Premierul Ungariei: Institutiile internationale au salvat tara de la faliment

de D.G.     HotNews.ro
Duminică, 2 noiembrie 2008, 11:30 Actualitate | Internaţional


Ungaria a evitat falimentul de stat si o criza sociala de mare amploare, gratie ajutorului institutiilor financiare internationale, a declarat premierul ungar, socialistul Ferenc Gyurcsany, citat de NewsIn.

"Falimentul de stat, in paralel cu o profunda criza sociala ce ar fi rezultat din el, ar fi putut fi consecintele crizei financiare", a declarat seful Guvernului intr-un interviu acordat saptamanalului Budapest Vasarnapi Hirek.

Ungaria a obtinut in 28 octombrie un sprijin financiar exceptional de 20 de miliarde de euro de la Fondul Monetar International (FMI), Uniunea Europeana si Banca Mondiala (BM), dupa ce obtinuse deja cinci miliarde de euro de la Banca Centrala Europeana (BCE) la jumatatea lunii octombrie.

Ferenc Gyurcsany a multumit liderilor tarilor europene care au jucat un "rol esential in ajutorul acordat Ungariei", mentionandu-l pe omologul sau britanic Gordon Brown, cancelarul german Angela Merkel si presedintele francez Nicolas Sarkozy, a carui tara detine presedintia Uniunii Europene.



















1459 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Neplacut (Duminică, 2 noiembrie 2008, 11:41)

    Handrews [anonim]

    Neplacut momentul in care esti pus sa admiti ca fara "ajutor" extern s-ar fi ales paradisul... Parca vb de Congo sau Lesotho, nu de Ungaria. Si totul s-a derulat cu o viteza nefireasca, acum vreo 10 zile ziceau ca au probleme si propun austeritate, etc, dupa cateva zile vb de imprumut si acum vb direct de faliment. Ceva s-a schimbat acolo, interesant catre cine sunt indreptate "multumirile", foarte "spontane".
  • -2 (2 voturi)    
    ungaria (Duminică, 2 noiembrie 2008, 12:14)

    nty [anonim]

    [url=http://www.hotnews.ro]link[/url]
  • 0 (8 voturi)    
    ungaria FALIMENTATĂ ? (Duminică, 2 noiembrie 2008, 12:15)

    La vale ! [anonim]

    Nu se poate ! Imigrantii sunt falimentari ? Ceea ce a uitat sa spune premierul imigrantilor este la fel de important: costurile care vor fi suportate in viitor de populatia ungariei !
    • +1 (7 voturi)    
      Corect ! (Duminică, 2 noiembrie 2008, 12:53)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui La vale !

      Prostii astia se bucura de parca ar fi primit o placinta gratuita !

      Este o placere pentru orice banca / institutie sa imprumute un guvern in vreme de criza. In momente din acestea se poate negocia la greu cu orice guvern.

      Mai bine spunea domnul Ferenc Gyurcsany ca a facut o mare prostie, atat de mare incat era cat pe aici sa scufunde Ungaria.

      Poate domnul Ferenc Gyurcsany a uitat sa interesul national ungar trebuie aparat de dansul si nu de "salvatorii" Merkel & co.
      • +1 (9 voturi)    
        mie nu mi se pare corect... (Duminică, 2 noiembrie 2008, 13:09)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

        Corect ce spui tu, doar ca nu mi se pare corect sa ne bucuram de raul altora (vezi comentariile de mai sus) Eu cred ca daca vrem sa fim cu adevarat membra UE ar fi cazul sa schimbam mentalitatea, care in UE este "toti pentru unu". UE a pus la dispozitia Ungariei fonduri, ceea ce inseamna ca indirect si Romania a contribuit. Cu interactiunea din interiorul UE, Romania nu are de ce sa isi doreasca o tara cu probleme in vecinatatea ei.

        Sa nu uitam si ca Romania primeste miliarde de EUR pentru infrastructura din bugetul comunitar, iar cresterea economica de la anul se bazeaza in buna parte pe activitatea in proiectele guvernamentale sponsorizate cu bani UE.

        Eu le urez vecinilor unguri sa treaca cu bine peste aceasta criza si sa isi revina economic si social cat mai repede.
        • +4 (8 voturi)    
          M-ai inteles gresit (Duminică, 2 noiembrie 2008, 13:44)

          Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui alex

          Nu doresc raul Ungariei si nu ma bucur de situatia in care se afla.

          Dar asta nu ma opreste sa remarc incompetenta politicienilor din aceasta tara care au permis ca Ungaria sa ajunga in situatia asta. Cand un sistem esueaza, este prin excelenta vina politicienilor. Politicienii sunt cei care se ocupa de crearea de sisteme (prin legislatie) si de monitorizarea lor (tot prin legislatie).

          Cand este posibil un esec extrem de grav precum intrarea in incapacitate de plata a statului, nu ai unde sa privesti in alta parte decat la policitienii de top.

