Reportaj HotNews.ro

Cateva semne ca milioane de americani o duc mai rau decat in urma cu 3-4 ani. Si cateva semne ca unii o duc mai bine

de Adrian Novac     HotNews.ro
Marţi, 21 octombrie 2008, 7:43 Actualitate | Internaţional


Restaurantele ieftine de tip fast-food din SUA inregistreaza cresteri importante ale profiturilor. Locuitorii din Manhattan merg mai rar la salile de gimnastica. Vanzarile de antidepresive iau proportii alarmante. Din ce in ce mai multe scutere, biciclete si Smart-uri pot fi vazute pe bulevardele din New York. In schimb, fostul sef de la Lehman Brothers primeste jumatate de miliard de dolari in bonusuri, iar afacerile firmelor de recuperare sunt in floare. Semne ca milioane de americani o duc mai rau decat in urma cu 3-4 ani, in timp ce altii o duc la fel sau chiar mai bine decat inainte.


Semne rele

  • cozile de la fast-food-uri au devenit o realitate in marile orase. La New York,
    Fast-food-urile sunt tot mai aglomerate
    Foto: AP
    oamenii se inghesuie la McDonald's sau Taco Bell, unde cu cativa dolari poti sa servesti pranzul.
  • lanturile de restaurante populare precum Ruby Tuesdays, Chili's si TGI Friday's au inregistrat pierderi importante, in schimb cresc vanzarile la fast-food-uri si asa-numitele fast casual (gen Panera si Chipotle)
  • din ce in ce mai mult scutere, biciclete si Smart-uri pot fi vazute pe strazile din Manhattan. Tot mai multi americani renunta la SUV-uri pentru a folosi masinile mici
  • preturile la mancare au crescut, fata de 2003, in ritm ametitor: spre exemplu, painea Wonder s-a scumpit cu 74%, cotletele de porc cu 124%, laptele degresat cu 38%, bananele  cu 41%, iar Diet Coke cu 10%
  • un sondaj AOL si Zogby a descoperit ca 30% dintre americani si-au schimbat planurile de vacanta din cauza costurilor ridicate la combustibil
  • au aparut site-uri (precum ecomodder si daily fuel economy tip), unde americanii sunt invatati cum sa "vaneze" dealuri, sa conduca inteligent, sa gaseasca rute alternative de transport si motive pentru a petrece mai putin timp la volan si mai mult timp relaxandu-se
  • au crescut vanzarile la noile sisteme GPS care iti indica cele mai scazute preturi la statiile de benzina din drumul tau; de asemenea, cresc vanzarile la "monitoarele de combustibil", cum ar fi cel in valoare de 170 de dolari de la ScanGauge
  • Enterprise si alte firme de inchiriat masini au inceput sa ofere la scara din ce in ce mai mare masini mici, precum Toyota Yaris
  • campingurile din New York, Maine si Vermont au raportat cresteri cu 10-15% ale rezervarilor fata de 2007. Excursionistii renunta la cazarile in hoteluri, pentru a alege varianta mai ieftina a campingurilor
  • targul de joburi Careerbuilder.com a atras la New York, saptamana trecuta, peste 2.300 de oameni, multi dintre ei victime ale concedierilor recente. Printre ei s-au numarat si 100 de fosti angajati ai gigantului Lehman Brothers. De altfel, targurile de joburi au atins, in acest an, o crestere cu 33% a numarului de participanti fata de 2007
  • Cresc vanzarile de Smart-uri
    Foto: AP
    oficiali din New York au anuntat ca metropola ar putea pierde circa 165.000 de locuri de munca in urmatorii doi ani.
  • a crescut numarul sinuciderilor puse pe seama crizei financiare. Ca urmare, liniile de telefon ale serviciilor de consiliere sunt folosite tot mai des (The Samaritans of New York, o linie de urgenta pentru prevenirea sinuciderilor, a anuntat o crestere de 16% a numarului de telefoane in acest an, iar cei de la The Switchboard of Miami au primit peste 500 de telefoane in 2008 de la persoane ramase fara case), serviciile de consiliere psihologica sunt tot mai cautate iar adaposturile pentru victimele violentei domestice (puse pe seama esecurilor financiare) s-au aglomerat in ultimele luni
  • cresc alarmant vanzarile de antidepresive si medicamente anti-anxietate. American Psychological Association sustine ca 84% dintre femei si 75% dintre barbatii din SUA au declarat ca sunt stresati de criza economica
  • managerii restaurantelor din zona Upper East Side din Manhattan, una dintre cele mai luxoase din metropola, si-au instruit chelnerii "sa se poarte delicat cu clientii si sa le ofere suport moral" daca ii vad deprimati
  • numarul locuintelor de super-lux din Manhattan, cu preturi pornind de la 15 milioane de dolari in sus, scoase la vanzare, s-a dublat in ultimii doi ani. De asemenea, spatiile de birouri disponibile din inima New York-ului s-au inmultit cu 30% intr-un an. In prezent, 600.000 de metri patrati sunt oferiti pentru subinchiriere in Manhattan, cu 350.000 de metri patrati mai mult decat in urma cu un an.
  • O perioada favorabila depresiei
    Foto: AP
    patronii unor sali de gimnastica din Manhattan au declarat ca intr-o zi din timpul saptamanii pot fi observati mai putin barbati lucrandu-si abdomenul decat pana in urma cu cateva luni
  • americani intervievati de AFP au declarat recent ca isi spala hainele dupa ora 20:00, cand curentul electric este mai ieftin, folosind doar apa rece.
  • s-au inmultit cazurile in care proprietarii isi dau foc la autovehicule, reclamandu-le ca furate, pentru ca nu mai pot sa-si plateasca ratele (numarul acestor infractiuni a crescut de la 511 in 2004 la 986 in 2007, a anuntat National Insurance Crime Bureau)
  • bancheri din New York au zburat in statiunea de lux Aspen (Colorado) cu avioane comerciale in locul aparatelor private, in weekend-ul de Columbus Day, declarand ca "nu li se mai pare corect" sa plateasca 80.000 de dolari pe zborul dus-intors cu jet-ul de lux. Chiar si rapperul P. Diddy s-a plans ca dificultatile economice il forteaza sa zboare cu aparatele de linie
  • lanturi de magazine populare, perecum Wal-Mart, au anuntat ca reduc preturile, propun livrarea gratuita a marfii si alte masuri de stimulare pentru a-i ajuta pe americani sa faca fata actualei crize (spre exemplu, compania producatoare de jucarii KB Toys, cu sediul in statul Massachusetts, a redus preturile la jocurile de calculator, DVD-uri si alte jucarii la mai putin de zece dolari pentru a "permite consumatorilor sa cumpere mai mult in aceste momente dificile")
  • tot mai putini aplicanti primesc credite pentru masini. Potrivit CNW Marketing Research in Bandon (Oregon), doar 63% dintre cei care au aplicat pentru imprumuturi in 2008 au fost aprobati, comparativ cu 83% cu un an in urma. De asemenea, vanzarile de masini au scazut cu 27% in septembrie fata de aceeasi luna a anului 2007, iar numarul celor care incearca sa-si vanda masinile achizitionate prin leasing a crescut cu 30%, a anuntat LeaseTrader.com
  • Commerce Bank, care opereaza asa-numitele "Penny Arcade" (unde oamenii pot sa-si schimbe monedele de un cent sau un nickel in hartii), a anuntat ca a avut un numar de peste 100.000 de tranzactii in august, fata de doar 100.000 in intreg anul trecut
  • NY Post a relatat despre cresterea numarului de seifuri vandute in New York. Oamenii prefera sa-si retraga banii din banca si sa-i tina acasa, in seifuri, ale caror preturi variaza de la 30 de dolari (cele mai populare) pana la 50.000 de dolari
  • cluburile de sado-masochism din Manhattan au anuntat scaderi de pana la 70% ale afacerilor si au decis crearea unui comitet de actiune politica si a unui sindicat care sa le reprezinte interesele, atat pentru a face fata crizei financiare, cat si pentru a da in judecata clientii care refuza sa mai plateasca
  • Potrivit Pew Hispanic Center, un think tank din Washington, numarul imigrantilor ilegali a scazut cu 500.000 de persoane in acest an, fata de cele 12,4 de milioane raportate anul trecut
  • din cauza reducerilor la buget, numarul de politisti din New York a scazut cu aproape 4.000 fata de 2000, ajungand, la 31 august, la 36.265 ofiteri.


