​Noul proiect al lui Donald Trump, rețeaua de socializare Truth Social, pare pregătită să fie lansată luni în App Store al Apple, potrivit postărilor unui director pe o versiune de test consultată de Reuters, ceea ce ar putea marca revenirea fostului președinte în social media cu ocazia sărbătorii de Ziua președinților din SUA.

Donald Trump si Truth SocialFoto: Adrien Fillon / AFP / Profimedia

UPDATE 07.31 Aplicația Truth Social este disponibilă pentru descărcare în magazinul Apple, transmite Reuters. De asemenea, aplicația s-a descărcat automat pentru utilizatorii de dispozitive Apple care au precomandat-o înainte de lansare.

Într-o serie de postări publicate la sfârșitul zilei de vineri, un cont verificat al directorului de produse al rețelei, listat ca Billy B., a răspuns la întrebări despre aplicație de la persoane invitate să o folosească în faza de testare.

Un utilizator l-a întrebat când va fi lansată pentru public aplicația, care a fost disponibilă în această săptămână pentru cei care au testat versiunea beta, potrivit capturilor de ecran vizualizate de Reuters.

"În prezent, suntem pregătiți pentru lansarea în Apple App Store pentru luni, 21 februarie", a răspuns directorul.

Lansarea ar urma să restabilească prezența lui Trump pe rețelele de socializare la mai bine de un an după ce a fost interzis pe Twitter, Facebook și pe YouTube după atacul din 6 ianuarie 2021 asupra Capitoliului american de către susținătorii săi, fiind acuzat că a postat mesaje care incită la violență.

La 15 februarie, fiul cel mare al lui Trump, Donald Jr., a postat pe Twitter o captură de ecran a contului verificat al tatălui său @realDonaldTrump Truth Social cu o postare (sau "adevăr", nunmele rețelei fiind Truth Social) pe care acesta a încărcat-o la 14 februarie: "Pregătiți-vă! Președintele vostru preferat vă va vedea în curând!"

Condusă de fostul parlamentar republican Devin Nunes, Trump Media & Technology Group (TMTG), compania din spatele Truth Social, se va alătura unui portofoliu tot mai mare de companii tehnologice care se poziționează ca campioni ai libertății de exprimare și speră să atragă utilizatorii care simt că opiniile lor sunt reprimate pe platforme precum Twitter, Facebook și YouTube.

Până în prezent, niciuna dintre aceste companii, printre care se numără concurenții Gettr și Parler de pe Twitter și site-ul video Rumble, nu s-a apropiat de popularitatea omologilor lor din mainstream.

"Săptămâna aceasta vom începe să ne lansăm pe Apple App Store. Va fi minunat, pentru că vom avea mult mai mulți oameni care vor fi pe platformă", a declarat Nunes într-o apariție duminică la o emisiune de la Fox News.

"Obiectivul nostru este, cred că îl vom atinge, cred că până la sfârșitul lunii martie vom fi pe deplin operaționali cel puțin în Statele Unite", a adăugat el.