VIDEO O adolescenta de 13 ani si-a castigat dreptul de a muri. Am suferit prea mult, declara Hannah Jones

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:17 Actualitate | Internaţional


Hannah Jones refuza un transplant care i-ar fi prelungit viata
Foto: www.liveleak.com
Hannah Jones, in varsta de 13 ani, bolnava de o forma rara de leucemie, a luat decizia de a refuza un transplant de inima care i-ar fi prelungit viata, declarand ca a suferit prea mult. Tanara britanica si-a petrecut viata in spitale de la cinci ani si a castigat, in justitie, lupta impotriva medicilor care incercau sa o determine sa accepte transplantul, relateaza guardian.co.uk.

Dupa ce a fost diagnosticata cu leucemie, Hannah a fost tratata cu un medicament foarte puternic, pentru a opri infectia, care insa i-a afectat inima. Astfel, un transplant de inima i-ar fi oferit adolscentei doar sansa de a trai mai mult, si nu ar fi vindecat-o de boala.

"Am decis ca exista prea multe riscuri. Am stat prea mult timp in spitale. Am suferit prea mult. Nu am dorit acest transplant si nu a fost alegerea mea sa fac aceasta operatie", a declarat adolescenta, intr-un interviu pentru Sky News.

Desi stie ca decizia pe care a luat-o ar putea insemna ca mai are de trait doar cinci luni, Jones spune: "Am luat decizia corecta la momentul potrivit si nu am de gand sa ma razgandesc".

"Exista o sansa sa fiu mai bine si exista sansa sa nu fiu atat de bine pe cat as fi putut. Este o sansa pe care mi-o asum".

Alaturi de mama sa, Kirsty, asistenta medicala, adolescenta nu vrea acum decat o vacanta cu familia in Disney World, Florida.

"Intotdeauna mi-am dorit sa merg intr-o vacanta si sa uit de toate problemele de acasa", a spus ea.

Dupa ce Jones a decis sa refuze operatia, afirmand ca vrea sa traiasca demn, inconjurata de familie si de prieteni, spitalul Hereford a contestat decizia in justitiei, cerand scoaterea adolescentei, temporar, de sub custodia parintilor pentru a efectua transplantul.

Jones s-a declarat "socata" de vestea ca ar putea fi dusa la spital cu forta, iar mama sa a afirmat ca a fost o experienta "teribil de inspaimantatoare".

Pledoaria tinerei a convins insa judecatorii londonezi, care au decis ca adolescenta este suficient de matura pentru a-si lua propriile decizii.

Ulterior, familia a primit o scurta scrisoare din partea spitalului, in care medicii aratau ca orice decizie pe care o iau urmareste cel mai bun interes al pacientului.

Tatal fetei, Andrew, a declarat: "Este revoltator ca cei cei de la spital au presupus ca noi nu ne gandim, prima oara, la interesul fiicei noastre".



















5300 vizualizari

  • -16 (20 voturi)    
    hmmm.... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:36)

    al [anonim]

    Niste degenerati. Oare cum vor trai atunci vor sti ca si-au lasat copilul sa moara ? Cine ne da voie sa lasam un copil sa moara ? Astia sunt niste parinti degenerati. Uitati-va la maicasa ce moaca de alcoolica are. Imi par niste monstrii acesti oameni. Iar acel copil trebuie ajutat. S-ar putea ca mai devreme sau mai tarziu sa le multumeasca medicilor.
    • +2 (2 voturi)    
      Copilul moare oricum (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:35)

      kinn [anonim] i-a raspuns lui al

      Copilul moare oricum, transplantul nu o salveaza de leucemie, ci ii prelungeste chinul. Ce conteaza este fericirea pe care o poate dobandi in scurta sa viata. Toata copilaria si-a petrecut-o in spitale. Mai bine o vacanta fericita la DisneyLand decat cativa ani de chin.
    • +1 (1 vot)    
      n-ai dreptate (Joi, 13 noiembrie 2008, 6:59)

      Sticleanu [anonim] i-a raspuns lui al

      Cum ai vrea sa arate un parinte cand de 7 ani isi tine copilul prin spitale? Fresh ca Raduleasca si zglobiu ca Banica? Si apoi transplantul, poate reusi sau nu. Adica poate pierde si cele 5 luni pe care le mai are.
    • 0 (0 voturi)    
      Alo... totalitaru' ! (Joi, 13 noiembrie 2008, 10:37)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui al

