Autoritățile școlare dintr-un district din sudul SUA au interzis apreciatul roman grafic al Holocaustului „Maus” pentru conținutul său considerat „nepotrivit”, un alt episod din războiul școlar care se desfășoară în statele conservatoare ale Statelor Unite, potrivit AFP.

Coperta partiala MausFoto: Facebook

În această carte, Art Spiegelman povestește amintirile tatălui său supraviețuitor al Holocaustului, în care evreii sunt reprezentați de șoareci, naziștii de pisici.

Câștigător al unui premiu Pulitzer în 1992, o premieră pentru o bandă desenată, „Maus” a fost tradus în peste douăzeci de limbi.

Însă conținutul său este „vulgar și nepotrivit” pentru elevii de gimnaziu de 13 ani, a declarat Consiliul școlar al comitatului McMinn din Tennessee, care a votat pe 10 ianuarie să îl elimine din programă până când va fi găsită o altă carte despre „Holocaust.

„Există un limbaj urât în ​​această carte”, a explicat directorul consiliului Lee Parkison, conform procesului-verbal al ședinței. Sunt vizate opt cuvinte vulgare și o imagine a unei femei goale.

Cartea „arată oameni spânzurați, oameni care ucid copii. De ce sistemul educațional promovează aceste lucruri?” nu este atât de înțelept sau atât de sănătos”, a spus unul dintre participanți.

„Nu suntem împotriva predării Holocaustului”, a adăugat el. „Nu neg că a fost oribil, brutal și crud”.

Alți membri ai consiliului au apărat cartea. „A fost o modalitate bună de a portretiza o perioadă îngrozitoare din istorie”, greu de predat copiilor care „nici măcar nu știu despre 11 septembrie”, a spus un fost profesor de istorie.

Intervievat de CNN joi, Art Spiegelman a spus că a fost aruncat într-o „confuzie totală” înainte „să încerce să fie tolerant cu acești oameni care ar putea să nu fie naziști”, dar „care s-au concentrat pe câteva cuvinte grosolane”.

În vreme ce joi este marcată cea de-a 77-a aniversare de la eliberarea lagărului nazist Auschwitz-Birkenau, Muzeul Holocaustului din Washington a subliniat pe contul său de Twitter că „Maus” a jucat „un rol vital” pentru educația Holocaustului „prin împărtășirea detaliilor și experiențelor persoanale ale victimelor și ale supraviețuitorilor”.