Prim-ministrul din Bangladesh, Sheikh Hasina, a inaugurat un pod istoric peste turbulentul râu Padma, după ani de întârzieri cauzate de acuzațiile de corupție care au forțat Banca Mondială să renunțe la acest mega-proiect de aproape 4 miliarde de dolari, care va lega capitala Bangladeshului, Dhaka, de regiunea subdezvoltată din sud-vestul țării, potrivit Al Jazeera.

Podul peste Padma, BangladeshFoto: Al Jazeera

Inaugurat sâmbătă - cel mai lung pod din Bangladesh de până acum, care a fost numit "simbol al mândriei naționale" - marchează o ocazie importantă în istoria națiunii din Asia de Sud.

Construcția podului de 6,15 km a început în noiembrie 2015 pentru a conecta 21 de districte din sud-vestul țării cu Dhaka prin intermediul drumului și al căii ferate, reducând astfel considerabil timpul de călătorie.

Podul cu grinzi de oțel încorporează o autostradă cu patru benzi la un nivel superior, împreună cu o cale ferată cu o singură bandă la nivelul inferior.

Cu un cost de construcție de 3,87 miliarde de dolari, acesta este unul dintre cele mai mari megaproiecte pe care le-a întreprins vreodată Bangladesh, iar întreaga sumă este finanțată de guvernul din Bangladesh.

În 2012, Banca Mondială s-a retras dintr-un acord de împrumut de 1,2 miliarde de dolari pentru acest proiect, în urma unor acuzații de corupție. După aceea, și alți donatori, inclusiv Banca Asiatică de Dezvoltare (ADB) și Agenția Japoneză de Cooperare Internațională (JICA), s-au retras din proiect.

De ce o structură semnificativă?

Situat la aproximativ 68 km de Dhaka, podul Padma va funcționa ca o poartă de acces către regiunea de sud-vest a țării și va reduce semnificativ timpul de călătorie între Dhaka și principalele districte din regiune, inclusiv Khulna, Jashore și Barishal.

De obicei, este nevoie de 15 până la 22 de ore pentru a parcurge o distanță de 180-300 km între districtele din sud-vest și Dhaka.

De asemenea, va reduce cu 100 km distanța dintre Dhaka și cel de-al doilea port maritim ca mărime din Bangladesh, Mongla.

Puternicul Padma separă regiunea de sud-vest de Dhaka, iar oamenii sunt nevoiți să călătorească cu feriboturi sau cu șalupe care fac călătorii lente.

Mărfurile perisabile transportate la Dhaka din districtele din sud-vest cu camioanele putrezesc adesea din cauza călătoriei lungi care poate dura uneori 22-24 de ore din cauza întârzierilor mari în stațiile de feribot.

Potrivit unui studiu realizat de divizia guvernamentală Bridge Division, podul Padma va economisi un total de 187.727 de ore de așteptare a feriboturilor pe zi pentru 2.620 de vehicule. Se estimează că, odată cu deschiderea podului, aproximativ 24.000 de vehicule vor traversa fluviul în fiecare zi - un salt semnificativ față de numărul actual de 2.620 de vehicule.

De asemenea, studiul a subliniat că impactul economic al podului va contribui la creșterea produsului intern brut (PIB) anual al regiunii de sud-vest cu 2,5% și a PIB-ului general al țării cu peste 1,23%.