La o săptămână după ce a fost cumpărat de Elon Musk, Twitter a început să concedieze jumătate din efectivele sale, lansând în acelaşi timp proiecte de anvergură şi o luptă împotriva utilizatorilor, agenţilor de publicitate şi asociaţiilor îngrijorate de transformarea influentei reţele de socializare, relatează AFP, preluată de Agerpres.

Elon MuskFoto: Mano Kors / Dreamstime

"Aproximativ 50% din personal va fi afectat" de disponibilizările în curs de desfăşurare în cadrul Twitter, potrivit unui document transmis angajaţilor reţelei de socializare şi consultat de AFP.

Compania californiană, care avea aproape 7.500 de angajaţi la sfârşitul lunii octombrie, a notificat mii de persoane prin e-mail, explicând că scopul acestor măsuri este "de a ameliora sănătatea companiei". De asemenea, compania a anunţat închiderea temporară a birourilor sale pentru a "asigura securitatea fiecărui angajat şi a sistemelor şi datelor de pe Twitter".

Imediat ce a preluat Twitter, Musk a dizolvat consiliul de administraţie şi a concediat directorul general şi alţi membri din managementul superior.

Elon Musk a promis că va favoriza libertatea de exprimare în detrimentul a ceea ce el consideră a fi politicile excesive de moderare a conţinuturilor practicate de reţeaua de socializare, acuzată până în prezent că a cenzurat astfel opinii conservatoare, inclusiv prin suspendarea contului fostului preşedinte republican american Donald Trump.

Biden: O companie care împroaşcă minciuni în întreaga lume

Preşedintele american Joe Biden a declarat vineri că, odată cu achiziţionarea Twitter, miliardarul Elon Musk a cumpărat o platformă de social media care împroaşcă minciuni în întreaga lume, transmite Reuters.

''Iar acum, despre ceea ce ne îngrijorează pe toţi: Elon Musk se duce şi cumpără o companie care trimite - care împroaşcă minciuni în întreaga lume... Nu mai există editori (de conţinut) în America. Nu mai există editori. Vă aşteptaţi ca nişte copii să priceapă care este miza?", a declarat Biden la un eveniment de strângere de fonduri.

Purtătoarea de cuvânt a Casei Albe, Karine Jean-Pierre, le-a declarat anterior ziariştilor că Biden a fost foarte clar în legătură cu nevoia de a reduce discursul motivat de ură şi dezinformarea.

''Această convingere este valabilă şi pentru Twitter, este valabilă şi pentru Facebook şi pentru orice alte platforme de social media unde utilizatorii pot răspândi dezinformare'', a declarat ea.

(foto articol: DreamsTime)