Barbatii, o specie pe cale de disparitie?

Studiile arata ca defectele genetice si infertilitatea au crescut ingrijorator in randul barbatilor

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 13:38 Actualitate | Internaţional

Tot mai multi copii de sex masculin se nasc cu defectiuni ale organelor genitale si sufera de dizabilitati de invatare, autism si sindromul Tourette. Oamenii de stiinta din intreaga lume au inceput sa se intrebe daca nu cumva barbatii sunt o specie pe cale de disparitie, in conditiile in care s-au inmultit alarmant semnalele privind incidenta infertilitatii masculine, a calitatii scazute a spermei si a malformatiilor la nastere in randul baietilor, relateaza cotidianul canadian The Windsor Star.

Unul dintre cele mai alarmante semnale este legat de trendul in crestere al copiiilor de sex feminin, in special in statele puternic industrializate.

Jim Brophy si Margaret Keith, profesori de sociologie la University of Windsor, studiaza de mai multi ani declinul numarului de nou nascuti de sex masculin in rezervatia Aamjiwnaang, situata in apropiere de Chemical Valley, cea mai mare concentrare de industrii petrochimice din Canada.

Un material publicat de cei doi in urma cu trei ani, in cotidianul american Environmental Health Perspectives, sugereaza ca expunerea la diferite produse chimice a locuitorilor din rezervatia Aamjiwnaang este strans legata de echilibrul dintre numarul de baieti si fete nascuti.

Cercetatorii au analizat nasterile din regiune inca din 1984 si au constatat "o dramatica scadere a numarului de baieti nascuti in ultimii zece ani, in special in perioada 1998-2003", afirma Brophy.

Dintre cei 132 de copii nascuti in regiune intre 1999 si 2003, doar 46 au fost baieti.

De asemenea, oamenii de stiinta au constatat ca s-a inmultit ingrijorator numarul de sarcini intrerupte si de copii care sufera de astm.

Desi legatura dintre poluare si reproducere nu a fost inca ferm stabilita, exista tot mai multe dovezi privind influenta expunerii la anumite toxine, precum dioxina sau pesticidele, si proportia sexelor la nou nascuti.

Brophy precizeaza ca o serie de studii efectuate in Statele Unite, Europa si Japonia indica faptul ca asa numitele chimicale cu efecte nocive asupra glandelor endocrine au un efect mult mai mare asupra barbatilor.

specie (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 14:04)

alpha [anonim]

"barbatii sunt o specie pe cale de disparitie".voi sunteti o specie de #@*!?
      dar barbatii din PSD cum fertilizeaza ? (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 18:23)

saul [anonim] i-a raspuns lui alpha

bucal cu "Ana ,Ana si Marie cat de draga imi esti tu mie "?
      Romanul atotstiutor in actiune! (Duminică, 9 noiembrie 2008, 4:15)

Loprenzo Monkson [anonim] i-a raspuns lui alpha

Nu fii idiot (idioata) am vazut documentarul la televizor. Studiul a fost facut in Ontario in orasul Sarnia si din pacate este adevarat.
      Ce stii tu, daca i stii putina engleza ai da o cautare pe net si ai afla mai multe inainte sa-ti dai cu parerea la ceea ce nu cunosti!!
        o specie deosebita :) (Duminică, 9 noiembrie 2008, 14:58)

pehash [utilizator] i-a raspuns lui Loprenzo Monkson

Cred ca alpha era de fapt curios care sunt motivele pentru care femeile si barbatii apartin unor specii diferite. Oricum documentarul pe care l-ai vazut tu intr-o regiune cu populatie de cateva mii de locuitori nu este in nici un caz motiv sa declari ca e o problema la nivelul intregii populatii, asa cum lasa sa se inteleaga titlul articolului. Oricum daca vorbim de o populatie de indieni dintr-o rezervatie! Problemele sunt inerente pt ca n-au diversitate genetica.
        Ii dorim autorului articolului un post caldutz la un tabloid gen Libertatea sau Cancan.. n-are ce cauta cu titlurile astea pe hotnews.
    este Windsor Star si nu Widsor Star (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 14:04)

Unu ... [anonim]

iaca ...
    Multumim, am corectat
    Stastica facuta de bunica (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 14:09)

Gavril Bogdan [anonim]