      Tu ai auzit de drepturile pacientilor ba?
      Orice pacient are dreptul sa aleaga tratamentul dorit si are dreptul sa refuze un tratament. Nici un medic nu poate sa-i incalce acest drept, cu atat mai putin un comunist ca tine.
      • 0 (0 voturi)    
        e o singura problema la logica ta... (Joi, 13 noiembrie 2008, 10:47)

        liviu [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

        pacientul e copil, deci potrivit legii nu poate acest lucru, si tot potrivit legii nici macar parintii nu pot decide viata copilului lor.

        la un om matur, si care se dovedeste ca e in deplinatatea facultatilor mintale e corect si sunt total de acord cu ce zici tu. dar nu in acest caz
  • -1 (13 voturi)    
    e ciudat... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 11:44)

    liviu [anonim]

    deci am o intrebare...
    cum de un copil de 13 ani nu are capacitatea de a decide daca poate sa bea o bere sau sa se uite la un film erotic etc... dar are capacitatea de a decide daca vrea sa moara sau nu?
    este cumva berea mai daunatoare ca moartea si nu stiu eu?
    • +4 (12 voturi)    
      ... (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:01)

      Mimoza [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Dupa ce vei fi bolnav 8 ani si vei sti oricum ca ai o boala incurabila, dupa o suferinta de 8 ani, fara copilarie si fara nicio bucurie, sa-mi spui daca ai vrea un transplant de inima care nu ar face decat sa-ti prelungeasca viata nu sa-ti vindece boala, ar face un transplant pentru a mai avea rezistenta fizica sa sufere in continuare de leucemie.
      Dupa ce vei fi facut chimioterapie, macar odata, atunci vino sa sustii ideea capacitatii e a a decide propriul destin...
      Nimeni nu are dreptul sa ne oblige sa suferim, ea nu a ales sa se sinucida, a ales sa-si accepte soarta asa cum i-a fost data si sa nu intervina in nici un fel in cursul natural al ei.
      • +3 (5 voturi)    
        daca ai citi mai bine (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:43)

        liviu [anonim] i-a raspuns lui Mimoza

        ti-ai da seama ca nu contest ca a avut o viata mizerabila, ci faptu ca are decizia de a hotara ce face cu viata ei (la propriu) la o varsta mult prea frageda si ca la aceeasi varsta, legea spune ca nu poti lua alte decizii mult mai putin importante decat moarte
        • +3 (3 voturi)    
          Legea (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:37)

          kinn [anonim] i-a raspuns lui liviu

          Legea sa aplica oamenilor obisnuiti. Dupa 8 ani de suferinta prin spitale, cred ca s-a maturizat suficient incat sa poata lua propriile decizii cu privire la suferinta ei.
          • -3 (3 voturi)    
            lasand la o parte faptul (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:51)

            liviu [anonim] i-a raspuns lui kinn

            da comentariul tau e putin discriminatoriu...

            nu trebuie sa decida ea daca traieste sau moara, o comisie ceva care sa-i analizeze cererea, dar nu poti spune facem asa pentru ca a vrut un copil de 13 ani
            • 0 (0 voturi)    
              Drepturile omului (Joi, 13 noiembrie 2008, 10:42)

              stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui liviu

              Lasand la o parte diferentele de legislatie dintre o tara sau alta, un astfel de proces se castiga intotdeauna prin legile internationale.
              Daca copilul da dovada de maturitate in fata judecatorului atunci cand respinge un tratament medical, medicii sau altii care ar vrea sa decida in locul sau nu prioritate in fata drepturilor sale ca pacient.
            • 0 (0 voturi)    
              deci (Joi, 13 noiembrie 2008, 10:55)

              liviu [anonim] i-a raspuns lui liviu

              voi sunteti de acord ca un om poate decide ce face cu viata lui indiferent de situatie nu?

              si mai e ceva. legea e la fel pentru toata lumea. se pot face intradevar abateri in situatii exceptionale, dar repet trebuie sa decida o terta parte.

