Omul-racheta, Yves Rossy, a traversat cu succes Canalul Manecii

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 26 septembrie 2008, 17:23 Actualitate | Internaţional


Elvetianul Yves Rossy, supranumit Omul-racheta, a zburat vineri din Franta in Marea Britanie, folosind un aparat conceput de el insusi, transmite CNN. Zborul elvetianului, care a inceput la Calais si s-a sfarsit la Dover, a durat mai putin de 10 minute.

Rossy s-a lansat dintr-un avion, de la o inaltime de aproximativ 2.600 de metri si a parcurs distanta de 35 de kilometri intre Franta si Marea Britanie. El a aterizat in apropiere de stancile din Dover, pe malul britanic al Canalului Manecii.

Aventura lui Rossy a refacut astfel zborul francezului Louis Bleriot, care a traversat primul Canalul Manecii, cu avionul, in urma cu 99 de ani.

Prima incercare de traversare a Canalului Manecii a lui Rossy a trebuit amanata, joi, din cauza conditiilor meteo nefavorabile.

Rossy a acumulat pana in prezent peste 30 de zboruri si a reusit sa atinga viteza de 300 de kilometri pe ora cu aparatul pe care l-a creat. Elvetianul utilizeaza o singura aripa, atasata de spatele sau si propulsata de un motor cu reactie. Aripa are aproximativ 55 de kilograme si cuprinde patru turbine simple cu reactie, pe baza de cherosen, care au rolul de a-l mentine pe Rossy in aer. Pentru a rezista fortelor de deplasare mari, elvetianul, care s-a autointitulat Fusion-Man, foloseste un costum realizat dintr-un material special.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3451 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ASTRONAUTII ANTICHITATII (Vineri, 26 septembrie 2008, 17:40)

    Dedal [anonim]

    1)http://www.agero-stuttgart.de/REVISTA-AGERO/CULTURA/Astronautii%20antichitatii%201%20de%20Cristian%20Negureanu.htm
    2)http://www.agero-stuttgart.de/REVISTA-AGERO/CULTURA/Astronatutii%20antichitatii%202%20de%20Cristian%20Negureanu.htm
    3)http://www.antet.ro/search.php?search=planeta+eris
  • -3 (3 voturi)    
    interes? (Vineri, 26 septembrie 2008, 18:07)

    nero [anonim]

    de unde rezulta ca daca la un hipopotam ii pui o turbina in coada zboara. Nu mi se pare deloc interesant. Oare ar trebui sa ne mai mire ca daca actionezi cu o forta in sus asupra unui obiect va zbura, sau ca un aparat de zbor poate fi controlat? Cred ca o asemenea stire era interesanta prin 1890-1900 dar acum?
    • 0 (0 voturi)    
      ma intreb.. (Sâmbătă, 27 septembrie 2008, 16:55)

      burebista [anonim] i-a raspuns lui nero

      ce scoala ai facut tu de ai tras o astfel de concluzie.
      vorbesti ca sa nu dormi, fara sa fi avut macar curiozitatea sa te informezi.
      poate ar trebui sa cauti vreun film pe youtube, sa vezi despre ce e vorba, inainte de a vorbi prostii.
  • +1 (1 vot)    
    Si cum aterizeaza? (Vineri, 26 septembrie 2008, 20:06)

    immortal [anonim]

    E de laudat curajul de a zbura folosind motoare construite pentru aeromodelism (avioane macheta radiocomandate). Interesant e daca cetateanul respectiv aterizeaza pe burta sau nu ?
    • 0 (0 voturi)    
      Defapt... (Vineri, 26 septembrie 2008, 23:15)

      BobbyRo [anonim] i-a raspuns lui immortal

      Pe genunchi! Are un costum special pt a fi aerodinamic iar pe genunchi si'a aplicat un material mai rezistent frecarii cu eventualul mediu pe care aterizeaza! Am urmarit pe National Geographic live, a fost un program fara subtritrare si probabil de aia nu a fost prea mediatizat...
      • 0 (0 voturi)    
        asa este (Sâmbătă, 27 septembrie 2008, 16:50)

        burebista [anonim] i-a raspuns lui BobbyRo

        am vazut si eu emisiunea si se pare ca are niste roti mici activate de catre campul magnetic al pamantului.
        cand aterizeaza (pe genunchi) rotile insep sa se invarta repede, repede.
        din cauza impactului, rossy da cu burta de pietris, insa maieul special pe care il poarta este foarte elastic si ii ridica trunchiul suficient cat sa nu isi juleasca nasul.
        apoi ruleaza cam un kilometru pe rotile atasate genunchilor, iar pentru a se opri activeaza parasuta pe care o cara (la fel ca si avioanele de vanatoare ce aterizeaza pe portavioane)
  • 0 (0 voturi)    
    tot repetentu-i ziarist (Sâmbătă, 27 septembrie 2008, 2:21)

    Gicu [anonim]

    Ce-s alea "forte de deplasare" domnilor cu diploma de bacalaureat?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu. Tu esti repetent! (Sâmbătă, 27 septembrie 2008, 15:26)

      YO [anonim] i-a raspuns lui Gicu

      Stai la coada vacii daca nu stii. Fortele de deplasare sunt spre exemplu forta de frecare cu aerul si forta gravitationala. Ramai la oi, Gicule! Mai gresesc ei cateodata si ma iau de ei dar cand sunt criticati pe nedrept mi se pare normal sa le iau apararea. Eu nu am nimic personal impotriva lor asa cum ai tu!
  • 0 (0 voturi)    
    zborul de ieri (Sâmbătă, 27 septembrie 2008, 17:21)

    burebista [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=SzoGQjfH6iA
  • 0 (0 voturi)    
    nicey (Sâmbătă, 27 septembrie 2008, 23:09)

    cimitrie dantemir [anonim]

    dumneavostra este romani , nu?
  • 0 (0 voturi)    
    fortelor de deplasare ??!!! (Vineri, 27 noiembrie 2009, 15:29)

    xyz [anonim]

    Nimeni nu are nimic cu nimeni dar cei care au scris articolul au gresit. E vorba de Forta de frecare ff mare si nu de fortele de deplasare.
    Forţa de frecare este componenta tangenţială la suprafaţa de contact dintre două corpuri, a forţei de sprijin pe care unul din corpuri o exercită asupra celui de-al doilea. În timpul deplasării forţa de frecare are sens opus mişcării adică încetineşte mişcarea. Ea depinde de natura şi de masa corpului şi apare la alunecare şi rostogolire. Totdeauna forţa de frecare la alunecare este mai mare decât forţa de frecare la rostogolire.
    În caz că singurele forţe dintre corpuri provin din acceleraţia gravitaţională, relaţia de calcul a forţei de frecare este: coeficientul de frecare înmulţit cu greutatea corpului


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by