Guvernul Regatului Unit va prelua despăgubirile de zeci de milioane de lire sterline pentru foști lucrători poștali acuzați pe nedrept și uneori închiși pentru furt, în una dintre cele mai grave erori judiciare din istoria recentă în Marea Britanie, potrivit AFP.

Marea BritanieFoto: Flickr / Tomek Nacho

Acest litigiu „a avut un impact oribil asupra mai multor lucrători poștali și a familiilor lor”, a scris marți pe Twitter ministrul afacerilor poștale, Paul Scully.

„Astăzi am confirmat Parlamentului că vom pune la dispoziție fondurile pentru ca grupul Poștal să lucreze la acorduri de soluționare amiabilă cu lucrătorii poștali ale căror condamnări au fost anulate”, a adăugat el.

Într-o declarație, grupul Poștă salută, la rândul său, fondurile care sunt puse la dispoziție de către guvern și notează că „înainte de decizia cu privire la o sumă finală de despăgubire s-au făcut plăți intermediare de până la 100.000 de lire sterline către majoritatea” victimelor acestui scandal.

Deja 72 de condamnări au fost casate în acest dosar în care sute de lucrători poștali au fost trimiși în judecată pentru furt între 2000 și 2013, uneori închiși și cu vieți personale distruse, dovezile urmăririi penale fiind bazate pe sistemul informatic disfuncțional al Horizon.

Directorii serviciului poștal, refuzând să recunoască problemele cu software-ul Horizon, i-au forțat și pe acești lucrători poștali la rambursări contabile nejustificate.

Guvernul nu a dat o cifră cu privire la cât de mult ar putea ajunge acordul cuprinzător de reglementare, dar ar putea ajunge la sute de milioane de lire sterline, potrivit Financial Times.

Post Office este un serviciu poștal deținut de stat, după separarea sa de Royal Mail în 2012, cu 7.500 de sucursale în Marea Britanie. Royal Mail a fost, la rândul său, privatizat și scos la bursă.