecutati !
    • +5 (9 voturi)    
      scor (Marţi, 30 decembrie 2008, 11:38)

      ion din la [anonim] i-a raspuns lui roman

      si ce vrei sa faca israelul? sa astepte sa fie "egalat" de palestinieni?
  • +4 (12 voturi)    
    Arabii (Marţi, 30 decembrie 2008, 10:50)

    Emil Stamate [anonim]

    Bine le face, da-mi tu pumni in cap si eu sa stau cu mainile incrucisate, i-as rade complet pe arabi.
    • +5 (5 voturi)    
      gresit (Marţi, 30 decembrie 2008, 12:44)

      The Great Cornholio [anonim] i-a raspuns lui Emil Stamate

      ei nu au nimic cu arabii. de fapt, in Israel exista cartiere intregi de arabi cu care se inteleg foarte bine "They are good arabs" imi spunea un evreu in timpul unei vizite. Arabii reprezinta o cultura deosebita, si nu pot fi identificati cu actele de terorism (a se citi imbecilitate).
      Ca sa intelegeti mai bine, va dau un exemplu local.
      cand un Rrom ciordeste in Italia, italienii spun "roman jegos", noi ne spalam pe maini si spunem ca e Rrom, iar Rromii se spala si ei pe maini spunand ca e Rrom, dar e un raufacator,si ca nu ii caracterizeaza pe ei.
      Ei, noi ne intelegem pe noi dar nu ii intelegem pe altii. dar va ganditi ca sunt o multime de Rromi care muncesc in loc sa fure?
      Pentru ei personal am un deosebit respect, asa cum pentru raufacatori am un deosebit dispret si ura.
      incercati sa exrtapolati aceasta situatie cu ce se intampla in Israel si o sa intelegeti perfect.
      nu arabii sunt problema.
  • +4 (6 voturi)    
    e mai complicata decit pare (Marţi, 30 decembrie 2008, 11:13)

    streets [anonim]

    Treaba acolo este mai complicata decit pare. In fapt, acum asistam la un razboi intern palestinian, caci de ceva ani la sugestia SUA, Israelul i-a lasat sa se incaiere intre ei. Acum, Hesbollah trimite cite o racheta in statul evreu, sa-i mai puna si pe aia pe jar.
  • +7 (7 voturi)    
    sa-i cind te maninca undeva... (Marţi, 30 decembrie 2008, 11:28)

    Claude [anonim]

    ... sa dai cu rachete... Eu inteleg ca esti impins pe la spate de sirieni care te finanteaza, dar sa-ti sacrifici propiul popor numai ca sa fii sluga cuiva, asta e de neconceput. Hamasu' lu' peste!
  • -5 (9 voturi)    
    n-au si ei dreptate (Marţi, 30 decembrie 2008, 11:32)

    je [anonim]

    Asa e, mai Cornholio? Ce-ai zice daca cineva te-ar da afara din casa si te-ar pune sa te muti in curte? Mai mult, sa te si omoare cu bataia ca vii si bati la usa si la geam.
    • +1 (7 voturi)    
      mda (Marţi, 30 decembrie 2008, 12:07)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui je

      Casa care nu este a ta, ci a altuia! Il omorati amandoi pe proprietar, cel mai mare iti propune o pace, tu nu o accepti, te muta in curte si pe urma faci scandal! Normal ca te bate daca vrei sa-i bati in geam!
    • 0 (4 voturi)    
      pe bune? (Marţi, 30 decembrie 2008, 12:47)

      The Great Cornholio [anonim] i-a raspuns lui je

      Israelienii afirma ca si-au cumparat pamantul pe care stau. hm, nu seamana traba asta cu manelistu care a dat de bani de la matusa, si-a luat mertzan, a calcat vre-o doi pe strada si acum plange ca nu mai are bani si ca il urmareste politia?
      palestinienii au dat toti banii pe arme si acum ce pot sa faca cu ele? SA SE BATA! bingo.
  • +5 (7 voturi)    
    oare ? (Marţi, 30 decembrie 2008, 12:00)

    ion [anonim]

    Si mie miar place sa fie pace in orientul mijlociu, dar pana mentalitatea arabilor nu se schimba, nu o sa fie pace acolo. Dupa spusele lor, extremistii arabi nu o sa aiba liniste, pana nu sterg Israelul de pe fata planetei.
    Nu ei sunt cei care provoaca totdeauna Israelul?
    Ce alt stat ar tolera sa fie amenintat continu de atacurile unori "vecini" cand are puterea sa se apere?
    Israelul este de vina ptr. moartea civililor, sau Hamas, care foloseste civilii ca un scut uman? De multe ori se acund in apropierea scolilor, sau chiar in moschee, cu speranta ca acolo o sa fie protejati de civili. Au fost multe cazuri, cand atacurile lui Hamas au fost lansate din asemenea locatii.
    E chiar asa de inuman ce face Israelul? Unde in lume mai are curaj un copil sa iasa in fata blindatelor si sa arunce cu pietrele?
    Cine sunt demonstrantii din Europa? Muncitorii arabi, care sunt prezenti in fiecare tara europeana cu milioanele (oare de ce nu lucreaza acasa?). Studentii arabi, care studieaza la universitatiile din occident (oare de ce nu studieaza acasa?).
    • +2 (6 voturi)    
      ai dreptate 100 procente ioane!! (Marţi, 30 decembrie 2008, 13:33)

