În cel mai recent efort de a face faţă inflaţiei în creştere, Amazon plănuieşte să majoreze comisioanele în timpul sezonului sărbătorilor de iarnă, transferând unele dintre costurile sale mărite milioanelor de comercianţi care se bazează pe platforma sa pentru a-şi vinde produsele, transmite CNBC, citat de news.ro.

Logo AmazonFoto: Andreistanescu | Dreamstime.com

Începând cu 15 octombrie şi până în 14 ianuarie, vânzătorii terţi care folosesc Fulfillment by Amazon sau FBA, vor trebui să plătească 35 de cenţi per articol vândut în SUA sau Canada, a declarat marţi compania, într-un e-mail către vânzători.

Pentru comercianţii care folosesc FBA, Amazon se ocupă de procesul de alegere, ambalare şi expediere a articolelor.

Taxa de sărbători vine în plus faţă de taxele existente pe care vânzătorii le plătesc pentru utilizarea serviciilor FBA. Aceste costuri variază în funcţie de dimensiunea, categoria şi greutatea unui articol.

Amazon a spus că implementează o suprataxă suplimentară de sărbători pentru prima dată, deoarece ”cheltuielile ating noi culmi”, îngreunând capacitatea companiei să absoarbă costurile legate de sezonul cumpărăturilor de vârf.

”Partenerii noştri de vânzare sunt incredibil de importanţi pentru noi şi aceasta nu este o decizie pe care am luat-o cu uşurinţă”, a spus Amazon în e-mail.

Piaţa de terţă parte a Amazon a devenit elementul central al afacerii sale dominante de comerţ electronic, reprezentând în prezent mai mult de jumătate din vânzările cu amănuntul online.

Datorită acoperirii globale a Amazon şi a bazei masive de clienţi, mulţi retaileri se bazează pe companie pentru majoritatea şi, în unele cazuri, pentru întreaga afacere.

Veniturile din serviciile vânzătorilor terţi, care includ comisioane colectate de Amazon, taxe de livrare, taxe de expediere şi alte taxe, au crescut cu 13% în trimestrul al doilea faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, până la 27,4 miliarde de dolari.

Venitul total al comerţului electronic al Amazon a scăzut cu 4% în aceeaşi perioadă.

Taxele vânzătorilor au fost deja mărite în acest an, Amazon suportând costuri mai mari legate de inflaţie, constrângerile lanţului de aprovizionare şi războiul din Ucraina.

Cheltuielile Amazon au crescut şi din cauza angajărilor rapide în depozite, pentru a face faţă unei creşteri a cererii de comerţ electronic cauzată de pandemie.

”La un moment dat, nu poţi continua să absorbi toate aceste costuri şi să conduci o afacere economică”, a declarat CEO-ul Andy Jassy pentru CNBC, într-un interviu acordat în aprilie.

Operatorii majori precum UPS şi FedEx anunţă de obicei suprataxe în timpul sezonului cumpărăturilor de sărbători. Săptămâna trecută, Serviciul Poştal din SUA a solicitat o creştere temporară a preţurilor pentru sărbători pentru a ajuta la acoperirea costurilor suplimentare de manipulare.