NASA a ales un cercetător cu vechime care conduce divizia de heliofizică pentru a deveni șeful științific al agenției spațiale americane - prima femeie numită în această funcție, potrivit a două persoane familiare cu decizia, dezvăluie Reuters.

Logo-ul NASAFoto: NASA

Nicola Fox, fost om de știință de top în cadrul misiunii Parker Solar Probe care studiază soarele, va fi numită săptămâna aceasta în funcția de administrator asociat al NASA pentru Direcția de Misiuni Științifice a agenției, au declarat cele două surse, care au vorbit sub rezerva anonimatului înainte de anunțul oficial.

Fox va conduce direcția științifică a NASA, o unitate cu un buget anual de aproximativ 7 miliarde de dolari, care supervizează unele dintre cele mai cunoscute programe ale agenției, de la studierea cu roboți a planetei Marte la explorarea galaxiilor îndepărtate cu ajutorul telescopului spațial James Webb.

De asemenea, ea va superviza un grup de studiu al NASA format în 2022 pentru a ajuta armata americană să detecteze și să caracterizeze OZN-urile, sau așa-numitele Fenomene Aeriene Neidentificate - obiecte misterioase pe care Casa Albă și oficialii Pentagonului le consideră amenințări la adresa spațiului aerian american.

Fox îi va succeda lui Thomas Zurbuchen, un astrofizician elvețiano-american care a condus direcția din 2016, înainte de a se pensiona în decembrie. Sandra Connelly, fostă adjunctă a lui Zurbuchen, a condus direcția în calitate de interimară.