Semne bune

  • fostul CEO de la Lehman Brothers, Richard Fuld, a primit salarii, bonusuri si actiuni in valoare de 484 de milione de dolari, incepand din 2000
  • pretul benzinei a scazut in peste 30 de state sub 3 dolari pe galon* (luni, pretul mediu pe teritoriul SUA a fost de 2.88 dolari/galon, in timp ce, in urma cu o luna, acesta era de 3.70 dolari. In urma cu un an, galonul se vindea cu 2.71 dolari)
    Galonul de benzina a ajuns,
    din nou, sub 3 dolari
    Foto: AP
  • venitul mediu al unei familii americane a ajuns la 50.233 de dolari, o crestere consecutiva in ultimii trei ani
  • vanzarile televizoarelor cu ecran plat au crescut cu 40% intr-un an iar producatorii de jocuri video prevad cresterea vanzarilor in raport cu 2007 cu ocazia sarbatorilor de iarna. "Consumatorii se relaxeaza, petrec mult timp acasa", au explicat ei
  • prostituatele din New York sustin ca sunt la fel de ocupate ca intotdeauna. Angajatele de la Madam Sadie (care cer 260 de dolari pentru 60 minute sau 160 de dolari  pentru 30 de minute) au declarat ca afacerile sunt inca infloritoare
  • apartamentul "Ty Warner", de la etajul 52 al hotelului Four Seasons din New York, continua sa se inchirieze cu 34.000 de dolari pe noapte
  • directori de la asiguratorul american AIG au plecat la o vanatoare in Anglia, pentru care compania a platit 86.000 de dolari, la doar cateva zile dupa ce grupul a fost salvat de autoritatile din SUA printr-un ajutor de 37,8 miliarde dolari. Cu doar cateva saptamani in urma, sefii de la AIG au petrecut o vacanta intr-un complex luxos din California, iar factura a fost de 440.000 de dolari, dintre care aproape 200.000 de dolari pentru camere (cate 1.000 de dolari sau mai mult pe noapte) si peste 150.000 dolari pentru mese, precum si 23.000 de dolari pentru tratamente de relaxare.
  • proprietarii Magnolia Bakery, faimoasa pentru deserturile sale, au deschis un nou magazin in Manhattan, stimulati de faptul ca tot mai multi new-yorkezi prefera sa plateasca 2,50 de dolari pentru un cupcake. Celebra prajitura nu este doar o gustare frugala, ci are si rolul de "a indulci realitatile economice negative".

*un galon = 3,785 litri






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















12652 vizualizari

  • +2 (22 voturi)    
    SEMNE CA AMERICANII NU O DUC RAU DELOC (Marţi, 21 octombrie 2008, 8:34)

    BadCo [utilizator]

    locuiesc de un an de zile in sua si rau nu imi aduc aminte sa o fi dus-o decat inainte de a ma muta aici.

    asadar, draga hotnews, te rog termina cu stirile de genul celei de mai sus. am ras cand am citit-o, mai rau ca la un stand-up comedy.

    si pentru ca cifrele sunt date chiar in stirea de mai sus (1 galon de benzina = $2.99 si salariul mediu $50.233) haide sa aratam cu adevarat oamenilor cat de rau o duc americanii. pai sa vedem...

    un litru de benzina este 2,14 lei
    si salariul mediu este 136.699,06 lei anual
    adica 11.391,58 lei pe luna
    --- oau saracii americani

    sunt convins ca romanii o duc mai bine din moment ce v-ati "intins" voi pana peste ocean pentru stirea asta, dorind probabil sa demonstrati romanilor ca altii o duc mai rau ca ei.......
    • +4 (18 voturi)    
      mai citeste o data. (Marţi, 21 octombrie 2008, 10:06)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui BadCo

      Daca mai citesti o data o sa vezi ca salariul ala e pe familie, nu pe persoana.

      Preturile mici se compenseaza prin concedii fff scurte (12-16 zile/an) si prin faptul ca trebuie platit tot la niste preturi uriase: scoala, spitale, asigurari, chirii.
      In general din salariul ala, americanii trebuie sa-si plateasca singuri contributiile pentru pensii, asigurari sociale.

      Pretul benzinei e compensat de faptul ca distantele sunt uriase in america fata de europa. Un american merge cu masina cel putin 2x fata de un roman.

      Deocamdata sunt mai multi americani care nu-si pot platii ratele, decat romani.

