Guvernul Germaniei alocă 60 de milioane de euro pentru o nouă campanie publicitară de vaccinare anti-COVID - „Vaccinarea ajută”, în încercarea de a crește rata de vaccinare, în special în privința rapelului. „Cei care nu au primit încă un vaccin ar trebui să se vaccineze imediat”, este solicitarea de pe site-ul Guvernului german.

Vaccinul Pfizer-BioNTechFoto: IPA / SplashNews.com / Splash / Profimedia

Costurile totale se ridică la 60 de milioane de euro pentru lunile ianuarie – martie 2022, beneficiarul fiind o agenție de publicitate aparent abonată la contracte cu statul.

Cancelarul federal Olaf Scholz a prezentat prima parte a noii campanii, cu care Guvernul vrea să îi convingă, rapid chiar și pe ultimii sceptici la vaccin. „Comunicarea despre vaccinare urmează să fie consolidată printr-o nouă campanie de vaccinare”, se arată în prezentarea planurilor preconizate.

Campania „Vaccinarea ajută” prezintă sloganuri dezvoltate creativ în albastru și verde, pe un fundal de culoare pastel: „Vaccinarea ajută – chiar și pe cei care nu mai pot auzi asta” și „Vaccinarea ajută – chiar și pe toți cei pe care îi iubești”.

Reacția pe rețelele sociale a fost în parte critică sau întâmpinată cu scepticism.

Campania, implementată de agenția Scholz & Friends, la fel ca precedenta, a fost catalogată de mulți drept lipsită de imaginație, banală și „foarte germană”, dupa cum menționează ediția online a Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Noua campanie, vechea agenție

Noua campanie va fi dezvoltată de Scholz & Friends, de această dată împreună cu compania Cosmonaut & Kings.

Potrivit Ministerului Sănătății, campania a fost dezvoltată „pe baza datelor empirice” și a „recomandărilor oamenilor de știință”.

Scholz & Friends a creat și conceptul publicitar anterior, „Sus mânecile”. La începutul crizei COVID, compania a realizat campania media de amploare: „#stăm acasă – pentru că viața poate salva”. La sfârșitul anului 2020 a urmat campania: #IchHatteCorona. În vara anului 2021 a existat o altă campanie, derulată pentru Ministerul Federal al Sănătății, sub deviza: „Germania își suflecă mânecile”. Bugetul total al acestei campanii a fost de 25 de milioane de euro. La acea vreme au existat și discuții controversate pe rețelele de socializare.

Agenția pare a fi abonată la contracte cu statul german. În noiembrie 2021 s-a anunțat că Scholz & Friends „a asigurat contractul de la Ministerul de Stat bavarez pentru Afaceri Economice, Dezvoltare Regională și Energie (StMWi), pentru inițiativa de comunicare „Bavaria talk about 5G”, care a fost promovată în iulie. Contractul este pentru un an și poate fi prelungit o singură dată, până la sfârșitul anului 2023.

În ianuarie 2022, agenția a anunțat că „Familia Scholz & Friends” va fi extinsă prin preluarea agenției de specialitate în domeniul sănătății, VMLY&Rx Frankfurt, care poartă acum numele Scholz & Friends Health. Competențele de bază ale agenției includ domeniile farmaceutice și biotehnologiei în special, dar și alte segmente de sănătate.

Complexă și multilingvă

Potrivit guvernului german, actuala campanie de vaccinare, „Vaccinarea ajută”, va începe săptămâna aceasta pe rețelele de socializare și la radio, urmată de reclame în ziare și publicitate stradală, începând cu săptămâna următoare. În plus, vor fi difuzate spoturi pe posturile TV de la jumătatea lunii februarie. La solicitarea agenției de presă dpa, Ministerul Sănătății a precizat că, pe lângă limba germană, campania se va desfășura și în limbile engleză, arabă, rusă și turcă.

Potrivit Institutului Robert Koch, aproximativ 73,5% din totalul populației germane fusese vaccinată anti-COVID până în 25 ianuarie 2022 - aproximativ 62,8 milioane cu prima doză și 61,1 milioane cu două doze de vaccin.