Cand zici ca intr-o regiune 46 de copii din 132 au fost baieti si generalizezi ca e adevarat pt. tarile dezvoltate, inseamna ca:

1. doctoru ala e baiat tare inteligent ca a convins niste fraieri sa-i finanteze "studiul"

2. editorul articolului are un viitor luminos la Libertatea

3. more women for us?
      Esti imbecil... (Duminică, 9 noiembrie 2008, 4:17)

Lorenzo Monkson [anonim] i-a raspuns lui Gavril Bogdan

Esti imbecil si ar fi bine sa fii pe cale de disparitie!
      Cauta pe net si vei afla! Am vazut documentarul si nu e caterinca dar cum tu esti imbecil....asta este nu te poate convinge nimeni!
    articol adevarat dar neatent scris (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 14:45)

atreus [anonim]

Pe scurt: barbatii sunt un gen in cadrul unei specii, nu o specie...
    Apoi, noi toti suntem la origine femele. Genul este adesea in regnul animal determinat de cromozomul Y care este mai degraba o gaselnitza recenta pe scara evolutiei (cateva sute de milioane de ani). Reptilele isi determina sexul in functie de temperatura mediului de exemplu. Este clar ca cromozomul y este mai putin rezistent si are sanse mai mari sa fie atacat de factori de mediu. Faptul ca s-a luat in considerare acea populatie este reprezentativ chiar daca statistica pare la prima vedere relativ proasta. Sa nu uitam ca vorbim de o rezervatie deci un grup de populatie mai putin afectat de modul de viata al omului modern. Totusi, poluarea si-a facut simtita prezenta si acolo iar datele sunt clare. Nu stiu cum va arata viitorul dar este posibil ca barbatii asa cum sunt ei azi (adica cu sex determinat genetic) sa dispara si sa fie inlocuiti de o alta forma mai rezistenta, sau chiar ca noi sa realizam o forma mai rezistenta prin tehnici OMG.
      ahem (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 15:28)

danku [anonim] i-a raspuns lui atreus

pe scurt: sunt doi cromozomi de sex, X si Y. in mod normal femeile au XX, barbatii au XY.

cromozomul Y, care practic are o gena mai importanta, s-a tot redus la scara evolutionara si a pierdut gene care au migrat pe cromozomul X. deci s-a produs un dezechilibru de mai demult, pentru ca femeile au doi cromozomi X, ceea ce le da un avantaj in cazul in care o alela a unei gene e defectuoasa, pentru ca mai au o copie care o poate inlocui. barbatii mostenesc de la mame un singur cromozom X si de la tati un Y. daca sunt probleme pe acel cromozom X, nu au alte alele de rezerva, asa cum au femeile. la Y nu e nevoie ca sunt foarte putine gene si doar una mai importanta.

deci vulnerabilitatea vine din faptul ca s-a redus cromozomul Y si au migrat gene pe X, in conditiile in care nu avem unul de rezerva ca femeile, nu in faptul in sine ca ar fi un cromozom mai vulnerabil ca altul.

in contextul poluarii s-ar putea ca presiunea mediului sa pice mai puternic pe barbati, a caror sanatate depinde foarte mult de mecanismul genetic care sustine masculinitatea (hormoni, gene pentru receptori de hormoni, samd).
        multumesc pentru explicatii (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 16:51)

atreus [anonim] i-a raspuns lui danku

stai sa inteleg: deci dupa tine "migrarea" de gene de pe Y pe X este posibila si duce la indivizi sanatosi? Daca sunt 3 chestii pe care le-am invatat in liceu pentru ca mi-au placut au fost genetica, teoria evolutiei si astronomie. Ultima nu are ce cauta aici dar din cate imi amintesc eu (si wiki imi confirma) se pare ca recombinarea intre X si Y nu e posibila sau nu produce indivizi sanatosi. De aceea Y ramane izolat si acumuleaza defecte. Asta e motivul pentru care nu prea inteleg afirmatia ta "cromozomul Y, care practic are o gena mai importanta, s-a tot redus la scara evolutionara si a pierdut gene care au migrat pe cromozomul X."
      precizare (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 15:45)

atreus [anonim] i-a raspuns lui atreus

poate nu v-a placut termenul de "rezistent"... practic cromozomul y nu se prea modifica si de aceea defectele se acumuleaza... probabil ca termenul "rezistent" a fost o alegere nefericita si din partea mea...
      sper ca intelegeti ideea!
      Excelenta precizarea... (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 16:35)