              cu alte cuvinte. daca procurorii ziceau : "consideram ca e mai bine sa moara" blablalba era ok, nu sa zica "ea a decis sa moara deci e ok sa-i respectam decizia" (pentru simplul fapt ca ea a decis)

              oricine altcineva (inafara de medic) nu poate decide daca un om a murit sau nu dintr-un singur motiv: daca il lasi sa decida ca unu decapitat a murit , el va extinde dreptul asta si va ajunge sa spuna ca-s morti si oameni care traiesc.
              cam asa e si-n situatia de fata. poate decide ea daca traieste sau moare, numai daca aproba acest lucru o comisie (parerea mea cel putin)
      • +1 (3 voturi)    
        idem (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:01)

        touretul [anonim] i-a raspuns lui Mimoza

        foarte bine spus. hotararea acestui copil si maturitatea cu care si-o exprime sunt demne de o tragedie antica. atatia oameni se zbat pentru o existenta meschina. ce-i mai multi dintre "realizatii" acestei lumi. gunoaie. acest copil le arata cum se poate muri cu demnitate.
      • -1 (1 vot)    
        Fata vrea sa scape de suferinta (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:39)

        abc [anonim] i-a raspuns lui Mimoza

        Nu sa moara. Exista mijloace centrate pe reducerea suferintei fizice si psihice.
        Refuzul fetei dovedeste esecul ingrijirii paleative.
        Boala incurabila? Cine stie asta? Si calugarul Zen care creste tigrii (de pe Animal Planet) a avut leucemie acum 25 de ani, atunci cand o leucemie standard era 99% mortala.
        Cat despre parinti...
        • 0 (0 voturi)    
          Spiritism (Joi, 13 noiembrie 2008, 10:45)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui abc

          Noi vorbim aici despre medicina si drept international, nu despre spiritism, levitatie, calugari Zen, etc.
    • +1 (5 voturi)    
      E decizia ei si merita respectata (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:45)

      sile [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Poate si-a castigat si ea dreptul asta dupa 8 ani de chimioterapie. Chiar mai crezi ca e un copil de 13 ani?
    • 0 (0 voturi)    
      o doamne (Joi, 13 noiembrie 2008, 7:47)

      ce prostie ai spus [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Vorbesti numai tampenii.Mai gandeste-te la ce ai intrebat si la situatia fetei.
      • 0 (0 voturi)    
        deci (Joi, 13 noiembrie 2008, 10:50)

        liviu [anonim] i-a raspuns lui ce prostie ai spus

        ara o intrebare putin filozofica.
        nu am spus daca e bine ca s-a decis asta in acest caz sa nu pentru ca eu nustiu ce sa raspund la intrebarea asta. nu stiu daca e mai bine sa traiasca sau sa moara. ideea e ca nu trebuie sa decida ea acest lucru.

        am o rugaminte totusi. comentati ce spun , nu ce presupuneti ca spun. nu am spus niciodata ca sunt sau nu sunt de acord cu decizia de a muri in acest caz
  • +3 (9 voturi)    
    vorbiti prostii (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:05)

    Petra [anonim]

    Nu cred ca v-ar conveni nici unuia dintre voi sa va traiti aproape toata viata intr-un spital, copilul asta alege sa scape de aceasta corvoada, a ei si a parintilor ei. Ar trebui sa avem toti acest drept, de a alege, in astfel de cazuri, daca sa traim sau nu.
    • +5 (7 voturi)    
      cine vorbeste prostii (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:51)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Petra

      Petra, tu intelegi engleza? Sau ai urmarit filmuletul?
      Daca da, atunci de unde scoti aberatiile cu "aproape toata viata intr-un spital", "corvoada ei si a parintilor"???
      Pune mana pe un dictionar sau roaga pe cineva sa iti traduca si vei afla ca "trece pe la doctor la fiecare 3 luni", deci nu sta in spital, nu are parte de perfuzii, chimioterapie sau operatii zilnice, ci doar trebuie sa isi ia medicamentatia prescrisa. Dar "taking medicines it's really hard" spune fetita, deci mai bine sa moara... Ciudata optiune, dar, asa cum spunea cineva mai sus, nu are voie sa bea bere (ca stiu altii ce-i mai bine pt ea), insa are voie sa decida deliberat sa moara (ca asta poate alege singura).
      • 0 (0 voturi)    
        Articol (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:39)

        kinn [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Nici eu nu am urmarit filmuletul, dar in articol spune clar "Tanara britanica si-a petrecut viata in spitale de la cinci ani". Greseala e a autorului.
  • -2 (10 voturi)    
    revoltator:( (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:09)

    lion [anonim]

    e exat cum i-ai da unui copil de 5 de 13 ani un cutit iar apoi spunandu-i ca poate sa-si ia viata cand se supara. Revoltatoare este mai degraba atitudinea parintilor. Rusine pentru lasitatea lor.
    • 0 (6 voturi)    
      dreptul lam alegere (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:36)

