Pentru sectorul ospitalier din Ungaria vara a început cu un program redus, zile libere și capacităţi de muncă atent planificate, deoarece în aceste unităţi se resimte o scădere a cererii solvabile, care este simţită, în primul rând, în primele zile ale săptămânii, scrie presa locală.

Budapesta, UngariaFoto: Ferenc Isza / AFP / Profimedia

Locurile preferate sunt în continuare pline la sfârşit de săptămână. Între timp, prețurile în unităţile ungare ospitaliere sunt în continuare cu 30-50 la sută sub media vest-europeană, deși costurile acestora sunt aproape aceleași.

A devenit o obișnuinţă scurtarea programului de lucru la bucătăria restaurantelor

Unităţile ospitaliere din Ungaria simt diminuarea cererii solvabile prin scăderea traficului la începutul săptămânii, unde din această cauză prima sau primele două zile din săptămână vor fi libere pentru a putea ecnomisii la cele mai mari costuri, respectiv la salarii și la forța de muncă necesară, a declarat preşedintele Federației Industriei Hoteliere din Ungaria, László Kovács pentru ziarul ungar "Világgazdaság".

Multe unităţi, în care nici duminică seara nu este una dintre perioadele aglomerate, nu se deschid, și există magazine care se protejează împotriva cheltuielilor inutile nu doar prin închiderea timp de mai multe zile, ci și prin reducerea orelor de deschidere în zilele lucrătoare.

A devenit o obișnuinţă scurtarea programului de lucru la bucătăria restaurantelor, astfel încât, de exemplu, comenzile de mâncare sunt luate doar până la nouă seara, în încercarea de a reduce programul de lucru al bucătarilor.

Potrivit preşedintelui federaţiei, sunt încă destul de multe unităţi ospitaliere în care în perioada de vârf se poate obține un loc doar cu rezervare, însă numărul acestora a scăzut.

De la începutul pandemiei, patru mii de unităţi ospitaliere din cele 51 de mii au fost închise. Majoritatea unităţilor închise definitiv au fost magazine de băuturi alcoolice și locuri de divertisment, care nu au putut supravieţui în lipsa turiştilor străini.

Restaurantele nu pot impune majorarea justificată a cheltuielilor, deoarece le este frică să nu-și piardă oaspeții

Cele mai rezistente unităţi la crize s-au dovedit şi anterior de a fi cofetăriile şi cafenelele. Anul trecut au încheiat un an bun acele unităţi ospitaliere care au trecut cu bine în perioada de pandemie, problemele generate de război şi creşterea preţurilor la energie, şi au fost perseverente, au avut răbdare şi rezerve financiare pentru a duce mai departe afacerea, a spus László Kovács, care a adăugat: Nu au fost neapărat unităţile de cea mai bună calitate care au supraviețuit perioadelor dificile, ci deseori acelea ai căror proprietari aveau un sprijin financiar suficient sau au putut realoca fonduri din alte sectoare, cum ar fi industria construcțiilor sau sectorul IT.

Oamenii sunt dornici de experienţă socială, vedem intenţia şi disponibilitatea lor de a cheltui, înstă ştim că sectorul ospitalier se află în fruntea listei de renunţare. Traficul a crescut prin deschiderea teraselor, precum şi cererea de forță de muncă odată cu sosirea sezonului de vârf, dar antreprenorii fac planuri cu mai multă atenţie ca niciodată.

De asemenea, restaurantele nu pot impune majorarea justificată a cheltuielilor, deoarece le este frică să nu-și piardă oaspeții. Preţurile în sectorul ospitalier din Ungaria sunt în continuare cu 30-50 la sută sub media vest-europeană, în timp ce materiile prime sunt uneori mai ieftine în străinătate. Doar costurile salariale sunt mai mici în Ungaria, decât în Europa de Vest - ceea ce devine tot mai puţin caracteristic - şi s-au stabilizat deja şi prețurile la energie. Între timp, obiceiul de a merge la restaurant în Ungaria acoperă cel mult o masă pe săptămână sau lună, comparativ cu două sau trei vizite pe săptămână în Occident.

Industria ospitalieră autohtononă luptă acum pentru obţinerea plafonării prețului la energie, deoarece pentru mulți jucători de pe piață ar fi o ușurare uriașă dacă ar putea renunța la contractele lor încheiate la preţuri foarte mari. Începutul sezonului estival a fost o experiență mixtă, vremea deocamdată nu este favorabilă sezonului la Lacul Balaton, mulți oaspeți au renunţat la restaurantele din jurul lacului, a mai precizat László Kovács, care a adăugat: locurile stabile, vechi, de încredere, populare sunt de așteptat să se simtă bine și în acest an.

Articol realizat cu sprijinul RADOR