Ministerul italian al Muncii a demarat o investigație după ce o companie care căuta o recepționeră a cerut candidatelor, pe lângă documentele care să le confirme competențele, să includă și o fotografie în costum de baie, scrie Guardian.

Tanara in costul de baie, pe plajaFoto: Dreamstime

Anunțul, postat pe mai multe site-uri specializate în locuri de muncă de către o companie de securitate cu sediul la Napoli, stipula că aplicanții trebuie să fie de sex feminin, să nu aibă mai mult de 30 de ani, să vorbească fluent limba engleză, să aibă propria mașină și să aibă "un caracter luminos și un aspect atrăgător".

"Vă rugăm să trimiteți o fotografie completă în costum de baie sau ceva similar", se mai cerea în anunțul pentru jobul de 500 de euro net pe lună.

Această cerință a fost ulterior eliminata și anunțul a fost repostat, dar nu înainte ca o captură de ecran să fie distribuită pe scară largă pe rețelele de socializare, stârnind indignare.

"Vor o poză în costum de baie? Ce anunț absurd!", a acuzat Chiara Marciani, consilier pentru muncă din Napoli.

"Este scandalos, și din mai multe motive - începând cu căutarea unei femei sub 30 de ani și un salariu absurd de inadecvat pentru angajamentul și sarcinile pe care le presupune postul", a adăugat ea.

Compania, care are sediul în districtul de afaceri din Napoli, a spus presei italiene că solicitarea unei fotografii în costum de baie a fost "nepotrivită" și rezultatul unei "simple neatenții" din partea "angajatului fără experiență" care a redactat anunțul și care nu a înțeles politica firmei privind egalitatea de gen.

Potrivit datelor OCDE din 2019, mai puțin de jumătate dintre femeile italiene cu vârstă de muncă aveau un job. Situația a fost agravată de pandemia de coronavirus, femeile fiind afectate în mod disproporționat de pierderea locurilor de muncă.

Multe femei sunt nevoite să demisioneze după ce rămân însărcinate, deoarece nu reușesc să împace viața profesională cu cea de familie, lipsa unităților de îngrijire a copiilor la prețuri accesibile și condițiile de muncă inflexibile fiind printre principalele motive.

Sexismul a fost, de asemenea, răspândit în reclamele de pe panourile publicitare din Italia, ceea ce a determinat Senatul să interzică anul trecut de pe străzi și din mijloacele de transport reclamele considerate sexiste sau discriminatorii.

(foto articol © Vitalie Baciu | Dreamstime.com)