          Sunt oameni care nu inteleg pe langa ce a trecut Ungaria. Daca statul ar fi intrat in incapacitate de plata nu ar mai fi fost bani pentru pensiile de stat, nu ar mai fi fost bani pentru bugetari (functionari, politie, invatamant, sanatate si armata). Fara suport international, in Ungaria s-ar fi instalat anarhia, iar tara ar fi fost aruncata direct in Evul Mediu.

          Probabil ca ucrainienii sau alte state agresive ar fi luat fiecare cate o bucata din cascavalul ramas fara stapan. In 200 de ani am fi ajuns sa citim de cultura ungara doar in cartile de istorie (tinand cont si de numarul redus al populatiei din Ungaria).
          • -1 (5 voturi)    
            nu nu (Duminică, 2 noiembrie 2008, 14:15)

            alex [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

            In general nu sunt de acord cu afirmatia ca politicienii sunt de vina pentru falimentul unui sistem social. Este si vina societatii daca ii lasa pe politicieni sa isi faca de cap.

            In cazul Ungariei sunt de acord, pentru ca politicienii au recunoscut ca au mintit, adica ei au avut datele economice si le-au ascuns de societate.

            Nu prea sunt de acord cu comentariul legat de statele agresive. Cum sa ia Ucraina sau altcineva o bucata dintr-un stat NATO? Daca Ungaria ar intra in incetare de plati probabil ca ar ramane o epava in plasa UE si NATO, dar nu cred ca ar ramane fara teritoriu. Poate influenta lor in alte state (Slovacia, Romania, Serbia-Voivodina, Ucraina) s-ar reduce pentru ca nu ar mai avea bani sa sponsorizeze partidele locale din tarile respective.
        • +1 (3 voturi)    
          inca nu primeste (Luni, 3 noiembrie 2008, 7:55)

          emilper [utilizator] i-a raspuns lui alex

          Romania inca nu primeste "miliarde de EUR" ... doar s-au promis, si dupa calcule din 2004-2005. In momentul asta Romania risca sa dea mai mult la .eu decat primeste inapoi, pentru ca veniturile din .ro care ar trebui sa mearga in .eu au crescut ... Tariceanu a tot renegociat darile noastre, si le-a mentinut constante, dar nu stiu cat o sa mai mearga.
  • -1 (5 voturi)    
    dobanda (Duminică, 2 noiembrie 2008, 13:06)

    ps [anonim]

    a uitat de asemenea sa mentioneze dobanda la imprumutul contractat si ce suma va fi returnata in final plus clauze.
    aia tiparesc bani si pe urma ii imprumuta vezi Doamne ca sa subjuge o tara intreaga
  • -1 (7 voturi)    
    ce au uitat sa zica (Duminică, 2 noiembrie 2008, 14:10)

    AndreiSe [utilizator]

    este ca acum catva ani Ungaria a marit salarile profesorilor si ale cadrelor medicale cu 100%. Din acel moment Ungaria nu si-a mai revenit. Din fericire la noi este vorba de o marire de doar 50% si doar la profesori. In mod sigur celelalte categorii de bugetari vir intelege importanta momentului si nu vor face presiuni salariale. Sau deja fac? Ca nu mai stiu... A, si inca ceva: Ungaria a marit salarile intr-o perioada de prosperitate care se parea ca va tine cel putin pana cand Ungaria va ajunge din urma Austria, daca nu chiar Anglia si Germania. La noi marirea este in perioada de criza. Cine stie, poate sfidam legile economice si o marire a salarilor in perioada de criza va duce la cresterea consumului si deci la o revigorare a productie. pain atunci sa incercam direct cu 100% in tot sistemul bugetar. Ce daca asa salarile bugetare vor fi duble fata de salarile in sistemul privat! Incepem dicatura bugetarilor! Sa fie! Fara numar, fara numar!
  • -1 (5 voturi)    
    ... (Duminică, 2 noiembrie 2008, 14:41)

    dragos234 [utilizator]

    Daca intra Romania in criza primeam si noi 20 de miliarde de la FMI, UE, etc?
  • +5 (7 voturi)    
    De ce a ajuns in pragul falimentului? (Duminică, 2 noiembrie 2008, 15:14)

    Socialist [anonim]

    De ce a ajuns in pragul falimentului Ungaria? Pentru ca a avut si are un guvern SOCIALIST!... cam ca la noi in ultimii 60 de ani...
  • +1 (3 voturi)    
    Tariceanu si FMI (Duminică, 2 noiembrie 2008, 21:20)

    Ovidiu [anonim]

    Ungaria tocmai si-a dat acordul ca FMI-ul sa dicteze din umbra ce fac cu banii.

    Nu uitati ca am fost si noi acolo. Am scapat cu greu si acum FMI-ul ne "doreste".

    Singurul tare a lui Tariceanu este ca cum necum nu ne-am imprumutat aiurea de la FMI.

    FMI, BERD, FED = SCLAVIE


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version