Persoanele care vor să se împrumute pentru a-și cumpăra o locuință pot acum să își folosească abonamentele la servicii precum Netflix sau Spotify pentru a obține mai ușor un credit ipotecar, scrie The Mirror.

NetflixFoto: Nicolas Maderna / Dreamstime

Leeds Building Society din Marea Britanie este primul creditor care utilizează datele din platforma Experian Boost atunci când analizează o cerere de credit ipotecar.

Experian Boost împărtășește informații suplimentare cu anumiți creditori pentru a arăta că cineva efectuează regulat plăți, inclusiv cele pentru taxe locale sau abonamente la servicii de divertisment digital.

Ideea este că acest lucru ar putea contribui la creșterea scorului de credit - dar acest lucru funcționează numai dacă banca utilizează Experian Boost.

Cum funcționează schema

În Marea Britanie există trei mari agenții de evaluare pentru acordarea creditelor - Equifax, Experian Boost și TransUnion - băncile folosesc cel puțin una dintre acestea când acordă un împrumut.

Boost a fost lansat în 2019 și funcționează prin intermediul tehnologiei open banking, care face o legătură între conturile bancare ale clienților la Experian.

Acesta este apoi conectat la sistemele de creditare ale Leeds Building Society.

Această companie a spus că, în timpul testelor, 7,5% dintre solicitanți ar fi obținut o îmbunătățire a scorului lor de credit prin utilizarea Experian Boost.

Desigur, există și alți factori luați în considerare de creditori atunci când evaluează cerea cuiva pentru un credit ipotecar, cum ar fi veniturile sau dacă are un loc de muncă sau nu.