      P.S. Nu cred ca esti in US. Daca ai fi, ai stii ca primul an e f greu.
      • +13 (19 voturi)    
        . (Marţi, 21 octombrie 2008, 11:08)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui sorin

        standardul americanilor de a o duce rau e foarte diferit de cel al romanilor de a o duce rau. mai pe romaneste, "americanul o duce rau" se traduce prin "fara TiVo, Wii, 3 laptopuri luna asta. gata cu turul americii anul asta, mergem doar pana in washington din new york, nu mai mergem pana in california".
        "romanul o duce rau" se traduce prin: "s-a taiat excursia de 2 zile/an din bucuresti pana in brasov/constanta, nu mai cumparam salam pt sandwich la servici, o dam pe parizer taranesc, aoleu cum imi platesc lumina, stai ca s-a scumpit intretinerea, luna asta stam pe cartofi fierti in loc de friptura la gratar". ca sa nu zic de benzina care e dubla la noi la pret, fata de americani. si salariile tot de cel putin 3-5 ori mai mici sunt, fata de un job echivalent din state. asa ca e o mare diferenta intre romanul sarac si americanul sarac.
        • +3 (7 voturi)    
          Corect (Marţi, 21 octombrie 2008, 11:57)

          Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui Mda

          :))
        • -1 (11 voturi)    
          Concediile americanilor (Marţi, 21 octombrie 2008, 12:00)

          Tomis [anonim] i-a raspuns lui Mda

          LOL, americanii si plecatul in concedii!Cel mult prin statul lor,dar si aia e o exceptie.Poate la pensie fac si ei vreo 2 croaziere si vad NewYorkul.Cu asta te-am prins ca nu esti in subiect.
          • +5 (7 voturi)    
            esti pe langa (Marţi, 21 octombrie 2008, 13:39)

            ela [anonim] i-a raspuns lui Tomis

            intr-adevar nu pleaca inafara de Sua decat putini, dar ca se plimba de la new york pana in Florida si invers este la ordinea zilei. Asa ca nu stiu unde traiesti tu dar mai degraba pari de pe luna decat din state.
            PS lucrez in domeniu si vad ce se intampla.
          • +2 (4 voturi)    
            Concediile americanilor (Marţi, 21 octombrie 2008, 16:41)

            Just me [anonim] i-a raspuns lui Tomis

            Stiai ca cea mai mare pondere in turismul european e reprezentata de americani?
            • -2 (4 voturi)    
              A FOST (Marţi, 21 octombrie 2008, 20:03)

              hail to the thief [utilizator] i-a raspuns lui Just me

              hmmm ... pai cine basca mea sa vina?
              si asa se lauda ca sunt ce-a mai avansata tara de pe glob, iar restul sunt tari de nivelul 3 :)
              • -2 (2 voturi)    
                Iar tu esti mare scriitor (Marţi, 21 octombrie 2008, 23:43)

                gramaticu' [anonim] i-a raspuns lui hail to the thief

                Intai sa-ti rezolvi problemele gramaticale, apoi iti vom da dreptul la replica.
              • +1 (1 vot)    
                . (Miercuri, 22 octombrie 2008, 0:44)

                Mda [utilizator] i-a raspuns lui hail to the thief

                de ce ar veni? sa dea bani pe prostiile scumpe din europa? aceleasi produse le au si ei, doar ca mult mai ieftine. si de vizitat... america e o tara f frumoasa!
          • +1 (1 vot)    
            Tu esti pe langa subiect (Marţi, 21 octombrie 2008, 23:41)

            bombonel [anonim] i-a raspuns lui Tomis

            Prietene, nu stiu prin ce ghetou traiesti si cu cine esti inhaitat, dar tu esti pe langa subiect!

            Un romanas californian
      • +6 (6 voturi)    
        AI DREPTATE (Miercuri, 22 octombrie 2008, 11:36)

        BadCo [utilizator] i-a raspuns lui sorin

        ai dreptate.. este pe familie... insa situatia nu se schimba foarte mult si daca stai in SUA sti si tu asta.

        Da am doar 15 zile pe an de concediu, ti se pare chiar atat de putin??? Dar mai e ceva... tu ai auzit de sick days??? (incluse in contract ma refer si care nu necesita nici un fel de justificare... in numar de 7 pe an, cel putin ptr mine)

        Spitalele sunt scumpe atunci cand nu ai asigurare si atunci intradevar pot spune ca sunt scumpe. Eu unul am asiguare atat medicala cat si dentara si tin sa te anunt ca nu le platesc eu ci le plateste angajatorul.

        Cat despre benzina.. sti ceva? macar aici merg si am consum minim de combustibil la viteza constanta de 60-70, mile normal, decat sa ma duc in bucuresti sa consum o juma de rezervor de la un capat al bucurestiului la celalalt.

        SALUTARI din 92104
      • +3 (3 voturi)    
        SI INCA CEVA (Miercuri, 22 octombrie 2008, 11:40)

        BadCo [utilizator] i-a raspuns lui sorin

        Referitor la chirie.... Aici dau 1/3 din salariu pe chirie, in Romania dadeam aproape tot salariul, si asta lucrand in acelasi domeniu...
    • -2 (10 voturi)    
      Asa e mai gigel (Marţi, 21 octombrie 2008, 12:01)

      Sauron [anonim] i-a raspuns lui BadCo

      Aha aia o duc intr-o fericire de aia isi pierd casele ca handicapatii si nu au ce sa-si plateasca masinile de neam prost.
      Ma bucur tare mult ca te-ai carat din Romania si sper sa ramai acolo si cand or sa inceapa sa faca foamea maretii americani.
      Fac pariu ca si in `29 cand au avut criza aia geniala au fost unii ca tine care ziceau ca nu e asa. Cat le-a luat atunci sa-si revina? Cati ani au facut foamea dupa?
      Poti sa castigi si un milion de dolari pe an, daca ai inflatie si daca te costa sa-ti intretii familia 2 mil faci ceva pe ei. Ca sa nu mai zic ca azi poti sa ai banii aia si maine sa ramai somer. Vezi ce-au patit amaratii aia care erau angajati ai Lehman Brothers si nu numai ei. Numai eu am citit inca nu stiu cate stiri despre colosi din astia care dau oameni afara.
      Si daca 50% din populatie ia banii aia de care zici tu daca ai somaj cat casa cu ce te ajuta?
      Eu nu zic ca nu se exagereaza in presa de la noi dar bine n-o sa le mai fie multa vreme.
      Cati someri au ramas in NY dupa ce a crapat Lehman Brothers? Aia unde se duc? Cine face angajari in sectorul bancar in conditii de fata in care toti incearca sa-si reduca costurile? Cine ii intretine pe toti aia care raman fara servici si n-au unde se duce? Ce fac aia cu ratele pe care le au? E grele sa mai si gandesti inainte sa vb.
      Articolul asta e o mare varza, nu zice nimic interesant si probabil ca sunt 90% exagerari dar si cei care tine care zic ca americanii o duc bine sunt la fel de tandari ca si articolul.
      Baga nasu intr-o carte de istorie si vezi acolo ce-i asteapta pe americani. Ce-au patit in `29 ii asteapta si acum si din pacate pt ei n-au invatat nimic atunci.
      • 0 (2 voturi)    
        Au invatat din criza din '29 (Marţi, 21 octombrie 2008, 18:54)

        realwahl [anonim] i-a raspuns lui Sauron

        Eu cred ca unii americani au invatat ceva din criza din '29. Insa doar vreo 5-10% din ei. Apoi s-au angajat la banci, au ajuns la conducere si... restul il stiti!