      alin [anonim] i-a raspuns lui lion

      "Bogatul nu crede pe sarac si sanatosul pe bolnav".Daca ai rabda si suferi cat fetita aia nu ai mai vorbi asa.Dupa 8 ani de stat prin spitale fii sigur ca stie despre ce vorbeste.Si nu se sinucide,doar a obosit sa mai lupte.
      • 0 (0 voturi)    
        nu ai dreptate (Joi, 13 noiembrie 2008, 10:35)

        lion [anonim] i-a raspuns lui alin

        Alin uitea-te te rog pe youtube la "ironmen" sa veyi acolo suferinzi, dar luptatori.
    • 0 (6 voturi)    
      chiar revoltator! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:46)

      Mimoza [anonim] i-a raspuns lui lion

      Ai avut pe cineva drag vreodata bolnav??? Sa-l vezi cum sufera cumplit si cum isi doreste sa scape de toata suferinta. sa nu poti sa-i spui, lasa ca trece, pentru ca stie ca e boala incurabila si ca finalul este oricum moartea??? Sa nu ai posibilitatea sa-l ajuti cu absolut nimic, in afara de a-i sta la capatai si a spera ca acest lucru conteaza si suferinta e mai tolerabila cu tine langa el/ea? Stii ce inseamna sa sufere cineva 5 luni??? si sa ajungi sa vrei sa faci orice sa nu-l mai vezi suferind, sa iei tu boala asupra ta, dar nu poti, sa-i dai orice medicament posibil sa nu-l mai doara, dar nu poti, sa ai puterea magica de a-l minti si sa te creada, dar nu poti? Imagineaza-ti ca parintii aia se chinuie de 8 ani sa o tina in viata, prin spitale pentru ca ea sa moara mai tarziu... Dupa 8 ani copila vine si spune nu mai suport sa stau prin spitale si sa sufar, daca nu ma pot vindeca ed boala de care sufar, nu vreau sa fac un transplant care sa nu faca decat sa-mi prelungeasca viata pentru a suferi mai mult decat as suferi de fapt....
      ganditi un pic inainte de a arunca cu vorbe!!!
      • 0 (0 voturi)    
        chiar gandim (Joi, 13 noiembrie 2008, 10:32)

        lion [anonim] i-a raspuns lui Mimoza

        parinti lasi. Nu gata de sacrificiu
  • +1 (3 voturi)    
    cobaiul razvratit (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:37)

    ADY [anonim]

    dupa cum au spus si doctorii ea nu se va vindeca dupa operatie dar ii va prelungi viatza (oare?ipotetic ..pt ca nu se stie cum va evolua)..in plus are dereptate decat sa-si traiasca toate zilele in spital ..luand in calcul suferinta la care ar fi supusa cred ca decizia ei este cea mai buna
  • +6 (6 voturi)    
    Ce usor e sa judeci din scaunul tau.. (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 12:43)

    sile [anonim]

    Mai ce usor e sa ii judecam pe altii...

    Eu zic doar sa ne rugam pentru fetita asta. Si sa ne rugam si pentru noi sa nu ne dea Dumnezeu cat putem duce
  • +4 (6 voturi)    
    Filozofi de 2 bani (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 13:31)

    Lucian [anonim]

    Bah terminati odata cu tampeniile. Adevarul e ca operatia era de mare risc, si in loc sa-i prelungeasca viata ar fi putut foarte bine sa i-o scurteze. Transplantul de cord nu e niciodata un succes sigur, mai ales in cazul unui organism slabit. Dupa transplant ar fi fost obligatoriu tratamentul cu imunosupresoare pentru a impiedica organismul sa respinga organul strain, si acest tratament ar fi putut reactiva cancerul. In plus de asta, cine mama naibii sunteti voi sa-i judecati pe parintii fetei? Ati trecut vreodata prin asa ceva, ca sa stiti despre ce e vorba?
  • -2 (4 voturi)    
    moarte sau inimioare (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 14:24)

    heraasku [anonim]