Wsk [anonim] i-a raspuns lui atreus

Dar serios acuma 50% din noi nu meritam sa traim numai violatori si criminali cand ii vad pe aia care violeaza femei trecute de varsta a III-a, sa pice unu din ala pe mainile mele ca ii explic eu cum sta treaba cu reproducerea si nu o sa mai vrea sa faca nimic in viata lui...poate o sa fim inlocuiti de ceva mai bun!
    motive (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 15:09)

pr. Petru [anonim]

De vina este pornografia si berea.
    Prima ii imbolnaveste pe barbati inca de mici, facandu-i sa aiba diferite dereglari psiho-fiziologice si sa se masturbeze f. des, pana cand, pe la 25 de ani, multi deja sunt bolnavi de prostata.
    Berea, care contine hormoni sexuali feminini, le scade si mai mult potenta. E dovedit stiintific. Asa multi devin homosexuali (aceasta nefiind o boala, ci un viciu).
    Observati insa ca tocmai aici se inversteste cel mai mult, in astea doua, pt ca cei care investesc nu au nevoie de perpetuarea unui neam romanesc sanatos, ci de starpirea lui. Sa ne fereasca Dumnezeu.
      oare? (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 22:34)

outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui pr. Petru

Mai repede risti te imbolnavesti de prostata daca stai si nu faci nimic, decit daca te masturbezi, chiar si des.
    mai multe femei (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 15:23)

lopez [anonim]

masculii sunt o exceptie de la regulă.
    de aia sunt mai sensibili si mor mai repede.
    ei ar trebui venerati protejati si sarbatoriti.
    femeile care stresează barbatii sa fie pedepsite prin lege.

propun ca 8 martie sa fie ziua barbatului.

si sa se instituie cultul falic oficial in piata universitatii unde e poluarea mai mare.

si celor care nasc masculi sanatosi sa li se acorde avantaje care sa ii stimuleze sa procreeze in continuare.

si nu dati reply la acest mesaj pentru ca mă stresati si nu pot sa ma concentrez sa procreez.
    RRR (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 16:22)

monica L [anonim]

Daca B. sint o resursa predictibil epuizabila, atunci trebuie adoptate deja masuri pentru rationalizare, refolosire, reciclare...
    corect (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 20:38)

hash [anonim]

fiecare sa aiba dreptul la haremul personal. el nu munceste, trimite femeile la lucru. fiecare femeie tb sa ii dea 50% din ce castiga ca asa e echitabil.
      @hash (Duminică, 9 noiembrie 2008, 1:30)

XY [anonim] i-a raspuns lui hash

Ce spui tu exista deja de cand lumea, se numeste "retea de prostitutie" , iar barbatul din centrul haremului se numeste "peste". Imi pare rau sa te anunt, dar esti cam lipsit de imaginatie!...
        :D (Duminică, 9 noiembrie 2008, 16:13)

hash [anonim] i-a raspuns lui XY

ok, se pare ca lucrezi in bransa, ca ai vazut prea repede ghilimelele de la "lucru" .. eu m-am gandit la musulmani, insa fiecare cu ce-l doare ;)
    Mincarea multa prosteste! (Duminică, 9 noiembrie 2008, 0:02)

nic [anonim]

Mincati rationalizat ,chimizat si mutat genetic la
    restaurantale junk-food. Complectati meniul cu
    droguri complect naturale, in lipsa merg si cele sintetice si......scapati de dorinte, mama tuturor relelor.!
    discrepanta (Duminică, 9 noiembrie 2008, 10:22)

nfetche [anonim]

Dupa cum se poate vedea intre textul articolului si continut exista o mare discrepanta. Se pleaca de la un singur studiu publicat acum de 3 ani, intr-o anumita zona cu o particularitate si se trag concluzii universal valabile. Cam lasa de dorit ceea ce a vrut sa sugereze autorul prin titlul pompos. Al naibii profesionalism...
    pff (Duminică, 9 noiembrie 2008, 14:23)

cris [anonim]

deci dupa ce ca abia gasesti unul mai de Doamne'ajuta, acum se mai si imputineaza. great!