Disensiuni in Alianta Nord-Atlantica

Germania respinge aderarea Ucrainei si Georgiei la NATO

de M. Zidaru     HotNews.ro
Sâmbătă, 29 martie 2008, 11:35 Actualitate | Internaţional


In ajunul summitului NATO, guvernul Germaniei se pronunta impotriva inceperii negocierilor cu privire la aderarea Ucrainei si Georgiei la NATO - a declarat vineri la Berlin purtatorul de cuvant al Guvernului german, Thomas Steg, citat de Rador.

Berlinul "trateaza cu retinere" planurile SUA fata de Georgia si Ucraina - a declarat Thomas Steg, amintind in acelasi timp ca o conditie imprescriptibila pentru aderarea la NATO o constituie existenta unei situatii stabile in tarile care doresc aderarea la Alianta.

Nu pot fi primite in NATO tari in care nu sunt stinse conflictele politice interne - a declarat Steg. Acelasi lucru este valabil si pentru statele situate in zone de criza. Din motivele mentionate, Guvernul german considera inoportuna desfasurarea de negocieri cu Ucraina si Georgia cu privire la perspectivele aderarii lor la Alianta.

Georgia si Ucraina se afla deocamdata in stadiul de "dialog intens" - a declarat Steg. Propunerea SUA de a include aceste tari in "planul de actiuni", fapt ce reprezinta o treapta pe calea de aderare la NATO, este "discutabila in cel mai inalt grad".

Germania, Franta si Italia se pronunta categoric impotriva unui astfel de pas, intrucat in Ucraina populatia nu sprijina dorinta de aderare la NATO, iar Georgia nu a solutionat "conflictele inghetate" cu Abhazia si Osetia de Sud.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1701 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Tari cu simtul realitatii (Sâmbătă, 29 martie 2008, 11:45)

    Klaus Steinberg [anonim]

    In sfarsit tari cu simtul realitatii....
  • 0 (0 voturi)    
    frig (Sâmbătă, 29 martie 2008, 11:58)

    tehno [anonim]

    Problema este mai degraba de a gasi un echilibru intre doua efecte. In primul rand stabilizarea pe care o produce aderarea unei tari la nato pentru acea tara si in al doilea rand destabilizarea pe care o aduce o tara cu probleme aliantei. Sa nu uitam ca nato a fost infiintat tocmai ca un raspuns la niste factori destabilizatori pentru europa. Totusi in acel caz "inamicul" era foarte clar conturat. Intrebarea care se pune este daca nato este pregatit acum sa se confrunte cu altfel de probleme decat cele din razboiul rece. Eu cred ca deocamdata nu, deoarece inca mai incearca sa repare pagubele produse de acesta. Eu vad cresterea amenintarii teroriste din partea statelor arabe fundamentaliste un rezultat al razboiului rece si al politicii duse dupa ww2.
  • +1 (1 vot)    
    Trebuie (Sâmbătă, 29 martie 2008, 12:10)

    alex [anonim]

    Cand e vorba de trimis trupe, nemtii trimit cateva sute de oameni, simbolic acolo.Cand e vorba de decizii se opun aiurea.Ucraina e o tara destul de mare si cu un arsenal nuclear mare.Trebuie inclusa in NATO pt simplul motiv de a face NATO mai puternica.
    • +1 (1 vot)    
      nukes (Sâmbătă, 29 martie 2008, 15:18)

      cde [anonim] i-a raspuns lui alex

      Ucraina nu mai are nici un focos nuclear, au fost cedate Rusiei sau distruse inca din deceniul trecut. Pozitia Germaniei e una de responsabilitate. Anii trecuti Ucraina era cat pe ce sa alunece intr-o criza politica foarte grava ce putea oricand degenera in ceva si mai periculos. Georgia are conflicte interne nerezolvate izvorate din adevarate razboaie civile, deci numai stabila nu e.
      • 0 (0 voturi)    
        GRESIT! (Duminică, 30 martie 2008, 16:13)