    Pai daca toata viata a stat langa niste oameni care la prima mare nenorocire o indeamna sa moara nu e clar de ce vrea sa moara? Ha, Ha... Adica sa traiasca langa niste oameni care o indeamna sa moara care-i vor moartea? Hilar. Vai de ea saraca...
    • +2 (2 voturi)    
      Prima nenorocire (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:41)

      kinn [anonim] i-a raspuns lui heraasku

      De unde ai dedus ca "la prima mare nenorocire o indeamna sa moara" ??. Din 13 ani, 8 ani a fost bolnava.
  • -1 (1 vot)    
    asa da medici (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 15:10)

    Lala [anonim]

    Ce ma impresioneaza la fel de mult la povestea (in afara de tragedia micutei, care nu poate fi numita adolescenta) e faptul ca medicii britanici sunt in stare sa mearga pana in panzele albe ca sa salveze o viata atata timp cat ei considera ca merita... in timp ce in Romania medicii sunt niste talhari morti dupa bani, prea multi dintre ei incompetenti si total nepasatori.
    • +1 (1 vot)    
      DA! (Joi, 13 noiembrie 2008, 10:22)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Lala

      Ai MARE dreptate in ceea ce spui, insa cred totusi ca ar fi trebuit respectata decizia micutzei si a perintilor ei din prima...la o adica..e viata lor..fac ce vor cu ea. Insa determinarea medicilor de ai prelungi viata e de apreciat. La noi vezi asa ceva doar daca impingi zeci de milioane in stanga si in dreapta...altfel NU.
  • -1 (1 vot)    
    To be or not to be! (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 16:01)

    Nicolae Marian [anonim]

    Viata ne-a fost data fara sa o cerem si ne va fi luata fara sa fim intrebati. Avem dreptul sa decidem ve facem cu viata noastra, de intreruperea ei se ocupa unele "instante" superioare. Asa ca hai sa o traim asa cum ne-a fost data fara sa incercam sa oprim ceva ce nu se afla in "jurisdictia noastra".
  • +1 (1 vot)    
    dincolo de dramatismul situatiei, (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 17:46)

    un om [anonim]

    ramine situatia "obiectiva":
    - leucemia fetei este, in prezent, incurabila;
    - odata cu inaintarea in varsta si agravarea bolii, organimul va suferii din ce in ce mai mult din cauza consecintelor absentei unui sistem imunitar bine cladit; astfel ca, daca acum merge "doar" la fiecare trei luni la spital, mai tarziu ar putea sa mearga zilnic (sau sa stea acolo);
    - operatia pe inima, dincolo de sansele mai reduse de reusita, ar face si mai grea viata micutei;
    - medicii nu au dreptul sa impuna unui pacient un anume tratament; pacientul are dreptul sa decida asupra propriului destin;
    - instinctul de supravietuire este cel mai puternic instinct (dupa cel de perpetuarea speciei) - deci daca fata decide in acest fel inseamna ca suferinta ei psihica este puternica; nu este totul sa fi sanatos fizic - trebuie sa fi sanatos si mental si psihic; altfel nu poti avea o viata normala;

    toate acestea sunt argumente ca fata a luat decizia corecta;

    exista un singur argument impotriva deciziei fetei: daca intr-un timp scurt se va descoperi un potential leac pentru forma rara de leucemie pe care o are fata?

    referitor la actiunea spitalului, cred ca exista doua situatii:
    -in cazul in care ar exista niste cercetari in curs care, in final, ar putea sa duca la producerea unui medicament, atunci este justificat sa incerci sa prelungesti viata pacientului pina cind acel medicament devine accesibil;
    -in orice alta situatie, concluzia ar fi ca respectivul spital este condus de niste cretini (ceea ce nu m-ar mira prea mult pentru UK)!
    • 0 (0 voturi)    
      mai omule (Joi, 13 noiembrie 2008, 11:14)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui un om

      Totul corect pana la ultima liniutza....hai mai lasa-ma...cu spitalul condus de cretini si ca nu te-ar mira asta in UK...unde traiesti tata..in germania? Tu nu vezi cum e sistemu nostru medical...bazat tot pe mita, pe incompetenta si pe dezinteres total? las-o ca macaie...
  • +1 (1 vot)    
    Hannah Jones e un exemplu (Miercuri, 12 noiembrie 2008, 19:55)

    Mircea Sumalan [anonim]

    Aceasta fetita are o putere fantastica si merita tot respectul.E tragic ca s-a ajuns pana acolo incat o fetita de doar 13 ani sa doreasca sa-si incheie "calatoria"pe acest pamant,dar daca ne gandim ca nu a avut o COPILARIE la fel ca majoritatea celor de varsta ei e de inteles.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version