Compania aeriană Air India a suspendat un pilot și patru membri ai echipajului de cabină, în timp ce investighează modul în care a fost tratat un pasager indisciplinat pe un zbor de la New York la Delhi în luna noiembrie, a anunțat sâmbătă un reprezentant al companiei aeriene, transmite Reuters. Un alt incident în care a fost implicat un pasager cu un comportament necivilizat a avut loc luna trecută.

Avion Air IndiaFoto: DreamsTime / Colicaranica

Compania aeriană deținută de grupul Tata s-a confruntat cu critici din partea autorității indiene de reglementare în domeniul aviației în urma unui incident petrecut pe 26 noiembrie, când un bărbat, aparent în stare de ebrietate, a urinat pe o pasageră.

Un al doilea incident similar a avut loc luna trecută pe un zbor de la Paris la Delhi. Atunci, un bărbat a urinat pe un scaun liber și pe pătura unui alt pasager, potrivit CNN.

Pasagerul indisciplinat din zborul de la Paris a fost reținut la sosirea la Delhi, dar a fost eliberat ulterior de poliția federală după ce a ajuns la o înțelegere cu victima și și-a prezentat scuze în scris. Compania aeriană a precizat că nu a depus plângere la poliție la cererea victimei.

Anchetă după incident

Air India a precizat într-un comunicat că a interzis accesul unui pasager de sex masculin timp de 30 de zile, în conformitate cu reglementările în vigoare, în urma incidentului petrecut pe 26 noiembrie, în timpul unui zbor de la New York la New Delhi.

Compania aeriană deținută de Tata Group a declarat că a raportat problema către Direcția Generală a Aviației Civile, organismul de supraveghere a siguranței aeriene din India, pentru a lua măsuri suplimentare.

Cu toate acestea, Direcția Generală a Aviației Civile a declarat joi că a cerut detalii de la compania aeriană cu privire la incident, dar la prima vedere se pare că Air India nu a respectat prevederile legate de gestionarea unui pasager indisciplinat la bord.

"Comportamentul companiei aeriene în cauză pare a fi neprofesionist și a dus la un eșec sistemic", a declarat orgnismul de supraveghere.

Organismul de supraveghere a declarat că a emis o notificare către directorii companiei aeriene, precum și către piloții și membrii echipajului de cabină de pe zbor, cerându-le să explice, în termen de două săptămâni, de ce nu ar trebui să se ia măsuri împotriva lor pentru nerespectarea reglementărilor.

Air India promite că va lua măsuri

„Air India recunoaște că ar fi putut gestiona mai bine aceste probleme, atât în aer, cât și la sol, și se angajează să ia măsuri", a declarat sâmbătă, directorul general și directorul executiv al companiei aeriene, Campbell Wilson.

Wilson a precizat că Air India a luat mai multe măsuri pentru a-și îmbunătăți răspunsul la astfel de incidente, inclusiv o revizuire a politicilor companiei aeriene și a proceselor de raportare.

Bărbatul care a urinat pe o pasageră a fost concediat

Pasagerul acuzat de comportament necorespunzător în timpul zborului New York-Delhi a fost concediat de angajatorul său Wells Fargo , a anunțat vineri banca, adăugând că a cooperat cu forțele de ordine locale.

Presa locală a relatat sâmbătă că pasagerul a fost arestat de poliția indiană.

Air India va coopera cu pasagerul afectat, autorităților de reglementare și autorităților de aplicare a legii, a mai Wilson.

„Ne-am angajat să oferim un mediu sigur pentru clienți și echipaj, precum și să operăm în deplină conformitate cu toate legile și reglementările", a spus el. (Sursă foto articol Dreamstime)