        Ceilalti, care nu au studiat, acum platesc.
      • +3 (3 voturi)    
        Vulpea si strugurii (Marţi, 21 octombrie 2008, 23:48)

        Calu' [anonim] i-a raspuns lui Sauron

        Auzi? Calul moare de drum lung, iar prostul de grija altuia. Ghici cine esti tu in fabula asta? Nu, nu te califici sa fii cal.
    • -3 (9 voturi)    
      mai americanule (Marţi, 21 octombrie 2008, 12:04)

      Ionescu [anonim] i-a raspuns lui BadCo

      asa stii tu despre salariul mediu de acolo? 11391 lei/luna? pai sa-ti spun eu cam cat e pe pamant - in jur de 5000 de lei. adica tu traiesti acolo si mintinumai asa...ca sa faci in ciuda celor de acasa?pai sa-ti spun: acasa nu mai exista niciun fel de admiratie pentru traiul de acolo. si in fond ce te macina? intrebarea daca ai facut bine sau rau? asta numai tu stii, de ce ne-o arunci noua in cap. ca nu ne intereseaza.
    • -4 (8 voturi)    
      Vai, Incredibil .. dar vaaaaiiii INCREDIBIL (Marţi, 21 octombrie 2008, 14:33)

      Taranul din America [anonim] i-a raspuns lui BadCo

      Baiete - ti-ai luat bocceluta - si te-ai dus - atunci - stai acolo, si lasa-ne sa fim dezinformati aici. Azi maine o sa vad ca ai si o parere vis-a-vis de cine a iesit la vot presedinte - in Romania. Shhhhh
    • -1 (7 voturi)    
      mare pacalici esti (Marţi, 21 octombrie 2008, 19:52)

      hail to the thief [utilizator] i-a raspuns lui BadCo

      imi imaginez ca esti unii dintre cei care ajung in romania si spun, mi-am cumparat masina si casa inca din din primii ani! cunoastem poezia
      tin sa-ti amintesc ca sunt ale bancii!!! mai pacaliciule, nimic nu este al tau nici macar in 30 de ani, esti patetic
      traiesc in sua si eu si cunosc foarte bine gasca din care faci parte, cei ca tine vin in rominia si toarna cu minciuni si ce este mai tris ca toata lumea crede
      daca nu esti mindru de tara care te-a crescut si care te-a educat, sa-ti fie rusine
      nu merita sa-mi pierd timpul cu tine - se vede ca locuiesti de un an de zile in america
      ar fi bine sa spui celor din tara citi km parcurge un american in medie la servici
      cit timp petrece pe drum in masina -
      in rominia mergi cu masina citiva km la lucru sau chiar mai putin - aici mergi si 100 km /zii
      te kkci cite galoane cumperi tu de dolarii tai - caci tre sa cumperi de 100 ori mai multa benzina in sua in fiecare luna ca sa poti merge in locuri absolut necesare cum este serviciul
      este irelevanta comparatia ta!
      cit plateste un american taxe pe an la o casa - 5000 / 6000$ /an
      de ce salar vorbesti tu mediu pe economie mai mincinosule? majoritatea americanilor fac 12$/ora
      sa nu vorbesc de joburile de jos (gen mcdonalds sau in magazine sau orice altceva unde fac si 6$/ora)
      ai nua u bani nici taxele sa le plateasca la casa!!! chiar daca primesc o casa pe gratis la loterie sa o cistige!!! nici taxele si curentul pe luna nu si-l pot plati!
      asigurarea la casa pe an este 2000$
      vrei sa calculam asigurarea la masina an si alte lucruri hai ca facem o lista
      parca te vad in romina in vacanta cu un gunoi de chevrolet si cum torni la minciuni
      • 0 (4 voturi)    
        mai nene (Miercuri, 22 octombrie 2008, 0:38)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui hail to the thief

        comentariul initial era oarecum copilaresc DAR... si eu ii cunosc pe astia ca tine: au venit in America - sincer nu stiu de ce... n-au incercat sa se adapteze si nu s-au adaptat nici macar un minut, vad tot timpul partea goala a paharului si sunt vesnic nemultumiti, si cu fiecare ocazie spun la cei din Romania cat de rau este in USA. Dar cand ii intrebi de ce nu se intorc in Rom, sau de ce nu pleaca altundeva, ridica din umeri. In categoria asta te inscrii cu succes. Nimeni nu te tine in America cu forta, Nu-ti place? De ce sa te chinui singur? Valea dom'le! Majoritatea romanilor care locuiesc in USA si pe care ii cunosc si nu intra in categoria enuntata, au o situatie materiala excelenta, mult peste ce au avut in Romania, si vor trece fara probleme si peste "criza financiara", sunt oameni muncitori si adaptabili... din pacate nu faci parte dintre ei. Uita-te in continuare pe CNN si pe CBS, ca aia spun "adevarul"... Sanatate.
      • -1 (5 voturi)    
        . (Miercuri, 22 octombrie 2008, 0:47)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui hail to the thief

        daca chevrolet e gunoi, iti doresc sa ai dacie ;)
        • 0 (2 voturi)    
          daca este chevrolet :) (Miercuri, 22 octombrie 2008, 10:11)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Mda

          pai acum si fostele Daewoo sunt numite Chevrolet asa ca este cam greu sa zici care este Chevy si care nu...
      • +2 (4 voturi)    
        SE CERE RASPUNS (Miercuri, 22 octombrie 2008, 9:54)

        BadCo [utilizator] i-a raspuns lui hail to the thief

        Nu este vina mea ca tu vezi numai jumatatea goala a paharului.

        Pacalici nu sunt, te asigur. Ai spus foarte multe chestii cel putin ciudate in randurile de mai sus daca nu chiar hilare. De ce spun asta pentru ca oriunde te duci vei plati taxe... si daca te apuca plansul cand platesti taxe in SUA te invit sa muncesti si sa INCERCI sa platesti taxe in Romania.

        Chiar este prea tarziu sa stau sa formulez un raspuns coerent la cele (multe) afirmate de tine mai sus insa pot sa te asigur ca nu am datorii la banca (exceptand o carte de credit, si nici acolo foarte mult) si nu ma duc in Romania sa ma dau 'mare' cu un Chevrolet. Posed o Honda Accord 08 si am cumparat-o cu banii jos, de stat stau cu chirie pentru ca este mai avantajos la ora actuala si la bani pot sa zic ca ma descurc foarte bine cu cei 26.5 de dolari pe ora car ii fac.