        FLORIN [anonim] i-a raspuns lui cde

        Germania isi urmareste cu ferocitate interesul propriu si atat! Nevoia de resurse energetice o face sa cante si sa joace pe ritm de balalaica (nu uita cine e sef la GAZPROM, ai auzit de unu' Schroeder?). Ei bine nu mai cautati alte scenarii!
    • -1 (1 vot)    
      Daca oamenii s-ar mai si informa ... (Sâmbătă, 29 martie 2008, 19:13)

      NATO [anonim] i-a raspuns lui alex

      Ce bine ar fi daca oamenii s-ar mai si informa inainte sa scrie aberatii.
      "Cateva sute de oameni, simbolic acolo" ?? Germania are aprox. 2800 de militari in forta de mentinere a pacii din Kosovo (KFOR), iar la apogeul operatiunilor avea 8500. In Afghanistan sunt peste 3000 de militari germani, al treilea cel mai mare contingent dupa SUA si Marea Britanie. In total in cadrul operatiunilor Enduring freedom (lupta impotriva terorismului), in care pe langa Afghanistan mai intra si operatiuni din Africa, Germania are 4900 de militari.
      Liban: 600 militari (la apogeu 1400)
      ...si asa mai departe. In mod clar, doar ceva simbolic acolo.
      • 0 (0 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 31 martie 2008, 12:36)

        [anonim] i-a raspuns lui NATO

  • +2 (2 voturi)    
    Vrea sa castige admiratia rusiei (Sâmbătă, 29 martie 2008, 12:22)

    gigi [anonim]

    si cu punctele castigate sa-si rezolve interesele strategice privind resursele de gaze si nu numai..
  • 0 (0 voturi)    
    Ucraina nu dispune de nici un arsenal nuclear!!! (Sâmbătă, 29 martie 2008, 12:57)

    vitalii [anonim]

    Inainte de a-si da cu parerea, il indemn pe fiecare sa se documenteze mai intai. Ucraina nu are arme nucleare, spre deosebire de Rusia sau Statele Unite.
  • 0 (2 voturi)    
    nu cred (Sâmbătă, 29 martie 2008, 15:20)

    gabi [anonim]

    spre surprinderea ta,mare parte din arsenalul fostei urss se afla in ucraina,unde a si ramas!ar fi bine ca inainte sa vorbesti chiar tu,sa te documentezi!ucraina este o putere nucleara pe harta lumii...
    • +1 (1 vot)    
      Sigur ca da (Sâmbătă, 29 martie 2008, 19:30)

      NATO [anonim] i-a raspuns lui gabi

      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_states_with_nuclear_weapons

      List of states with nuclear weapons

      Nations that are known or believed to possess nuclear weapons are sometimes referred to as the nuclear club. There are currently nine states that have successfully detonated nuclear weapons. Five are considered to be "nuclear weapons states", an internationally recognized status conferred by the Nuclear Non-Proliferation Treaty (NPT). In order of acquisition of nuclear weapons these are: the United States, Russia (successor state to the Soviet Union), the United Kingdom, France and China.

      Since the NPT entered into force in 1970, three states that were not parties to the Treaty have conducted nuclear tests: India, Pakistan, and North Korea.

      Former Soviet countries

      Ukraine has signed the Nuclear Non-Proliferation Treaty. Ukraine inherited about 5,000 nuclear weapons when it became independent from the USSR in 1991, making its nuclear arsenal the third-largest in the world.[47] By 1996, Ukraine had voluntarily disposed of all nuclear weapons within its territory, transferring them to Russia.

      Cum e cu documentatul, gabi?
  • 0 (2 voturi)    
    Nemtii se opun.. (Sâmbătă, 29 martie 2008, 17:26)

    Stef [anonim]

    Nemtii se opun la toate..

    In razboiul lor au fost viteji mari. Acum se sustrag de peste tot si in lasa pe romani sa lupte.

    Germania e forta economica in Europa, dar nu singura.
  • +1 (3 voturi)    
    Interesul national (Sâmbătă, 29 martie 2008, 19:34)

    BlackHack [utilizator]

    Ar trebui sa conditionam accesul Ucrainei in Nato de rezolvarea situatiei minoritaii romane din Ucraina, de oprirea lucrarilor la canalul Bastroe si cel mai important, de rezolvarea situatiei Insulei Serpilor. Inainte sa ne grabim sa-i invitam pe Ucrainieni in Nato ca sa fie multumiti stapanii americani, ar trebui sa ne vedem de propriul interes.

