Cel mai mare vas de croazieră din lume a pornit din Miami, Florida în călătoria sa inaugurală. Icon of the Seas, cu o lungime de 365 m, are 20 de punți și poate găzdui maxim 7.600 de pasageri. Nava pleacă într-o călătorie de șapte zile în insulă în Caraibe.

Nava Icon of the SeasFoto: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Ecologiștii avertizează că nava alimentată cu gaz natural lichefiat (GNL) va elibera metan dăunător în aer.

Construită la un șantier naval din Turku, Finlanda, nava înmatriculată în Bahamas are șapte piscine și șase tobogane cu apă.

Nava a costat 2 miliarde de dolari și are peste 40 de restaurante, baruri, saloane, 7 piscine, și un parc de distracții pe puntea superioară.

Deși GNL arde mai curat decât combustibilii tradiționali, cum ar fi păcura, există riscul ca unele gaze să scape, provocând scurgeri de metan în atmosferă.

Metanul este un gaz cu efect de seră mult mai puternic decât dioxidul de carbon.

„Este un pas în direcția greșită”, a declarat Bryan Comer, directorul Programului marin la Consiliul Internațional pentru Transport Curat (ICCT), citat de agenția de presă Reuters.

„Utilizarea GNL ca combustibil marin emite cu peste 120% mai multe emisii de gaze cu efect de seră pe durata ciclului de viață decât motorina”, a spus el.

Royal Caribbean spune că Icon of the Seas este cu 24% mai eficientă din punct de vedere energetic decât este cerut de Organizația Maritimă Internațională pentru navele moderne. Compania intenționează să introducă o navă cu zero net până în 2035.

Industria de croaziere este unul dintre sectoarele de turism cu cea mai rapidă creștere, ea contribuind cu 75 de miliarde de dolari la economia globală în 2021.