        CONCLUZIE: Faptul ca tu traiesti in SUA este cea ai buna dovada ca o duci bine, sau cel putin mai bine decat in Romania. Asa ca te rog sa o lasi mai usor cu jignirile si etichetarile. OK?
      • 0 (0 voturi)    
        cheltuieli in Romania (Miercuri, 22 octombrie 2008, 10:10)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui hail to the thief

        omu', calmeaza-te :).
        In vest in general se considera ca taxe si cheltuielile de intretinere (apa, curent, gaze, gunoi) si de aia uneori noua ni se par mari taxele. Noi nu le consideram ca fiind taxe ci cheltuieli extra si nu le bagam la calcul.
        De obicei trebuie lamurit asta cu un "strain" cand se plange de taxe pt ca sa-ti dai seama de fapt ei despre ce vorbesc. In general ei vorbesc de banii care le raman in mana dupa ce au platit toate taxele si cheltuielile locuintei sau imprumuturi.
        In Romania a ajuns sa fie oarecum normal pt cei care lucreaza in companiile multinationale sa te deplasezi in fiecare zi mai mult de 100 km. Eu ma deplasez 140 de km in fiecare zi. Este drept ca fac asta cu masina companiei dar mai "prind" asta si cu masina personala si atunci las cate 35RON minim pe benzina.
        Mai stiu inca vreo 20 de persoane care fac asta si cativa sunt chiar in companii romanesti.

        Cultura de credit este mult mai extinsa in state (practic TOT este luat pe credit) si drept urmare impactul pierderii slujbei este mult mai dur decat in Romania. Ideea este ca anumite credite se pot deduce de la impozit si atunci esti chiar convins sa faci imprumut in strainatate. De exemplu in Germania se deduc de la impozit ratele pt cumpararea unei locuinte.
        Pe de alta parte nu cred ca in state ar sta multi ca mine cu apartamentul partial mobilat de 5 ani. Chiar nu am avut bani si urasc ideea de imprumut cu camata pe care o fac bancile.
        Din cate stiu la ei se merge pe dotare completa, o perioada de gratie si apoi plata cativa ani buni (asta este ce mi s-a spus de cei care-si fac veacul pe acolo, americani si nu romani).

        Nenea ala neamt avea dreptate cand zicea ca daca ai 10 dolari trebuie sa te limitezi la a cheltui 10 dolari si nu sa faci imprumut de 11 daca nu vrei sa faci o afacere care scoate 12 dolari.
    • -3 (5 voturi)    
      pateticule (Marţi, 21 octombrie 2008, 20:01)

      hail to the thief [utilizator] i-a raspuns lui BadCo

      in cazul in care doar tie iti pica o casa din cer FREE in cap (casa simpla /modesta de 280.000$)
      doar daca tu decizi sa te muti in mijlocul necunoscutului iti cumperi o casa de 100.000
      platesti urmatoarele:
      taxe casa 6k/an
      asigurare casa 2k/an
      maintenance casa obligatorie depine de zona - cel putin 2k/an
      apa, curent la casa cel putin 2k/an
      asigurare masina 1,2k/an
      benzina an imi este teama sa calculez cel putin 2k/an
      asigurare medicala 5k/an
      mincare bautura cel putin 4k/an
      si asta in cazul in care nu mergi la scoala nu mergi la biblioteca nu mergi in vacanta, nu te extinzi la bere cu prietenii pe terasa

      aia 50k/mediu de care vorbesti tu sunt poate cel mult 40k

      esti un pacalici patetic
      • +2 (4 voturi)    
        DREPTUL LA REPLICA 2 (Miercuri, 22 octombrie 2008, 10:59)

        BadCo [utilizator] i-a raspuns lui hail to the thief

        Nu stiu care dintre noi este mai patetic... daca nici in SUA nu o duci bine inclin sa cred ca tu esti cel patetic. Cred ca ai plecat de foarte mult timp din Romania daca tu compari puterea de cumparare din SUA cu cea din Romania. Probabil ca ar trebui sa te intorci in Romania pentru o doza de realitate.

        Pacalici, iti spun din nou ca nu sunt ... nu pacalesc pe nimeni si nici pe mine cand spun ca o duc mai bine in SUA (acum in ditamai criza financiara) decat am dus-o pana in 2007 in Romania.

        Si inca ceva, comentraiul meu initial a fost unul cat se poate de copilaros, recunosc. Insa a plecat de la poza... cea din dreapta articolului de mai sus care mi se pare ca reflecta mult mai mult situatia din Romania decat cea din SUA. Prin urmare am facut un comment care sa se 'ridice' la nivelul articolului. PUNCT
  • -3 (7 voturi)    
    semne bune ? (Marţi, 21 octombrie 2008, 9:08)

    TAIFUN [utilizator]

    semne bune , ziceti ? ia mai cititi o data . sint curat rele !
    • -1 (5 voturi)    
      ha (Marţi, 21 octombrie 2008, 10:41)

      a [anonim] i-a raspuns lui TAIFUN

      sunt la misto, n-ai inteles, problema este ca nu sunt semne bune
  • +9 (9 voturi)    
    roata istoriei (Marţi, 21 octombrie 2008, 9:44)

    darthmaul [anonim]

    Unii o duc bine, pe cand altii o duc mai rau si invers! O parte dintre americani o duc bine o alta parte o duce rau. Depinde de cat de mari sunt partile respective!
    Dar nu cred ca este mai rau ca in .ro! La noi, nomenclatura comunista si securisti au dus-o bine inainte de '89 si culmea, au dus-o si mai bine dupa '89!
    • +3 (3 voturi)    
      ...cat de trist acest mare adevar (Marţi, 21 octombrie 2008, 10:44)

      skandinavu [anonim] i-a raspuns lui darthmaul

      .

      La noi, nomenclatura comunista si securisti au dus-o bine inainte de '89 si culmea, au dus-o si mai bine dupa '89!

      vezi Iliescu, Vadim , vacaroiu, s.a.m.d.

      Dar sincer sa fiu ,n-as alege nici-o clipa sa fiu ca ei !

      .