    Grecii pentru probleme mult mai putin importante refuza admiterea Macedoniei in Nato.
  • 0 (2 voturi)    
    O idee foarte buna... (Sâmbătă, 29 martie 2008, 20:55)

    BlackHack [utilizator]

    ... ar fi sa creeam o forta armata europeana comuna si sa lasam in Nato doar Sua si cu viitorii sai aliati: Ucraina, Georgia si de ce nu Tadjikistan, Uzbechistan si poate Kirgiztan.
  • +1 (1 vot)    
    idiotzi sau kaghebisti... (Duminică, 30 martie 2008, 0:25)

    lucid [anonim]

    .....sunt cei care se opun unei Ucraine in NATO. INTERESUL NATZIONAL AL ROMANIEI CERE CORDON SANITAR FATZA DE RUSIA. Din aceleasi motive vor Ucraina in NATO Polonia si toate tzarile estice. Germania nu vrea acest lucru pentru a-si putea pastra posibilitatea de negociere cu Rusia a sferelor de influentza in Europa rasariteana, asa cum fac de 300 de ani incoace, de la cele doua impartziri ale Poloniei pana la pactul Ribbentrop-Molotov.
    • +1 (1 vot)    
      nici chiar asa (Duminică, 30 martie 2008, 10:59)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui lucid

      sigur ca aveti dreptate,Romania si Polonia sunt direct interesate de admiterea Ukrainei in NATO ,insa Germania tine de respectarea criterilor de admitere,si aici trebuie sa recunoastem ca nemtii au dreptate[,populatia nu doreste aderarea la NATO,probleme teritoriale cu Ro.Insula Serpilor iar instabilitatea politica este destul de accentuata].Germania nu cred ca se amageste ca ar putea ajunge la o intelegere cu Rusia,de fapt doctrina 'dang ost'[nu cred ca am scris corect,] adica drumul spre est,a fost abandonata dupa ww ,mai degraba cred ca nemtii cauta o mare piata de desfacere
      • +1 (1 vot)    
        Drang nach Osten (Duminică, 30 martie 2008, 15:58)

        michel sta acasa [anonim] i-a raspuns lui directia 5

        = puseul (elan) inspre Rasarit este considerat de catre istoriografia germana mai degraba drept expresia temerilor rasaritene vizavi de un presupus pericol german, echivalent cu frica in san a nemtilor fata de invazia "hoardelor de la Rasarit" subsumate in lozinca "hunii navalesc asupra noastra". Nemtii sunt mai familiarizati cu sloganul "popor fara spatiu" (Volk ohne Raum) dar si aici se reflecta mai degraba problemele Prusiei cu Polonia in special si situatia precara a tinuturilor slave ocupate de Ordinul German in Evul Mediu. Dovada a indiferentei generalizate la o miscare in masa spre Rasarit a fost esecul "planului Est" al lui Himmler care s-a vazut nevoit sa-i stramute cu forta pe etnicii germani "uniti" cu Reich-ul in teritoriile special "curatate" in vederea unui "Drang nach Osten" in premiera voit de conducerea statului.
        • +1 (1 vot)    
          'foamea' de spatiu (Duminică, 30 martie 2008, 18:22)

          directia 5 [anonim] i-a raspuns lui michel sta acasa

          dupa unificarea statelor germane realizata de Bismark in jurul Prusiei,Germania s a considerat o mare putere si victoriile asupra Austriei si Frantei o indreptatea la acest statut.Dar cum Africa si Asia se aflau in sfera Angliei [Franta si Olanda au cedat in fata Imperiului Britanic] iar prin criza din Tanger ,germanii nu au obtinut posesiuni coloniale,cele doua continente Americane fiind controlate de noua putere ,SUA,Spania si Portugalia fiind scoase din 'carti',Germani a fost nevoita sa se indrepte spre Est. Germania a urmarit constant sa aiba o prezenta de forta in Balcani si a cautat sa controleze Turcia ,tocmai in ideea de a controla Estul. Acum,poate aveti dreptate cu esecul planului lui Himmler, dar poate s a dorit numai o forta de munca si o crestere demografica care sa acopere sacrificile impuse de razboi
          • +1 (1 vot)    
            aveti dreptate, (Duminică, 30 martie 2008, 20:42)

