Cei aproximativ 20.000 de angajați la sol ai Lufthansa pot conta pe mai mulți bani. Compania aeriană și sindicatul Verdi au convenit joi seară asupra unei creșteri a salariilor, potrivit companiei aeriene germane. Pentru moment, grevele care au paralizat mare parte din traficul aerian în Germania au încetat.

Avioane LufthansaFoto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Acordul cu personalul de la sol vine după ce luna trecută Lufthansa a decis să anuleze aproape toate zborurile programate în Germania, din cauza unei greve a personalului de la sol.

După doi ani de derogare din cauza crizei COVID, acordul prevede o creștere a salariului în trei pași.

Angajații vor primi inițial o sumă fixă ​​de 200 de euro pe lună, retroactiv de la 1 iulie 2022. De la 1 ianuarie 2023 va exista o creștere de încă 2,5%, dar cu cel puțin 125 de euro mai mult pe lună, iar de la 1 iulie 2023, încă 2,5%. Termenul contractului colectiv este de 18 luni și se încheie la 31 decembrie 2023.

Gata cu grevele

Aceasta înseamnă că riscul unor noi greve ale angajaților de la check-in sau de la manipularea bagajelor este deocamdată exclus.

O grevă de o zi a dus la anularea a peste 1.000 de zboruri la huburile Lufthansa din Frankfurt și München, în ultima săptămână. Iar asta s-a intamplat în sezonul de vârf. Întreruperile au costat Lufthansa în jur de 35 de milioane de euro, după cum a explicat directorul financiar al companiei, Remco Steenbergen, iar sindicatul amenința cu noi proteste în lipsa unui acord de majorare a salariilor.

Lufthansa o ia în sus

Lufthansa pare că revine la profitabilitate, în ciuda problemelor în curs. CEO-ul Lufthansa, Carsten Spohr, a anunțat primul profit operațional anual de la izbucnirea crizei COVID.

Grupul, care a fost salvat de statul german în timpul pandemiei, se așteaptă la un profit (EBIT ajustat) de peste o jumătate de miliard de euro pentru anul în curs. Pentru 2021, Lufthansa raportase o pierdere de peste 2,3 miliarde de euro în această cifră cheie.

Între timp, se profilează și o decizie privind preluarea companiei aeriene italiene, Ita, de către grupul german. După cum a anunțat premierul Mario Draghi la Roma joi seară, Italia ar urma să decidă, în termen de zece zile, dacă Lufthansa și partenerul său MSC pot prelua conducerea Ita Airways.

Grupul german și compania de transport maritim MSC vor să preia 80% din acțiunile Ita Airways, compania aeriană succesoare a Alitalia, unde statul italian este în prezent unicul proprietar. Pe lângă Lufthansa/MSC, este interesat și fondul american Certares, alături de companiile aeriene Air France-KLM și Delta Air Lines.

Având în vedere viitorul incert după alegerile anticipate din Italia din 25 septembrie, Mario Draghi a spus despre privatizare, potrivit FAZ.net: „Trebuie să ne îndeplinim datoria până la capăt. Nu intenționez să las asta în seama următorului guvern”.