      .
      • +2 (4 voturi)    
        Mda... (Marţi, 21 octombrie 2008, 11:58)

        Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui skandinavu

        Nu ai alege tu,eu sau altul.Dar multi ar face-o...Ce trist ca nu conteaza .
    • +2 (4 voturi)    
      . (Marţi, 21 octombrie 2008, 11:08)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui darthmaul

      sad but true.
  • 0 (4 voturi)    
    . (Marţi, 21 octombrie 2008, 10:23)

    Ivanu [utilizator]

    nu stiu cum o duc americanii momentan, dar un prieten care a fost plecat vara asta la munca a mers cu Greyhound o distanta destul de mare, din NY spre North Carolina, si a povestit ca a vazut cateva cazuri, in unele statii, in care negrii au venit cu un cearsaf legat bine, in care aveau unele bunuri, le-au aruncat la bagaje si au urcat in autobuz
    • 0 (2 voturi)    
      excelent si adevarat (Marţi, 21 octombrie 2008, 20:07)

      hail to the thief [utilizator] i-a raspuns lui Ivanu

      sunt albi plin - dar stiti emisiunea de pe vremea lu ceasca despre capitalisti
      e cam adevarata
    • 0 (2 voturi)    
      greyhound (Miercuri, 22 octombrie 2008, 10:02)

      cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui Ivanu

      Asa e Greyhound-ul. In America numai sarantocii, aurolacii merg cu Greyhound-ul. Si eu am mers de 2 ori si mi-a fost frica sa stau in scaun. Nu mai nebuni si nespalati. Se mirau americanii cum de am putut sa calatoresc cu respectiva firma dar sincer atunci nu-mi permiteam. La ei pentru New York - North Carolina cam toti iau avionul.
  • -1 (7 voturi)    
    Sa fim seriosi! (Marţi, 21 octombrie 2008, 10:37)

    Nelson Mandravela [anonim]

    Ei o duc rau? Pai li se pare mult sa dea 7 dolari pe o "cisterna" cu benzina nu 3 ca inainte. Sa bage in masinile alea de neam prost. Pe ei nu i-a interesat niciodata ca altii au inceput sa traiasca mai rau. De ce m-ar durea pe mine de ei? Si oricum, sa nu ii vaietam. Acolo pana si prostimea castiga mult mai bine ca noi. Sa nu aud de ei!
  • +4 (4 voturi)    
    Americanii se europenizeaza (Marţi, 21 octombrie 2008, 11:20)

    Flasc Gordon :) [anonim]

    Se pare ca unii americani au ajuns in halul europenilor: salarii mai mici, mancare f. scumpa, masini mai mici, vanatoare de promotii, vacante simple, dependenta de depresive (recordul mondial de sinucideri la mia de locuitori e in Ungaria si Japonia, cel de dependenta de medicamente e in Franta !).

    Scade benzina de la 3,71 la 2,88, adica cu circa 25%, in cateva luni? Asta e de neconceput in Europa, nu exista asa ceva in nici o tara din UE:))

    Venit mediu de peste 35.000€/an? Poate in Luxemburg si cam atat, in rest veniturile medii pt. familii sunt mult mai modeste in Europa lui UE fata de USA! Remarcabil, un articol care recunoaste ca veniturile americanilor au crescut sub mandatul lui Bush:)). Atentie, daca va opriti din mintit si injurat poate castiga McCain si nu e "corect politic":)

    E cert ca cei inadaptabili si necalificati vor fi loviti mai dur de criza, baietii destepti vor vedea imediat oportunitatile de afaceri. Ca domnul Warren Buffet, noul "guru" la moda in USA si care a profitat de haos ca sa mai castige niste miliarde. Spre bucuria lui Obama, care s-a si laudat imediat "ma cunosc cu el" :))
    • 0 (4 voturi)    
      Euro se prabuseste (Marţi, 21 octombrie 2008, 15:40)

      Bush Jr. [anonim] i-a raspuns lui Flasc Gordon :)

      Pt. prima oara din martie 2007, euro a scazut azi sub 1,32 $, pe fondul temerii investitorilor ca Europa va intra intr-o recesiune mai grava ca USA. Economia americana pare mai pregatita sa incaseze un astfel de soc si e probabil ca recesiunea nu va dura mai mult de 2-3 trimestre. In consecinta, investitorii cumpara masiv dolari si vand euro, franci elvetieni si lire.
      In ultimele 2 luni euro a pierdut 20% din valoarea sa fata de moneda americana.
      • -2 (2 voturi)    
        euro vine de la 80 de centi de dolar (Miercuri, 22 octombrie 2008, 5:41)

        ioan timisoara [anonim] i-a raspuns lui Bush Jr.

        Euro s-a dublat de la 0,8 dolari la 1,6. acum a mai scazut la 1,3. So what?
        Cand o sa fie euro iarasi la 0,8 dolari mai vorbim de "Euro se prabuseste". Pana atunci dolarul se prabuseste
    • -2 (2 voturi)    
      esti in aer (Marţi, 21 octombrie 2008, 23:15)

      two weeks [anonim] i-a raspuns lui Flasc Gordon :)

      PIB-ul din Luxemburg(mediu e undeva peste 60.000 euro /an/persoana) fata de cei 43.000 Dolari/an/FAMILIE din USA.- ia si citeste nitica statistica. Venitul e de obicei undeva la cca.70% din PIB-ul/capita

      Cat despre multitudinea si diversitatea zilelor (a se citi aeca saptamina amarita petrecuta la All inclusive in Caraibe) de vacanta americane - ma faci sa rad! La fel si cu "vacantele simple" la munte/mare/tari si orase istorice-culturale din Europa .

      Dream on!

      P.S - te-ai intrebat de ce schimbi uleiul la masina la 5000 in State? cifra octanica de 87 max. 91 a benzinei aleaia ieftine iti spune ceva?
      • +1 (1 vot)    
        nope (Miercuri, 22 octombrie 2008, 20:13)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui two weeks

        habar n-ai.. cifra aia octanica la americani se calculeaza altfel decat la europeni, pe scurt, indicele respectiv e diferit, calitatea benzinei in nici un caz... nu strica putina documentare inainte sa postezi aberatii.
  • +7 (7 voturi)    
    opinie (Marţi, 21 octombrie 2008, 12:26)

    Dara [anonim]

    Nu cred ca articolul zice ca americanii o duc mai rau ca romanii, ci ca o duc mai rau decat erau obisnuiti. Probabil si romanilor, sa ajunga la un nivel superior...le-ar fi dupa aceea greu sa revina mai jos. In rest, intr-adevar, ne e greu noua sa-i cainam, pt. marea masa de la noi ce fac acum americanii reprezinta, poate, inca un lux.
  • +2 (6 voturi)    
    USA (Marţi, 21 octombrie 2008, 12:30)

    daniel [anonim]