            michel sta acasa [anonim] i-a raspuns lui directia 5

            Reich-ul german este un model de stat national "venit prea tarziu" la impartirea lumii, de exemplu, dar si la ierarhia puterilor in lume. Discrepanta dintre potential si real a dus in repetate randuri la incercari de a sparge aceasta ingradire: Tanger, Sarajevo, München. Dar si Uniunea Europeana este, in felul ei, expresia tendintei de racordare a piticului politic pe nume "Germania" la uriasul demografic si economic pe nume tot la fel.
            • +1 (1 vot)    
              va multumesc (Duminică, 30 martie 2008, 22:49)

              directia 5 [anonim] i-a raspuns lui michel sta acasa

              si va asigur de respectul meu.Germania a avut o politica externa slaba ,exceptia fiind Bismaek,si acum Germania mizeaza pe forta sa economica si duce o politica de 'contre' cu SUA si a creat o bresa in tactica UE in relatia cu Rusia ,se pare ca nu a invatat nimic din experienta pactului,Molotov-Ribentrop
  • +1 (1 vot)    
    Intrebare (Duminică, 30 martie 2008, 12:07)

    Claude [anonim]

    Oare aceasta decizie nu i-a fost soptita de Gazprom lui madm Merkel? Si ea se executa, doar e sluga preaplecata a Rusiei. Rusine ba nemtilor!
  • +1 (1 vot)    
    Gazprom (Duminică, 30 martie 2008, 23:39)

    Sandy [anonim]

    Germania este pro-Rusia.Fostul cancelar Schroeder e consultant la Gazprom cu un salariu de peste un milion pe an.Si-au facut conducta pe fundul marii care sa ocoleasca Europa.Merkel vrea energie ieftina iar pentru asta ii submineaza pe aliati in Irak si Afganistan.Sa nu aveti incredere in Germania.Nu vrea decat binele propriu,intotdeauna.Traiesc de 20 de ani in aceasta tara,si aud tot ce cred ei despre noi si despre lume,in general.Pe noi,romanii,si pe americani ne urasc de moarte.Dupa aceea vin turcii,tiganii,samd.Ei fac acum jocul Rusiei,dar nu au sa reuseasca,Putin e mult prea smecher pentru muhaialele astea naziste.E deja stabilit cu Bush cum se va intampla.Vom trai si vom vedea.Germania nu prea mai poate.Prea conservatori si prafuiti.Ceea ce au ei vor avea toate tarile din fostul bloc comunist in cativa ani.Cati?nu stiu.Poate 10-20.
    • 0 (0 voturi)    
      Germania (Miercuri, 2 aprilie 2008, 0:24)

      Germania [anonim] i-a raspuns lui Sandy

      Auzi bre Sandy, de ce stai in Germania de 20 de ani daca ii urasti asa de tare? Mie personal mi se pare o aberatie ca cineva caruia nu-i place intr-o tara sa stea acolo 20 de ani. Ce fel de viata e asta? De ce nu pleci in SUA sau undeva unde iti place?
      Si eu traiesc in Germania dar se pare ca e o alta Germanie pentru ca su nu am vazut nimic din ce povestesti tu aici. Toate popoarele isi vor binele propriu, cu romanii in frunte, asa ca nu vad nimic deosebit in asta.
      Iar faptul ca pe noi si pe americani ii urasc e efectiv o tampenie. Nu-i adevarat!
      In afara de asta si francezii si italienii sunt impotriva aderarii Ucranei. Da, poate vor relatii normale cu Rusia, si ce-i cu asta? Ca doar nu ne trimit americanii gaze daca rusii taie conducta!
      Faptul ca Romania e pentru aderarea Ucranei e la fel de normal. Fiecare dupa propriul interes.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by