      lazar [anonim] i-a raspuns lui ion

      hamas, hesbolah , sunt o plaga pentru pamintul acesta!!!! cind a atacat israelul fara sa fie provocat??? trebuie sa fi orb si nebun sa acuzi israelul pentru ca se apara de niste nemernici. hamas este de vina pentru moartea fiecarui civil!!! cum sa nu moara bietul om daca teroristul trage racheta cu el in brate? normal ca impuscind teroristul, moare si civilul care sta obligat linga el, special, ca apoi presa mondiala sa condamne decesul nevinovatului!!! este inadmisibil ce se intimpla!!! israelul da energie electrica, bani cash ajutor medical, si cine stie cite si mai cite palestinienilor care sint de fapt niste paraziti, si nerecunoscatori pe deasupra. daca i-ar lasa israelul o saptamina fara sa-i ajute (ce paradox) ar disparea de pe fata pamintului. ranitii palestinieni sunt tratati in spitale evreiesti. un ranit israelian ar fi rupt bucatica cu bucatica daca ar aparea printre "palestinieni" (nume real-terorist-)
      nu mai are rost sa mai discutam, cine tine partea hamasului are un scurt circuit puternic la creier!!!!
  • +2 (4 voturi)    
    live (Marţi, 30 decembrie 2008, 21:42)

    razvan [anonim]

    am citit toate comentariile si mi se par hilare cele care descriu israelul ca si un cuceritor. Pot spune la cald ca acum ma aflu in israel ma indrept catre elat pentru revelion si ca welcome acum ajungand in bershava am intalnit prima avertizare prima sirena si prima bomba deasupra capului. Ne-am ascuns in adapost fiind avertizati cu 15 secunde inainte am apucat din fericire sa ajungem la un bloc si sa intram inainte Nu va puteti da seama de senzatia unor oameni disperati in privire care coboara in pijama sa isi doreasca poate sa mai traiasca si maine in propria tara. Stau acum si ma uit la toata civilizatia prezenta in israel, drumuri, case, orase, infrastructura si ma gandesc ca in romania n-o sa ajungem vreodata la nivelul asta. De ce niste jeguri cum sunt arabii care nu fac decat sa pipze o tigara toata ziua nu raman la ei in tara de ce muncesc in vest daca apara atat religia lor si viata lor. sa ramana acolo sa ne lase in pace noua nu ne pasa de viata lor.
    sper sa ne intoarcem cu bine acasa!!!
  • +2 (2 voturi)    
    subiect (Miercuri, 31 decembrie 2008, 20:58)

    anonim [anonim]

    Hamas organizatie terorista sa zicem. Iubesc orientul, si ador sa calatoresc in tari musulmane, orientul are un farmec extraodinar, bine se datoreaza in mare parte vechilor bizantini, dar e frumos si in prezent datorita lumii arabe, am calatorit si in israel si am fost si in palestine, e adevarat doar pentru cateva ceasuri si vreau sa spun ca nu am vazut oameni mai puturosi si mai inapoiati decat acolo, niste ordinari, care nu fac nimic toata ziua, stau in fata casei pe scaun si asteapta ajutoare care sosesc din tunelul acela subteran si asta se datoreaza paturii de bogatasi islamici care le imbuiba capul cu ura palestinienilor fata de evrei, apoi ei profita de asta, daca nu ar exista petrolul asta statele musulmane (excuzand Turcia) ar fi ca si Somalia, ei nu investesc de pe urma petrolului in infrastructura, nici vorba de asa ceva, investesc in vile in toata lumea si masini de ultima generatie si ii lasa pe palestinieni sa se sinucida in numele lui Allah, ba mai mult ii si incurajeaza sa moara ca fapta lor va fi rasplatita in paradis nu cumva e mai bine sa traiesti in numele lui Allah?
    • 0 (2 voturi)    
      orient (Joi, 1 ianuarie 2009, 2:50)

      parere! [anonim] i-a raspuns lui anonim

      adevarul ca orientul are farmecul lui, cu bazarele pline de tot ce vrei cu negustori iscusiti, cu minarte inalte, mirosuri de mirodenii si plante exotice.....
      Dar sa revenim sa subiectul articolului.Acest conflict exista de citeva zeci de ani si umbreste Orientul.Israelul are partea de vina pt ca si-au infiintat statul peste palestinieni, care nu se lasa cu una cu doua, si sa nu uitam ca tensiunile acestea nu vor disparea cu una cu doua.In afara de US evreii nu mai au pe nimeni sa ii sustina , Cind US nu vor mai oferi sprijin , UE nici atat ,la cita ura s-a adunat in populatia palestiniana unde mai mult ca sigur nu gasesti unu care sa nu fii pierdut pe cineva apropiat , in acest conflict, va fii tragic!!.Atata timp cit Israel nu revine la granitele de la inceput acolo nu va fii pace.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by