    Venitul mediu in Manhattan este de 500.000$ an, un apartament se inchiriaza cu 10.000$/luna. Mancarea ieftina si buna (20$ de persoana), bine nu la nu stiu ce etaj in Time Warner, hainele cumparate de pe 5th Avenue, Broadway, West Broadway ( un fel de Magheru, Calea Victoriei, Dorobanti) mult mai ieftine decat aici etc
    Saracii de ei cat de prost o duc....
    • -2 (6 voturi)    
      hai ia-ti un hummer si dispari (Marţi, 21 octombrie 2008, 20:11)

      hail to the thief [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      ba da mai zii de doua ca oricum nimeni nu te crede
      mincare ieftina si buna-
      da carne de pui muiati in clor-de aia EU nu importa niciodata pui din america
      hai citeste si documenteaza-te, mai baga un pui murat cu clor la falci
      • +1 (5 voturi)    
        . (Marţi, 21 octombrie 2008, 22:40)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui hail to the thief

        esti un incuiat care nu vede decat europa. si voi astia...inteligenti...va mai si laudati ca sunteti liberi :)) penibil!
      • +2 (4 voturi)    
        mananci (Miercuri, 22 octombrie 2008, 10:14)

        cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui hail to the thief

        Tu ai ceva de comentat la fiecare chestie. Chiar crezi ca nu poate exista mancare ieftina si buna in America? Exista intr-adevar fastfood-urile cu reputatia lor, dar in America exista si foarte multe restaurante chinezesti sau britanice, chiar si americane, cu mancare foarte buna si ieftina pentru salariile lor. Eu am mancat la un restaurant thailandez in San Francisco, cu doar 5$, o portie de mancare de legume foarte satioasa. Nu mai generalizati cu mancarea ca au si ei o cultura a nutritiei pe care poti sau nu sa o respecti.
  • +3 (5 voturi)    
    lasa-tii p americani...de noi tre sa ne fie mila! (Marţi, 21 octombrie 2008, 13:16)

    catalina [anonim]

    sunt sigura ca pt americani se vor gasi solutii de a depasi astfel de momente...dar cu noi cum ramane "fratilor"? economia noastra e la pamant si chiar si asa are d gand sa mai scada...bursa romaneasca se coreleaza doar pe pierderi cu cea americana...creditele de la banci le ei doar pt a le lasa mostenire nepotilor datorii(k altceva nu-ti permiti)si in plus se anunta tot felul de concedieri la mai toate firmele straine care ne-au angajat somerii fostelor uzine cu capital de stat...Pe noi cred k ar trebui sa ne plangem!uitati-va si in ograda voastra!
  • +1 (1 vot)    
    mai cititi (Marţi, 21 octombrie 2008, 14:32)

    luci [anonim]

    inca o data articolul, si vedeti care era ideea...
    din comentarii reiese ca marea majoritate habar nu au ce au citit..., dar sunt experti in a emite pareri...
    • +3 (3 voturi)    
      USAvsRomania (Marţi, 21 octombrie 2008, 16:55)

      TNT [anonim] i-a raspuns lui luci

      Daca muncesti si iti merge un pic mintea te descurci si in Romania si in America . Am avut ocazia sa stau cateva luni si parerea mea este ca , inca ai mai multe sanse de reusita in State comparativ cu Romania si cand spun asta ma refer la un tinar fara posibilitati materiale . Daca ai bani atunci America pentru tine e de fapt Romania!
    • +2 (4 voturi)    
      USAvsRomania (Marţi, 21 octombrie 2008, 16:55)

      TNT [anonim] i-a raspuns lui luci

      Daca muncesti si iti merge un pic mintea te descurci si in Romania si in America . Am avut ocazia sa stau cateva luni si parerea mea este ca , inca ai mai multe sanse de reusita in State comparativ cu Romania si cand spun asta ma refer la un tinar fara posibilitati materiale . Daca ai bani atunci America pentru tine e de fapt Romania!
      • -2 (4 voturi)    
        Pentru TNT (Miercuri, 22 octombrie 2008, 7:31)

        Momentan in CA, in 2 luni ma repatriez [anonim] i-a raspuns lui TNT

        Esti dus cu pluta. Auzi, "un tinar fara posibilitati materiale" se descurca bine in SUA. Faci parte cumva din bandele de falsificatori de carduri si tepari la creditele pentru case? Vezi ca acum vreo luna au arestat o banda pe-aici.
        Vorbesti doar prostii!
        Criza economica din SUA chiar se simte, companiile concediaza pe rupte, acum nici la carat cu circa nu mai gasesti locuri de munca. Astea-s luate de mexicani,asiatici etc.
        Chiriile o iau in sus, mincarea s-a scumpit fata de acum 2-3 ani cu 100%.
        Nu mai continui, ca ma enervez. Nu spun ca in RO e mai bine,dar ineptiile pe care le-ai scris m-au scos din sarite.
        • +4 (6 voturi)    
          nu te enerva (Miercuri, 22 octombrie 2008, 10:22)

          cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui Momentan in CA, in 2 luni ma repatriez

          Ai fost in America vreodata? Ai incercat sa-ti iei un job. Ca unii fosti angajati la Lehmann nu-si mai gasescun job la pretentiile lor financiare nu inseamna ca nu-ti poti gasi un job. In America daca vrei sa muncesti te descurci. Asta daca stii engleza si te duce capul. In comentariul precedent era vorba de un tanar pe care "il duce un pic mintea". Dar iti spun ca pe coasta de vest erau mexicani angajati care nu stiau decat hello si prosti de te durea capul cand ii vedeai si tot se descurcau cumva. Cu putin noroc si daca te duce capul te descurci in America, in Romania poate sa te duca capul si sa nu-ti fie niciodata rasplatite calitatile, vezi cazul Brancusi, sau poti fi o toanta cu fite care cumva sa ajunga olimpica la matematica, vezi cazul Simona Sensual care de fapt nu stie cat e pi. Este vorba de mentalitate si societate. Crize au mai fost si vor mai fi. Oare e mai bine sa nu urci niciodata prea sus, cazul Romaniei, ca sa nu ai de unde sa cazi?
  • +3 (3 voturi)    
    Spre orizonturi mai blande (Marţi, 21 octombrie 2008, 16:58)

    domina [anonim]

    "cluburile de sado-masochism din Manhattan au anuntat scaderi de pana la 70% ale afacerilor si au decis crearea unui comitet de actiune politica si a unui sindicat care sa le reprezinte interesele, atat pentru a face fata crizei financiare, cat si pentru a da in judecata clientii care refuza sa mai plateasca". Asta mi se pare cea mai tare! Probabil ca cei 6.000 de brokeri ramasi temporar fara treaba la cazinoul de pe Wall Street s-au dat la fund.
    • 0 (0 voturi)    
      dar asta? (Duminică, 16 noiembrie 2008, 17:24)

      mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui domina

      Eu zic ca asta e cea mai tare: "managerii restaurantelor din zona Upper East Side din Manhattan, una dintre cele mai luxoase din metropola, si-au instruit chelnerii "sa se poarte delicat cu clientii si sa le ofere suport moral" daca ii vad deprimati". Saracii bogati, trebuie mangaiati pe capsor de cei ce ii servesc = servitori!
  • +4 (6 voturi)    
    Domnilor va piedeti credibilitatea (Marţi, 21 octombrie 2008, 17:23)

    Observator [anonim]

