Britanicii încearcă să repartizeze costul pentru cumpărăturile de Crăciun prin achiziționarea mai devreme a produselor, în timp ce se luptă să gestioneze bugetul familiei în fața unei inflații record, a declarat joi șeful grupului Sainsbury's, al doilea cel mai mare lanț de supermarketuri din Marea Britanie, relatează Reuters.

Cos cumparaturiFoto: DreamsTime

"Unul dintre lucrurile cheie pe care le observăm în mod clar este faptul că clienții doresc să distribuie costul Crăciunului, cumpărând mai devreme acolo unde pot, cumpărând puțin și des pe măsură ce planifică Crăciunul", a declarat directorul executiv Simon Roberts, după ce Sainsbury's a publicat rezultatele primului semestru.

Roberts a spus că britanicii cu bani puțini aleg, de asemenea, mai mult să mânce acasă decât în oraș, ceea ce reprezintă o veste proastă pentru sectorul HoReCa, aflat deja în dificultate.

"În ultimele săptămâni a existat o mișcare destul de accentuată de revinere la luarea mesei acasă și cred că această tendință va continua", a spus șeful grupului Sainsbury's.

Britanicii au început să cumpere produse mai ieftine

Roberts a evidențiat, de asemenea, o altă schimbare în comportamentul britanicilor care au început să cumpere produse alimentare de marcă proprie, care sunt în general mai ieftine.

El a adăugat că nu este "prea optimist" în ceea ce privește impactul Cupei Mondiale de fotbal, care începe pe 20 noiembrie, asupra comerțului, având în vedere că oamenii sunt mai atenți cu bugetele lor.

(Sursă foto articol DreamsTime.com)