    Articolul ca si unele din comentarii m-au lasat perplex.Am avut impresia ca particip din nou la o lectie de invatamint politic de acum 20 de ani!Dar pe vremea aceia prea putini romani aveau posibiltatea sa calatoreasca in America sa cunoasca realitatea,asa ca li se putea spune orice si multi credeau.Astazi insa,cand milioane de romani calatoresc,lucreaza,locuesc,au succes in occident inclusiv in America,a publica un astfel de reportaj e autodistrugerea propriei credibiltati.Bine inteles ca exista nemultumiti in America ca peste tot(exita nemultumiti chiar si printre miliardari).Dar amarascanul nemultumit din America desi nu castiga cat ar dori,castiga pe luna cat romanul intr-un an.Si acest amarascan traieste in medie 7-8 ani mai mult decat amarascanul nostru, asa de "proasta" e asistenta medicala acolo.As vrea si eu sa ma coste un pranz sau un galon de benzina o miime de salariu,adica sa am un salariu de o mie de pitze sau 3.800 l benzina pe luna.Din nefericire realitatea americana o pune in umbra pe cea din multe tari ale UE inca
  • -4 (6 voturi)    
    deci inseamna (Marţi, 21 octombrie 2008, 19:21)

    smen [anonim]

    ca o sa fie si mai multi obezi ca acum,ce bine inseamana ca populatia americii va fi compusa doar din obezi ,in acest articol este prezentat stilul de viata american foarte bine ''Vanzarile de antidepresive iau proportii alarmante'',sportul lor preferat sa bage droguri si sa se umfle cu hamburgeri
    • +2 (4 voturi)    
      amuzant (Miercuri, 22 octombrie 2008, 0:43)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui smen

      la inceput ma enervau comentariile tale si obsesia bolnava fata de obezitate, da' trebuie sa zic ca de la un timp ai devenit amuzant. Poate te invit odata in California de sud unde locuiesc sa numeri obezii... si apoi vin eu la Bucuresti sau la Mamaia in sezon sa ii numar pe grasii chei din X5-uri, Cayenne-uri etc etc. Care gaseste mai multi castiga si face cinste cu o bere, ce zici?
      • +1 (3 voturi)    
        . (Miercuri, 22 octombrie 2008, 12:57)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        corect!
      • 0 (2 voturi)    
        mersi (Miercuri, 22 octombrie 2008, 15:47)

        smen [anonim] i-a raspuns lui gigi

        stii ca in america sunt foarte multi obezofili,nu-i nici o problema daca faci parte din ei dar totusi sa torni slana de porc pe gatul consoartei nu prea suna bine,grasii de la noi sunt fit fata de balenele din state,acolo majoritatea folosesc un baston pentru a se deplasa dar sunt convins ca vor aparea si la noi pana una alta statisticile vorbesc de la sine,degeaba te oftici mata dar pariul nu-l vei castiga niciodata
        • +1 (1 vot)    
          pe scurt (Miercuri, 22 octombrie 2008, 20:20)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui smen

          ca sa rezum: prietene, esti obsedat... daca tot faci pe anti-americanu', macar foloseste-te de stereotipuri mai "destepte". Te asigur ca stereotipul referitor la obezii din USA este exagerat... si fiindca americanii cand devin constienti ca trebuie sa schimbe ceva rau la ei, fac tot posibilul pentru asta, avand in vedere ca nr. de obezi este in scadere, mai vorbim de statistici peste vreo 3-4 ani.
          • -1 (1 vot)    
            oo da (Miercuri, 22 octombrie 2008, 20:37)

            smen [anonim] i-a raspuns lui gigi

            pai normal doar sunt niste oameni perfecti sunt intr-o continua schimbare in bine,ei nu inceteaza sa progreseze niciodata, ceea ce spun nu sunt stereotipuri exista date oficiale eliberate chiar de guvernul american ca tu ai impresia ca americanii sunt perfecti e problema ta,stii stereotipurile cu rusii sunt betivi vad ca nu au fost abolite,de ce nu esti tu primul care o face,da ce sa zici si tu doar stai in america,doar nu poti sa injuri mana care te hraneste
            • 0 (0 voturi)    
              . (Miercuri, 22 octombrie 2008, 23:42)

              Mda [utilizator] i-a raspuns lui smen

              stim ca te oftici ca nu ai luat viza, nu trebuie sa te dai anti-american pe aici ;)
              • 0 (0 voturi)    
                iar o tii cu asta cu viza (Joi, 23 octombrie 2008, 12:26)

                smen [anonim] i-a raspuns lui Mda

                ti-am mai spus nu toti sunt disperati ca tine sa slugareasca //,ca tu esti un mare ///si nu ai reusit in propria ta tara te priveste
  • +4 (4 voturi)    
    vesti proaste (Miercuri, 22 octombrie 2008, 5:49)

    ioan timisaora [anonim]

    Lasand la o parte intrebarea daca americanul o duce mai bine sau mai rau (cu siguranta ca o duce mai rau decat acum 8 ani, e parerea mea particulara si total subiectiva),

    deja perceptia autorului fata de ce e o veste proasta sau buna vorbeste de la sine.

    Exemplu: pt mine dar si pt societate in general e un semn bun cand cineva nu mai circula cu o masina care consuma 15 litri la suta de km cand ar putea-o face cu o masina care consuma 6 litri.
    Pt autorul articolului e un semn rau ca aceste masini iresponsabile conduse de niste iresponsabili dispar de pe strada. e un semn bun.

    Pe de alta parte pt autor e un semn bun ca unul care a falimentat o banca, a trimis in somaj zeci de mii de angajati, a lasat sute de mii de oameni fara pensii, ar fi un semn bun ca unul ca asta a primit sute de milioane in salarii si bonusuri. asta e un semn rau si e tocmai radacina problemei.
  • 0 (0 voturi)    
    Asa e (Luni, 8 decembrie 2008, 15:36)

    Neptun [anonim]

    Ma alatur celor multi care au postat comentarii inaintea mea, si care traiesc in America...Eu locuiesc de 5 ani in New York, si pot sa spun ca am trait vremuri mai bune. Aproape totul este adevarat, cu mici exceptii pe care personal nu le pot confirma (vinzarile de antidepresive). Evident, articolul este o preluare din presa americana, iar traducerea este pe alocuri hilara (monede de un nickel :))).
    Benzina e chiar sub doi dolari pe galon, in aproape toate statele....Iar salile de sport nu taxeaza clientii in functie de grupa de muschi lucrata, deci faza cu barbatii care nu isi lucreaza abdomenele de de risul curcilor....Barbatii nu mai merg la sala si gata. Si eu am renuntat la abonamentul NYSC si lucrez la sala de sport a firmei unde lucrez...Tare as vrea sa comenteze Mircea Badea articolul asta :)))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by